Mikä on elämän tarkoitus?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

jeejee29
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Touko 14, 2013 2:44 pm

Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja jeejee29 »

Mikä teidän mielestänne on elämän tarkoitus? Olen tätä miettinyt jo kauan. Olen yrittänyt löytää Jumalan tai jonkun henkisen valaistumisen. Ehkä olen tavallaan löytänytkin. Minulla on ollut muutama telepatia kokemus tai ennaltatietämis tai näkemis tai mikä nyt onkaan kokemus. Se telepatia kokemus oli niinkuin jonkinlainen sähköisku aivoissani joka välitti minulle ajatuksen tai tiedon kyseessä oli eräs luku ja tämä tapahtui keskustelun lomassa. Voisko joku kertoo että miksi täällä eletään? Mikä on elämän tarkoitus? Mikä on kuoleman tarkoitus ja mitä tapahtuu kuoleman jälkeen ehkä sulautuminen maailmankaikkeuteen tai jotain? Onko elämä ja kuolema vain illuusiota? :D
jeejee29
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Touko 14, 2013 2:44 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja jeejee29 »

Miksi Jumala sallii kärsimyksen? Vai luoko ihminen kärsimyksen?
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Löytää elämälleen tarkoitus.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Salander »

42


vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen
"The darkest place is under the candlestick"
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Elämän tarkoitus on elää! Yksinkertaista. 8)
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
vempele
Martin Riggs
Viestit: 645
Liittynyt: To Marras 24, 2011 7:21 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja vempele »

Kuolema
oon sisältä kuollu ja risti mun naamassa merkkaa sitä
MEG
Adrian Monk
Viestit: 2588
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 2:01 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja MEG »

Tarkoitus, on käyttökelpoinen termi ihmisyhteisössä. Mutta laajemmassa kosmisessa mielessä mielestäni tarkoitusta ei ole. Koko käsite on luultavasti virheellinen. Ihmiskunnalla tai maailmankaikkeudella pitäisi olla jokin suunta tai päämäärä, jotta tarkoituksesta voitaisiin puhua. Nyky tiede ei tälläseen viittaa.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Usein tulee kunnon ukkosmyrskyssä muistettua se, miten pieni sitä onkaan. Ihminen on lähinnä kärpäsenkaka tässä maailmankaikkeudessa. Ainoa, joka tuhlaa ajatusta sille, että miks me täällä ollaan. Elämä vain on, tässä ja nyt, ei sillä mitään tarkoitusta ole. Eikö ole jännää ajatella, että meidät on tänne laitettu ihan huvin ja urheilun vuoksi 8)
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

No sitten kun on kärpäsenkakana jäämässä tsunamin alle ja jos on pienikin mahdollisuus pelastautua niin siinä saa hyvän tilaisuuden kerrata mielessään miksi tahtoo jäädä henkiin tai vaikka kehitellä sen tarkoituksen jollei ole tarvinnut aikaisemmin miettiä. Pakon edessä se kirkastuu :idea: hetkessä ja auttaa myös henkiinjäämisessä. Itsesuojeluvaistoa täydentävänä asiana.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Itse olin pari vuotta sitten lähellä kuolemaa, ja oikeastaan ainoa asia, joka oli mielessä mikäli kuolisin - miten lapsi pärjää ilman äitiä? Muuta huolenaihetta ei siinä hetkessä ollut.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

^mulla on vähän toi sama! Mulla ei väliä, mutta huoli läheisistä... Se on kammottava tunne se. En silti sanoisi, että mun elämän tarkoitus on sitten pitää läheisistä huolta... :lol:
TiiaStiina kirjoitti:No sitten kun on kärpäsenkakana jäämässä tsunamin alle ja jos on pienikin mahdollisuus pelastautua niin siinä saa hyvän tilaisuuden kerrata mielessään miksi tahtoo jäädä henkiin tai vaikka kehitellä sen tarkoituksen jollei ole tarvinnut aikaisemmin miettiä.
En koe, että mulla ois koskaan ollut tarve miettiä elämän tarkoitusta. Olen miettinyt sitä täysin vapaaehtoisesti. Ei me kaikki koeta elämää samalla tavalla, ei me kaikki sitä tarkoitusta 'löydetä' vaikka mikä olis. Ennemmin mä mietin miten haluan käyttää tämän elämän mikä mulla on ja miten olisin mahdollisimman tyytyväinen ja onnellinen.
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Eipä minullakaan ihan niin mene ja yleensä tyydyn ratkomaan paljon pienempiä ongelmia. Taidon elää tässä ja nyt voi myös menettää tilapäisesti.
Tuntematon Mies
Remington Steele
Viestit: 238
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 10:20 am

Re: Mikä on elämän tarkoitus?

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Kuka tietävi, mistä me tulemme
ja missä on matkamme määrä?
Hyvä että me sitäkin tutkimme.
Ei tutkimus ole väärä.
Mut yhden me tiedämme varmaan vaan:
Me olemme kerran nyt päällä maan
ja täällä meidän on eläminen,
miten taidamme parhaiten.

Eino Leino: Aurinkolaulu
Vastaa Viestiin