Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Malttamattomimmille tiedoksi, että jaksot näkyvät areenassa jo vuorokausi ennen tv-esitystä, eli eka jakso on katsottavissa jo tänä iltana!
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Eka jakso katsottu. Ihan viihdyttävä ja uusi tapaus minulle tämä David Holloway. Mitä tulee itse ohjelmaan niin olisi saanut olla samantien tunnin jakso. Nyt homma jäi pahasti kesken, mutta onneksi ensi jaksossa tutkimukset jatkuvat. Hieman sekavasti tuossa hypeltiin ja tasapainoilu murharyhmän ja murhan välillä ei aivan natsannut. Olisin ehkä kaivannut enemmän perusrikoskerrontaa eli kertojaääntä, selventävää grafiikkaa ja lavastettujakohtauksia kuin itse tutkinnan esittelyä. Toisaalta kantakaupungin kaduilla kävely ja vanhan rikoksen selvittely tekee Helsingistä jotenkin rosoisen ja mysteerisen suurkaupungin!

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Tuli katsottua. Ihan jees. Ehkä seuraava jakso on kompaktimpi paketti, kun esittelyt on jo tehty. Puoli tuntia tuntui tällä kertaa väkän lyhyeltä.
Itse olisin kaivannut myös esim. jonkun tutkivan poliisin kertomaa niistä asioista,mitä tapauksesta jo tiedetään,ainakin sen mitä voi kertoa.
Ajattelin, että sarja olisi sellainen,ettei tapauksia nyt ihan alkujuurilta lähdetä selvittelemään vaan lähdetään siitä, mikä tiedetään jo, onhan ammattilaiset jo tehnyt paljon tutkintaa tapauksista, ja murharyhmä lähtee siitä kehittämään teorioitaan.
Katsotaan,miten jatkuu.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja härkä »

Sonnittelut sarjan tekijöille.
Erittäin hyvä aloitusjakso.

Alusta nämä on aloitettava ja juurta jaksain kaivettava. :mrgreen:
Tsemppiä jatkoon , keitä sitten olettekin. :?:
Sarja tuntuu kuvaavan varsin hyvin sitä , mistä tassä on kyse ?

Ja sitten sitä musaa !
http://www.youtube.com/watch?v=K9f6voWbQ3c

rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Oli oikein kiva eka jakso. Aion seurata koko repertuaarin. Tässähän saa hyvän priivvin muutenkin juttuihin, mitä ei ole niin seurannu. Mielenkiintoinen kyllä tämä Hollowayn case.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...

Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Belker »

Kohtalainen avausjakso. Hyvää oli henkilöiden rikosharrastuksen esittely ja H-casen pääpointit. Huonoa kadulla kävelemiset musan tahtiin; tällä tyylillähän nykyään kaikkea latteaa elvytetään. Olisin toivonut harrastuneisuuden esittelyä laajemmin. Minfossa on henkilöitä, joilla on erittäin kattavia materiaaleja Suomen rikoshistoriasta; tällaisen henkilön esittely olisi antoisaa.

H-case vaikuttaa umpihangelta.

1. Jos tekijä oli sattumanvarainen juoppo, sekopää tms. niin ei kiinnosta. Toivotonta, ei kannata paneutua.

2. Tanskalaisnaisen osuus on varmasti seulottu tuhanteen kertaan. Epätarkoituksenmukaista ajanhukkaa hakea hänestä anneliauermaisuutta.

3. Oliko teko vahinko, ts. ampuja sekoitti H:n johonkuhun muuhun? Oliko surman jälkeen jokin muu väkivallanteko tai henkirikos, jonka uhri muistutti H:ta?

4. Oliko tanskalainen raskaana? Tuskin; mutta jos oli, niin lapsen DNA voisi antaa osviittaa (jos H. ei ollut isä, niin siinä voisi olla motiivia).

5. Juttu muistuttaa Tampereen kiinalaisnaisen surmaa. Tekijät varmaan erilliset, mutta voisiko kyseessä olla palkkamurha >> miksi tekoase pienikaliiberinen? Jos viittaa sekopäähän, niin ks. kohta 1.

Ohjelmassa miellytti rytmi. Juttu eteni kuin tasainen virta. Ensi jakso tulee katsottua, kun kerran Nokia TV:stä sen saa heti esille :)

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Jees. Muistuttaa toteutustavaltaan Leif GW Perssonin ohjelmia. Kiinnostava, mielestäni hyvin onnistunut eka jakso (ehkä surkean Rekonstruktion muisto taustalla). Lisää odottelen :) Täytyypä perehtyä tuohon Hollowayn tapaukseen muualtakin.

Muoks: Minua ei erityisemmin kiinnosta, ketä ohjelmassa esiintyjät ovat. Se vain merkitsee jotain, että he vahvistavat käsitystäni minfolaisista parhaimmillaan...
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Kerjäläinen
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 12:27 pm
Paikkakunta: Viemäriverkosto

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Kerjäläinen »

Nojoo :roll: Ei kyllä ollut kovin säväyttävä tuo avausjakso.
Mua hieman rupes naurattamaan kun leiviskäisen leipomon ex-työntekijältä alkoi tulemaan luodista ynms tietoa, ja soitti vielä perään, phuhh :shock:
Tapaus vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta, joten aion olla silmänä ja korvana jahka sarja jatkuu. Josko se siittä sitten muuttuisi kiinnostavammaksi.
Kaikki liekit polttavat, vauvaseni. Kyllä sinä opit. Se on joko tai. Kukaan ei saa molempia.

kameleontti
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ke Touko 09, 2007 5:40 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja kameleontti »

Avausjakso yllätti positiivisesti! Pelkäsin hieman alkuun, että joudun kokemaan suomalaistuotannoille tyypillistä myötähäpeää, mutta olin väärässä :D

Hienosti esiintyivät kaikki neljä, kamera ei tainnut häiritä kun niin normaalisti osasivat olla. Ohjelma oli hieman hidastempoinen, mutta luulen, että se korjautuu tulevissa jaksoissa kun henkilöt on esitelty ja asiassa voidaan edetä nopeammin. Toivottavasti ainakin.

Murha.infokin tuli esille, voi olla että trafiikkia tulee enemmän tämän sarjan takia. Toivottavasti asiallisia ja rikosharrastuksta edistäviä kirjoittelijoita saadaan palstalle, ei niinkään kukkahattuilijoita, pikkulapsia tai trolleja.

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Hienosti esiintyvät ja kiva katsoa.

J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Ohjelma oli hieman hidastempoinen, mutta luulen, että se korjautuu tulevissa jaksoissa kun henkilöt on esitelty ja asiassa voidaan edetä nopeammin
Minä pidin "hidastempoisuudesta", se sopii suomalaisiin juttuihin, ja antoi mukavasti aikaa ajatella tapauksen eri vaiheita ja puolia. Juuri noissa kävelykohtauksissa ajatukset virisivät. No jatkoa seuraa. Myötähäpeän tunne tuppaa olemaan aina vieraanamme suomalaisia hankkeita seuratessa, nyt ei ainakaan sellaista ollut.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Belker kirjoitti:4. Oliko tanskalainen raskaana? Tuskin;
Mun mielestä jossain kohtaa sanottiin, että tää tyttöystävä olis ollut raskaana? Tai sitten mä oon tajunnut jotain väärin :oops:
Nanika ga tooku matteiru to

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Joo, kuulemma oli raskaana. M utta tämä surmattu ei kuulemma ollut tulevan lapsen isä. Leiviskän leipomon työntekijä sanoi niin.
Erittäin hyvä avaus kaiken kaikkiaan. Odotan jatkoa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vähän hidas ja sekava. Olisin odottanut, että taustoja olisi selvitetty etukäteen enemmän ja turha jolkuttelu kaupungilla olisi jätetty vähempään.
Ja mieheni tyly kommentti: ''ei tuo nyt niistä Murhainfolaisista järin hyvää kuvaa antanut'' ja perään sellainen säälin sekainen katse minuun... :(

No suoraan sanottuna odotin kyllä itsekin enemmän, mutta ehkäpä ensijakso on jo selkeämpi.

Kiitos silti ao. henkilöiden panoksesta sarjaan!
Nuotio & Äreät Tiput

Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Minfolaisia telkkarissa syksyllä

Viesti Kirjoittaja Belker »

Clyde kirjoitti:
Belker kirjoitti:4. Oliko tanskalainen raskaana? Tuskin;
Mun mielestä jossain kohtaa sanottiin, että tää tyttöystävä olis ollut raskaana? Tai sitten mä oon tajunnut jotain väärin :oops:
Yhden ex-leipomotyöläisen kertoma huhu, en laske vielä luotettavaksi tiedoksi. Ensi jaksossa paljastunee, onko perää.

---------------------

MissH:n perehtymiskaipuuta koin nyt, kun katsoin loppupuolen uudestaan. On kai valittu jonkinlainen nyt-perehdytään-linja, jossa minfolaiset "lähtevät nollista" katsojien tapaan. Pohjatietoa olisi voinut tuoda rutkasti suoraan ilman arkistojaksoa. Ehkä tavoite on opettaa katsojille tiedonhakua, mikä vähenee asteittain.
Voi olla mainio idea.

Sarjan aloitusjakso on tärkeä, siksi tietoa olisi voinut olla lisää. Ensi kerralla poliisi kai tuo ytimekkyyttä. Miellyttävä pilotti kuitenkin, ei sitä heti ollakaan kv-palkintotasoa missään. :)

Vastaa Viestiin