Jehovan todistajat

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Itse olen porissut JT kanssa jo useamman kuukauden, käyvät aina silloin, kun itselläni on vapaata. Olen kutsunut heidät ihan sisälle asti, nyt olen kyllä alkanut pohtimaan, että liekö ollut virhe. He tosiaan tulevat ihan viikoittain, ja olenkin jo alkanut ihmettelemään, että koska nämä käynnit loppuvat? On meinaan jatkunut jo varmaan.. puolisen vuotta?

Minusta heidän kanssaan on tosiaan ihan kiva porista, itse en ole uskonnollinen ollenkaan. Tosin hälytyskellojen olisi ehkä syytä alkaa kohta soida, koska mitä enemmän heidän kanssaan olen jutellut, sitä enemmän heidän juttunsa ovat alkaneet kuulostaa "järkeviltä". :shock: :lol:

Lähinnä olen ihmetellyt tuota heidän raamattuaan, että onko se ihan oikeasti sama, kuin luterilaisella kirkolla? Siellä kun on niitä päivämääriä, nimiä, tapahtumia ym.. He itse ainakin väittivät, kun asiasta kysyin, että todellakin on sama raamattu, mutta että ilmeisesti luterilaiset eivät osaa tulkita kirjaa oikein. Tiedä sitten.

Mitenhän voisin sanoa heille ystävällisesti, että luokseni ei enää tarvitse tulla? Ovat kuitenkin tosi mukavia, ja sinänsä minulla ei ole mitään ongelmaa heidän kanssaan jutella, mutta tuntuu vähän että "annan heidän ymmärtää, mutta en ymmärrä antaa". :lol:
En siis todellakaan ole kääntymässä mihinkään uskoon. Minulla henk.koht ja nykypäivän tiedettä kunnioittavana on enemmän syytä olla uskomatta, kuin uskoa. Ainakaan mihinkään kristinuskon Jumalaan.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

fakepr0file
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 10:14 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja fakepr0file »

Raamattu on käännetty jostakin englanninkielelle käännetystä versiosta, johon on lisäilty asioita kuten Jumalan erisnimi, heidän mukaansa niille kohdille missä ne alkuperäisteoksessakin on ollut. Itse en tosin oikein tiedä, mistä ne alkuperäiskohdat on määritelty jos käännös on tehty jo kertaalleen käännetyn version perusteella josta tuo erisnimi on poistettu. Noh.. tiedä näitä..

Heitä voi tosiaan pyytää yksinkertaisesti lopettamaan käynnit. Hehän saavat luonasi tehdyistä käynneistä merkitä esim. sisäiseen raportointiinsa että käyvät ns. uusintakäynnillä luonasi, jolloinka sinut koetaan kiinnostuneeksi ja potentiaaliseksi kohteeksi.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

"Potentiaaliseksi kohteeksi". Kuulostipa harvinaisen pelottavalta. :lol:
Mutta vakavasti puhuen - kohteeksi mihin? Jehovantodistajaksi käännyttämiselle?
Don't think so.

Mutta onhan se tosiaan jännä, jos ajatellaan että haluaa elää "raamatun mukaan", niin se kuva mikä mulla on JT vrt. luterilaiset niin JT ovat mielestäni kaikista lähimpänä raamattua ja elävät kai kuten siellä "määritellään".

Sehän on ihan selvä, miksi JT eivät esimerkiksi vietä joulua. Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää, että joulu on ikivanha pakanajuhla, jonka luterilainen kirkko vain "varasti" itselleen. Joululla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

Samoten myös lasten kastaminen. Eihän raamatussa käsittääkseni puhuta mitään vauvojen kastamisesta. Eikös Jessekin mennyt kasteelle vasta joskus 30-vuotiaana?

Taitaa luterilainen kirkko vain haluta lisää veronmaksajia, kun lapsetkin pitää heti rekisteröidä kirkkoon, pyhän veden saattelemana.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

TheBride kirjoitti:"Potentiaaliseksi kohteeksi". Kuulostipa harvinaisen pelottavalta. :lol:
Mutta vakavasti puhuen - kohteeksi mihin? Jehovantodistajaksi käännyttämiselle?
Don't think so.

Mutta onhan se tosiaan jännä, jos ajatellaan että haluaa elää "raamatun mukaan", niin se kuva mikä mulla on JT vrt. luterilaiset niin JT ovat mielestäni kaikista lähimpänä raamattua ja elävät kai kuten siellä "määritellään".
Niin, siis Jehovan todistaja ovat muokanneet oman raamattunsa sellaiseksi kuin itse ovat halunneet.
Sehän on ihan selvä, miksi JT eivät esimerkiksi vietä joulua. Jokainen vähänkin asioista perillä oleva tietää, että joulu on ikivanha pakanajuhla, jonka luterilainen kirkko vain "varasti" itselleen. Joululla ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.
Joulun ajankohdalla ei tosiaan ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa, vaan päivä on sijoitettu useissakin eri uskonnoissa ja kulttuureissa eri nimillä vietetyn talvipäivänseisauksen kohdalle (Suomessa kuten yleensä aina muutenkin juhlitaan aattoa enemmän kuin varsinaista päivää). Eikä jouluna sananakaan ole pahemmin kristillistä pohjaa. Mutta sillä miksi joulua vietetään nykyisin, siihen on kyllä perusteet kristinuskossa.
Samoten myös lasten kastaminen. Eihän raamatussa käsittääkseni puhuta mitään vauvojen kastamisesta. Eikös Jessekin mennyt kasteelle vasta joskus 30-vuotiaana?

Taitaa luterilainen kirkko vain haluta lisää veronmaksajia, kun lapsetkin pitää heti rekisteröidä kirkkoon, pyhän veden saattelemana.
Ei puhuta vauvojen kastamisesta, mutta perusta tuohon lasten kastamiseen löytyy Markuksen evankeliumista 10:13–16. Veronmaksajien lisäämisestä tuskin on kyse, koska katolinen kirkko kastaa myös vaikkei voi kerätä kirkollisveroa. Ja kun vero peritään ansiotuloista, niin niitä harvemmin on vauvoilla...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Ei ole vauvoilla tuloja, mutta onhan se kätevää että saa tulevaisuutta ajatellen niitä veronmaksajia remmiin. Kun ne on siihen valmiiksi jo liitetty, niin kirkolle bueno homma.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Entisenä jehovantodistajana sanon, että pysy heistä HELVETIN KAUKANA. Kohta olet koukussa ja aivopesty, ettet huomaakaan.
He osaavat keskustella, he ovat siistejä, hyvin puettuja. Koska olet nähnyt huolimattoman näköistä myyntimiestä?

No joulu, lapsikaste ovat asioita, johon he tarttuvat. Monessa muussakin uskonnossa kastetaan vasta aikuisena.

Kirkollisvero on asia, johon myös vedotaan. Mutta todistajien Valtakunnansalilla on lahjoituspöntöt, joihin todistajien odotetaan pistävän rahaa. Monet yksinäiset todistajat myös testamenttaavat omaisuutensa Seuralle. Joten se siitä pienestä kirkollisverosta. Jehovan todistajat RY on rikas seura. Ja milläs se muulla on rikastunut, kuin jäsentensä rahoila ja lahjoituksilla.

Nuo luonasi käyvät ovat varmasti aidosti tosissaan ja uskossaan; täydellisen aivopestyjä.

Saat toki keskustella. Mutta olet heidän kirjoissaa kiinnostunut. He tulevat ja tulevat. Kohta kanssasi aletaan tutkia Raamattua heidän omien kirjojensa välityksellä, Kohta löydät itsesi kokouksista ja konventeista ja lopulta myös toisten ihmisten ovilta tarjoamassa Vartiotornia.

Näin muutama varoituksen sana. Ota tai jätä.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Toki ulkomailta ja joku voisi puolustella, että myös katolisessa kirkossa tapahtuu, mutta:
Jehovan todistajat määrättiin maksamaan miljoonia miehelle, jota kirkon johtaja käytti hyväkseen
ULKOMAAT 2.11.2014 1:07
REUTERS

Kalifornialainen tuomari on määrännyt Jehovan todistajat maksamaan lähes 11 miljoonaa euroa miehelle, jota kirkon johtaja käytti seksuaalisesti hyväkseen 1980-luvulla. Asiasta kertoi uhrin asianajaja.

Kirkon vanhimmat olivat määränneet miehen opettamaan uhrille raamattua, vaikka he tiesivät, että tämä oli myöntänyt ahdistelleensa toista poikaa vuonna 1982.

Uhri oli aloittanut opintonsa vuonna 1985 sandiegolaisessa espanjankielisessä kirkossa.

Jehovan todistajien lakimiehen Mario Morenon mukaan kirkko aikoo valittaa tuomarin päätöksestä.

Jehovan todistajat kuvaavat oikeuden tuomarin päätöstä rajuksi, mutta samalla he korostavat, että kirkko kammoksuu lasten hyväksikäyttöä ja pyrkii suojelemaan lapsia sellaiselta.

Jehovan todistajia on maailmassa noin kahdeksan miljoonaa.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Jep. Mutta jehovantodistajilla ei ole kirkkoa. Ilmeisesti tuossa kirkolla tarkoitetaan seuraa. Todistajat kokoontuvat Valtakunnansaleissa.
Ihan oikein, että tuo hemmetin hyväksikäyttäjä tuli ilmi.

Raamatuntutkistelua yleensä miehille ja pojille hoitaa mies ja naispuolisille nainen. Ei tulisi mieleenkään, että nanen tutkisi Raamattua miehen kanssa. Tuo mies varmasti raiskaisi hänet. Tät' mahdollisuuta, mitä uutisessa oli, ei osattu ottaa huomioon.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Kiitos varoituksesta Atlanta.

Siis raamattua me ollaan kai "tutkittu" joka kerta, kun ovat käyneet. :lol: Siis heillä on mukana joku pieni lehtinen, onko joku tiivistetty paketti raamatusta, ja sen pohjalta ovat sitten etsineet kohtia biibelistä, ja selittäneet niitä "syvemmin".

En kyllä näkisi itseäni tilanteessa, että istuisin jossain kokouksissa ja konventeissa. Ihan absurdi ajatus.
Mä olen joka kerta maininnut heille, kun ovat käyneet, jossakin kohtaa tyyliin "niin siis minähän en edelleenkään ole vakuuttunut Jumalan olemassaolosta/en usko Jumalaan".

Minusta nämä naiset, jotka meillä ovat käyneet, ovat tosiaan todella mukavia. Ja minusta he suhtautuvat (ainakin puheidensa perusteella) ihan "järkevästi" asioihin, joita olen heille jopa kriittisesti esittänyt.

En jotenkin jaksa uskoa, että heillä olisi aidosti joku paha agenda tässä takana. Kai nuo JT ovat ihan tavallisia, joskin toki ehkä hieman hörhöjä uskossaan, ihmisiä? Ei mulla ainakaan ole näin henkilökohtaisesti ollut koskaan mitään pahaa sanottavaa heistä, ainakaan yksilöinä.
Mulla oli jopa lapsena kaveri, joka oli JT perheestä. Olihan se outoa, kun he eivät viettäneet joulua ja synttäreitä, mutta ei niistä sillon lapsena sen kummemmin keskusteltu. Kävin heillä useasti kylässä, enkä tosiaan havainnut mitään ns. "normiperheestä" poikkeavaa.

En siis todellakaan ole sitä mieltä, että JT on noin seurana joka osalta ihan puhtaat jauhot pussissa, mutta kyllä mä melkein väittäisin, että valtaosa heistä on niitä ihan "tavallisia ihmisiä".

edit. Pitäisi melkein ihan piruuttaan kaivaa jostain naftaliinista oma rippikoulusta saatu raamattu esille, ja vertailla että onko ne tekstit siellä ihan samat. :mrgreen:
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.

Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Kyllähän se teksti melko lailla samanlaista on, mutta tulkintaa voidaan muuttaa. Ja on heillä jotain muutoksia Raamatusta, koska heillä on ns. Uuden Maailman käännös.

Ja lopultakin on sama, onko Jumalan nimi Jumala, Herra, Jehova tai Jahve. Sama Jumala se on. Jahve vain oli ja on juutalaisten käyttämä nimitys. Tänä oöivänäkin.

Ihan normaaleja ihmisiä he muuten ovat, et suinkaan ole väärässä, mutta pidä huoli, ettet jää kiinni siihen, mitä he pitävät "Totuutena".

Ja jos olen oikeassa, he suhtautuvat hienosti ja ymmärtäväisesti siihen, että epäilet Jumalan olemassaoloa. Sinun edessäsi. Pohjalla on toive, että jos sittenkin.

Voit jatkaa keskusteluja. Toivon, että pidät oman periaatteesi.

Tottakai sielläkin tapahtuu väärinkäytöksiä ja kiinnijäänyttä rangaistaan, mutta ei kaikki koskaan saa tietää mistää lastenhyväksi käytöstä ym. Mutta muiden uskontokuntien olmitulleista rikkeistä kyllä paasataan. Osa aivopesua sekin.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

fakepr0file
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2014 10:14 am

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja fakepr0file »

(lähes) poikkeuksetta kaikki Jehovan Todistajat jotka tiedän ja joiden kanssa olen ollut elämäni aikana tekemisissä, ovat ihania lämminsydämisiä ihmisiä, ja aivan normaaleja, mikäli ei ota huomioon uskonnon asettamia rajoituksia.

Minulla ei ole koskaan ollut mitään Jehovan Todistajia vastaan, siis niitä yksittäisiä ihmisiä. Heitä on vain johdettu vahvan aivopesun alaisuudessa harhaan, ja se mikä pahinta, se on tehty PELOTTELEMALLA. Tuo pelottelu korostuu niiden kohdalla, jotka ovat syntyneet Jehovan Todistaja perheeseen.

Avatar
Rescuer
Perry Mason
Viestit: 3642
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 8:15 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

Olipahan jäänyt näköjään linkki pois tuosta aikaisemmin laittamastani uutisesta, eli Hesarin tuotoksiahan se oli: http://www.hs.fi/ulkomaat/a1414812451221
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Eivät ne ole minua aivopesseet, vaikka olen usein heikäläisiä tavannut. (Pari sukulaistani ja yksi hyvä vanha ystäväni ovat Jehovan todistajia.) Toki he mielellään puhuvat uskon asioista, jos keskustelukumppani vähänkin osoittaa mielenkiintoa... Tekopyhyyttä esiintyy kyllä muissakin uskontokunnissa.
Ai niin, ja lyödäänpä nyt vielä Hitler-kortti pöytään. Jehovan todistajathan joutuivat keskitysleirille, koska eivät suostuneet osallistumaan Hitlerin palvontaan ja kieltäytyivät aseista. Ei se uskonnollinen fanaattisuus aina paha asia ole.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Itse olen ollut Jehovan todistajien kanssa tekemisissä jo noin 25 vuotta eikä minulla ole koskaan ollut mitään ongelmia heidän kanssaan. Kukaan ei ole onnistunut aivopesemään minua millään lailla eikä liioin rahaa ole pyydetty. En ole uskonasioista samaa mieltä heidän kanssaan ja muitakin seikkoja on, joiden suhteen minulla on eri katsantokanta. Mutta minulla on heidän joukossaan paljon ystäviä ja eräs heistä on todella läheinen ystäväni, jonka olen tuntenut jo n. 15 vuotta. Hän tuo kerran kuussa lehdet ja juttelemma kaikenlaisista asioista, uskon asioista emme oikeastaan keskustele, koska on niin paljon muutakin puhuttavaa.

Tietysti jotain heikäläisten uskonnossa arvostelen joskus, mutta ei se ole minulta pois, vaikka he uskovatkin toisin kuin minä itse. Kaipa jokainen tulee uskollaan autuaaksi. En ole millään lailla kokenut heitä vaaralliseksi eikä minulla ole mitään syytä erityisemmin vältellä heitä.

Ja, todellakin. Natsit toimittivat Jehovan todistajia keskitysleireihin ja tappoivat niissä todistajia suuren joukon. He olisivat päässeet toki pois leireiltä mikäli olisivat allekirjoittaneet paperin, jossa olisivat luopuneet uskostaan. Jotkut luopuivat ja pääsivät vapaaksi, mutta suurin osa ei tehnyt sitä. Heidät teloitettiin sen vuoksi.

Tästä aiheesta voisi kirjoittaa vaikka miten paljon, joten jatkan toisella kertaa.
Gods made heavy metal.

Joku toinen
Harjunpää
Viestit: 348
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 11:22 pm

Re: JEHOVAN TODISTAJAT

Viesti Kirjoittaja Joku toinen »

Jehovan todistajat eivät harrasta henkilöpalvontaa joten syntymäpäivät ym. jää tuon takia viettämättä.
Tuttavana yksi JT ja ihan hyvin tullaan toimeen vaikka katsantokanta on erilainen, tai siis minulla ei ollenkaan aktiivinen. Keskustelemme joskus raamatun sisällöstä ja tuntuu että jokainen lukija tekee lukemastaan omat sovellukset.
Toki olemme samaa mieltä seksuaalisesta tasa-arvosta adoptoinnin suhteen, mutta muuten mielestäni kaikki saa uskoa vaikka pyöräillykypärään jos tahtoo. JT ei toivota ystävystyvän uskottomien kanssa eikä viettävän aikaa uskottomien kanssa. Toki kun kysyin asiasta niin kyllä kavereita saa olla. Tiedä sitten miten kieroon uskottomien kanssa kaveeraavaa katsotaan viikonloppuveisuussa.
Siksi ihmettelen tuota Vartiotornin jakelua ja kontaktin ottamista ovikiertelyn avulla. Jotenkin homma menee ristiin tässä kohdassa...
JTn ei ole soveliasta juoda alkoholia juovutsemisen takia, se on tiukka känni päälle (tämä nähty kun pönttöä on päästy halimaan)

Vastaa Viestiin