Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

On tullut tietoon erästä kautta avovankilasta että valtio rupeaa säästämään siinä että enää ei pidetä mies ja nais avovankiloita vaan pelkästään on sitten naisille omat avovankilat ja miehille omat..Ja nyt on tulossa myös se että viimeisistäkin avovankiloista lopetetaan ruuan tarjoaminen ja siirrytään itsenäiseen kokkailemisiin omassa asunto solussa..Samoin se ruuan saamis puute tasataan sillä että maksetaan sitten vähän enempi toiminta rahaa kun ei ole enää ruokailua tarjolla..Esim ylitorniossa ei ole ollut vuosiin ruokailua vaan pitää itse tehdä ruuat solussa ja näin nyt käy esim kestilän vankilan toiminnalle että sieltäkin poistuu keittiö toiminta kokonaan pois..
Mutta kaiketi sitten voivat lisätä kaupoissa käymisiä kun tällä hetkellä yleinen käytäntö on ollut että kaksi kertaa viikossa on ollut mahdollisuus käydä kaupoissa ruoka ostoksilla..Myös niille jotka tulevat avovankilaan eikä ole rahaa ostaa ruokaa heti niin heillekkin tarjotaan sellainen tuki että pääsevät ostamaan ruokaa kun avustus raha maksetaan vangille omalle tililleen sitten.

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kirjoitustaito on kyllä sitä luokkaa, että vankiloissa voitaisiin pitää äidinkielen osalta sitä pakollisena oppiaineena. Mites toi perseen pyyhkiminenkin, onko siihen mitään apuja vai pitääkö ihan itse pyyhkiä?

Avatar
EricBlair
Axel Foley
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Elo 18, 2021 6:44 am
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja EricBlair »

RL11/6 kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 7:18 pm
Kirjoitustaito on kyllä sitä luokkaa, että vankiloissa voitaisiin pitää äidinkielen osalta sitä pakollisena oppiaineena. Mites toi perseen pyyhkiminenkin, onko siihen mitään apuja vai pitääkö ihan itse pyyhkiä?
Kerrankin samaa mieltä jostakin. Aapinen, kynä ja paperia, joka koppiin.
-Kaikki on nykyään ok-

RL11/6
Axel Foley
Viestit: 2084
Liittynyt: Pe Elo 07, 2020 9:53 am

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

EricBlair kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 7:22 pm

Kerrankin samaa mieltä jostakin. Aapinen, kynä ja paperia, joka koppiin.
Ensiksi pitää hankkia lukutaito. Tosin kuvamateriaali sopii vankien runkkusessioiden keskelle, kun siinä on niitä lapsia.

Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5116
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Hyvinhän tuosta selvän sai, että mitä yritetään sanoa.

Jos juttu pitää paikkansa, niin ihan loistava uudistus. Ellei sen vertaa ole kykyjä selviytymiseen, ettei pari kertaa viikossa elintarvikkeita tankkaamassa riitä, eikä pysty itse itselleen apetta loihtimaan nenän eteen, niin toivottavasti annetaan jotain ohjeita.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

Nii,avotalossahan vangin palkasta on aina otettu ruokamaksu eli klo 12 ja klo 16 ruuat arkisin,muuta ruokailuahan ei ole ollut,kävi vanki syömässä tai ei kaalipuuroa tms.
Oliko se nyt 5€/ päivä? Vai 9€,jompi kumpi. Ja palkka töissä noin 4.5€/tunti miinus verot,oliko 10%?
Tämä siis joskus 2015
Eniten vitutti aikoinaan kun oli jäätävää paskaa ruokaa ja se veloitettiin palkasta väkisin.
Kyllä avotalossa pitää osata itse tehdä ruuat.
Eikä se ole kaks kertaa viikossa,panet nimen listaan käytkö kaupassa torstaina vai perjantaina.et pääse molempina päivinä.
Minun aikaan se ei kyllä ollut kenellekään mikään ongelma että kerran viikkoon pääs tunniksi ruokakauppaan ja viikon päästä uudestaan.
Tiiä sitten nykyään onko vangit niin saatanan tyhmiä ettei ne osaa tehdä viikon ruokaostoksia?
Vetäkää lisää pillereitä ja jauhoa,tuntuu toimivan niinkö pitääkin.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

Avatar
Jazzermasser
Rico Tubbs
Viestit: 1276
Liittynyt: Ti Heinä 06, 2021 8:10 am

Re: Avovankiloitten ruokailu loppuu ensivuonna.

Viesti Kirjoittaja Jazzermasser »

RL11/6 kirjoitti:
Ke Joulu 08, 2021 7:18 pm
Kirjoitustaito on kyllä sitä luokkaa, että vankiloissa voitaisiin pitää äidinkielen osalta sitä pakollisena oppiaineena. Mites toi perseen pyyhkiminenkin, onko siihen mitään apuja vai pitääkö ihan itse pyyhkiä?
Mistä päättelet että olisin vankilassa ollut????? :shock: :shock:

Vastaa Viestiin