Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Clover

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Clover »

Ensimmäisen kerran päädyin tänne ketjun "The West Memphis Three" myötä, kun aikanaan googlailin tapausta ja yritin etsiä kaiken mahdollisen tiedon, mitä oli saatavilla. Palstan löytymisen jälkeen olen käynyt aiheita lueskelemassa, mutta vasta viime vuoden lopulla tein tunnukset.
finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Liian pitkä aika, että muistaisin. Nyt jo käytössä toinen nimimerkki täällä ollessa, kun vanha katosi. Jotain rikosjuttuahan sitä varmasti on tullut googlailtua aikanaan. En ainakaan muista, että kenenkään kaverin suosituksesta olisin tänne eksynyt.
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Oli töissä joskus vähän tylsää, varmaan kesäloma-aikaa tms. ja ajauduin jotain kautta lueskelemaan Neljän saksalaisturistin katoaminen Death Valleyssä 1996 -ketjua ja koukutuin välittömästi. Alkuun tuli luettua aika ahkeraan ja vähän osallistuttuakin, mutta nyttemmin on kyllä jäänyt aika vähille, mielestäni palsta on melkoisessa alennustilassa tuohon 10-15 v takaiseen aikaan nähden. Alamäki alkoi minun nähdäkseni Karoliina Kestin tapauksesta jossa ketju alkoi täyttyä kaikenlaisella pois tästä maailmasta olevalla spekuloinilla.

Nyt viimemmäksi Rasmuksen ketjua luettuani näyttää sen rinnalle pääsisällöksi tuleen muille käyttäjille v*ttuilu. Senkin ketjun yli 700 sivusta kun ottaa nuo pois niin jääkö sataakaan sivua oikeaa asiaa, tuskin. Eli nykyään luen harvoin ja valikoidusti sekä tuollaiset useamman sadan sivun ketjut "harppoen", esim. joka 20. sivun kun lukee niin pysyy kyllä kärryillä missä mennään. No jossain vanhemmissa jutuissa vielä kohtuu asiallistakin keskustelua, esim. Ristikankareen ketjussa.

Kirjoittaa en juurikaan enää viitsi ja vain jos oikeasti on jotain tapaukseen liittyvää asiaa. Koitan näin omalta osaltani vähentää tuota tauhkaa enkä toisaalta kaipaa sitä asiallisenkin viestin aikaansaamaa päänaukomista jos kanssalukija ei ole kanssani 100% samaa mieltä.

Vähän surullista mutta tuntuu olevan ajan kuva, käytöstavat lie vanhanaikaista.
Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Onkohan mulla toiset tunnukset jo käytössä, en enää tätä valitettavasti muista enkä ollut ennen aktiivinen vaan kävin lukemassa muutamia tapauksia. Vaivasi aikoinaan "herran pelko" eikä uskaltanut mitään kirjoitella koska ketjut oli aika laadukkaita ja säännöt täällä olivat erittäin tiukat esim. aikaisempina vuosina. Luulen että Ulvilan tapaus sai aikanaan tänne suuntaamaan.

Nelan tapaus avasi ketsuppipullon että oli sitten itsekin tungettava lusikkansa soppaan eli kirjoiteltava.

Eräs tapaus liippaa hyvin läheltä että ovat olleet läheiseni naapureita muutaman vuoden ja tyypit tapauksesta tiesinkin joskus nuorena. Siihen ei vaan voinut mitään kirjoittaa ettei oma henkilöllisyys paljastu.

Välillä on kausia ettei ole tullut aktiivisesti täällä pyörittyä. Riippuu niin tapauksista. Kaikki valitettavia mutta jotkut vaan kiinnostaa enemmän kuin toiset.

edit. itse olen törmännyt huhuun että tämä olisi aikoinaan poliiseille tarkoitettu alusta mutta luettu huhu vaan siis.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Huhtikuu 2008 liityin.
Sitä en muista miten tänne eksyin.
Välissä oli PITKÄ tauko, kun en käynytkään.
Taisi mennä jopa muutama vuosi? Kunnes sain jonkun ahaa-elämyksen, että hitto soikoon, muistanko vielä tunnuksen saati salasanan ja täällä ollaan taas. Edelleen saattaa mennä kuukausi jos toinenkin etten käy ollenkaan, riippuen ihan kuinka muu elämä pitää kiireisenä.

Iso kiitos kuitenkin tyypeille jotka jaksaa tätä sivustoa edelleen pyörittää 🫶🏼
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
jhou
Perry Mason
Viestit: 3842
Liittynyt: Ti Maalis 31, 2015 3:09 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja jhou »

Rocket kirjoitti: Ke Loka 04, 2023 1:31 pm Oli töissä joskus vähän tylsää, varmaan kesäloma-aikaa tms. ja ajauduin jotain kautta lueskelemaan Neljän saksalaisturistin katoaminen Death Valleyssä 1996 -ketjua ja koukutuin välittömästi.
Tämä ja Dyatlovin solan tapaus toimivat minullakin porttina pahempaan retkahdukseen. :lol: Olin penkonut niistä muualta netistä tietoa ja osumiin tuli myös minfon ketjuja. Kävin jokusen vuoden vain lukemassa minfoa, kunnes sitten rekisteröidyin 2015.
Hyvin suunniteltu on edelleenkin tekemättä.
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2585
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja MEG »

v 2007 silloin vilkkaalla Suomi24 rikospalstalla joku kirjoitti uuden rikoskeskustelupalstan perustamisesta. Jossa kirjoittelu vaatisi kirjautumista ja valvottaisiin kirjoitusten tasoa. Itse liityin keväällä 2017. Suomi24 keskusteluthan on mekaanisesti tukahdutettu ahtamalla vilkkuvia mainoksia.
Vastaa Viestiin