Kysymyksiä Murha.infolaisille

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

hennna
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 4:39 pm

Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja hennna »

Iltaa/Päivää!

Olen vapaa toimittaja ja kirjoitan parhaillaan lehtijuttua "murhaharrastamisesta": miksi murhajuttujen lukeminen ja tutkiminen kiehtoo niin monia? Olen lueskellut tätä foorumia kiinnostuneena ja nyt haluaisin haastatella Minfolaisia, jotta ymmärtäisin toimintaa paremmin. Olisin hyvin kiitollinen, mikäli viitsisitte ottaa minuun yksityisviestillä yhteyttä 25.9.2012 mennessä ja kertoa hieman omasta suhteestanne Minfoon.
Esimerkiksi: Mikä sivustossa viihdyttää? Mitä yleensä teet täällä? Millaiset murhat sinua kiinnostavat? Miksi? Miten kiinnostus henkirikoksiin on syntynyt? Mitä muuta "harrastukseen" kuuluu? Miten muut siihen suhtautuvat?
Jutussa saa esiintyä nimettömänä, mutta haluaisin tietää suurpiirteisen iän, sukupuolen ja mielellään jonkinlaista tietoa elämäntilanteesta/ammatista. Miten murhat limittyvät arkiseen elämään?

Kiitos kovasti jo etukäteen avustanne! Kysykää, jos on jotain kysyttävää :)
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Tuota tuota. Olisikohan sinun tultava ihan oikealla nimelläsi kyselemään.
Hiukan voisi epäillä että olet vaan utlelias saamaan tietoja kirjoittelijoista ja heidän elämäntilanteistaan.
Jos olet OIKEASTI vapaatoimittaja niin laitappa se nimesi tänne näkösälle niin jokainen voi miettiä tarkemmin sinun tarkoitusperiäsi.
Nyttenhän tämä on HAISEE ja pahasti tilanteessa, tämä avauksesi/pyyntösi.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
mikkopoika
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 11:17 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja mikkopoika »

Jep, ilman muuta nimi esiin. Me sitten kerromme sinulle millainen olet, mihin rikoksiin olet syyllistynyt, tulet syyllistymään ja millaisen rikoksen uhriksi sinulla on riski tulevaisuudessa joutua. Analysoimme myös maksutta lähipiirisi ja FB-kaverisi. Lopuksi tarjoamme 15-20 erilaista syytä siihen, miksi OIKEASTI olet päätynyt Minfoon.
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja vempele »

Voisit edes kertoa mitä lafkaa edustat ja paljon nettoat meidän kertomuksista? Voin kyllä ilomielin antaa vastauksen jokaiseen kysymykseesi notta ei vittu siinä.
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
Ilpo Larha
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 1:35 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja Ilpo Larha »

Herää myös epäilys, oletko edes taustatyönä perehtynyt tarkemmin mistä murha.infon keskustelut muodostuvat. Myös monet muut kuin murha-keskustelut herättävät paljonkin mielenkiintoa palstalla.

Ja sinänsä koko kysymysten asettelu on varsin oudon sävyinen. Etkö voisi kysymyksiä esittää iltapäivälehtien lukioille, kun näissäkin lehdissä on monet minfon keskustelun aiheista hyvinkin näyttävästi uutisoitu.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Pakko yhtyä edellä esitettyihin minfomielipiteisiin, aika vaillinaiselta hennnan avaus tuntuu.

Mutta toisaalta ymmärrän senkin, että hän haluaa säilyttää oman identiteettisuojansa, jos/kun todennäköisesti on oman toimittajantaipaleensa alkuvaiheessa.

Voitaisko tehdä niin, että avaaja laittaakin nuo yllä kysellyt, omat tietonsa yyveellä vaikkapa meikäläiselle ja mä yritän varmentaa niiden aitouden. "Vanhana" minfolaisena oletan, että porukka saattaisi jopa luottaa tekemääni selvitystyöhön ja siitä laatimaani "julkiseen selosteeseen" täällä foorumilla 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Kannatan ylläolevaa mt:n aloitetta. Ainakin minulle kelpaa. Me minfolaiset olemme -sattuneesta syystä- terveen epäluuloisia tällaista kyselyä kohtaan. Siberia on opettanut.
Nothing is quite what it seems
nuuskija
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 4:11 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

Kyllähän se lehti ja toimittajan nimi aina ilmoitetaan, kun tällaisia pyyntöjä oikeasti tehdään. Tulevathan ne nimittäin julki sitten kun juttu julkaistaan. :)
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^ Kiitos luottamuksesta, May :D Ainakaan vielä ei ole kuulunut mitään, mutta eihän tässä nyt jäniksen selässä olla. Ootellaan vielä rauhassa ja saattaahan hennna rohkaistua laittamaan lisätietoja tähän ketjuunkin.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Smirre
Jack Bauer
Viestit: 929
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 11:16 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja Smirre »

Mie oon aina sen verran epäluulonen kaikkee kohtaan,että tuli mieleen,josko tuo yrittäis jotenkin nakittaa jonkun?Mutta voihan se ihan oikeestikin tehdä jotain juttua.Varmaan aika kökkömäistä,kun kaikki heti skitsoo.(Ja missähän se raja lienee terveen ja sairaan epäluulon välillä?)
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2587
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja MEG »

Tästä aiheesta on vuosien varrella keskusteltu. Esim. ketjussa :" Ihmiset- miksi olemme kiinnostuneita hirmuteoista".
Kivireki
Sofia Karppi
Viestit: 410
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 3:13 pm
Paikkakunta: Mierontie 666, Hunninko 420247

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja Kivireki »

Eikös täällä joku toimittaja jo ole, ja ihan omalla nimellään postailee noita Ylen juttuja? Mä luulen hiukan et kyseessä on joko joku pelle, tai sit opiskelija joka haluaa päästä helpolla koulussa ja kerää tietoa jostain aiheesta täällä. Tai ainakin yrittää.
bibo ergo sum
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^Parikin Ylentoimittajaa on ihan omalla nimellään ja postailee Ylen juttuja, sitten on muutenkin toimittajia nimellä tai nimimerkillä jotka ottavat yhteyttä yv:nä (omalla nimellä) nimimerkkeihin, joilta haluavat lisätietoja johonkin juttuun.
Sama juttu kun olen useampaan lehtijuttuun kertonut nimettömänä tietoja toimittajan soittaessa tai soitettuani itse toimittajalle.
hennna
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 4:39 pm

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja hennna »

Moikka Minfolaiset!

Ymmärrän hyvin, että ette halua kertoa yksityisiä asioitanne, mikäli ette voi olla varmoja kyselijän taustoista. Sama netissä tarvittava varovaisuus on syynä, miksi en ole halunnut esiintyä koko nimelläni. Se lienee ymmärrettävää?
Haluan vielä alleviivata, että mielestäni on aivan ok, että kysymyksiin voi vastata nimettömänä. Minulla ei ole mitään kiinnostusta (saati edes taitoa) lähteä jäljittämään kenenkään henkilöllisyyttä. Tavoitteena on vain saada muutaman aktiivin oma tarina asian tiimoilta. Mitään sellaista, mistä henkilöllisyys tulisi ilmi, ei kenenkään tarvitse kertoa.

En ole maininnut lehteä, sillä kilpailun takia minulla ei ole lupaa mainita etukäteen, millaisia juttuja tulevien kuukausien lehtiin on tulossa. Tämä on ihan tavallinen menettelytapa. Kyseessä on asiallinen, kuukausittain ilmestyvä yleisaikakauslehti. Yksityisviestinä olen tiedon lehdestä muutamille jo kyllä kertonut.

Olen toki lueskellut aiempia keskusteluja siitä, miksi murhajutut yleisesti ottaen kiinnostavat, mutta niillä en vielä pötki kovin pitkälle, vaan haluan toki kuulla kommentteja suoraan ihmisiltä.

Tarkoituksenani ei ole mustamaalata Minfolaisia, vaan päinvastoin ymmärtää paremmin, mikä sivustossa kiinnostaa. Ikävää, jos joku on aiemmin kohdellut Minfolaisia kaltoin. Käsittelen jutussa toki myös murhien kiinnostavuutta muissa medioissa.

PS. Vempele: Free-toimittajan uraa en lähtisi kenellekään ainakaan tulojen perusteella suosittelemaan: työmäärät kun pakkaavat tällaisten juttujen kohdalla paisumaan ohi korvausten :)
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Kysymyksiä Murha.infolaisille

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Varmaan aika harvalla meistä on oikein vastattavaa. Kun harva on ns. tosiharrastaja.
Vastaa Viestiin