Keskustelua koirista (ketju 2)

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Pizzaman
Sofia Karppi
Viestit: 433
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2016 8:49 am

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Pizzaman »

damfin kirjoitti:Eli tuossahan se on selitys sille miksi nämä tietynkaltaiset ihmiset valitsevat koirakseen nimenomaan pitbullin, heidän on vaikea löytää muutakaan sellaista koirarotua joka olisi ja näyttäisi edes hitusen tyhmemmältä kuin mitä he itse ovat.
Hyvin sanottu. Ei ole muuten yhdistyksen hallituksen nimiä esillä tuolla sivustolla.
Avatar
vaivaishiiri
Lauri Hanhivaara
Viestit: 123
Liittynyt: La Joulu 31, 2016 6:51 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja vaivaishiiri »

Lievästi vapaaja porukkaa tuolla yhdistyksessä. Ihan uskomatonta kuraa koko kirjoitus. Nuo hurtat ovat nuijia ja omistajansa tosinuijia.
Jaakko Kolmonen
Poliisikoira Rex
Viestit: 279
Liittynyt: La Touko 04, 2013 1:26 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Jaakko Kolmonen »

multsi kirjoitti:Suomen pitbull-yhdistyksen kannanotto: http://www.pitbullyhdistys.fi/

Jokainen koiran kuolema, oli syy mikä tahansa, on omistajalleen suuri harmi ja suru. Koiran paras ystävä on sellainen omistaja, joka pitää koiransa poissa harmeista, tapaturmista ja turhista onnettomuuksista."
Juuri näin.
Verä ny vähä sääki perkele eihä sun oo saatana eres hiki
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Hämmentävämmäksi vaan muuttuu juttu sivu sivulta. Olen aina tuntenut vastenmielisyyttä tätä rotua kohtaan, ja nyt täytyy sanoa että näyttävät olevan yhtä hulluja niin koirat kuin omistajatkin, yhdistystä myöten. Uskomatonta. Että kehtaavatkin puhua mitään vastuunotosta? :shock:
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Äitylit-Oulu
Poliisikoira Rex
Viestit: 287
Liittynyt: Ti Tammi 02, 2018 6:36 am

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Äitylit-Oulu »

Gladys kirjoitti:Haluaisin edelleen ajatella niin, että jokaisella koiralla rodusta riippumatta on mahdollisuus kasvaa hyväksi koiraksi, kunhan saa oman hyvän ihmisen. Toki koirien välillä ainakin tiettyyn pisteeseen vallitsevat koirien lait, minkä johdosta hyvien ihmisten roolit ja vastuut korostuvat entisestään.

Tälläinen vain osoittaa, ettei tunneta koirien käyttäytymistä, eikä taistelukoirarotuja.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Äitylit-Oulu kirjoitti:
Gladys kirjoitti:Haluaisin edelleen ajatella niin, että jokaisella koiralla rodusta riippumatta on mahdollisuus kasvaa hyväksi koiraksi, kunhan saa oman hyvän ihmisen. Toki koirien välillä ainakin tiettyyn pisteeseen vallitsevat koirien lait, minkä johdosta hyvien ihmisten roolit ja vastuut korostuvat entisestään.
Tälläinen vain osoittaa, ettei tunneta koirien käyttäytymistä, eikä taistelukoirarotuja.
Niin, minun vaatimattomat kokemukseni pohjautuvat esim. lapsuuteeni, jonka vietin esim. yhden kiinteistöä työkseen vartioivan rotikkanartun kanssa. Ja jossa ystävänäni oli vanhempieni tutun poliisikoira. Lisäksi yksi elämäni rakkaimmista koirista on ollut valtavan kokoinen rotikkauros. En toki väitä puhuvani taistelukoirista, pointtini edellä oli lähinnä se, että taitavien ja välittävien ihmisten kanssa lähes koirasta kuin koirasta voi saada hyvän ja ihanan ja yhteiskuntakelpoisen yksilön. Toki tämä ei ole itsestäänselvyys.
All is pretty.
- Andy Warhol
Alex Smith
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1434
Liittynyt: Su Helmi 18, 2018 12:05 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Alex Smith »

Gladys kirjoitti:Haluaisin edelleen ajatella niin, että jokaisella koiralla rodusta riippumatta on mahdollisuus kasvaa hyväksi koiraksi, kunhan saa oman hyvän ihmisen. Toki koirien välillä ainakin tiettyyn pisteeseen vallitsevat koirien lait, minkä johdosta hyvien ihmisten roolit ja vastuut korostuvat entisestään.

Tämä tapaus oksettaa ja itkettää. Saa lisäksi kysymään missä menee ihmisen idiotismin ja itsekkyyden ja tyhmyyden raja? Sitä soisin kyseisen rotuyhdistyksen nyt pohtivan kovalla kädellä ja vastuullisesti. Haluan uskoa, että edes joku heistä kykenee siihen.

Lepää rauhassa Hilppa. Hänen ihmisilleen voimia ja rakkautta. <3

Kuten aikaisemmin kirjoitin ja kopsasin esimerkkejä niin Pitbull "rotuyhdistys" ei ole mikään oikea rotuyhdistys vaan lähinnä roskasakin ylläpitämä imagonkohotus ryhmä. Rotu ei ole virallinen rotu vaan pitbullit luokitellaan sekarotuisiksi eikä ko. ryhmäällä ole mitään tekemistä oikeiden rotuyhdistysten kanssa, jotka yrittävät jalostaa koiria mahdollisimman hyviksi. Surullinen poikkeus on Brakykefalliset rodut, joiden terveydentilasta kukaan ei ole rotuyhdistyksessä kiinnostunut.

Siinä olen samaa mieltä, että jokaisella koiralla rodusta riippumatta on mahdollisuus kasvaa hyväksi koiraksi, kunhan saa oman hyvän ihmisen. Monet pitbullit ovat hyviä koiria kotona ja lauman keskellä, mutta vaikka kuinka kouluttaisi, niillä on AINA vieraita koiria kohtaan oleva jonkunasteinen aggressio, joka johtuu siitä, mitä varten koiria on alunperin jalostettu. En koskaan pitäisi pittiä irti.

Minun sukulaiset ovat aina kasvattaneet sakemanneja ja harvassa ovat ne yksilöt, joita pystyy 100% pitämään irti edes omalla pihalla. Ainakaan ilman jatkuvaa katsekontaktia koiraan. Itsellä on vasta nyt ensimmäinen koira, jonka luoksetuloon voi luottaa 150%, mutta koira onkin helppo paimenkoira (ei saku), joka ei lähde pihasta, vaikka tiellä menisi mikä tahansa.

Äityli ei ole koiraa nähnytkään kuin kadulla, älä välitä sen kommenteista ja lainauksien vääristelystä. Nyt vaan odotellaan tämän kommentin jälkeen hiiva, homo, lesbo, idiootti, rajakki, rasisti kommenttia lautamiehissä...
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1226
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

"Amerikanstaffordshirenterrieri", kuka helvetti näitä nimiä keksii roduille? Joutuisi pänttäämään pari päivää, että tuon saisi tekstinä ulostettua ilman copypastea.

Olen kyllä täysin samaa mieltä, että aivan uskomatonta paskaa ko. puljun toiminta. Maine mennyt kyllä aika hyvää vauhtia, vielä kun tuo hullu piski pääsisi piikille.
Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Ei se ihan niin yksinkertaista ole, että kaikki samanrotuiset koirat ovat samanlaisia luonteeltaan. Jalostamalla voidaan helposti vaikuttaa luonteeseen ja sen takia eri kasvattajien koirat voivat periaatteessa olla aivan erilaisia, vaikka olisivat samaa rotua.
May contain suicide or self-harm topics.
NosfeRafu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 1:33 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja NosfeRafu »

Väittämättä, että jokainen tämän rodun yksilö on vaarallinen tappokone, en täysin ymmärrä minkä takia joku juuri tämän rotuisen koiran haluaa. Olettaisin, että kyse on ajatuksesta, että vaikutat itse kovemmalta tyypiltä, kun sinulla on ns. kova ja vaarallinen koira, jota pystyt hallitsemaan. Ongelma on se, että nämä onnettomat ihmispaskat kuten hernarin 40-vuotias pissis, eivät pysty pitämään koiraa hallinnassaan. Michelle B:n kannattaisi ottaa seuraavaksi lemmikikseen hamsteri ja opetella kontrolloimaan sitä.
Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Olen muuten kuullut, että villakoirat eivät kauhean hyvin tule toimeen muunrotuisten koirien kanssa. Toiset koirat tulkitsevat niiden käytöstä väärin ja pitävät niitä jotenkin ärsyttävinä. Henkilökohtaisesti en tosin tunne yhtään villakoiraa.
May contain suicide or self-harm topics.
DemlaMinfo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1460
Liittynyt: To Syys 24, 2015 5:20 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja DemlaMinfo »

Unhola kirjoitti:Olen muuten kuullut, että villakoirat eivät kauhean hyvin tule toimeen muunrotuisten koirien kanssa. Toiset koirat tulkitsevat niiden käytöstä väärin ja pitävät niitä jotenkin ärsyttävinä. Henkilökohtaisesti en tosin tunne yhtään villakoiraa.
Sillä nyt ei ole vitunkaan väliä tulevatko vai eivätkö tämän asian kannalta. Koiran pitää olla hallittavissa, jos se on vapaana. Se ei saa mennä tappamaan toista koiraa hihnassa, joka vähän räksyttää, tai naukuu.
Mielenterveys on tärkeä osa ihmisen hyvinvointia. Omasta mielenterveydestään voi pitää huolta ja omia voimavarojaan vahvistaa. Psykologin kanssa keskustelu voi auttaa pääsemään eroon harhaluuloista ja kuuloharhoista.
Jokuroti
Martin Beck
Viestit: 767
Liittynyt: To Huhti 03, 2014 8:01 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja Jokuroti »

NosfeRafu kirjoitti:Väittämättä, että jokainen tämän rodun yksilö on vaarallinen tappokone, en täysin ymmärrä minkä takia joku juuri tämän rotuisen koiran haluaa. Olettaisin, että kyse on ajatuksesta, että vaikutat itse kovemmalta tyypiltä, kun sinulla on ns. kova ja vaarallinen koira, jota pystyt hallitsemaan. Ongelma on se, että nämä onnettomat ihmispaskat kuten hernarin 40-vuotias pissis, eivät pysty pitämään koiraa hallinnassaan. Michelle B:n kannattaisi ottaa seuraavaksi lemmikikseen hamsteri ja opetella kontrolloimaan sitä.
Ajatus että oletetun rodun jokainen yksilö olisi "tappokone" on lähinnä asiasta tietämättömien idiotismia. Ihminen joka ei pidä koiraansa kytkettynä lain mukaisesti on vaan idiootti, oli koira mikä tahansa. Koiran rotu ei tässä koirien välisessä tapahtumassa ole millään tavalla olennainen. Omistajan edesvastuuton toiminta on koko jutun ydin. Itse olen ihmetellyt miten paljon porukka pitää koiriaan vapaana stadissa, tuntuu olevan tietyille ihmistyypeille joku erityisen hieno juttu kun koira on vapaana. Itse en ymmärrä millään tavalla.
NosfeRafu
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 1:33 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja NosfeRafu »

Jokuroti kirjoitti:
NosfeRafu kirjoitti:Väittämättä, että jokainen tämän rodun yksilö on vaarallinen tappokone, en täysin ymmärrä minkä takia joku juuri tämän rotuisen koiran haluaa. Olettaisin, että kyse on ajatuksesta, että vaikutat itse kovemmalta tyypiltä, kun sinulla on ns. kova ja vaarallinen koira, jota pystyt hallitsemaan. Ongelma on se, että nämä onnettomat ihmispaskat kuten hernarin 40-vuotias pissis, eivät pysty pitämään koiraa hallinnassaan. Michelle B:n kannattaisi ottaa seuraavaksi lemmikikseen hamsteri ja opetella kontrolloimaan sitä.
Ajatus että oletetun rodun jokainen yksilö olisi "tappokone" on lähinnä asiasta tietämättömien idiotismia. Ihminen joka ei pidä koiraansa kytkettynä lain mukaisesti on vaan idiootti, oli koira mikä tahansa. Koiran rotu ei tässä koirien välisessä tapahtumassa ole millään tavalla olennainen. Omistajan edesvastuuton toiminta on koko jutun ydin. Itse olen ihmetellyt miten paljon porukka pitää koiriaan vapaana stadissa, tuntuu olevan tietyille ihmistyypeille joku erityisen hieno juttu kun koira on vapaana. Itse en ymmärrä millään tavalla.
Koiran rotu on oleellinen siinä mielessä, että ainoastaan osa roduista saa toisen koiran noin vaivatta hengiltä. Ts. näiden koirien kohdalla kiinni pitämiseen täytyisi kiinnittää erityistä huomiota. Koiria pääsee ja tulee aina pääsemään vapaaksi. Tästä syystä jokainen huonosti koulutettu/luonnevikainen koira on riski. Tässä tapauksessa kyse nyt toki oli piittaamattomuudesta josta hyvästä tälle pikkuneiti ravintolapäällikölle voisi tarjoilla loppuelämän koiranpaskaa lounaaksi.
morbidelli
Agentti Scully
Viestit: 684
Liittynyt: To Loka 01, 2009 1:34 pm

Re: Ravintolan työntekijän koira raateli asiakkaan koiran

Viesti Kirjoittaja morbidelli »

Jokuroti kirjoitti:
NosfeRafu kirjoitti:Väittämättä, että jokainen tämän rodun yksilö on vaarallinen tappokone, en täysin ymmärrä minkä takia joku juuri tämän rotuisen koiran haluaa. Olettaisin, että kyse on ajatuksesta, että vaikutat itse kovemmalta tyypiltä, kun sinulla on ns. kova ja vaarallinen koira, jota pystyt hallitsemaan. Ongelma on se, että nämä onnettomat ihmispaskat kuten hernarin 40-vuotias pissis, eivät pysty pitämään koiraa hallinnassaan. Michelle B:n kannattaisi ottaa seuraavaksi lemmikikseen hamsteri ja opetella kontrolloimaan sitä.
Ajatus että oletetun rodun jokainen yksilö olisi "tappokone" on lähinnä asiasta tietämättömien idiotismia. Ihminen joka ei pidä koiraansa kytkettynä lain mukaisesti on vaan idiootti, oli koira mikä tahansa. Koiran rotu ei tässä koirien välisessä tapahtumassa ole millään tavalla olennainen. Omistajan edesvastuuton toiminta on koko jutun ydin. Itse olen ihmetellyt miten paljon porukka pitää koiriaan vapaana stadissa, tuntuu olevan tietyille ihmistyypeille joku erityisen hieno juttu kun koira on vapaana. Itse en ymmärrä millään tavalla.
Tietämättömänä idioottina haluaisin tietää tarkemmin mekanismin millä oletetun rodun yksilöstä rakennetaan jotain muuta kuin tappokone, jos rotu on kehitetty yhdistämällä eri perimistä tappokoneeseen soveltuvat piirteet ja eliminoimalla ne piirteet jotka estäisivät tappokoneena toimimisen.

Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa niitä koiranomistajia kohtaan joilla koira pysyy hallinnassa ilman hihnaa. Ent naapurini saksanpaimenkoiralla oli tapana kulkea omistajansa vierellä flexiin kytkettynä siten että koira piti flexin kahvaa suussaan. Koira oli jopa koulutettu suhtautumaan muihin koiriin siten että hihnassa oleviin koiriin sai vilkaista päätä kääntämättä, irti oleviin koiriin sai luoda uhkaavan katseen. Hyvin koulutetun koiran omistajat ansaitsisivat enemmän positiivista julkisuutta. Suurin osa koiranomistajista ei edes tiedä miten hienon palvelijan ja ystävän koirasta voi saada jos vain osaa sen kouluttaa.

Pitbulleista tosin ei koskaan saa edes kouluttamalla uskollista palvelijaa. Sen kun pitbull-omistajat ymmärtäisivät, olisi edes jotain toivoa. Mutta useimmat ajattelevat kuten sinä että juuri hänen yksilö ei ole tappokone koska se on kiltti eikä ole koskaan tappanut. Ei vielä.

Ellei usko, kannattaa hankkia kissa. Rotukissa jonka esivanhemmat on kymmenien sukupolvien ajan syönyt purkkiruokaa ja viettänyt kaikki päivät sisätiloissa. Silti se 21. sukupolven edustaja vapaaksi päästessään tappaa sen hiiren ja tuo sen eteisen lattialle olemattomien jälkeläistensä ravinnoksi.
Vastaa Viestiin