Kapitalistit vai kommunistit kaiken pahan alku?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

joey kirjoitti:Sinäkin, katupoika, hyödyt jatkuvasti siitä että muut kuluttavat ja tästäkin notkosta selvittäisiin sillä, että kuluttamista ei lopetettaisi vain siksi että jännittää
Enpä todellakaan katso hyötyväni eikä mun itseni hyötyminen edes ole se kysymys. Kun koko systeemi on rakennettu jatkuvan kulutuksen kasvun varaan, niin voidaan hyvin puhua itsetuhoisesta ja äärimmäisen lyhytnäköisestä systeemistä. Lisäksi tämä systeemi on omiaan lisäämään epätasa-arvoisuutta, jonka seurauksista kärsivät valtavat ihmismassat ympäri maailman.
turakainen kirjoitti: No ensinnäkin miksi pitäisi tuloeroja vielä tasata enemmän?
Vielä enemmän?? Mistä lähtien niitä on Suomessa tasattu? Viimeiset 15 vuotta tuloerot ovat olleet kovassa kasvussa.
miksi suomessa menestyminen pitää rangaista suuriila veroilla?
Rangaistaanko heitä todella? Ei mun mielestä.
Mikä velvollisuus oikeastaan joillakin on loisia yhteiskunnan varoilla ja vaatia sitten vielä korkeampia veroja?
Ketkä näin tekevät?
Lihava
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Paska Kaupunni

Viesti Kirjoittaja Lihava »

katupoika kirjoitti:
joey kirjoitti:Sinäkin, katupoika, hyödyt jatkuvasti siitä että muut kuluttavat ja tästäkin notkosta selvittäisiin sillä, että kuluttamista ei lopetettaisi vain siksi että jännittää
Enpä todellakaan katso hyötyväni eikä mun itseni hyötyminen edes ole se kysymys.
Ihanko oikeasti et hyödy mitään valtion keräämästä kulutusverosta, jota myös arvonlisäveroksi kutsutaan?
Whatever it was, I'm sure it was better than my plan to get out of this by pretending to be mad. I mean, who would have noticed another madman round here?
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

Lihava kirjoitti:
katupoika kirjoitti:
joey kirjoitti:Sinäkin, katupoika, hyödyt jatkuvasti siitä että muut kuluttavat ja tästäkin notkosta selvittäisiin sillä, että kuluttamista ei lopetettaisi vain siksi että jännittää
Enpä todellakaan katso hyötyväni eikä mun itseni hyötyminen edes ole se kysymys.
Ihanko oikeasti et hyödy mitään valtion keräämästä kulutusverosta, jota myös arvonlisäveroksi kutsutaan?
Luultavasti katupoika ei koskaan käytä teitä, terveyspalveluita jne. jne, se sossustakin saatu raha oli kasvanut puussa.
Lainaus:
miksi suomessa menestyminen pitää rangaista suuriila veroilla?


Rangaistaanko heitä todella? Ei mun mielestä.

Lainaus:
Mikä velvollisuus oikeastaan joillakin on loisia yhteiskunnan varoilla ja vaatia sitten vielä korkeampia veroja?


Ketkä näin tekevät?
Ensimmäiseen, kaitpa tuossa voidaan pienestä rangaistuksesta puhua. Toiseen, loisia haluat etsiä? Helsingissä tiettävästi asut niin käy pyörähtämässä rautatiesamalla sieltä löydät varmasti muutaman nistiloisen. No oikeastaan niitä löytyy kun pitää silmänsä auki.
John Smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:06 pm

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Sen haluan sanoa tässä välissä, että jos ABC ois/on poliitikko, niin saa/sais mun ääneni missä tahansa vaalissa.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

ubuntus kirjoitti:
Lihava kirjoitti:
katupoika kirjoitti: Enpä todellakaan katso hyötyväni eikä mun itseni hyötyminen edes ole se kysymys.
Ihanko oikeasti et hyödy mitään valtion keräämästä kulutusverosta, jota myös arvonlisäveroksi kutsutaan?
Luultavasti katupoika ei koskaan käytä teitä, terveyspalveluita jne. jne, se sossustakin saatu raha oli kasvanut puussa.
Arvasin, että tässä oli kyse sitä puissa kasvavasta valuutasta...
Ei ole itselleni valitettavasti osunut vielä kohdalle :(
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

ubuntus kirjoitti:
Lihava kirjoitti:
katupoika kirjoitti: Enpä todellakaan katso hyötyväni eikä mun itseni hyötyminen edes ole se kysymys.
Ihanko oikeasti et hyödy mitään valtion keräämästä kulutusverosta, jota myös arvonlisäveroksi kutsutaan?
Kulutuksen verottaminen kyllä tuo verorahoja valtion kassaan ja näin hyödyttää monia - myös itseäni. Itse kuluttaminen ei kuitenkaan pitkällä tähtäimellä katsottuna hyödytä mua eikä muitakaan (tai itse asiassa jo hyvän aikaa on ollut nähtävissä se minkälaisia ongelmia tämä kapitalistien peräänkuuluttama kuluttaminen aiheuttaa). Mä lähdenkin siitä, että kulutusta pitäisi kaikilta osin vähentää ja kaikenlaista kierrätystä ja uusiokäyttöä lisätä.

Se kulutus minkä perään kapitalistit nyt itkevät tarkoittaa nimenomaan pelkoa siitä, että yritykset rupeavat menemään nurin jos ihmiset eivät enää syydäkään heille omia rahojaan entiseen malliin. Ei tässä todellakaan ole kyse mistään arvonlisäverosta. Kapitalistit pelkäävät voittojensa puolesta. Ihmiskunnalle olisi edullisinta se, että tämä koko kapitalistinen markkinajärjestelmä kaatuisi mahdollisimman nopeasti ja tilalle luotaisiin oikeasti kestävän kehityksen (/kulutuksen) mahdollistava, inhimillinen ja demokraattinen talousjärjestelmä.
Ensimmäiseen, kaitpa tuossa voidaan pienestä rangaistuksesta puhua. Toiseen, loisia haluat etsiä? Helsingissä tiettävästi asut niin käy pyörähtämässä rautatiesamalla sieltä löydät varmasti muutaman nistiloisen. No oikeastaan niitä löytyy kun pitää silmänsä auki.
Millä ihmeen tavalla verotus on rangaistus? Kuten juuri pari päivää sitten Hesarin jutusta kävi ilmi, niin kaikkein rikkaimmat suomalaiset ovat jatkuvati itkemässä siitä, että pitäisi saada olla vielä rikkaampi. Miten joku voi puhua tässä yhteydessä rangaistuksesta? Kaikkia verotetaan.

Tiettävästi en asu Helsingissä eikä mun muutenkaan tarvitse Helsinkiin asti lähteä, jotta nään nipoja. Kysymys kuitenkin oli siitä, että ketä ovat nämä ihmiset, jotka "loisivat yhteiskunnan varoilla ja vaativat samalla vielä korkeampia veroja"?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

katupoika kirjoitti: Millä ihmeen tavalla verotus on rangaistus? Kuten juuri pari päivää sitten Hesarin jutusta kävi ilmi, niin kaikkein rikkaimmat suomalaiset ovat jatkuvati itkemässä siitä, että pitäisi saada olla vielä rikkaampi. Miten joku voi puhua tässä yhteydessä rangaistuksesta? Kaikkia verotetaan.
Jos kaikkia verotettaisiin yhtä paljon (prosentuaalisesti, ei euromääräisesti tietenkään), voitaisiin puhua edes jonkinnäköisestä reiluudesta. Se on mielestäni täysin kohtuutonta, että joku joutuu antamaan muiden käyttöön automaattisesti yli puolet tuloistaan.

En muuten tarkoittanut kuluttamisella sitä, että kaikkien tulisi ostaa jumalattomasti kaikennäköistä muoviroskaa nurkkiinsa pyörimään. Voi ostaa myös palveluita ja asioita, jotka eivät kuluta luontoa tai jotenkin muuten sopivat tuohon kierrätys-ideologiaan. Minusta viisainta mitä rahoillaan voi tehdä on, että ne sijoittaa johonkin sellaiseen kohteeseen jonka arvo ei laske. Ei siis ainakaan kierrätystä kestämättömään muoviroskaan.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

joey kirjoitti:
Jos kaikkia verotettaisiin yhtä paljon (prosentuaalisesti, ei euromääräisesti tietenkään), voitaisiin puhua edes jonkinnäköisestä reiluudesta. Se on mielestäni täysin kohtuutonta, että joku joutuu antamaan muiden käyttöön automaattisesti yli puolet tuloistaan.
Jos tällaiseen prosentuaaliseen tasaverotukseen lähdettäisiin, tulisi palkkaerojen ennen verotusta olla huomattavasti järkevämmässä suhteessa kuin nykyään. Nyt pörssiyrityksen johtajan ansiot ovat keskimäärin 21-kertaa suurempia kuin saman yrityksen työntekijän. Tällaiset palkkaerot eivät ole mitenkään järkisyin puolusteltavissa. Tällaisessa tilanteessa suurituloisia pitäisi mun mielestä ehdottomasti verottaa ankarammin, jotta tuloerojen kasvu, ja sitä myöten eriarvoistuminen saataisiin pysähtymään.

Lisäksi täytyy muistaa, että rikkaimmat suomalaiset eivät maksa nytkään sen enempää veroja kuin keskituloiset. Tästä kiitos erilaisille optioille ja pääomatuloille.

Ja kun kohtuuttomasta puhutaan, niin mun mielestä on täysin kohtuutonta vaatia itselleen lisää rahaa, kun tulot ovat jo ennestään moninkertaiset keskituloiseen verrattuna, ja samaan aikaan köyhien suomalaisten joukko kasvaa räjähdysmäisesti. Se jos joku on todella röyhkeää itsekeskeisyyttä ja täydellistä solidaarisuuden puutetta.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Vaatia lisää rahaa? Onko se muka jostain yhteisestä kassasta pois jos joku tienaa rahaa?
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Judge Dredd kirjoitti:Vaatia lisää rahaa? Onko se muka jostain yhteisestä kassasta pois jos joku tienaa rahaa?
Tää vääntö rupeaa menemään jo toista kierrosta näköjään.....

Tän keskustelun sivuilla 12 ja 13 on vastaus kysymykseesi.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Joista sain sellaisen kuvan, että sinulle on tärkeintä koko maailmassa raha ja olet kateellinen ja katkera yritysten perustajille jostain aivan käsittämättömästä syystä.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
turakainen
Poliisikoira Rex
Viestit: 276
Liittynyt: Su Heinä 20, 2008 11:48 am

Viesti Kirjoittaja turakainen »

Judge Dredd kirjoitti:Joista sain sellaisen kuvan, että sinulle on tärkeintä koko maailmassa raha ja olet kateellinen ja katkera yritysten perustajille jostain aivan käsittämättömästä syystä.
Niin sai muuta kateushan on suomen kansallisurheilua sehän se kuultaa katupojan kommenteista läpi koko ajan.Tuntuu että haluat rahaa ilmanettä teet sen eteen mitään mikä estäisi sinua perustamasta yritystä? Alkaa vähän ihmetyttämään toi "Loiseläjän" menttaliteetti mitä esität täällä
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Hahahahahaa! Ihan totaaliputoominen näille kahdelle vikalle kommentille. Oli pakko näyttää frendillekin, joka oli just käymässä täällä, hahah!
John Smith
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:06 pm

Viesti Kirjoittaja John Smith »

Kyllä katupoika on siinä oikeassa, että Suomessa on kaiken maailman johtoporrasta (erityisesti julkisella puolella) jotka imee rahaa tekemättä oikeasti mitään. Miksi Suomessa on niin korkeat verot, vaikka sosiaaliavun puolella alamme olemaan kehitysmaatasolla? Jenkeillä rupeaa jo olemaan parempi sosialiturva kuin Suomessa! Ei ne ole ne sossupummit ja elämäntapatyöttämät (joita oikeasti on kovin vähän) jotka sitä rahaa imee, ne on niitä johtavia virkamiehiä turhissa viroissaan. Ja ennen kuin joku kysyy, en elä sossun enkä Kelan rahoilla, olen oikeassa palkkatyössä.
"Vain fakiiri kusee tumppeja."
- Vanha viidakon sanonta
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Esimerkkejä virkamiesten turhuudesta ja palkkojen suuruuksista.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Vastaa Viestiin