Jehovan todistajat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Selvyyden vuoksi mainittakoon, ettei mitään absoluuttista "totuutta" ole edes olemassa. On vain erilaisia tulkintoja.
Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

Johnny_B kirjoitti:Niin kauan kuin et kyseenalaista asioita, vaan hyväksyt VT-seuran kirjallisuudessaan tarjoamat selitykset, kaikki näyttää vielä hyvältä.
Niin kuin muistaakseni jo aiemmin mainitsi, ja jos en muistanut, niin mainitsen nyt, että olen kyseenalaistanut monia asioita, mutta minulle on ne edelleen raamatun avulla perusteltu.


Koska olen uupunut ja stressaantunut monien terveysongelmien takia, en nyt jaksa enempää puida tätä asiaa.

Kolminaisuus-kysymykseen ja moneen muuhunkin polttavaan aiheeseen löydätte vastaukset sivulta http://www.jw.org
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Entisten jehovantodistajien kokemuksia ja VT-seuran historian sekä oppien lähempää tarkastelua taas löytyy täältä: http://veljesseura.org/foorumi/index.php
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

^^unihalvaus, kiitos linkistä, vilkaisenpa tuolta. Suomessa on edelleenkin uskonnonvapaus, joka koskee myös sinua, joten se siitä. Tuo kolminaisuusoppi on tosiaan kuuma aihe tässä kiistassa, ja siihen sisältyy enemmän kuin äkkiä uskoisi.
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

Tietysti kuka tahansa saa aivan vapaasti liittyä jehovantodistajiin. Henkilökohtaisesti minua vain ärsyttää se, että sinisilmäisesti uskotaan kaikki mitä VT-seura suoltaa ulos kirjallisuutensa kautta.

Hieman kuin sijoittaisi kaikki säästönsä johonkin hämäräperäiseen yritykseen pelkästään ko. yrityksen itsensä tuottaman mainosmateriaalin perusteella, ottamatta selvää taustoista.

No, meitä on moneen junaan ja osa jää vielä laiturillekin.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Uutisissa sanottiin, ettei todistajien karttamislaille kuulemma voi mitään.
Minun mielestäni pitäisi voida, koska erotetun henkilön karttaminen on henkistä väkivaltaa. Sillä saadaan moni onneton liittymään takaisin seuraan,vaikka ei välttämättä haluaisikaan, koska heillä ei muuta elämää eikä kavereita ole seuran ulkopuolelta. Ja varsinkin, jos kaikki sukulaisetkin ovat todistajia; ovat koko ikänsä olleet vain todistajien piirissä.
Eri asia sellaisella, jolla on muunlaisiakin sukulaisia ja muita kavereita.
Jehovan todistajien järjestö pitää tuntea sisältäpäin. Sitten tajuaa koko idiootin homman.

Minulle ei lähtöni jälkeen karttaminen taas ollut paha asia. Päinvastoin. Ei kaivannut tuota seuraa, jossa suuri osa kärsii mielenterveysongelmista. Olin iloinen, etteivät tulleetkaan lähelleni. En pidä vieläkään siitä, että he joskus ovat ovellani.

Lähtöni jälkeen näin seuraan muka kiinteästi kuuluvia todistajia paikoissa, mihin heillä ei pitänyt olla mitään asiaa. Ja tekemässä asioita, mitä ei olisi saanut tehdä.

Lisäksi, ettei kolminaisuutta tunnusteta, ei jehovantodistajat myöskään lue Isä Meidän-rukousta. Että se siitä kristillisyydestä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

No minä ainakin kartan ketä lystään, eli henkilöitä joista en pidä. Sillä eio merkitystä onko ne Todistajia vaiko ei ja onko erotettuja vaiko ei. Se ei o karttamislaki, se on vain suositus.

Uskokaa tai älkää, mut on eräs juttu, jota mä ihmettelen. Sivarit. Jehovan todistajat kieltäytyvät asepalveluksesta, syy on mielestäni pätevä ja järjellinen, sillä sodistahan ei o hyötyä kellekään. Päinvastoin. Sitä mä kuitenkin ihmettelen, mikseit Todistajat mee sivareiksi??
Se on musta outoo.
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Presidentti Mauno Koivisto vapautti jehovantodistajat kokonaan asepalvelusta aikoinaan. Enää ei jouduttu linnaan tai sitä ennen Karvialle.
Olen kuullut myös, että todistajat voisivat mennä siviilipalveluun. SE, miksi eivät mene, en tiedä.

Mutta tiedänpä tapauksia omalta todistaja-ajaltani, että jotkut menivät oikeaan armeijaankin. Tietysti he olivat asepalveluajan erotettuina ja vielä vuoden sen jälkeenkin. Takaisin seuraan tulivat, kun pääsivät.

Alun alkaen todistajat kieltäytyivät menemästä armeijaan, koska eivät katso olevansa osa tätä maailmaa. Siksi ei mennä.
Mutta tämän maailman sosiaaliset edut ja tulonsiirrot kelpaavat. Turha vedota, että maksavat verojakin. He eivät muka ole osa tätä maailmaa, niin ei pitäisi olla millään tavoin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

Kaiken kaikkiaan nuo "säännöt" ja normit, mitä ei sovi tehdä ja mitä sopii, ovat näköjään aika sekavat ja tulkinnanvaraiset jehovan todistajilla? Että jos esim.sotapoika vaan menee asepalvelukseen eli asettaa seurakunnan tapahtuneen tosiasian eteen, erottaminen siitä seuraa, mutta sitten myöhemmin voi taas palata ruotuun. Soudetaan ja huovataan :roll:
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

unihalvaus kirjoitti:Sitä mä kuitenkin ihmettelen, mikseit Todistajat mee sivareiksi??
Siviilipalveluksen suorittaminen on ollut "omantunnon asia" muistaakseni vuodesta 1996. Suomessa tuosta ei tosiaan ole liiemmin huudeltu, ilmeisesti saavutetuista eduista ei ole haluttu tinkiä.
Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

Johnny_B kirjoitti:
unihalvaus kirjoitti:Sitä mä kuitenkin ihmettelen, mikseit Todistajat mee sivareiksi??
Siviilipalveluksen suorittaminen on ollut "omantunnon asia" muistaakseni vuodesta 1996. Suomessa tuosta ei tosiaan ole liiemmin huudeltu, ilmeisesti saavutetuista eduista ei ole haluttu tinkiä.
Miten siviilipalvelu vaikuttaa omaantuntoon?
Tarkoitan, että se työ missä sivarissa on, ei liity asepalvelukseen. Mielestäni se on joko-tai.

Kun luen täällä jt:stä lähteneiden tekstejä, niin tulee vähän semmonen hömelö olo, ku ne asiat mistä kerrotte tosiasioina, saa mut pohtimaan, että miks mä en sellasii asioita huomannu? Mielestäni kuitenkin olen avarasti katsellut ja yrittänyt nimenomaan etsiä niitä ulkokultaisia merkkejä yms, mutta enpä ole törmännyt. En ole myöskään huomannut kenessäkään minkäänlaista aivopesumeininkiä tms.
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.
Johnny_B
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2009 12:05 pm
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Johnny_B »

unihalvaus kirjoitti:Miten siviilipalvelu vaikuttaa omaantuntoon?
Siviilipalveluksen suorittaminen on jokaisen todistajan päätettävissä omalta kohdaltaan. Jos yksilön omatunto sallii, voi siviilipalveluksen suorittaa eikä siitä tule sanktioita seurakunnan taholta.

Ei ole kummoinenkaan yllätys, että 99,9% (ei tutkittu prosentti) valitsee täyskieltäytymisen kun sillä pääsee koko hommasta ohi tekemättä mitään. Myös minä toimin aikoinaan näin.


Noin muuten on todettava, että ylivoimainen enemmistö ns. rivitodistajista on täysin vilpittömiä uskossaan. Minä pidän heitä lähinnä VT-seuran valheiden uhreina.
Janex
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 12:54 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Janex »

Rescuer kirjoitti: Ainut vain, että Jehovan todistajien raamattu on muokattu heidän oppiensa mukaiseksi. On helppoa perustella opetukset raamatulla, joka on sitä varten tehty.
Keskustelin joskus noitten ovelta ovelle kiertäjien kanssa. Silloin sain selville että tuo Raamattu on käännetty englanninkielisestä teoksesta. Kääntäjistä ei sanota mitään. Eivät ilmeisesti ole kielitieteilijöitä vaan uskovaisia, ei kuulosta kovin vakavasti otettavalta. :mrgreen: Tuohon kommenttiin ne kiertelijät eivät oikeen pystyneet argumentoimaan.
Ihraponnari
Frank Drebin
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:09 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Ihraponnari »

Mun ovikello soi. miten ne pääsi kerostalon rappuu? ovi on lukossa.
fakepr0file
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 10:14 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja fakepr0file »

Keväällä oli paljon juttua uutisissa Jehovan Todistajien oikeuskomiteoista, joista mm. tiedottaja sanoi, etteivät ne ole tuomioistuimia. Hiljattain oikeuskomitean edessä istunut (nykyään) entinen Jehovan Todistaja päätti nauhoittaa koko keskustelun. Eräässäkin kohdassa eräs komitean jäsenistä selväsanaisesti toteaa nyt olevan meneillään "tuomiovaltainen" istunto..

https://www.youtube.com/watch?v=AXrdn6lE73Q

Video on pitkä ja ääni hieman heikkolaatuinen, mutta käy varmasti selville minkälaisesta tilaisuudesta on kyse. Nythän "syytetty" ei ollut tehnyt muuta kuin esittänyt kysymyksiä joihin ei ollut löytänyt selittäviä vastauksia kirjallisuudesta. Voi vain kuvitella, minkälaista on kun esim. nuori tyttö istuu komitean edessä vastaamassa kysymyksiin sukupuolisiveellisyyteen liittyen, mikäli komitealle on vihjaistu hänen syyllistyneen siihen liittyviin rikkeisiin.
Vastaa Viestiin