Poliisi kertoo - kirjasarja

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Tiina kirjoitti: Mut täytyy sanoa että siinäpä oli kyllä tosiaan rikoksista kiinnostunut henkilö :roll: :lol:
Kenties se mies palstailee tällä palstalla..uskaltaako kukaan tunnustautua kyseiseksi mieheksi? :lol:

mh1
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: La Touko 05, 2007 8:35 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mh1 »

Miten paljon noissa PPK-kirjoissa on itse rikosasiaa?

Olin jonkin aikaa sitten jo hyvinkin kiinnostunut ao. kirjasarjasta, mutta sitten silmään osui jollakin palstalla (suomi24?) ollut kirjoitus, jossa todettiin, että ovat vähän sellaisia ammattikronikoita, että sivuilta löytyy sisä-Suomen poliisipiirin ampumakilpailun tuloksista lähtien kaikenlaista asiaa - vähän rikosasiaakin. Mikähän lie totuus?

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

mh1 kirjoitti:Miten paljon noissa PPK-kirjoissa on itse rikosasiaa?

Olin jonkin aikaa sitten jo hyvinkin kiinnostunut ao. kirjasarjasta, mutta sitten silmään osui jollakin palstalla (suomi24?) ollut kirjoitus, jossa todettiin, että ovat vähän sellaisia ammattikronikoita, että sivuilta löytyy sisä-Suomen poliisipiirin ampumakilpailun tuloksista lähtien kaikenlaista asiaa - vähän rikosasiaakin. Mikähän lie totuus?

Ei kannata uskoa kaikkea mitä tuolla Suomi24llä huudellaan :)
Noin 85 prosenttia on kirjoissa itse asiaa. Alussa vaan yleinen osasto jossa kuvaillaan poliisin työtehtäviä yms. mutta mun mielestä nekin on ihan mielenkiintoisia ja kuuluvat kyllä aiheeseen:D
Ampumatuloksia en oo nähnyt. Oisko sitten näissä uusimmissa?
Mulla on vaan vuoteen 2001 asti tai sit ei oo vaan osunut silmään jos onpi:shock:

mh1
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: La Touko 05, 2007 8:35 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mh1 »

Tiina kirjoitti:Noin 85 prosenttia on kirjoissa itse asiaa. Alussa vaan yleinen osasto jossa kuvaillaan poliisin työtehtäviä yms. mutta mun mielestä nekin on ihan mielenkiintoisia ja kuuluvat kyllä aiheeseen:D
Ampumatuloksia en oo nähnyt. Oisko sitten näissä uusimmissa?
Kiitos tiedosta!

Niin, revin tuon ampumatulokset hatusta. Lähinnä tarkoitin sillä kaikkea rikoksista kiinnostuneen maallikon näkökulmasta epäkiinnostavaa ammattikunta-asiaa. Mitään sisä-Suomen poliisipiiriäkään tuskin on olemassa. Nyt kun asiaa muistelen, niin joku taisi suomi24-palstalla puhua urheilutuloksista, mutta en tiedä miten kirjaimellisesti sekään oli tarkoitettu otettavaksi. Täytyy joka tapauksessa pistää kirjoja hankintaan, kun kerran noinkin paljon on ihan rikosasiaa. Kiitos!

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

mh1 kirjoitti:Täytyy joka tapauksessa pistää kirjoja hankintaan, kun kerran noinkinpaljon on ihan rikosasiaa. Kiitos!

Voithan sä ensin käydä vaikka kirjastossa tutustumassa kyseisiin opuksiin ja sitten vasta hankkia itselle omaksi jos tuntuu mielenkiintoiselta :wink:
Minäkin pöljä oon aikoinaan tullut ostaneeksi omaksi 3 kirjahyllyllistä kaikenmoisia opuksia ja romaaneita kun ei tullut mieleen että voishan niitä tosiaan kirjastostakin lainata.
Kirjastossahan voi olla ihan hauskaakin ja tavata samanhenkistä porukkaa 8) ------------->

http://www.youtube.com/watch?v=Dl9Whq72URE

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17031
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

poistettu
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Su Loka 07, 2007 11:51 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Onko totta, että R-Kioski myy nykyään tätä kirjasarjaa pokkareina ?

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

villivadelma kirjoitti:Onko totta, että R-Kioski myy nykyään tätä kirjasarjaa pokkareina ?
Käyn niin harvoin ärrällä, etten tiiä.
Mut on varmaan kalliita jos on( + ärrälisä vielä päälle) 8)

Hurlokki
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Ma Huhti 28, 2008 4:01 pm
Paikkakunta: Pohjola

Viesti Kirjoittaja Hurlokki »

Parikymmentä kirjaa löytyy hyllystä ja tarkoitus olisi hankkia ne kaikki. Suhteeni noihin kirjoihin syntyi jo pikkupoikana kun isävainajallani oli vuosien 76-78 kirjat ja niitä tuli selailtua heti kun lukemaan oppi. Keräilyharrastus sai vauhtia vasta noin pari vuotta sitten ja divareita on tullut jonkin verran nuohottua puuttuvia osia etsien, vuosien 71-73 kirjat sain 50 centillä kappale. :shock:

Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

villivadelma kirjoitti:Onko totta, että R-Kioski myy nykyään tätä kirjasarjaa pokkareina ?
Tuolla aiempanahan aiheesta mainittiin :) Itse en kyllä ole löytänyt R-kioskilta yhtään noista pokkareista, kaksi löytyi kirjapörssistä ja mukaan lähti. Ainoa vain, etten tee niillä enää mitään :D Pitäisi kai myydä.

Niin ja asiaan, ennakkoperintönä sain kasan Poliisi Kertoo-kirjoja ja sitten on tullut osteltua itse lisää. Tähän hätään pikaisesti en osaa sanoa mitkä osat löytyy.

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

Mulla on lähes koko sarja, pari uusinta puuttuu, en ole koskaan uutta ostanut, mutta huutonetin kautta ja kirppareilla, divareissa.

Vitosella näin eilen niitä, oli 70 - 80 luvun kirjoja.
Mutta olen maksanut kympinkin, tosin isommassa satsissa voi tinkiä edullisemminkin, perikunnat niitä myy.

Muuten ne on loistvia eepoksia, yleensä tutkivan poliisin kirjoittamia.
Miinus, jos se sitten on miinus, on se että ne on - tietenkin - poliisin näkövinkkelistä kirjoitettuja.

No, kirjoittakoon vastapuoli omansa, vaikkapa " Pohjolan Roistot Kertoo "

:lol: :lol:

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Ostin R-kioskilta Poliisi kertoo 3 ja 4. 10 euroa/kirja.
Yksi syy, että niitä ei näy, voi olla suosio. Häthätää ehdin pelastaa hyllyssä olevan viimeisen 4 osan :)

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Onkohan nyt kyseessä sitten sama sarja kuin on tuo vuosikirjasarja, pokkarina?

Sikäls vaan kun noissa vuosikirjoissa on vajaat 400 sivua lähes A4 kokoa?

Vai onko ne jotain koosteita? Täh? :shock:

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Vielä tällaisen jutun löysin...

Viesti Kirjoittaja Loka »

Violet57 kirjoitti:"Nyt saatavilla pokkareita suomalaisista rikostapauksista vuosien varrelta R-kioskeista!
Suomalaiset ovat kiinnostuneita suomalaisista rikostapauksista.
Pohjolan Poliisikirja Oy on julkaissut pokkarisarjan, joka on hinnaltaan edullinen sekä helposti saatavilla jokaiselle joka kaipaa jännittävää tositapatumiin pohjautuvaa lukemista.

Pokkarisarjaan kootut rikoskertomukset ovat tapahtumia vuosien varrelta.

Pokkarit 1 ja 2 ovat valmiina ja syksyllä 2007 ilmestyy pokkari 3.
Pokkari 1 on myynnissä Rautakirjan kioskeissa ympäri Suomea.
Pokkarisarja uusiutuu vuosittain."

(Huh, huh. Olipa paljon kirjoitusvirheitä tuossakin sivustossa. Niitä jo pilkunn...jana korjailin)

papillon
Perry Mason
Viestit: 3635
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 12:12 pm
Paikkakunta: Ei kenenkään maa.

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ No juu sitten. Pitää kerätä noikin, sitten voi olla molemmissa perstaskuissa painavaa tarinaa rikosten maailmasta.

Sikälikin hyvä, jos menee vaikka teatteriin: Jos näytelmä on hyvä ja eteen istuu kukkahattutäti tai Pekka Puupää, näkee yli kun on ne pokkarit perstaskuissa.

Jos taas näytelmä kehno voi sitten lukea matalana noita. Ei sovi tässä tapauksessa unohtaa otsalamppua.

:shock: :shock: :lol:

Vastaa Viestiin