Norjalaisen sairaanhoitajan kommentti...

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Norjalaisen sairaanhoitajan kommentti...

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

"Toimintarajoitteiset lapset tapettava"
24.8.2007 11:11

Norjalainen sairaanhoitajaopiskelija on nostattanut kohun julman ehdotuksensa takia.

Oppilas esitti toimintarajoitteisten lasten tappamista kirjallisessa esityksessään ennen sairaanhoitajien loppukoetta viime keväänä.

- Olen sitä mieltä, että toimintarajoitteiset lapset pitää tappaa mahdollisimman pian, jos heistä on mahdoton tehdä terveitä ja yhteiskunnalle hyödyllisiä, oppilas kirjoitti.

Norjan sairaanhoitajien ammattieettisen neuvoston mukaan oppilas ei saisi työskennellä hoitajana mielipiteensä takia.

Oppilaan koulu ei halua kommentoida asiaa.

IL

Että tälleen sitten siellä, näköjään tarttuvaa laatua tuo ajatusmaailma.. ;)
Violet57
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 5:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Voi äly hohoi, onko ketään kotona

Viesti Kirjoittaja Violet57 »

No huh huh. Näitä "pikkuhitlereitä" rotuoppeineen tuntuu olevan vähän siellä sun täällä. :twisted:

Jatketaan listaa:
Seuraavaksi lahdataan lihavat, kierosilmät, pihtikintut, punapäät tai muuten vaan, jos ei pärstä miellytä. :mrgreen:

Kaikkein ekaksi kuitenkin kaikki norjalaiset sairaanhodon opiskelijat!!!
:!:
Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Re: Voi äly hohoi, onko ketään kotona

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

Violet57 kirjoitti:No huh huh. Näitä "pikkuhitlereitä" rotuoppeineen tuntuu olevan vähän siellä sun täällä. :twisted:

Jatketaan listaa:
Seuraavaksi lahdataan lihavat, kierosilmät, pihtikintut, punapäät tai muuten vaan, jos ei pärstä miellytä. :mrgreen:

Kaikkein ekaksi kuitenkin kaikki norjalaiset sairaanhodon opiskelijat!!!
:!:
Ei kai sentään suomalaisia sairaanhoitajia...?

no joo, ihan sairasta touhua, ja kehtaa kertoa kantansa. Olis mielenkiintoista nähdä kyseinen sairaanhoitaja, vaikka kuvasta, että ihan millainen itse on noin niinku ulkonäöllisesti; sisäisestä minästä kertoo mulle jo tarpeeksi tuo kommentti. Mutta kuinka moni ko alan edustaja sitten mahtaa ajatella itekseen vastaavanlaisia ajatuksia? En yleistä alaa, kunhan kysyn?! :oops: :wink:
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

No oli tässäkin jutussa se hyvä puoli, että ilmaisi kantansa selkeästi.Lukemani perusteella kuvittelisin, että nainen on nyt hyvin tunnettu.Voi olla työllistyminen vaikeaa :wink:
Cicciolina
Neuvoja-Jack
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 1:17 am

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

wretch kirjoitti:No oli tässäkin jutussa se hyvä puoli, että ilmaisi kantansa selkeästi.Lukemani perusteella kuvittelisin, että nainen on nyt hyvin tunnettu.Voi olla työllistyminen vaikeaa :wink:
Ellei sitten anneta vaihtaa nimi ja sotu ihan sillä perusteella että työnsaanti vaikeutuu.... :roll:
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

wretch kirjoitti:No oli tässäkin jutussa se hyvä puoli, että ilmaisi kantansa selkeästi.Lukemani perusteella kuvittelisin, että nainen on nyt hyvin tunnettu.Voi olla työllistyminen vaikeaa :wink:
Ja alkaa olla itse yhteiskunnalle vähemmän hyödyllinen, vetänee sitten oppiensa mukaan itsensä jojoon.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mä en jotenkin pysty ymmärtämään tätä asennetta, että vammaiset lapset tulisi tappaa. en vaan käsitä, mikä jumala tämä opiskelija kuvittelee olevansa, kun luulee voivansa esittää tällaisia kommentteja ja että ihmiset ottaisivat hänet tosissaan??? toivottavasti saa sitä mitä ansaitseekin tämän mielipiteen ansiosta, koska en ikinä haluaisi häntä hoitamaan ketään omaistani. jos lapsen voi hänen mielestään tappaa, kun on jollain tavoin vammainen, niin miksei sitten aikuista???
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Lihava
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Paska Kaupunni

Re: Voi äly hohoi, onko ketään kotona

Viesti Kirjoittaja Lihava »

Violet57 kirjoitti: Seuraavaksi lahdataan lihavat....
:(
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

ei kai sentään...mutta jos ihan tosissaan puhutaan niin mun mielestä on erittäin huolestuttavaa jos tällainen ajatusmaailma pääsee valloilleen yhteiskunnassa. ei ole hyväksyttävää tappaa ihmistä oli se syy mikä tahansa, itseasiassa, mun mielestä kuoleman tuomiokaan ei ole hyväksyttävä, koska se on valtion toteuttama murha ja periaatteessa laillinen kosto. siitä ei ole kenellekään mitään hyötyä. itse toki puhun hammurabin lain mukaisesti toisinaan, mutta ihan tosissaan kuoleman tuomio on keskiajalta (ja siis mun mielestä)
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Violet57
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 5:58 pm
Paikkakunta: Helsinki

Kamalaa

Viesti Kirjoittaja Violet57 »

Nyt vasta huomasin, että joukossamme on myös "Lihava"- nimmari. Apua, mokasin. Sinua en tietenkään tarkoittanut! :oops: :oops: :oops:
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Kalessin kirjoitti:mä en jotenkin pysty ymmärtämään tätä asennetta, että vammaiset lapset tulisi tappaa. en vaan käsitä, mikä jumala tämä opiskelija kuvittelee olevansa, kun luulee voivansa esittää tällaisia kommentteja ja että ihmiset ottaisivat hänet tosissaan??? toivottavasti saa sitä mitä ansaitseekin tämän mielipiteen ansiosta, koska en ikinä haluaisi häntä hoitamaan ketään omaistani. jos lapsen voi hänen mielestään tappaa, kun on jollain tavoin vammainen, niin miksei sitten aikuista???
Miten tuollaista tarvitsisikaan ymmärtää. Opiskelija on selvästi sekaisin pääkopastaan ja pahasti. Vammainen itsekin siis.
Aloittakoon tappamiset itsestään :twisted:
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Ihmisillä, myös sairaanhoitajilla, on oikeus mielipiteeseensä. Asiasta kuin asiasta. Ja oikeus tuoda se julki. Tämä kuuluu demokratian peruspilareihin. Jos tämä ei teille kelpaa, suksikaa Pohjois-Koreaan! Muuta vaihtoehtoa ei ole - joko kannatatte demokratiaa tai ette kannata...ette te voi kannattaa vain niitä osia demokratiasta joita HALUATTE. Se on "pakettikauppa". Ota tai jätä.

On toki täysin eri asia sitten, onko sairaanhoitajan eettisessä osaamisessa jonkinsortin aukko, jonka vuoksi häntä ei pitäisi päästää koulusta valmistumaan. Ei välttämättä ole, jos sairaanhoitaja on kuitenkin sitä mieltä, että sairaita pitää hoitaa ja haluaa lievittää ihmisten kärsimyksiä jne. Se, että sairaanhoitaja on sitä mieltä, että vammaiset vauvat pitäisi tappaa, ei tarkoita, että hän kannattaisi murhaamista tai että hän itse tappaisi vammaisia vauvoja jos saisi siihen tilaisuuden...eikä se tarkoita, että hän olisi kelvoton hoitamaan vammaisia vauvoja!

Poliisikin voi kannattaa kuolemantuomiota murhaajille ja sanoa sen ääneenkin. Ei se tee poliisista kelvotonta poliisia tai sellaista poliisia, jota ei pitäisi päästää tekemisiin murhaajien kanssa sen vuoksi, että hänestä murhaajat pitäisi teloittaa.

Demokratiaan kuuluu se joitakin (ennakkoluuloisia, kritiikkiä kestämättömiä, hölmöjä, jne.) ihmisiä suuresti haittaava ominaisuus, että demokratiassa muilla ihmisillä on OIKEUS esittää mielipiteensä julkisesti, vaikka et olisikaan heidän kanssa samaa mieltä tai vaikka heidän mielipiteensä loukkaisi sinun arvojasi ja maailmankuvaasi. Sinulla ei ole demokratiassa MITÄÄN OIKEUTTA kieltää heiltä sitä. Vastaavasti sinulla on täysi oikeus sanoa jotain mikä voi loukata muita eikä heillä ole mitään oikeutta kieltää sinua sanomasta sitä.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

markja kirjoitti: Vastaavasti sinulla on täysi oikeus sanoa jotain mikä voi loukata muita eikä heillä ole mitään oikeutta kieltää sinua sanomasta sitä.
Kunnianloukkaus on rangaistava teko.
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Markjan kanssa olen ihan samaa mieltä!
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, myös esim. minulla joka pidän hoitajan kommenttia lähinnä niin naivina, että reagointitapa kommenttiin ei voi juuri muuta omaltakaan osalta olla kuin naivi.
Ikävää jos em hoitajan kannattajille tulee itku paha mieli siitä, että kaikki eivät oitis taputa käsiään näin tuoreille ja ravisteleville mielipiteille. Se on vain opittava kestämään demokraattisesti.
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä :)
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

ruoska kirjoitti:Kunnianloukkaus on rangaistava teko.
Niin ja kiihottaminen kansanryhmää kohtaan ja uskonrauhan häiritseminenkin. Tästä voidaankin päätellä, että Suomi EI OLE todellisuudessa demokratia, jossa on sananvapaus.

Jos te kuitenkin USKOTTE että Suomi on demokratia jossa on sananvapaus, niin siinäpä onkin teille dilemma mietittäväksi, että miten voitte kannattaa sitä, ettei sairaanhoitajalla olisi oikeutta sanoa mielipidettään? Tai ylipäätään, jos, kuten minä, kannatatte sitä että ihmisillä pitäisi olla sananvapaus, niin miten voitte vaatia, ettei tuolla sairaanhoitajalla sitä olisi? KERTOKAAPA SE MULLE!

Kunnianloukkaus on sikäli hieman ehkä tulkinnanvarainen, että minusta sen voisi poistaa lakipykälistä ja käyttää sen sijaan "petoksen" väljempää tulkintaa. Eli jos minä tarkoituksenani aiheuttaa vahinkoa kerroa epätoden tiedon niin siitä pitäisi silti rangaista (esim. soitan työnantajallesi ja kerron sinun olevan massamurhaajapedofiili vaikket ole, jotta saisit esim. potkut töistä)...mutta jos minä vaan muuten soitan työnantajallesi ja sanon, että sinä olet ***ipää ja oikein ***tumainen ihminen ja ruma kuin apina ja tyhmä kuin aasi tms. jne., siitä ei pitäisi rangaista. Minä vain kertoisin mielipiteeni sinusta. :)

(Ihan samalla tapaa minä reagoisin, jos joku alkaisi pitämään meteliä siitä, että on kauheaa kun joku loukkaa muslimeita/kristittyjä/juutalaisia/buddhalaisia jne. ja vaatisi moisen ihmisen vaientamista. Hänelläkin on (minusta) täysi oikeus sanoa mielipiteensä ääneen ja julkisesti. Vaikka se loukkaisi 99,99% maailman ihmisistä.)
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Vastaa Viestiin