Kapitalistit vai kommunistit kaiken pahan alku?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Presidentinlinnan itsenäisyyspäivän juhlista sen verran, että...

Eikös nämä mellakoijat huutaneet linnaan saapuville vieraille, että "saatanan loiseläjät". Heh! Millähän tavoin nämä huutelijat itse ovat osallistuneet yhteiskunnan ylläpitoon työn että veronmaksun muodossa? Suurin osa vieraista on kuitenkin jollain tavoin ansioitunut ja omalta osaltaan mahdollistanut esim. näiden mellakoitsijoiden koulunkäynnin ja terveydenhuollon. Poliisi sai sitten niskaansa fasistisyytöksiä, mutta eihän moista mellakkaa olisi suvaittu entisessä Neuvostoliitossakaan, joka sentään oli monen mellakoitsijan ihanneyhteiskunta.

Miksi poliisi on mielenosoittajia torjuessaan aina fasistinen eikä kommunistinen?
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Heh.
Pappani puhui aikoinaan yhdestä työkaveristaan, joka oli kova kommunisti ja aina muisti työkavereita valistaa siitä kuinka hyvin asiat on kommunistivaltioissa, mistä ihmisestä pidetään vielä huolta ja toveria ei jätetä.
70-luvulla oli sitten vihdoin viimein päässyt itse viikon matkalle tuonne ihannemaahansa ja oli kuulemma ihmeen hissua ollut sen jälkeen asian tiimoilta.
Mikäköhän miehen mielen muutti? :lol:
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

Mun isoisoisä oli tunnettu poliitikko Suomessa aikanaan ja tietenkin kommunisti henkeen ja vereen...hänen "oppipoikiaan" on tälläkin hetkellä silloin tällöin lehdissä ja poliitikkoina myös...

Itsellään oli aina tuliterä mersu ja koti täynnä taidetta (lapselle talo oli satumainen:kaksi kerrosta upeita huonekaluja ja hirvittävästi koriste-esineitä ympäri maailmaa-suurin osa lahjoitettuja...tauluja lattiasta kattoon. Siinä talossa vaimo myös palveli miestään minuuttiaikataululla ja puurot lensi kattoon jos joku oli pielessä....

hiljaisena kilttinä tyttönä sain olla samassa huoneessa ja kuunnella keskusteluja. Isoisoisäni oli sitä mieltä että kaikki poliitikot ovat paskaa puhuvia oman edun tavoittelijoita ja jos näin ei ole niin kyseessä on tyhmä poliitikko joka ei ymmärrä omia etujaan.... :roll: ja voin sanoa että hän oli tosiaan arvostettu poliitikko ja kansan tykkäämä aikanaan....
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Onkin pitänyt itse aloittaa keskustelu tästä, että mitä mieltä ootte Linnan juhlista :) Hyvä että joku kerkesi, kun olisi kuitenkin jäänyt multa tekemättä.

En ymmärrä sitä jokavuotista valitusta verorahojen tuhlaamisesta, juhliminen linnassa on musta hieno perinne, ja aivan ehdottoman välttämätön tapahtuma. On ensinnäkin itsestäänselvyys, että itsenäisyyden saavuttamisen kaltaista tapahtumaa juhlistetaan, ja Linnan juhlat on sille arvoisensa tapahtuma. Siihen en ota kantaan, onko oikein että bileistä on tullut puvuilla koreilua. Onhan se niinkin, että joulusta on tullut vain syömistä, juhannuksesta vain juomista... Ei kukaan fiilistele Jeesuksen syntymää tai keskikesän perinteitä :D Juhlat tuppavat ajan kuluessa kansanomaistumaan, ja Linnan juhlien kohdalla se tarkoittaa sitä, että ihmiset seuraavat mielellään niitä pukuja.

Lisäksi, kutsuvieraslista Linnaan on mielestäni joka vuosi erinomaisen hyvin laadittu (mitä nyt viime vuonna pikkuisen ihmettelin Amin Asikaisen puuttumista), sinne ei voi kutsua ihan kaikkia, edes ihan kaikkia veteraaneja, joten siinä tapauksessa kutsu kolahtaa erityisen ansioituneiden suomalaisten postilaatikkoon. Linnan juhlia ei voi myöskään pitää varakkaiden pröystäilybileinä, koska joukossa on niin presidentin ja Linnan henkilökuntaa, kuin näyttelijöitäkin (jälkimmäisten leipä Suomessa on tunnetusti hyvin kapea). On ihan oikein, että kutsuja ei lähetetä arpapelillä, vaan vain oikeasti ansioituneille.

Ja kun puhutaan kuokkavieraista... En tajua sitä niiden pointtia, mutta ehkä mun ei tarvitsekaan. Niiden isovanhempia ei varmaan sitten vain ole ollut sodassa, tai ne jotenkin muuten onnistuvat ajattelemaan asioita erityisen mustavalkoisesti. Erittäin hyvä esimerkki näistä kuokkavieraista on se eräs nuori kansanedustaja, joka muistaakseni '04 oli kuokkavieraiden pomoja, ja sitten '05 (päästyään eduskuntaan) pyörähtelikin itse jo sisällä. Paavo Arhinmäki, mahtoikohan olla? Ei osannut poika oikein vastata haastattelijan kysymykseen siitä, miksei jättänyt tulematta kun kerta niin perinnettä halveksii :lol: "...No mä ny ajattelin et pitää kai nää sit nähä.."

Ja sitten näistä mielenosoittajista vielä yleisesti sen verran, että mua raivostuttaa se käsitys, että jos kerta on sananvapaus, niin silloin saa sanoa ja tehdä ihan mitä tahansa, eikä kellään ole mitään oikeutta rajoittaa sitä.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Kuokkavierasbileet oli kyl hauskoja ja tarpeellisia tapahtumia. Harmi, ettei niitä enää järkätä. Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin miksei. Jos jopa valtamedian edustajat kiertää yllyttämässä kuokkavieraita rähinään, niin kyllähän se kertoo selvää kieltä siitä minkälaisia uutisia valtamedia oli kuokkavierasbileistä tekemässä. Pari naarmua jossain taksissa riitti useamman päivän kauhisteluun yleisönosastoilla ja muilla foorumeilla. Aika vitun säälittävää. Täällä on vaan niin totuttu istumaan kusi sukassa ja muna perseessä.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Totalitarismissa voisi kuvitella kuokkavierasbileiden olevan jotekin häiritseviä tai kiusallisia. Demokratiassa ne kuuluvat jotenkin asiaan.

Linnan juhlat ovat hieno traditio. Jokaisessa yhteisössä aina on valittuja ja tärkeämpiä, joiden etuoikeus on syytä tehdä näyttävästi selväksi muille. Se kuuluu lauman dynamiikkaan, eikä siinä siinä mielssä ole mitään ylevää tai hienoa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mun mielestä on mukavaa että jollain tavalla ansioituneita ihmisiä muistetaan julkisesti. Mutta mun mielestä ihan tuollaiset "julkkistyypit,juontajat niitä ei sinne tarvitsisi kutsua" Luulen kuitenkin että suurin osa näistä "märisijöistä" ei itse ole pistänyt tikkua ristiin minkään asian vuoksi :roll:

Jos mielenosoituksella tms. on oikea tarkoituskin olemassa ja osallistujat ymmärtävät sen tarkoituksen niin asia on ookoo mutta viime aikoina on nähty ihan turhia liikkeitä ja suurin osa on mukana vaan siksi kun on kiva järjestää yleistä sekasortoa...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

cicero kirjoitti:mun mielestä on mukavaa että jollain tavalla ansioituneita ihmisiä muistetaan julkisesti. Mutta mun mielestä ihan tuollaiset "julkkistyypit,juontajat niitä ei sinne tarvitsisi kutsua"
Kyllä mulle jäi myös täydelliseksi mysteeriksi, mitä Jaana Pelkonen esimerkiksi teki juhlissa :D Se, että pärstä on vilahdellut ympäri Eurooppaa ihmisten televiissioissa ei vielä kyllä ole kunnostautumista. Mikko Leppilampea en kommentoi, kun en ole palkintogaaloja tänä vuonna seurannut. Aikaisemminhan se on ollut ainakin Jussi-patsaan takia kutsuttujen joukossa, Jussin saaneethan kutsutaan kai aina.. Mutta kuten joku tuolla toisessa ketjussa jo kommentoi, Linnan juhlat ovat Tarden yksityiset bileet, joten se saa kutsua sinne, ketä parhaaksi näkee :)
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mun mielestä voisi ensi vuonna kutsua Tampereen Tytön... :wink:

No, olihan siellä Kiira.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tätä kysyin jo aiemmin. (Katupoika näkyi käyneen täällä ja häneltä odotin tuohon vastausta, mutta en saanut):

Miksi poliisi on mielenosoittajia torjuessaan aina fasistinen eikä kommunistinen?

Vastaan siis itselleni; johtuneeko siitä, että nämä mielenosoittajat ja muut streetpartylaiset omaavat - ainakin mielessään vasemmistolaisen elämänkatsomuksen, johon kuuluu mm. voikukista tehty kukkaseppele, kommuuniasuminen, ei autoa, vanha polkupyörä, sellainen ihme kassi, marisätkä, viinipullo, yliopistolla vetelehtiminen, miehillä ruokkoamaton parta, naisilla ja miehillä pitkät epäsiistit hiukset, rauhanmerkki ja Lenin-nappi risan farkkupuseron rintamuksessa, roskisdyykkauksella hankittuja ituja ja nuudeleita kierrätyskeskuksesta hankitussa jääkaapissa, Che Guevara t-paita, Beatles-juliste kämpän seinällä ja kuviteltu oikeus lojua kadulla haittaamassa liikennettä

Fasismiin kuuluu heidän mielestään kaikkinainen siisteys ja järjestys, täsmällisyys, siilitukka, auto, poliisi, vartija, toimitusjohtaja, armeija, lipuntarkastaja, maihinnousukengät ja maastohousut
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5184
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Vai olisiko fasistiksi syyttelyn syynä se, että militarismi liitetään esim. kapitalismiin?
Vai sekö, että poliisin ja armeijan edustajat täällä koti Suomessa yleisemmin suuntautuvat poliittisesti enemmänkin oikealle kuin vasemmalle?

Nämä ovat tällaisia omia pohdintoja, ilman mitään provoa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

cicero kirjoitti:viime aikoina on nähty ihan turhia liikkeitä ja suurin osa on mukana vaan siksi kun on kiva järjestää yleistä sekasortoa...
Lähde?
Doctor Lecter kirjoitti:Tätä kysyin jo aiemmin. (Katupoika näkyi käyneen täällä ja häneltä odotin tuohon vastausta, mutta en saanut):

Miksi poliisi on mielenosoittajia torjuessaan aina fasistinen eikä kommunistinen?
Jaa, en tiedä, kun ei mun asia ole ollenkaan eikä oikeesti kauheasti jaksa kiinnostaa.

Jos taas tota arvuuttelee muiden puolesta, niin eiköhän syynä ole se, että fasismi liitetään yleisesti (ääri)oikeistolaisuuteen. Ja nimenomaan oikeiston voimia vastaanhan sitä useimmiten osoitetaan mieltä, ja koska poliisi ikävän usein pyrkii parhaansa mukaan hankaloittamaan tämän kansalaisoikeuden harjoittamista, katsotaan heidän olevan oikeiston puolella. Ja marxilaisen määritelmän mukaanhan fasismi on vastavallankumouksen muoto. Ja tätähän poliisi ja muut yhteiskunnan vallitsevaa tilaa ylläpitävät osat epäilemättä edustavat.
ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

katupoika kirjoitti:Kuokkavierasbileet oli kyl hauskoja ja tarpeellisia tapahtumia. Harmi, ettei niitä enää järkätä. Toisaalta ymmärrän kyllä hyvin miksei. Jos jopa valtamedian edustajat kiertää yllyttämässä kuokkavieraita rähinään, niin kyllähän se kertoo selvää kieltä siitä minkälaisia uutisia valtamedia oli kuokkavierasbileistä tekemässä. Pari naarmua jossain taksissa riitti useamman päivän kauhisteluun yleisönosastoilla ja muilla foorumeilla. Aika vitun säälittävää. Täällä on vaan niin totuttu istumaan kusi sukassa ja muna perseessä.
Lähinnä ainoa säälittävä homma olivat nämä kuokkavieraat itse. Jessus mitä pelleilyä.
[/b]
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

mitä lähteitä tarvitset. Olen ollut itse paikan päällä näkemässä kun asun ihan tässä keskustassa niin tulee kuultua noita osallistujien kommentteja kun on pakko tunkea itsensä sinne katsomaan, suurin osa on paikalla vain siksi että se on kivaa järjestää vähän sekasortoa...niinkuin nämä kaksikymppiset hesalaiset luonnonsuojelijat haluavat tehdä lehmille pesiä metsään jne...kun eivät edes tiedä miten ja missä lehmiä pidetään :shock:

tai puhutaan luonnonsuojelusta ja osoitetaan mieltä sen puolesta ja päässä on muoviset hiuslisäkkeet ja päällä oikein kunnon tekokuituöljy-vaattteet (tosi luonnollista...)ja se tukkakin pysyy pystyssä pelkillä luonnontuotteilla(ko)???

niin tää oli vaan yks esimerkki eikä juuri tästä kyseisestä "kuokkavierailusta.."
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

cicero kirjoitti:mitä lähteitä tarvitset.
Jotain, joka osoittaisi todeksi noi sun väitteet. Nyt sun antamat perusteet on niin köykäisiä, että ne voi kumota yhdellä sanalla:

Paskapuhetta.

Noin. Nyt ne on kumottu.
Vastaa Viestiin