Kolmoissurma, Oulu v.2004

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.

Valvoja: Moderaattorit

Hidden
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 1:44 pm

Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Terve?

Uudistanpa kysymykseni. Muistatteko yksikään elävä sielu, onko palsatalla ollut keskustelua Oulussa tapahtuneesta kolmoissurmasta v. 2004? Tekijöinä Markus Väisänen ja Petri Moilanen. Mahdoton tehtävä nimittäin selata kaikkia henkirikoksia läpi. Rikos kiinnostaa, koska..jaa no jääköön kertomatta.

Kauhian ihanaa Halloweenia kaikille! Syökäähän sitä karamelliä ja jättäkää keppanat vähemmälle :D
"Sovitaanko, että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"

Matti Nykänen
HarrietM
Roger Murtaugh
Viestit: 850
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 4:31 pm

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Hei

eipä taida olla juttua tapauksesta täällä. :?:
Tässä ketjussa tapaus kyllä mainitaan, mutten sen enempää löytänyt

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=494
Oulun käräjäoikeus totesi kahden oululaismiehen syyllistyneen kahteen murhaan Oulussa viime vuoden kesäkuussa.

Oulun käräjäoikeus on tuominnut oululaiset Petri Antero Moilasen ja Markus Tapani Väisäsen elinkautiseen vankeusrangaistukseen kahdesta murhasta. Oikeus katsoi Moilasen syyllistyneen lisäksi tappoon.

Veriteot tehtiin viime vuoden kesäkuussa Oulun keskustan tuntumassa sijaitsevassa kerrostaloasunnossa.

Oikeuden mukaan 26- ja 27-vuotiaat miehet murhasivat kaksi oululaismiestä lyömällä heitä teräaseella useita kymmeniä kertoja. Moilanen tappoi lisäksi seurueeseen kuuluneen oululaisnaisen.

Oikeus katsoi miesten syyllistyneen murhan lisäksi muun muassa eläinsuojelurikokseen ja vahingontekoon.
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtm ... /08/387831


Oulussa paljastuneen kolmoissurman tutkinnan yhteydessä poliisi on ottanut kiinni neljä miestä. Kaikilla osapuolilla, niin uhreilla kuin kiinniotetuillakin on väkivaltatausta.

- He ovat entuudestaan poliisin tuttuja, vahvistaa tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Kari Rantanen Oulun poliisista. Miehet ovat olleet tunnettuja Oulun skinipiireissä ja ainakin osa heistä on myös äärioikeistolaisen Suomen Sisun aktiiveja. Miehet ovat myös liimanhaistelijoita. - Kolmesta teräaseella tapetusta uhrista yhden henkilöllisyys on selvinnyt. Hän on asunnon haltija, 42-vuotias oululaismies. Kahden muun uhrin henkilöllisyyttä edelleen varmistetaan, Rantanen sanoo.

Rikoksen tekninen tutkinta ja kuulustelut rikoksen selvittämiseksi jatkuvat. Kolmoissurma paljastui lauantaina iltapäivällä Kirkkokatu 49:ssa sijaitsevassa kerrostaloasunnossa. Oulun poliisi sai hieman ennen kello neljää iltapäivällä ilmoituksen, jossa asuntoon pyrkinyt vieras oli epäillyt, että kaikki siellä ei ole kunnossa, koska hän ei päässyt sisälle. Kun poliisi tarkasti asunnon, sieltä löytyi surmattuna nainen ja kaksi miestä. Myös asunnossa ollut koira oli yöllä tapettu.
(STT)
Toinenkin epäilty tunnusti
Kolmoismurhasta vangitut syyllistyneet rajuihin puukotuksiin

Markus Tapani Väisänen tunnusti osuutensa Oulun kolmoissurmaan ja pysyy vangittuna. (MARKKU RUOTTINEN)

Petri Antero Moilanen on istunut vankilassa muun muassa tapon yrityksestä. (MARKKU RUOTTINEN)

Oulun käräjäoikeus vangitsi eilen poliisin vaatimuksesta oululaiset Markus Tapani Väisäsen ja Petri Antero Moilasen todennäköisin syin epäiltyinä kolmesta murhasta.

Vuonna 1978 syntynyt Moilanen myönsi kuulusteluissa osallisuutensa murhiin. Vuonna 1977 syntynyt Väisänen tunnusti oman osuutensa jo aikaisemmin.

Kolmoismurha paljastui Oulussa Kirkkokatu 49:ssa sijaitsevassa kerrostaloasunnossa viime lauantaina. Teräaseella toteutetussa henkirikoksessa saivat surmansa asunnon haltija, 42-vuotias mies sekä 35-vuotias mies ja 31-vuotias nainen. Uhrit olivat oululaisia. Lisäksi asunnossa tapettiin koira.


Teräaseella ennenkin
Molemmilla vangituilla on entuudestaan pitkä rikosrekisteri. Ensimmäisen tuomionsa oikeudessa miehet saivat parikymppisinä vuonna 1996. Miesten tekemistä rikoksista löytyy myös väkivaltaa.

Neljästi tuomittu Moilanen on tuomittu muun muassa tapon yrityksestä neljäksi vuodeksi vankeuteen loppuvuodesta 2001. Uhrina oli silloin nyt vangittu Väisänen, jota tuomion saanut oli lyönyt teräaseella useita kertoja ylävartaloon. Yhdessä veitsen iskussa terä oli katkennut keuhkoon aiheuttaen uhrille välittömän hengenvaaran.

Väisänen oli puolestaan syksyllä 1997 viiltänyt kolmatta osapuolta hedelmäveitsellä oikean lavan alle. Hän oli hetkeä aikaisemmin itse ollut saman veitsen uhri saatuaan kuusi iskua kylkeen ja sen seurauksena keuhkoon ilmarinnan.

Molemmilla vangituilla on myös lyhyitä vankeusrangaistuksia. Niitä on kertynyt varkauksista, jotka ovat yleensä kohdistuneet autojen stereolaitteisiin. Lisäksi molemmilta löytyy törkeät rattijuopumukset ja pahoinpitelytuomiot. Niistä oikeus on määrännyt miehille lyhyitä vankeusrangaistuksia, joista osa on muutettu yhdyskuntapalvelukseksi.


-iltalehti
That's a crock!
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Hidden
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 1:44 pm

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Kiitoksia teille hyvät ihmiset :) . Ehdinkin jo muuta kautta saada lisätietoa tapahtuneista tai lähinnä tekijöistä ja asiaan liittynyt huoleni osoittautui onneksi turhaksi. Noilla seuduilla lapsuuteni ja nuoruuteni viettäneenä tiedän hyvin paikallisten viehätyksen liimoihin ja sieniin, mutta ettäkö vielä kolmikymppisinäkin imppaillaan, hohhoijaa.. :roll:
"Sovitaanko, että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"

Matti Nykänen
mipe
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 1:40 am

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja mipe »

Hidden kirjoitti:Terve?

Uudistanpa kysymykseni. Muistatteko yksikään elävä sielu, onko palsatalla ollut keskustelua Oulussa tapahtuneesta kolmoissurmasta v. 2004? Tekijöinä Markus Väisänen ja Petri Moilanen. Mahdoton tehtävä nimittäin selata kaikkia henkirikoksia läpi. Rikos kiinnostaa, koska..jaa no jääköön kertomatta.

Kauhian ihanaa Halloweenia kaikille! Syökäähän sitä karamelliä ja jättäkää keppanat vähemmälle :D

en tiedä onko aijempaa keskustelua aiheesta mutta sanonko näin että olen joskus asunut kaukovainiolla "wink"
Hidden
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 1:44 pm

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Jaahas, otan osaa :shock: . No ookkonää käyny sitte Holovi Pupissa kans :wink: ? Siellä saa Kaketsusta nopiasti läpileikkauksen. Nykyäänhän se on kyllä jo ihan rauhallista mestaa. Aika monasti kyllä kaverin isää on sieltä kotiin haettu. Tarjoilija huusi vaan, että " Urpo! Urpooo! Urpo perrRRrkele!!, sun tyttös tuli hakimaan sua syömään" ..Mulle on jääny sellanen hassu muistikuva, että kerran se isä ei meinannu tulla sieltä ei millään ja me ootettiin ihan hiton kauan. Sellanen kuva jäi mieleen kun tää mun kaveri nojaa siihen baarin oven karmiin ja imeskelee sen lumista ja jäistä lapasta. Kaikkee se tuo pää valitteekin säilytettäväksi :?

Näitä lähiöitähän Suomen armahassa maassa riittää, vaan ainakin itselle on jäänyt sellanen tuntuma koko P-Pohjanmaasta, ett on multisynkkää mestaa, ihan really! Jos siellä on elämästään 15 vuotta elänyt, niin kai sen jo tietää. Kaikki vaan tappo ihtiään, söi sieniä, ryyppäs, puukotti, hakkas ja ryyppäs taas lisää. Omistakin kavereista iso osa ja valitettavasti myös perheenjäsen on menny väkivallan kautta tai sen vaikuttaessa asiaan.

Ihan rutkasti elämä valostui, kun sieltä pois pääsi.
"Sovitaanko, että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"

Matti Nykänen
mipe
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Marras 03, 2009 1:40 am

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja mipe »

Hidden kirjoitti:Jaahas, otan osaa :shock: . No ookkonää käyny sitte Holovi Pupissa kans :wink: ? Siellä saa Kaketsusta nopiasti läpileikkauksen. Nykyäänhän se on kyllä jo ihan rauhallista mestaa. Aika monasti kyllä kaverin isää on sieltä kotiin haettu. Tarjoilija huusi vaan, että " Urpo! Urpooo! Urpo perrRRrkele!!, sun tyttös tuli hakimaan sua syömään" ..Mulle on jääny sellanen hassu muistikuva, että kerran se isä ei meinannu tulla sieltä ei millään ja me ootettiin ihan hiton kauan. Sellanen kuva jäi mieleen kun tää mun kaveri nojaa siihen baarin oven karmiin ja imeskelee sen lumista ja jäistä lapasta. Kaikkee se tuo pää valitteekin säilytettäväksi :?

Näitä lähiöitähän Suomen armahassa maassa riittää, vaan ainakin itselle on jäänyt sellanen tuntuma koko P-Pohjanmaasta, ett on multisynkkää mestaa, ihan really! Jos siellä on elämästään 15 vuotta elänyt, niin kai sen jo tietää. Kaikki vaan tappo ihtiään, söi sieniä, ryyppäs, puukotti, hakkas ja ryyppäs taas lisää. Omistakin kavereista iso osa ja valitettavasti myös perheenjäsen on menny väkivallan kautta tai sen vaikuttaessa asiaan.

Ihan rutkasti elämä valostui, kun sieltä pois pääsi.

noo sellasta sen välissä.onhan se kaketsu rauhoittonut paljon sitten 70 luvun ja 80 luvun touhuista.meinasin tuolla wink hommelilla että oikeestaan jollakin muotoa tiesin kaikki uhrit jotka menehtyi tuossa surmassa.en nyt tarkoita että ihan jokapäiväisessä elämässä mutta ana ne joskus käveli vastaan kun kuiten tämä oulu aika pieni kaupunki...jotakin taustoja tiedän aika tarkasti mutta en nyt ihan tiedä varmaksi onko kovinkaan sopivaa alkaa niistä täällä julkisesti kirjoitella...
M I P E
Hidden
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 1:44 pm

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Joo no ei munkan mielestä oikein sovi sellainen julkinen pohdiskelu. Onhan heilläkin omaisia ja tuttavia sun muuta, että jonkinlaista inhimillisyyttä sopii harjoittaa. Tietysti onhan lehdissä revitelty asioita jotka tapahtumaan liittyy, vaan se on vähän eri asia. Ja tätä palstaakin lukiessa usein tulee mieleen, että miltäköhän just omaisista tai muista läheisistä spekulaatiot tuntuu.

Itseäni lähinnä toinen tekijöistä kiinnosti, kun nimen ja toisen tekijän kuvasta päätellyn ikähaarukoinnin jälkeen arvelin tuntevani tuon Moilasen. Yllättäen olivatkin aika nuorta sakkia, vaikka Alibin kuvan perusteella ei heti ehkä osaisi arvata. Kova elämä kuluttaa joo..
"Sovitaanko, että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"

Matti Nykänen
Annabelle
Sofia Karppi
Viestit: 405
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 3:43 am

Re: Kolmoissurma, Oulu v.2004

Viesti Kirjoittaja Annabelle »

Hidden kirjoitti: Pe Marras 06, 2009 12:30 pm Jaahas, otan osaa :shock: . No ookkonää käyny sitte Holovi Pupissa kans :wink: ? Siellä saa Kaketsusta nopiasti läpileikkauksen. Nykyäänhän se on kyllä jo ihan rauhallista mestaa. Aika monasti kyllä kaverin isää on sieltä kotiin haettu. Tarjoilija huusi vaan, että " Urpo! Urpooo! Urpo perrRRrkele!!, sun tyttös tuli hakimaan sua syömään" ..Mulle on jääny sellanen hassu muistikuva, että kerran se isä ei meinannu tulla sieltä ei millään ja me ootettiin ihan hiton kauan. Sellanen kuva jäi mieleen kun tää mun kaveri nojaa siihen baarin oven karmiin ja imeskelee sen lumista ja jäistä lapasta. Kaikkee se tuo pää valitteekin säilytettäväksi :?

Näitä lähiöitähän Suomen armahassa maassa riittää, vaan ainakin itselle on jäänyt sellanen tuntuma koko P-Pohjanmaasta, ett on multisynkkää mestaa, ihan really! Jos siellä on elämästään 15 vuotta elänyt, niin kai sen jo tietää. Kaikki vaan tappo ihtiään, söi sieniä, ryyppäs, puukotti, hakkas ja ryyppäs taas lisää. Omistakin kavereista iso osa ja valitettavasti myös perheenjäsen on menny väkivallan kautta tai sen vaikuttaessa asiaan.

Ihan rutkasti elämä valostui, kun sieltä pois pääsi.
"han rutkasti elämä valostui, kun sieltä pois pääsi."

Mina olen myos entinen paljasjalkanen, ja paasin Oulusta pois 35 vuotiaana. :) Elama todellakin valoistui, vaikka olen keskiluokkaisesta perheesta, enka vakivaltaa nahnyt lapsuudenkodissa, mutta oululaisen eliitin kesken sittemmin nain kaikenlaista korruptiota ja hyvavelijuttuja, aika karsean royhkeitakin, ja mukana UB-porukkaa, ja vakivaltaahan siita syntyi monille sivullisille, viattomille ihmisille.
Aloin lukea tata ketjua, kun tein haun Holovi-pubista.
Kavin siella mutaman kerran nuorena likkana seuralaisen kanssa.
Viimeisen kertana sain siella lentavan lahdon, kun seuralaiseni sai tietaa miesten huoneessa aseesta poydassa, ja etta sita aiotaan kayttaa, ja juoksi hakemaan minut ulos, lensin ulos jalkojen koskematta maata kun han kiidatti minua. Hetkea aiemmin olin nahnyt sen aseen siella kaverin kadessa poydan alla osoittaen vastapaista istujaa. Siina olikin joku riitatilanne.
No, tuosta ei tullut mitaan ampumista silti silla kertaa.
"SUPO:n tusinapassipolisit, jotka nettejäkin terrorisoi ovat jo fyysisestikin virkansa ryypänneitä, narkkareita, huume diilereitä, henkisesti loppuun poltettuja hylsyjä ja isomahasekopäitä."
-Tv:sta Tuttu Arto
Vastaa Viestiin