Enkeli-Elisan tapaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Bias kirjoitti:http://parempaaelamaa.vuodatus.net

Oliskohan taas Minntis asialla?
Kyllä tuo Mintulta vaikuttaa.. Miten ihminen JAKSAA perustaa uusia ja taas uusia blogeja?!

http://www.vauva.fi/keskustelu/3959467/ ... uusi_blogi

Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^Kyllä se taitaa olla se henkinen oksennus mikä pitää purkaa ulos uudestaan ja uudestaan.. :twisted:

Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja irmuska »

No kappas, minttiksenhän sormet ne siellä taas naputtelee blogia minkä ehtii. Onkohan sen vanhat blogit sitten hiljentynyt? Vai eikö yhteistyö onnistukaan muiden kirjoittajien kanssa... niiden sivupersoonien :lol:
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Bias kirjoitti:http://parempaaelamaa.vuodatus.net

Oliskohan taas Minntis asialla?
Voishan tuo ollakin. Ellen nyt ihan väärin muista, niin Minttis taisi joskus siellä "Seitsemän tarinaa arjesta"-blogissa kirjoittaa, että kokisi tarvetta avautua enemmänkin asioistaan, mutta että ei uskalla ainakaan siellä.

Se Outi taitaa olla tosiaan ihan oikeasti olemassa. Täällä jo aikaisemmin linkitetyssä, Vauva-palstan keskusteluissa oli ainakin linkki tänne:

http://outislifee.blogspot.fi/

Tuota sivua kun hetken kattelee, voi saada vihiä Outin sukunimestä, ja sitten voi googletella lisää. Sitähän tässä vaan yhä kuitenkin miettii, että onkohan kaikki muut viisi naista sitten tosiaan Minttiksen mielikuvituksen tulosta? Jaa-a, voivat olla...

Vai on siinä pölyaromisessakin liitossa nyt sitten murheita. Daaaa? Miten nyt sellainen ylipäänsä edes voiskaan toimia? Varmaan hyvin harvoin toimii, ainakaan kovin kauaa, ja silloinkin saattaa toimia lähinnä siksi, että vähintään yksi osallisista on luonnostaan kovin alistuva ja mukautuva, niin ettei edes muuta osaa kaivatakaan.

"Taide, perhe ja minä"-blogin kommentti-osuudesta:

"jeesus kirjoitti 6.4.2014 klo 13.09
http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... &start=735

Venla Vee kirjoitti 6.4.2014 klo 15.23
Hassu linkki. Löytyi si selitys sille miten blogi on kahdella kirjoituksella saanut niin paljon lukijoita. Yhdistetty Kusettaja-Minttikseen. En osaa sanoa miten tuon ottaisi."

Tuo Venla Vee siis on käsittääkseni juuri tuo blogin kirjoittaja. "Kusettaja-Minttis"? "En osaa sanoa miten tuon ottaisi". Kusettaja-Minttiksellä viitataan ehkä siihen, että aika lailla kusettajana me ollaankin täällä Minttiksestä kirjoitettu, ei se välttämättä tarkoita sitä, että tämä "Venla Vee" pitäisi Minttistä kusettajana. Minttiksenhän mielestä Minttis ei ole mikään kusettaja ollenkaan, vaan väärin ymmärretty nero! Ja viimeisellä lauseella yritetään kiemurrella irti kysymyksestä, että onko Venla Vee Minttis vai ei. Hyvinkin Minttismäistä! Hassu linkki, hyvinpä niin.

Venla Vee blogissaan: "Kerkesi minulla olemaan yksi pitkä suhde ennen Miestäkin ja nyt tosiaan on Rakas, jonka kanssa olemme olleet yhdessä kohta kolme vuotta. Välillä minulla on ihan tuhottoman huono omatunto Rakkaasta. Osittain se johtuu varmasti siitä, että en itse voisi kuvitella, että Miehellä olisi joku muu. Me olemme tästä puhuneet. Mies sanoo, ettei hän kaipaa muita, mutta Rakas on hänelle ok. Viime aikoina tätä sotkua on vaikeuttanut se, ettei meillä Rakkaan kanssakaan ole asiat niin kovin hyvin. Ihan liian paljon pahaa mieltä sielläkin. Ja liikaa velvollisuudentunnetta ja huonoa omaatuntoa, että toisen osaisi jättää siinäkään suhteessa. Vaikka se voisi tehdä elämästä aika paljon helpompaa."

Aiemmassa postauksessaan kirjoitti Pölyaromiastaan näin: "... Luojan kiitos Mies ei ole mustasukkainen. Ei ole osannut koskaan olla. Joskus tunsin, että ehkä en ole tarpeeksi hyvä, kun hän ei tunne mustasukkaisuutta. Nykyisin ajattelen, että se on onni. Rakas on joskus mustasukkainen Miehestä. Tavallaan sen ymmärtää. Hän haluaisi sen Perusperheen, mutta minulla on Mies ja meillä on paljon syitä olla yhdessä... "

"Olen ollut 13 vuotta melkein täysin kotona. Tunnen hukkuneeni äitiyteen. Hukanneeni itseni. En muista enää kuka olen ja mistä pidän..."

Mies-parkasi on siis paiskinut niitä pitkiä työpäiviään elättääkseen sinut ja lapsenne, ja lienee ihan ymmärrettävästi stressannut kaikenlaisista asioista sinun keskittyessäsi haihatteluihisi. Miehellesi oli tuskin herkkua sekään kohu ja sotku, jonka aiheutit Enkeli Elisa-huijauksellasi. Miehesi taitaa olla ihan harvinaisen kiltti ja sopeutuva, kun ei edes "Rakas" häiritse. Jospa miehesi pysyy rinnallasi taatakseen yhteisille lapsillenne mahdollisimman hyvän kodin, jossa ruoka tulee pöytään, on mahdollisuuksia harrastaa, ja kaiken kaikkiaan arki pyörii mahdollisimman sujuvasti. Rohkenisin väittää, että tuollaisia miehiä ei kasva joka oksalla, ja niille harvoillekin riittää ottajia, niin että miehen ei tarvitse tyytyä vanhaan Ladaan kun tarjolla on ihan uusia Bemareitakin.... Hmmm. Ilman Miestä Minttis ei voisi elää samalla tavalla kuten on tähän asti elänyt. Haaveillen, haihatellen, sepitellen. Mies elättää, mutta kehtaa vaan sitten perkule stressata kaikesta, tekee kaiken ihan liian hitaasti ja tartuttaa huonoja fiiliksiä, prkl! Ja nyt sillä on vielä masennuskin vai mitä lie huonoista elämäntavoista johtuvaa laiskuutta, eli hitot siitä että pysyi Minttiksen rinnalla kun tämä itse oli masentunut itsetuhoinen jne. Onpa rasittava mies! Mutta se ei silti tietenkään sopisi, että Mieskin ottaisi itselleen toisen puolison, jos vaikka sattuisi sellaisen tahtomaan, ei tietenkään sovi! Minun masennus ja minun pölyaromia ovat paljon tärkeämpiä ja suurempia asioita kuin mitkään Miehen mahdolliset vastaavat!

"..Rakas on joskus mustasukkainen Miehestä. Tavallaan sen ymmärtää. Hän haluaisi sen Perusperheen, mutta minulla on Mies ja meillä on paljon syitä olla yhdessä... " Tavallaan sen ymmärtää joo! Mitähän ne paljot syyt olla Miehen kanssa nyt sitten enää on? Tilipussi ja koti- ja pihatyöt?

"Olen ollut 13 vuotta melkein täysin kotona. Tunnen hukkuneeni äitiyteen. Hukanneeni itseni. En muista enää kuka olen ja mistä pidän..."

Kuka sinut on pakottanut pysymään kotona niin kauan? Menisit nyt hyvä nainen töihin. Miehesikin stressille ja uupumukselle se tekisi varmasti hyvää. Muista nyt sitten, että silloinkaan ei saa stressata mistään, tulla kotiin liian myöhään, olla huonoissa fiiliksissä eikä saa tehdä asioita liian hitaasti! Tämä äitiyteen hukkuminen on tainnut yllättää sinut ihan puun takaa, koska aika hiljan taisit ryhtyä taas äidiksi, joka lienee nykyajan suomalaiselle naiselle varsin vapaaehtoinen valinta?

Kuullostaa ihan siltä, kuin kirjoittaja ei tietäisi mitä ylipäänsä haluaa elämältään, kunhan nurisee ja narisee, on tottunut laittamaan omat tarpeensa etusijalle, hakee vikaa muista, eikä kykene suunnittelemaan asioita, elämäänsä etukäteen. Realiteetit hukassa? Ärfh! Tässä tämänkertainen oma osuuteni tähän hassuun linkkiin. Enpä ihmettelisi vaikka "Taide, perhe ja minä" katoaisi pian, siinä missä "True Minttu" by Ville Venäläinen katosi. "Miten hemmetissä ne aina pääsee mun jäljille?"
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Jane T
Neuvoja-Jack
Viestit: 591
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 4:26 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Jane T »

[quote="Michelangela"]...Vai on siinä pölyaromisessakin liitossa nyt sitten murheita. /quote]

Reps! Michelangela, kiitos hyvistä aamunauruista tuolla pölyarominen liitto-termillä!

Minäkin olen nyt sitten uteliaisuuttani tutkaillut tuota seitsemän naisen hölönpölö-blogia.

Jo aiemmin minua ärsytti tuon minttiksen käyttämät lempinimet lapsistaan, Heinähattu ja Vilttitossu. Ei sitten yhtään omaperäisempää olisi rouva keksinyt vaan Nopoloiden kirjojen päähenkilöiden nimet piti ottaa omaan käyttöön.
Kiellettyähän tuo ei ole, mutta minusta äärimmäisen noloa. Eikös minttis ollut tekemässä jotain kirjaakin Vilttitossun luokasta, ihan Vilttitossu-nimen mainiten? Se ei kyllä ole sallittua.
Tuolla blogissa siitä minttikseltä kysyttiinkin eli tämän bloggauksen alla:
Mä olen vain viidesosa ja se ahdistaa
ja minttis vastaa kysymykseen omalla, loistavan avartavalla ja säkenöivällä tavallaan.
Noloa taas.

Niin, ja kirjoitan tässä minttiksen nimen pienellä kirjaimella, niinhän hän itsekin tekee.
(En kopsannut kysymystä ja minttiksen vastausta tähän, koska en tiedä, onko se epäkorrektia tai jopa ihan sääntöjen vastaistakin.)

Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Tällainen kevennys. Tjsp. http://youtu.be/cyz5q6Ri-e0
Sky's bright, the traffic light
Now and then a truck
And they hadn't seen a cop around all day what luck

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Teresa Banks kirjoitti:Tällainen kevennys. Tjsp. http://youtu.be/cyz5q6Ri-e0
Ja juuri tulinkin katsomaan, joko tämä on jo täällä :D
All is pretty.
- Andy Warhol

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Michelangela kirjoitti:Kuka sinut on pakottanut pysymään kotona niin kauan? Menisit nyt hyvä nainen töihin.
Jos sinä olisit työnantaja, ottaisitko Minttiksen töihin?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Nubutti
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 02, 2015 7:39 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Nubutti »

Kaikki, mitä hän on tehnyt, vähentää minun mielessäni hänen uskottavuuttaan myös tässä fb-sivullaan olevassa asiassa:

https://www.facebook.com/minttu.vettent ... nref=story

Todella ikävää, jos hänen lapsensa on vakavasti sairas. Mutta kaiken hänen kirjoittelunsa jälkeen jää itselleni vain epäilevä olo.

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Kyllä se vaikuttais siltä, että se on Minttiksen lapsi, joka nielaisi nappipariston:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016093 ... 6_uu.shtml

Ikävä tapaus! En kyllä ihmettele yhtään, jos Minttistä ei kaikki meinaa uskoa, en uskoisi minäkään. Mutta lienee totta, tällä kertaa.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Pedrosa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 12:13 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Pedrosa »

Onko tää kuka tää Elisa,joka kuoli??

fangs
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 10:20 am

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja fangs »

Ei kukaan. Lue ketju. :wink:

Avatar
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viestit: 1504
Liittynyt: Pe Helmi 22, 2008 7:12 pm
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Michelangela kirjoitti:En kyllä ihmettele yhtään, jos Minttistä ei kaikki meinaa uskoa, en uskoisi minäkään. Mutta lienee totta, tällä kertaa.
Kaikki saavat luvan uskoa ja myös seurata lapsen tilannetta. :wink:
https://www.facebook.com/groups/366929246980511/

Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Nii-i. Mistä vetoa, että Minttis kirjoittaa tästäkin kirjan? No, surullinen tapaus, ei siinä mitään.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"

Pedrosa
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2016 12:13 pm

Re: Enkeli-Elisan tapaus

Viesti Kirjoittaja Pedrosa »

15-vuotiaana kuollut Elisa?Hmm..

Vastaa Viestiin