Kysymyksiä oikeudesta, oikeusturvasta, lakipykälistä ja Valtiokonttorin korvauksista

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Kysymyksiä oikeudesta, oikeusturvasta, lakipykälistä ja Valtiokonttorin korvauksista

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Onko todistajalla oikeus lukea pöytäkirjansa ennen asian käsittelyä??
Kysyin asiaa poliisilta ja he sanoivat jyrkästi että EI!!

Jos oisin asianomistaja tai syytetty niin asia ois kuulema toisin.
Olin ihan äimänä ja kysyin että miten se muuttaa asiaa,mutta sain vastaukseksi jotn:"Niin se vain nyt on tms"!!:=(
Kysyin asiaa asianajajalta,joka on ajanut isojakin keissejä,niin hän sanoi että TOTTA KAIT ON!!
Kerroin mitä poliisi sanoi ja hän oli hieman hämmästynyt että onko noin??
Mun pitäs olla todistajana tosa marraskuulla yhessä pikku keississä,ja oisin tahtonut ns."ihan hupia" lukea,että mitä siellä lukikaan?
Tosin pääsin tän asianajajan kaa "sopuun" että kun hän on yhden syytetyn ajaja niin hän voi näyttää sulle myös mun paperit.:=)
Sit hän lisäsi notta:ÄLÄ ALA MUUTTELEE STOORIASI TAI JUTUSTA TULEE VAIKEAMPI.
(Saan kuulema itte syytteen jostain valehtelusta tms esitutkinassa,jos stooriani muuttelen)
Helpointa kuulema on kun jotn kysytään niin vastaat aina vain:PYSYN SIINÄ MITÄ OLEN SANONUTKIN POLIISIKUULUSTELUSSA!!
Tarkotukseni ei todellakaa ole muutella stooriani,mut ois ihan kiva että TODISTAJAKIN,niin halutessaan saisi lukea pöytäkirjat.
Noh..tavoitteeni on:Todistajarahat veks ja pois.:=)

Tähän ketjuun yhdistetty kaksi muuta samaa aihetta käsitellyttä ketjua sekä yksittäisiä viestejä muista ketjuista. Ketju otsikoitu osin uudelleen
-NILS-
Viimeksi muokannut CrissAngel, Pe Loka 12, 2007 5:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Child Of Scythe

Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Esitutkintapöytäkirja on julkinen asiakirja, sen saa lukea kuka tahansa.

Sen sijaan asianajajasi toiminta on kyseenalaista. Asianajaja ei saa neuvoa tai edustaa samassa asiassa kahta tai useampaa päämiestä eikä toimia heidän puolestaan, jos päämiesten edut asiassa ovat ristiriitaiset.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Miksihän sitten mun ei annettu lukea *OMAA KUULUSTELUPÖYTÄKIRJAA*,jota äimisteli jopa asianajaja??
Juu.Totta puhut että as.ajaja ei saisi edustaa minua sekä syytettyä,mutta kait tässä nyt oli kyse siitä että:
A)Hän suivaantui poliisien moisesta asenteesta.
tai
B)Hän kun on mulle niin tuttu as.ajaja.
tai
C)Joku muu syy. :D
Child Of Scythe

Kelju K. Kojootti
Sofia Karppi
Viestit: 424
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 2:07 am

Viesti Kirjoittaja Kelju K. Kojootti »

Voisin samaan syssyyn kysyä seuraavaa:

Olen rikoksesta epäiltynä eräässä kohtuu huvittavassa jutussa. Esitutkinta on tehty, ja juttu on jossain vaiheessa menossa syyteharkintaan. Kysyin kuulustelevalta poliisilta että milloin saan kuulustelupöytäkirjat itselleni, ja tämä sanoi että sitten kun juttu on ohi, eli oikeuden päätös tullut. Onko muka näin?

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Osin ovat oikiassa.
Aitoja et saa, muistaakseni, *heti*, mutta lukea ne saat ja jos on oikein mukava poliisi(t) tai meet Käräjäoikeudenkansliaan, tai mikä se siellä päin onkaan, ja pyydät kopiot niin jommasta kummasta paikasta ne voivat irrotakkin.
Lykkyä pyttyyn,sano pakkolaitosvanki. :D
Edit:Onhan sulla oikeus ennen rosista tutustua,vaik' sit as.ajajan välityksellä/kanssa papruihin.
On joskus huvittavia nämä asiat..prkl...
Child Of Scythe

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tuli mieleen, että kannattaisiko muuttaa otsikko tyyliin "Kysymyksiä oikeudesta" tms. Voisi kaikki vastaavat kyselyt sitten tähän ohjata?

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Ei ole mitenkään väärin asianajajalta neuvoa todistajaa tuossa asiassa. Todistajan kuuluu saada omasta kuulustelustaan kopio sitä pyydettäessä. Muiden juttuun kuuluvien kuulustelupöytäkirjoja hänen ei sitä vastoin pidä saada edes luettavaksi, koska on todistaja ja pitää kertoa oma näkemyksensä/tietonsa asiasta.

Jos olet syytettynä jostain, saat koko jutun kuulustelupöytäkirjat heti, kun haaste on sinulle toimitettu. Sen saa noutaa haastemieheltä, poliisilta tai käräjäoikeuden kansliasta. Riippuu vähän siitä, minkä kokoisesta paikkakunnasta on kysymys. Se on ilmainen asianosaisille.
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Pääsääntö on, että esitutkintapöytäkirja tulee asianosaisjulkiseksi, kun tutkintapöytäkirja on valmistunut.
Esitutkintapöytäkirja
Tiedotus 17.05.2006 14:32

Esitutkinta-asiakirjojen yleisöjulkisuus määräytyy pääsääntöisesti julkisuuslain 24 §:n 1 momentin 3 kohdan perusteella. Sen mukaan asiakirjat on pidettävä salassa oikeudenkäynnin alkamiseen saakka tai siihen saakka kunnes syyttäjä on päättänyt jättää syytteen nostamatta tai kun asia on jätetty sikseen.

Tämän jälkeen esimerkiksi esitutkintapöytäkirjasta tulee julkinen, ellei sitä ole edelleen salassapidettävä jonkun muun salassapitosäännöksen nojalla.
Eli, jos asian käsittely on jollakin edellä kuvatulla tavalla tai päätöksen päättynyt, voit asian tarvittavalla tavalla yksilöimallä lunastaa esitutkintapöytäkirjan poliisilaitokselta edellyttäen, ettei tutkinnanjohtaja ole sitä merkinnyt sitä kokonaan tai osittain salassapidettäväksi.
Samoin edellytyksin voi saada myös oikeuden tutustua julkiseksi tulleeseen esitutkinta-aineistoon.

Ilkka Laasanen, rikosylikomisario
http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.n ... 71003F64E8

Laki esitutkinnasta:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870449
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark

albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

ei ne kuulkaa välttämättä anna ees lukee omia kuulustelu pöytäkirjoja enää senjälkee ku niihin on nimensä vetäny. itelle kävi näin ja käräjillä oli aivan täysin totaalisen eri paperit mihin olin nimeni laittanu, neki oli kopiot eli ei kuulakärkikynä nimmaria ja tein tutkintapyynön poliisista koska eivät antaneet käräjäoikeuden tuomion jälkeen mulle niitä alkuperäisiä lappuja ja loppujen lopuks niitä ei löytyny enää mistää ku olivat "hukanneet" ne ja seki raukes juttu oli semmonen et mun vuokraisäntä tuli omilla avaimillaan mun kämpille kännipäis vei 200e rahaa ja satuin tuleen juur kotiin ku se oli laittamas ovee kii ni hiukan hermostuin ku omas kämpäs käydään tonkimas ni pyöräytin ukkoo hiukan ja ajoin vittuun tontilta sattu oleen viä mutsiki mukana sillon ja todisti kytille et näkli aäijän ja muutenki kerto koko jutun niinku se oikeesti meni mut oikeudes mutsinki lapuis luki et kiistää nähneensä koko ukkoo siä tontilla eikä ole tietoinen koko rahoista vaikka juur edellisenä päivänä ne siltä lainasin. loppuviimeks jouduin maksaan vuokraisännälle ansionmenetyksistä ja kivusta ja särystäö jokusen satasen ja sain viä pahoinpitelystä sakot vaikka tosiaan vaan pyyhin ukolla hiukan maata enkä lyönu enkä mitää muutakaa eli on lievä pahoinpitely.

toisella kerralla mun auton kylki potkittiin yleisellä paikalla ja ite sain kettingistä naamaan autoon päin auton korjaus arvio oli 1790e ja naamaan ja hartiaan tikkejä ja rikosilmoitus yllättäen "hukattiin" ja ilmotusta tehdessäni en huomannu ottaa paperia jossa sanotaan että oon sen tehny ni ikinä ei asia edenny. mopo iäs yks jamppa pölli mun mopon kaupan pihasta ajo sen puuhun paskaks tein ilmotuksen joka jopa meni 4vuoden päästä käräjille mut sama mopo pöllittiin pari kk tapahtuman jälken ni sain käräjiltä 72 markkaa todistelupalkkiota ja korvausvaatimukset hylättiin koska mulle ei tullut tappiota mopon rikkoontumisesta koska se varastettiin ennenku ehdin korjata sitä. ja tää ei oo mikään provo!!! oon vaan niin äärettömän kyrpääntynyt suomen oikeislaitokseen ja poliisien kohteluun jos sulla on rekisteriä.

ite on tullu sekoiltu aaikanaan aika paljonkin ja rekisteriä on tullut ja ny oon tehnyt "parannuksen" ei oo tullu useempaan vuoteen mitää muuta ku liikenne rikkomuksia muutama siinä se mutta kastimerkki on lopun ikää ottas ja ikinä en oikeutta saa virallisia reittejä. aivan turha on valittaa mistään nytki on valtion oikeuskanslerilla mun valitus vetämäs paikallisesta syyttäjästä ku tilasin tavaraa liikkeestä ja maksoin etukäteen ja tavara ei koskaan tullu eikä oo kuulunu rahoja mut jannu on kuulusteluis sanonu et joo tarkotus oli tavara lähettää mut en sitte pystyny ni syyttäjä päätti siitä että rikosta ei oo tapahtunu ku tarkotus on kumminki ollu lähettää kamat mulle. auto on tutkittu monesti ilman mitään lupia tien päällä ku ei oo sattunu oleen turvavöitä ni ohan se aiheellista kollata takaluukku ja hanskalokerot.

putkassa ollessani joskus myönsin syyllisyyteni asiaan josta olin sielä ni kysyivät puhelimen pin koodia en tietty antanut periaatteesta ni pitivät neljä päivää kopis enkä antanu ni päästivät pois ja ottivat uudestaan kiinni 500metrin päässä ovesta taas 4päivää koppia sitte en jaksanu enää ni annoin pin koodin ja ei puhelimes tietty mitää ollu mikä niitä kiinnostais mut periaatteesta en halunnu antaa koska olin jo myöntäny jutun jonka takia olin kopis. kerran vietiin ilman syytä grilliltä koppiin ku odotin ruokaa et pääsis kotiin ihan rauhas siinä venailin ni maija meni ohi ja hiljensi kovin ja sit löivät pakin päälle ja heittivät mut koppiin koska olin päihtynyt niinku kaikki muutki grillin jonos. toisella kertaa sekoilin kännis ja putkaa kohti taas mentiin ja päästiin kytikselle ni annoin kengät ja päällys vaatteet pois ja pyysin saada tupakkia koppiin ni nauroivat mulkut ni alko hermo mennä ja karjasin et saanko sitä vitun tupakkia vai en ni sain kaasua ja koppiin.

on niin lukematon määrä näitä juttuja mulla ja kaveripiiris ettei jaksa millään enempää kirjottaa ja muistaa mut niille ehkä jotain oppia tästä on jotka niin sinisilmäsesti poliisiin luottaa ja ei millään saa päähänsä että niissäkin on paljon sikoja.

Teksti jaksotettu
-NILS-
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Pääsääntö on, että esitutkintapöytäkirja tulee asianosaisjulkiseksi, kun tutkintapöytäkirja on valmistunut.

Esitutkintapöytäkirja
Tiedotus 17.05.2006 14:32

Esitutkinta-asiakirjojen yleisöjulkisuus määräytyy pääsääntöisesti julkisuuslain 24 §:n 1 momentin 3 kohdan perusteella. Sen mukaan asiakirjat on pidettävä salassa oikeudenkäynnin alkamiseen saakka tai siihen saakka kunnes syyttäjä on päättänyt jättää syytteen nostamatta tai kun asia on jätetty sikseen.

Tämän jälkeen esimerkiksi esitutkintapöytäkirjasta tulee julkinen, ellei sitä ole edelleen salassapidettävä jonkun muun salassapitosäännöksen nojalla.
Eli, jos asian käsittely on jollakin edellä kuvatulla tavalla tai päätöksen päättynyt, voit asian tarvittavalla tavalla yksilöimallä lunastaa esitutkintapöytäkirjan poliisilaitokselta edellyttäen, ettei tutkinnanjohtaja ole sitä merkinnyt sitä kokonaan tai osittain salassapidettäväksi.
Samoin edellytyksin voi saada myös oikeuden tutustua julkiseksi tulleeseen esitutkinta-aineistoon.

Ilkka Laasanen, rikosylikomisario


http://www.poliisi.fi/poliisi/discuss.n ... 71003F64E8

Laki esitutkinnasta:

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870449
"Eli, jos asian käsittely on jollakin edellä kuvatulla tavalla tai päätöksen päättynyt, voit asian tarvittavalla tavalla yksilöimallä lunastaa esitutkintapöytäkirjan poliisilaitokselta edellyttäen, ettei tutkinnanjohtaja ole sitä merkinnyt sitä kokonaan tai osittain salassapidettäväksi.
Samoin edellytyksin voi saada myös oikeuden tutustua julkiseksi tulleeseen esitutkinta-aineistoon. "
En kyllä nää yhtään järkevää syytä että miksi *MINUN* todistajanlausunto pitäs olla kokonaan tahi osittain salassapidettävä.
THAT SUCKS!! :twisted:
Child Of Scythe

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

"Ei ole mitenkään väärin asianajajalta neuvoa todistajaa tuossa asiassa. Todistajan kuuluu saada omasta kuulustelustaan kopio sitä pyydettäessä. Muiden juttuun kuuluvien kuulustelupöytäkirjoja hänen ei sitä vastoin pidä saada edes luettavaksi, koska on todistaja ja pitää kertoa oma näkemyksensä/tietonsa asiasta.

Jos olet syytettynä jostain, saat koko jutun kuulustelupöytäkirjat heti, kun haaste on sinulle toimitettu. Sen saa noutaa haastemieheltä, poliisilta tai käräjäoikeuden kansliasta. Riippuu vähän siitä, minkä kokoisesta paikkakunnasta on kysymys. Se on ilmainen asianosaisille."
No hitto.
Vähän tätä mieltä minäkin olin/olen. :evil:
Child Of Scythe

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

Bombay kirjoitti:Tuli mieleen, että kannattaisiko muuttaa otsikko tyyliin "Kysymyksiä oikeudesta" tms. Voisi kaikki vastaavat kyselyt sitten tähän ohjata?
Muutetaan otsake,niin muutkin löytävät tän paremmin.
EDITTIÄ:Sehän oli/on jo muuttunut, enkä mie ehtinyt ees kirjottaa uutta otsaketta.
Melko Criss Angelia. :)
Viimeksi muokannut CrissAngel, Pe Loka 12, 2007 5:23 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Child Of Scythe

CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

albaanisissi kirjoitti:ei ne kuulkaa välttämättä anna ees lukee omia kuulustelu pöytäkirjoja enää senjälkee ku niihin on nimensä vetäny. itelle kävi näin ja käräjillä oli aivan täysin totaalisen eri paperit mihin olin nimeni laittanu, neki oli kopiot eli ei kuulakärkikynä nimmaria ja tein tutkintapyynön poliisista koska eivät antaneet käräjäoikeuden tuomion jälkeen mulle niitä alkuperäisiä lappuja ja loppujen lopuks niitä ei löytyny enää mistää ku olivat "hukanneet" ne ja seki raukes juttu oli semmonen et mun vuokraisäntä tuli omilla avaimillaan mun kämpille kännipäis vei 200e rahaa ja satuin tuleen juur kotiin ku se oli laittamas ovee kii ni hiukan hermostuin ku omas kämpäs käydään tonkimas ni pyöräytin ukkoo hiukan ja ajoin vittuun tontilta sattu oleen viä mutsiki mukana sillon ja todisti kytille et näkli aäijän ja muutenki kerto koko jutun niinku se oikeesti meni mut oikeudes mutsinki lapuis luki et kiistää nähneensä koko ukkoo siä tontilla eikä ole tietoinen koko rahoista vaikka juur edellisenä päivänä ne siltä lainasin. loppuviimeks jouduin maksaan vuokraisännälle ansionmenetyksistä ja kivusta ja särystäö jokusen satasen ja sain viä pahoinpitelystä sakot vaikka tosiaan vaan pyyhin ukolla hiukan maata enkä lyönu enkä mitää muutakaa eli on lievä pahoinpitely. toisella kerralla mun auton kylki potkittiin yleisellä paikalla ja ite sain kettingistä naamaan autoon päin auton korjaus arvio oli 1790e ja naamaan ja hartiaan tikkejä ja rikosilmoitus yllättäen "hukattiin" ja ilmotusta tehdessäni en huomannu ottaa paperia jossa sanotaan että oon sen tehny ni ikinä ei asia edenny. mopo iäs yks jamppa pölli mun mopon kaupan pihasta ajo sen puuhun paskaks tein ilmotuksen joka jopa meni 4vuoden päästä käräjille mut sama mopo pöllittiin pari kk tapahtuman jälken ni sain käräjiltä 72 markkaa todistelupalkkiota ja korvausvaatimukset hylättiin koska mulle ei tullut tappiota mopon rikkoontumisesta koska se varastettiin ennenku ehdin korjata sitä. ja tää ei oo mikään provo!!! oon vaan niin äärettömän kyrpääntynyt suomen oikeislaitokseen ja poliisien kohteluun jos sulla on rekisteriä. ite on tullu sekoiltu aaikanaan aika paljonkin ja rekisteriä on tullut ja ny oon tehnyt "parannuksen" ei oo tullu useempaan vuoteen mitää muuta ku liikenne rikkomuksia muutama siinä se mutta kastimerkki on lopun ikää ottas ja ikinä en oikeutta saa virallisia reittejä. aivan turha on valittaa mistään nytki on valtion oikeuskanslerilla mun valitus vetämäs paikallisesta syyttäjästä ku tilasin tavaraa liikkeestä ja maksoin etukäteen ja tavara ei koskaan tullu eikä oo kuulunu rahoja mut jannu on kuulusteluis sanonu et joo tarkotus oli tavara lähettää mut en sitte pystyny ni syyttäjä päätti siitä että rikosta ei oo tapahtunu ku tarkotus on kumminki ollu lähettää kamat mulle. auto on tutkittu monesti ilman mitään lupia tien päällä ku ei oo sattunu oleen turvavöitä ni ohan se aiheellista kollata takaluukku ja hanskalokerot. putkassa ollessani joskus myönsin syyllisyyteni asiaan josta olin sielä ni kysyivät puhelimen pin koodia en tietty antanut periaatteesta ni pitivät neljä päivää kopis enkä antanu ni päästivät pois ja ottivat uudestaan kiinni 500metrin päässä ovesta taas 4päivää koppia sitte en jaksanu enää ni annoin pin koodin ja ei puhelimes tietty mitää ollu mikä niitä kiinnostais mut periaatteesta en halunnu antaa koska olin jo myöntäny jutun jonka takia olin kopis. kerran vietiin ilman syytä grilliltä koppiin ku odotin ruokaa et pääsis kotiin ihan rauhas siinä venailin ni maija meni ohi ja hiljensi kovin ja sit löivät pakin päälle ja heittivät mut koppiin koska olin päihtynyt niinku kaikki muutki grillin jonos. toisella kertaa sekoilin kännis ja putkaa kohti taas mentiin ja päästiin kytikselle ni annoin kengät ja päällys vaatteet pois ja pyysin saada tupakkia koppiin ni nauroivat mulkut ni alko hermo mennä ja karjasin et saanko sitä vitun tupakkia vai en ni sain kaasua ja koppiin. on niin lukematon määrä näitä juttuja mulla ja kaveripiiris ettei jaksa millään enempää kirjottaa ja muistaa mut niille ehkä jotain oppia tästä on jotka niin sinisilmäsesti poliisiin luottaa ja ei millään saa päähänsä että niissäkin on paljon sikoja.
NO HUH HUU.........Sullehan on sattunut ja tapahtunut. :(
Eikös tosa mopo-hässäkässä sun kuulus olla *asianomistajana* ,eikä *todistelijana??*
Taisi olla tolla vuokraisännällä hieman suhteet kunnossa poliisiin yms tahoihin,kun noin oudosti kävi. :evil:
Ja tuo sylettää.
Autos naarmutetaan,ketjuu tulee naamariin niin että korvissa soi,mutta haeppa sillon virkavalta paikalle...that sucks. :twisted:
Child Of Scythe

Minney Magia
Martin Riggs
Viestit: 609
Liittynyt: To Elo 16, 2007 9:33 am
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Voi fiddu albaanisissi! Taidat asua samassa kaupungissa, missä mä asuin ennen! :)
Kuullosti hyvin tutulta. Mä pääsin siitä "leimasta", kun tein parannuksen ja muutin pois sieltä. Kannattaa harkita!
Nyt on mennyt jo monta vuotta niin hyvin, että takas en muuttaisi, vaikka maksettais. Kyllä karvat nousee vieläkin pystyyn, kun siellä päin ajelen ja tulee poliisiauto vastaan. :shock:
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.

kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Anteeksi jos olen tällainen tiukkapipo, mutta albaanisissille neuvo, että kannattaisi käyttää isoja alkukirjaimia, kappalejakoa niin olisi helpommin luettavissa tuo juttusi. Nyt on aika hankala lukea kun on niin sekava.

Vastaa Viestiin