Jehovan todistajat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Tuo ovelta ovelle kiertely ja lehtien jakaminen johtuu siitä, että he yrittävät löytää niitä ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita Jehovan todistajien uskonnosta. Miten niitä muuten löytää kuin etsimällä? Eräs tuntemani entinen jt sanoi, että ei ihmiset yleensä ole kiinnostuneita eikä monet ole edes kotona ovea avaamassa. Mutta joskus joku kiinnostunut löytyykin. Kuulin joitakin aikoja sitten eräästä nuoresta naisesta, josta tuli jt. En tunne häntä mutta tiedän hyvinkin kuka hän on. Jos joku tuntee tarvetta tällaiseen niin en minä arvostele siitä, kunhan ei kukaan pakota liittymään.

ps. Lisään vielä tuosta ovelta ovelle käynneistä tämän. Vartiotorni järjestö on säännöissään määrännyt sen, että jokaisen jt:n on käytävä "kentällä" kuten tuota kiertelyä sanotaan. Jokaisen täytyy tehdä joka kuukausi raportti siitä miten usein kävi kentällä, tapasi kiinnostuneita ja sai kirjallisuutta sekä lehtiä (ovat ilmaisia) menemään jne. Tästä velvollisuudesta ei vapaudu edes vanhat mummot tai vaaritkaan.
Gods made heavy metal.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja aga »

Mitä alkoholiin tulee, niin kauppaopistossa opiskelukaverini oli jehovantodistaja ja käytiin kaljalla ja sellaista, hänellä oli muistaakseni joku lempikonjakkikin. En usko, että joivat alkoholia vain maun takia. Parityö tehtiin hänen ja kämppiksensä luonaan, keittiönpöytä oli täynnä Vartiotorni- ja Herätkää-lehtiä. Hän tarjosi punaviiniä ja itse olin fiksuna ottanut Leijona-pullon mukaan, jota sekoitin persikkapassionmehuun ja jonka sekoituksen mausta hän ja myös jehovantodistajakämppiksensä pitivät ja jälkimmäinen kehui että onpa hyvä drinkki. Olimme varmasti molemmat humalassa parityötä tehdessä, minä kylläkin paljon enemmän ja lähdin aika päissäni työn tehtyämme heiltä ja saimmekin huonoimman numeron luokasta, vaikka sekin oli 3 eli keskitason numero...

fakepr0file
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 10:14 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja fakepr0file »

Englannissa seurakunnan johtajana (vanhimpana) toiminut mies tuomittiin pedofiliasta. Seurakunnan oma oikeusistunto totesi miehen useasti syyttömäksi ja osallistui todisteiden pimittämiseen viranomaisilta.

Lainaus alle linkitetystä jutusta:
A Jehovah’s Witness elder has been jailed for 14 years for sexually abusing girls as young as 12.
Mark Sewell, 53, raped one woman in his congregation in Barry, near Cardiff, leaving her pregnant.
He also molested one girl and abused two others in a string of attacks that spanned eight years.
But when the victims reported him to the church, a committee cleared him of all allegations - and shredded the evidence.
Finally, after 19 years, he has been found guilty of eight counts of sexual abuse.
Judge Richard Twomlow told him: 'You were in a position of trust as a senior member of the church.
'Your victims felt inhibited about what they could say because of your position as an elder.
'You caused distress in the lives of your victims who had the feeling they were disbelieved.
'You have shown not a thread of remorse.'
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... gnant.html

Jännä miten "maallinen tuomioistuin" löysi peräti 8 kohtaa josta hän sai tuomion, kun seurakunnan sisäinen komitea ei löytänyt mitään väärää vaan syytti tyttöjä valehtelusta.
During a three-week trial at Merthyr Tydfil Crown Court jurors heard how Sewell would kiss the girl using his tongue and would pull her on top of his body as he lay on the sofa of his £200,000 terraced house in Barry.
After the teenager reported the sickening abuse she was forced to face Sewell at three meetings organised by the Jehovah’s Witnesses.
Respect church elder Sewell branded her a liar and avoided being disciplined.
His victims were banned from 'gossiping' about the attacks by other church elders.
Tästäkään tuomiosta eivät Jehovan Todistajat Suomessa tiedä mitään, koska eivät saa uskoa negatiivisiin väitteisiin oman uskontonsa sisältä, ja täten sivuuttavat tämänkaltaiset otsikot.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Nyt loppu meikäläisen "heilastelu" JT kanssa! He olivat käyneet ovella eräs päivä, mutta koska en ollut kotona, tulivat he minun TYÖPAIKALLE minua etsimään. :shock:

Olin oikeasti aika järkyttynyt, kun kuulin tästä! En siis itse ollut silloin töissä, joten en tiedä mitä he halusivat, kuvittelivatko että olisin työaikana alkanut heidän kanssaan rupattelemaan, vai mistä oli kyse?! Oikeasti ihan helvetin creepyä. Mielestäni tuossa mentiin jo vaikka minkälaisten rajojen yli. Se on OK, että jos ja kun ovat käyneet meillä, ja olen oman harkintani ja tahtoni mukaan päästänyt heidät sisälle ja jutellut heidän kanssaan, mutta että tullaan työpaikalle asti niin... That is not okay!

Nyt minua oikeasti hieman pelottaa, että minkälaisen riesan heistä saan.. Tai olen jo saanut ilmeisesti.
Olen kuitenkin sen verran kiltti, että pahasti en osaa, saati halua, sanoa.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Mikäli et halua heitä enää tavata niin sinun kannattaa ehdottomasti kieltää toiste tulemasta. Voit vaikka katsoa puhelinluettelosta mikä on paikkakuntasi Jehovan todistajien puhelinnumero ja soitat siihen sekä sanot, että loppuu ovella käyminen. Silloin ei tule nämä eivätkä myöskään seuraavat, kun tietävät että heitä ei haluta. Tuo puhelinnumero ei tietenkään ole sinne salille, vaan se on jonkun jt-vanhimman numero, johon varmaan parasta soittaa iltaisin kun ei ole kokousta. Tämän ehdotan ihan vain siksi, että pääset eroon heistä, jos todella haluat.

Tämä on kyllä esimerkki siitä miten saattaa käydä, kun "veljeilee" jonkun jt:n kanssa, joskus juttu vaan lähtee heidän taholtaan "lapasesta". Joillakin ihmisillä vain on tapana sekaantua toisten yksityisasioihin, jotka eivät heille kuulu millään lailla. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä mikä on sen toisen ihmisen uskonto tai muu vakaumus. Kyseessä on lähinnä se minkä luonteinen kyseinen ihminen on.

Jotkut Jt:t ovat äärettömän innokkaita oman uskontonsa harjoittamisessa ja kaikessa muussakin, jotkut taas ovat rauhallisempia. Itse inhoan liian innokkaita ihmisiä, olkoot innokkuuden syy mikä tahansa. Joskus kauan sitten minäkin tutkin jt:n kanssa, mutta kun alettiin olemaan liian kiinnostuneita yksityisasioistani, lopetin sitten lystin siihen. Ja kun aletaan arvostelemaan sitä musiikkia, joka minua kiinnostaa ja kirjojani, sekä kysytään enkö aio hävittää niitä pois, niin siihen loppuu tutkistelu ja yhteydenpito. Kaikki eivät kuitenkaan ole samanlaisia, mutta itse en enää aio mennä salille enkä ala tutkimaan. Minulla on kuitenkin heidän joukossaan joitakin ystäviä, mutta he olisivat ystäviäni ilman jt-taustaakin.

Työpaikka kuuluu niihin paikkoihin, jonne heidän ei todellakaan pitäisi mennä sinua etsimään. Jossakin se yksityisyyden raja menee. Jäljestä päin sitten ihmettelevät mikä sinun tuli ja miksi lopetit tapaamiset.
Gods made heavy metal.

Lupu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 100
Liittynyt: To Kesä 05, 2008 1:11 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Lupu »

TheBride kirjoitti:Nyt loppu meikäläisen "heilastelu" JT kanssa! He olivat käyneet ovella eräs päivä, mutta koska en ollut kotona, tulivat he minun TYÖPAIKALLE minua etsimään. :shock:

Olin oikeasti aika järkyttynyt, kun kuulin tästä! En siis itse ollut silloin töissä, joten en tiedä mitä he halusivat, kuvittelivatko että olisin työaikana alkanut heidän kanssaan rupattelemaan, vai mistä oli kyse?! Oikeasti ihan helvetin creepyä. Mielestäni tuossa mentiin jo vaikka minkälaisten rajojen yli. Se on OK, että jos ja kun ovat käyneet meillä, ja olen oman harkintani ja tahtoni mukaan päästänyt heidät sisälle ja jutellut heidän kanssaan, mutta että tullaan työpaikalle asti niin... That is not okay!

Nyt minua oikeasti hieman pelottaa, että minkälaisen riesan heistä saan.. Tai olen jo saanut ilmeisesti.
Olen kuitenkin sen verran kiltti, että pahasti en osaa, saati halua, sanoa.
Itsekin joskus muinoin tuota "työtä" tehtyäni arvioisin, etteivät nuo todistajat vain tulleet ajatelleeksi kuinka sopimatonta on ilmestyä työpaikallesi. Mistä muuten työtoverisi tiesivät heidän olevan todistajia? Keksin ainakin pari selitystä heidän käynnilleen: He ovat kenties ajatelleet "heittää" sinulle pikaisesti uudet lehdet tai muuta luettavaa, tai he ajattelivat naivisti vain "moikata" sinua ohikulkumatkallaan, tai mistä sen tietää... parasta olisi, että kysyt heiltä itseltään ja sanot suoraan, ettet halua heidän tulevan työpaikallesi. Todella tahditonta käytöstä, vaikka kyse olisi vain "moikkaamisesta", sillä eiväthän kaikki halua työtoveriensa edes tietävän keskusteluista JT:n kanssa!

Jehovan todistajien uskonto on "Seuran" äärimmäisen tarkkaa seuraamista, eikä sen hyväuskoisilla jäsenillä ole mitään käsitystä siitä millaisen huijauksen uhreja he todellisuudessa ovat. Vanhat jäsenet pitäkööt uskonsa vaikka hautaan saakka (jos ovat siinä onnellisia), mutta "kiinnostuneita" kehoitan kyllä pitämään varansa ja tutkimaan vastapainoksi mitä entisillä todistajilla on sanottavaa (kts. esim. veljesseura.org).

Kuitenkin rivitodistajat ovat, kuten tässäkin ketjussa usein mainittu, ihan tavallisia ihmisiä, joiden kanssa voi aivan hyvin olla tekemisissä ja ystävystyäkin. Kun ajattelen heidän rankkaa "kenttä"-vaatimustaan, niin ihan hyvä jos joku joskus jaksaa heidän kanssaan keskustella, ottaa lehtiä ja olla ns. uusintakäyntipaikkana. Sellaisena voi pysytellä vuosikausia ilman että koskaan kiinnostuu hommasta sen kummemmin, ja monilla todistajilla on tällaisia "ikuisia kiinnostuneita", joiden käännyttämisestä ei ole mitään toivoa, mutta joiden luona yhä edelleen käydään "kaffilla", koska suhde on muodostunut enemmän ystävyydeksi. Se on kuitenkin aivan vissi ja varma, että nämä käynnit raportoidaan silti kuukausittaisessa kenttäpalvelusraportissa, jossa tosin ei mainita nimiä, vaan ainoastaan käytetty aika ja annettu kirjallisuus.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Edellä lukemani Lupun tekstin jälkeen ja entisenä jehovantodistajana minulle tuli mieleen, etteivät nuo työpaikalla käyneet olleetkaan todistajia, vaan joitain muita.
Tuo henkilö, jonka työpaikalla ehkä kävivät, on voinut kertoa kolleegoilleen, että keskustelee todistajien kanssa. Kun jotkut ovat käyneet työpaikalla, niin työkaverit ovat ilman muuta luulleet, että todistajat kävivät.
Useinhan ihmiset, niin työtoverit kuin sukulaisetkin suhtautuvat pilkallisesti niin todistajiin kuin heistä kiinnostuneisiinkin. Takana voi olla ilkeyttäkin. Koko käynti on voinut olla täysin keksittykin. Eli siellä ei käynyt ketään.
Mutta, Sinun kannattaa silti kysyä noilta tutuilta todistajilta, että ovatko käyneet ja miksi ovat käyneet.

Ja sitten yksi vaihtoehto vielä. Siellä on käynyt todistajia, mutta ei näitä Sinun tuttujasi, vaan aivan muut. On ollut heidän kenttäalueensa.

Jos työkaverisi tiesivät, että päästät todistajat asuntoosi, niin he kuvittelivat, että etsivät Sinua.
Mutta ota toki selvää.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Oli ne todistajia. Heistä toinen kertoi, että kävivät työpaikalla minua etsimässä, mutta kun hihi, ethän sinä ollut sielläkään. Eli heitä on käynyt täällä meillä ehkä.. viisi eri henkilöä? Mutta aina on ollut mukana yksi "tuttu", joka on ollut aikaisemmin. Eli välistä on ollut minulle uusi todistaja vanhan tutun mukana.

Kun heistä tää toinen mainitsi, että oli henkilön X kanssa käynyt minun työpaikalla, olin jotenkin niin järkyttynyt, etten saanut sanaa suustani. Antoi vain vähän lukemista, ja se oli siinä. Huomasivat varmaan, etten oikein tykännyt ja muutenkin, se oli LAUANTAI. En oikein arvosta, että viikonloppuisin käydään ovella kolkuttelemassa.

Ja mainitsinko, että sain yhdeltä heistä käsinkirjoitetun postikortin?

Siis onhan tuo nuori nainen, joka siellä työpaikallani kävi ja tuon postikortinkin laittoi, tosi mukava ja sellaisen valoisan oloinen ihminen, mutta hei haloo, ei me olla mitään ystäviä. Ja edelleenkin minun mielestäni toisen työpaikalle ei vain tulla.

Niin ja tuohon postikorttiin oli liitetty myös hänen puhelinnumeronsa, jos joskus haluaisin nähdä muutenkin!

Veikkaan, että maanantaina taas tulevat. Sitten on ilmeisesti pakko ottaa asia puheeksi, että ei tarvitse enää tulla.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

TheBride, sorry, en muistanut nimimerkkiäsi.
Kyllä minä tuota käytöstä ihmettelen. Ei sellainen minun aikanani tullut kysymykseen.
Jos halusivat jättää kirjallisuutta, niin olisivat voineet pudottaa postiluukusta, samoin kuin postikortinkin.
Nyt saivat ,kuitenkin kenttäraportiinsa merkkinnän UK, eli uusintakäynti.
Tai, johan sen Lupu jo kertoikin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

TheBride kirjoitti: Eli heitä on käynyt täällä meillä ehkä.. viisi eri henkilöä? Mutta aina on ollut mukana yksi "tuttu", joka on ollut aikaisemmin. Eli välistä on ollut minulle uusi todistaja vanhan tutun mukana.
Sinä olet nyt tämän yhden tutun todistajan vakituinen uusintakäyntipaikka. Koska todistajat kulkevat aina pareittain, heitä tulee joka kerta kaksi. Mutta kuten olet huomannut, se toinen on aina joku uusi, jota et ole vielä ennen tavannut. Näin kävi minunkin kohdallani silloin aikoinaan ja kun kysyin miksi näitä ennestään tuntemattomia tulee joka kerta, minulle vastattiin että on tarkoitus tutustuttaa minut toisiin todistajiin. Tavoitteena kun kerran on saada se kiinnostunut mukaan seurakuntaan ja sitten pitäisikin tuntea heidät kaikki. Sitten pitäisi pikku hiljaa alkaa käymään kokouksissa ja lähteä kentälle. Minä en ollut tähän halukas ja siksi lopetin tutkistelun siltä kertaa siihen.

Kannattaa harkita tarkoin mitä teet. Paras varmaan on lopettaa, jos tuntuu siltä.

Tässä linkki veljesseuran sivulle: http://veljesseura.org/foorumi/

Kyseisen sivuston ovat perustaneet entiset jehovan todistajat, jotka kertovat kokemuksistaan ja kritisoivat kyseistä uskontoa, kuten Lupu tuolla jo mainitsi.
Gods made heavy metal.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Dr Bergmeister kirjoitti:Tuo ovelta ovelle kiertely ja lehtien jakaminen johtuu siitä, että he yrittävät löytää niitä ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita Jehovan todistajien uskonnosta.
Näin varmaan on, mutta miksi he eivät usko, vaikka heille sanoo aivan suoraan, ettei ole kiinnostunut. Uudelleen ja uudelleen vain tullaan rimputtelemaan ovikelloa.
Eräs ev.lut -seurakunnassa ahkeroiva ystäväni kertoi, että hän oli joutunut sairaalaan. Sitä ennen jehovan todistajat olivat käyneet hänen ovellaan tuon tuostakin, vaikka hän oli selkeästi kertonut, ettei ole kiinnostunut jehovalaisuudesta, koska on aktiivinen omassa srk:ssaan. He olivat jopa löytäneet tiensä sairaalaan katsomaan tätä ihmistä! Ystäväni itse kertoi, ettei ollut missään vaiheessa ilmaissut menevänsä sairaalaan.
Olen varmaan aiemminkin kirjoittanut tästä, että erästä sukulaistani kiellettiin jehovan todistajien toimesta olemasta yhteydessä meihin harvoihin sukulaisiinsa. Me pidimme pintamme, emmekä antaneet periksi, vaikka hän yritti katkaista välejä. Tämä sukulaiseni oli/on mielenterveysongelmainen nainen, jota jehovan todistajienkin oli ilmeisen helppoa hyväkseen käyttää.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Kiitos Atlanta ja Dr. Bergmeister vastauksista.

Atlanta, sinä kun olet entinen JT, niin mikä "teikäläisten" (vaikka sinähän nyt et enää heikäläisiin kuulu) pelisiirto on sen jälkeen, kun tuo tiivistetty raamattupaketti on käyty läpi? Se on siis se vihkonen, jossa jokainen "luku" käisttelee eri aihetta, ja sisältää raamatunkohtia, joita sitten tutkitaan paremmin.
Olen nimittäin salaa toivonut, että sitten kun tuo vihkonen loppuu, on heidän työnsä minun osaltani ohi, ja käynnit loppuvat ilman, että minun täytyy erikseen kieltää tulemasta.. Taitaa olla toiveajattelua. :mrgreen:

Toisaalta minä en missään kohtaa heidän kanssaan jutelleena ja ns. "aikaa viettäneenä" kokenut, että heillä olisi tosiaan joku paha agenda tässä takana, tai muuta vastaavaa. Erittäin miellyttäviä ihmisiä ja mielestäni on ollut ihan kivaa tutkia raamattua, vaikka en mikään uskonnollinen ihminen olekaan. Asioista tietäminen/oppiminen on aina hyvästä, oli aihepiiri sitten mikä tahansa. Mutta tosiaan nyt, kun alkavat riesaksi käydä, niin pakkohan minun on laittaa stoppi tälle asialle. Ja se, mikä on riesaa, on varmaan aika yksilökohtaista - itsellä raja heidän kohdalla menee siinä, että aletaan käymään useamman kerran viikossa, jopa viikonloppuisin, ja tosiaan tuo, että työpaikallekin tullaan.

Ja muuten, yksi uusi juttu mikä on tullut näihin meidän "tutkisteluhetkiin" mukaan on alku- ja loppurukoukset. Onkohan tuo jokin juttu, minkä ujuttavat pikkuhiljaa mukaan? Eipä siinäkään mitään, mutta tuntuu että asia(t) menee kokoajan jotenkin eteenpäin - ekat käynnit olivat lähinnä yleistä jutustelua ja vartiotornin tuomista, sitten katseltiin tiettyjä kohtia raamatusta, lähinnä ihan randomina ja minun pohdiskelujen pohjalta. Sitten alettiin tutkimaan raamattua syvemmin, kyselyjä omista ajatuksista, ja nyt tulee nuo rukoukset.. Mitä seuraavaksi?! :lol:
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja aga »

Rukoiletko sinä heidän kanssaan heidän käyntinsä alussa ja lopussa? Jos näin on, niin onpa selkärangatonta toimintaa sinulta, jos haluat heistä kerran eroon päästä ja "annat ymmärtää muttet ymmärrä antaa"...

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Siis en rukoile. He kysyivät silloin, että onko ok, jos pitäisivät pienen alku- ja loppurukouksen? Sanoin, että mikäpä siinä. Ei se tarkoita, että itse yhdyn rukoukseen.

Kuten aiemmin tuolla kirjoitinkin, niin yksi syy miksi olenkin kokenut että keskusteluni heidän kanssaan on ehkä "väärin", on juuri tuo, tosiaan annan ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa.
Mutta samoten, kuten olen tästäkin jo maininnut : olen joka kerta, kun ovat käyneet, sanonut jossain kohtaa, että en todellakaan ole vakuuttunut Jumalan olemassaolosta.

Silti he aina haluavat tulla. En siis koe sitä (=meidän keskusteluja) vääräksi kuitenkaan siitä syystä, että he tietävät, että en usko Jumalaan, ja he tietävät myös sen, että pidän suuressa arvossa pakanallisia juttuja, sun muita ei-kristillisyyksiä. Ei se kuitenkaan tarkoita, ettenkö voisi oppia raamatusta ja Jehovasta/Jumalasta. Vai oletko eri mieltä?
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja aga »

En ole eri mieltä, itsekin olen kiinnostunut kaikista uskonnoista, vaikka en olekaan koskaan ollut uskovainen. Piti vaan kysyä tuota asiaa, kun jäi auki viestistäsi... Minäkin voisin kuvitella vastaavanlaista eli keskustelua jehovantodistajien kanssa vähän samaan tapaan kuin itse teet. Varsinkin jos kyseinen vakiojehovantodistaja olisi nuori, kaunis tyttönen. ;)

Vastaa Viestiin