Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Moona »

Muistaako joku...? Kultaako aika muistot, mutta aikoinaan tämä oli erinomaisen hieno idis, koska Bodomista keskustellessa kehittyi ajatus, että voisi laajemminkin pohtia alaan liittyviä asioita. Ihan upeutta, että oli osaajia ja viitseliäisyyttä tehdä tämä. Paljon mielenkiintoista ollut. Paljon turhaa löpinää ja ilkeilyä, se ei tosiaan ollut tarkoitus. Kyllä tämä edelleen on hieno palsta. Joitakin nimimerkkejä olen jäänyt kovasti kaipaamaan. Mutta kuinka löysit palstan ja miksi kiinnostuit, olisi mielenkiintoista kuulla.
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...

vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja vandt »

Muistaakseni googletin erästä "kännitappoa" ja tänne päädyin. Saattoi toki olla joku Bodom-googletuskin.

Sen muistan, että teininä kun tietokoneet ja internet yleistyivät löysin koulun koneella juttua Bodomista ja luin siitä paljon. Ihmettelin, kun en ollut siitä aiemmin kuullut, ja se kiehtoi kovasti.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta

dour
Sofia Karppi
Viestit: 411
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 9:24 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja dour »

Jotain omankylän poikien vanhoja edesottamuksia googlettelin, että oliko medianäkyvyyttä tullut ja siitä sitten minfoon linkistä.

Rosi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 7:59 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Rosi »

Taisi olla Karoliina Kesti tapaus joka tänne toi ja sen jälkeen on muutamaa julkisuus keissiä tullu seurattua.

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Joskus aikoinaan kaveri näytti Dnepropetrovsk maniacsin videon,ja täältähän se löytyi.Sitä kautta aloin ihmetellä,että mikäs sivu se tämmöinen on :D Aina pienestä asti kiinnostusta ollut ihmisen ns. pimeä puoli.Kaikella tavalla.Crimelibrarya luin tätä ennen.Hyvän tästä sivusta tekee monipuolisuus ja hyviä ihmisiä kommentteineen.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Rajatapaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: La Syys 29, 2018 12:16 am

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Rajatapaus »

En edes muista minkä tapauksen johdosta tänne alunperin eksyin, siitä on niin pitkä aika. :D
Pikkukakarasta asti olen ollut kiinnostunut etenkin henkirikoksista ja katoamisista, joten jämähdin palstalle oitis kun tänne löysin.

PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Jostain "perustuu tositapahtumiin" leffan murhaajasta googlailin enemmän ja murhainfo tuli vastaan. Jokunen vuosi tuli lueskeltua ennen kuin jaksoi tunnuksen tehdä.

Avatar
paccasucco
Axel Foley
Viestit: 2108
Liittynyt: Ti Syys 02, 2014 9:28 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja paccasucco »

Tarkkaan en jaksa muistaa, mutta luultavasti kyse oli tiedon etsimisestä koskien Kyllikki Saaren, Tulilahden ja Bodominjärven tapahtumia.On myös mahdollista, että kaipasin lisätietoja paikallisista henkirikoksista- lähinnä pankinjohtaja Pessalan suorittamasta perhesurmasta.

Kesti oman aikansa ennen kuin rekisteröidyin minfoon.Ihailin palstalaisten Bodom- tietoutta ja Doctor Lecterin tarunhohtoisen leikekirjan satoa.Jälkeen päin onkin harmittanut, että ei itse tullut nuorena aloitetuksi leikekirjan tekoa, koska lähtökohdat siihen olisivat olleet hyvät.
Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Luin lehdestä jutun Minfosta ja ajattelin, että pitää joskus katsoa mitä siellä on. Siitä se alkoi.
Nyt kun ajattelee, niin olisin voinut ihan hyvin pysyä pelkkänä lukijana. Tehty mikä tehty, tuskin minusta suurempaa vahinkoa on täällä ollut, vaikka ei suurta hyötyäkään.

Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8116
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Olin jo minfon seuraaja ennen kuin joitakin vuosia myöhemmin aloin muhimaan Virdoniksi. Synnytys oli kohtuu helppo.

Mielenkiintoiset aiheet rikoksista minutkin alkuperältään saivat kiinnostumaan palstasta, joskin olen ollut lähinnä yleisaiheiden huru-ukkona kuluneina vuosina. Rikos-aiheita tykkään toki seurata nykyäänkin, mutta harvoin otan niihin viestein osaa ellei jotain "uutta" olisi mukaan sanottavaksi. Yleensä kaikki on sanottu mitä itsekin sanoisin.

Jatketaan samaa rataa, mutta enemmän hyvässä kuin pahassa.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.

Avatar
Pad
Nikke Knakkertton
Viestit: 186
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 2:47 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Pad »

Olen lukenut vähän pidempään mutta hiljalleen alkoi sormet syyhytä halusta osallistua keskusteluun.

Alunperin minua on kiinnostanut rikosten psykologinen puoli. Miksi ihmiset tekevät tälläisiä asioita? Mikä on se alkusysäys? Mitärikoksen uhri joutuu käymään läpi? Mitä olisi voitu tehdä ettei rikosta olisi tehty (tukitoimet, jne)? Ja tietenkin ne lieveilmiöt kaiken tämän ympärille. Niin ja tämä mun pohjaton uteliaisuus.
Hei sinä siellä, onks sul kelloo?

Annie W
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 5:58 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Eipä ole monikaan viitsinyt vastailla, harmi, mutta mä nyt nostan tätä. Kyllä se oli v. 2007 ja Ulvilan juttu, josta tietoa etsiessä tänne eksyin. Olen aina ollut rikosaiheista kiinnostunut ja tämä sivusto tuli kuin tilauksesta 🙂 todella hyvin sai tuolloin tietoa Ulvilan viimeisimmistä käänteistä ja sen jälkeen paljon muustakin.
Misery is almost always the result of thinking.

Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja poikani »

En muista yhtään, että minkä aiheen kautta löysin Minfon, mutta se tapahtui hyvin pian sivuston perustamisen jälkeen. Olin jo pitkään lueskellut vähän enemmänkin henkirikoksista ja katoamisista, ja sitten taisin googlailemalla osua tänne. En muista tunteneeni vetoa rekisteröitymiseen, kunnes sitten muutaman vuoden päästä tein sen kuitenkin. Siihen aikaan rekisteröityminen oli todella tuskallinen prosessi. Taisi kestää muutaman viikon, ennen kuin lopulta sain tunnukset.

Kaipaan muuten sitä tiukkaa linjaa, joka ennen vallitsi. Kaikista hymiöviesteistä sun muista nollasisältöisistä kommenteista, ihan asiallisistakin, sai yleensä heti väliaikaisen porttikiellon, jotta ketjut sisältäisivät vain täyttä asiaa. Luullakseni mainostulot houkuttelivat moderaattorit linjan muuttumiseen.

Hyvä kuitenkin, että tällainen sivusto on olemassa Suomessakin, suomenkielisenä.
????? ?? ??????.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Tessu »

itselläni alkoi siitä kun katosi eräs henkilö jonka jotenkin tunsin,sitten alkoikin tulla googlettamalla tietoja tältä foorumilta kun lisää etsin.
Välillä siellä oli kiivaampaakin keskustelua,puuttuipa siihen jopa kadonneen,sittemmin henkirikokseksi varmistuneen uhrin omainenkin.

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: Mistä minfo sai alkunsa ja kuinka siihen tutustuit

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Taisi joku tuttu ehdottaa/suositella.
Ihastuin mielenkiintoisiin tapahtuma kuvauksiin.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Vastaa Viestiin