Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alussa.

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Nachtigall
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Helmi 10, 2017 10:43 am

Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alussa.

Viesti Kirjoittaja Nachtigall »

Mahtaako kukaan muistaa tapausta milleniumin alkuvuosilta, jossa joku laitapuolen kulkija puukotti naisen ja miehen kuoliaaksi Turussa Varissuon Pihkalankatu 7 tai 9 rappukäytävässä? Siis nämä surullisen kuuluisat Vakken murhatalot.

Tekijä oli ilmeisesti joku laitapuolen kulkija ja olen kuullut tapauksesta kahdenlaisia motiiveja. Mustasukkaisuus oli yksi tai sitten tekijä olisi ollut joku harhainen narkomaani, joka olisi vainoharhojensa motivoimana pistänyt molemmat kylmäksi. Naisen nimi alkoi C:llä, miehen nimestä minulla ei ole tietoa. Uhrit olivat myös elämästä syrjäytyneitä aineiden käyttäjiä.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tässä meni naine ja mies tuolla seudulla kerrostalossa. Vuosi oli vaan -94, enkä ehtinyt lukea osoitetta:
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=1&t=14644

Lisäksi täällä jossain on ketju, missä tuota Varissuon Pihkalankadulla sijaitsevaa k-taloa kutsutaan henkirikosten ennätystaloksi, siinä ei vaan ollut juuri tietoa kun siihen 1-2v sit törmäsin eli tämä ketju:
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=1&t=6413

Kohta tiedämme enemmän.

Edit. Lisätty linkki
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Nachtigall
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Helmi 10, 2017 10:43 am

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja Nachtigall »

Kiitos linkeistä!

Löysin tuon tokan linkin takaa ehkä pienen maininnan tästä tapauksesta. Tämä nimimerkki -K-:n:

"Oikea osoite" löytyy Varissuolta Pihkalankadulta. Numeroa en muista.
Yksi tuttukin siellä henkensä menetti, toisen tutun puukkoon. Mustasukkaisuus surma jossa meni muijakin samalla.."

Nuo 1994 samaisessa osoitteessa tapahtuneet naisen ja miehen tapot olivat ilmeisesti eri aikaan? Tästä tapauksesta ei ole ihan noin kauaa, vaikka kauan sitten tämäkin tapahtunut. Tällä pariskunnalla oli muistaakseni pieni poikakin joka sitten jäi orvoksi. Tai ainakin äidittömäksi.
Helluby
Hetty Wainthropp
Viestit: 498
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 9:56 pm

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja Helluby »

Tuo lokakuinen tapaus on täysin eri, kuin toukokuinen. Tiedän varmasti. Lokakuun tapauksesen tunnen hyvin. Eikä siihen liittynyt suurta draamaa. Tekijä sai 6 vuotta. Täyttä varmuutta ei kaikilta osin saatu tekotapaan, eikä kuolemaan. Hieman on tuttujen kesken pohdittu, oliko edes lopulta syyllinen. Asunnossa oli tekohetkellä muitakin aikuisia. Itse olen vahvasti yhä sillä kannalla, että syytön tuomittiin. Tämä EI tapahtunut ns. murhataloissa, vaan Turun ylioppilaskyläsäätiön taloissa, numeroltaan 5 Pihkalankadulla.

Toukokuun tapauksen muistan hämärästi. Siitä otettiin alkuun joku kiinni, mutta hänet vapautettiin myöhemmin vähin äänin. Tarkkaan en muista oliko jo ennen vangitsemisoikeudenkäyntiä, vaiko siinä? Paljon myöhemmin (kuukausia tai peräti 1-2 vuotta), joku syyllistyi Varissuon ORKONKADULLA henkirikokseen, ja silloin tuli ilmi, että hän oli tehnyt myös tuon Pihkalankadun selvittämättömän henkirikoksen. Lopulta sai siis tuomion KAHDESTA henkirikoksesta.

Tästä sitten varmaankin tullut myöhemmin väärinkäsitys kahdesta henkirikoksesta samanaikaisesti murhataloissa, vaikka oikeasti onkin ollut kolme henkirikosta, kolmessa eri paikassa, joista yksi tekijä on tehnyt kaksi......huh huh! toivottavasti ymmäsitte selostukseni.
Kannattaa hakea lehdistä tietoa Orkonkadun henkirikoksena.
Ihan sivusta sanoisin ettei 1+1 ole koskaan 2, vaan ihan tilanteesta johtuen se on joko 1, tai 3, joskus jopa 4.
Nachtigall
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Helmi 10, 2017 10:43 am

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja Nachtigall »

Helluby, kiitos mielenkiintoisista tiedoista noita tapauksia koskien. Rikosten penkominen on aina mielenkiintoista. Kieroutunut mieli kenties? :lol:

En tiedä onko tämän topicin alussa mainitsemani kaksoispuukotus koskaan päätynyt lehtiin. Kyseessä oli kaksi elämästä suhteellisen syrjäytynyttä aineiden käyttäjää, jotka siinä menehtyivät. Mutta tämä ei ole väärinkäsitys, tapahtunut 90-luvun jälkeen milleniumin alkuvuosilla. Olisikohan vuosi ollut 2001 - 2003? Tiedän tapauksen siitä, että menehtyneet olivat erään lähipiiriini kuuluvan ihmisen tuttuja. Rappukäytävässä tämä henkirikos kuulemma tapahtui, kun nämä uhrit olivat lähdössä talosta ulos. Kyselinkin siksi täältä, jos jollakin olisi puskaradiotietoa tai olisivat kenties pyörineet samoissa piireissä joskus. Mediasta ei löydy tietoa tästä. Niissä varsinaisissa murhataloissa Pihkalankadulla tämäkin tapaus kävi. Montakohan tappoa niissäkin taloissa on aikanaan ollut, kun tuon legendaarisen nimityksenkin ovat saaneet?
johnny rebel

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Nachtigall Aloitukset sitten kysely puolelle, tämäkin mua vituttaa. Ne sieltä sitten nostellaan kun on aihetta. Anteeksi kun nyt vituttaa mutta aiheesta vituttaa. Jos ei kunnon alustusta ole niin kaikki kysely osioon!
Nachtigall
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Helmi 10, 2017 10:43 am

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja Nachtigall »

No kauniit kiitokset vaan ystävällisestä ohjeistuksesta! Hold your horses. Olen vasta tälle palstalle liittynyt, enkä nyt heti tajunnut katsoa mitkä kysymykset ja topicit täällä minnekin pitää pistää. Ihme öyhöämistä, mutta tiedänpähän tämänkin sitten jatkossa.
Helluby
Hetty Wainthropp
Viestit: 498
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 9:56 pm

Re: Kaksoispuukotus Varissuon Pihkalankadulla 2000-luvun alu

Viesti Kirjoittaja Helluby »

Nachtigall,
Juu, minä muistelin juurikin vuotta 1994.
Milleniumin alkuvuosien kaksoispuukotus hiemen helisyttää jotain emolevyni uraa, mutta....liian uutta dataa minulle. Eräs tuttu tosin asui ko. talossa tuolloin, mutta kuoli muutama vuosi sitten, joten se siitäkin. Voisin tuossa joku päivä vähän kysellä, jos lähden isoon kaupunkiin.

Toisaalta, kyllä tällaisesta on pakko olla juttua jossain Turkkarissa. Ei muuta kuin lehtiä lukemaan. Itse suosin mieluiten tuota yliopiston sanomalehtivarastoa, joka on nykyisin Raisiossa. Ongelma tulee siinä, että noin uudessa jutussa tulee tämä nykyisin meuhkattu yksilön yksityiselämänsuoja vastaan eli jos uhrien nimiä haet, niin pitää kolistella mutkan kautta: lehdestä tuomiopäivä ja tekijä 》rosiksesta tilaamaan päätöslauselma, joka ei montaa euroa köyhdytä.
Ihan sivusta sanoisin ettei 1+1 ole koskaan 2, vaan ihan tilanteesta johtuen se on joko 1, tai 3, joskus jopa 4.
Vastaa Viestiin