Sukupuolenvaihdos ja transseksuaalisuus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

assari kirjoitti:Mitä hoitoa annetaan henkilölle joka tuntee olevansa eläin?


Ehkä tekohäntä ja karvahormooni kuureja. :shock:
Käy kysymässä lääkäriltä jos on moisia intressejä. Ei liity sukupuoli-identiteetteihin, joten luulen, ettet saa vielä apua. Otan osaa. :D
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Tiukkameno kirjoitti:Henkilökohtaisesti haluaisin olla puhelinpylväs. Juicehan osuvasti kuvailikin sielunelämääni taannoin.
Tyydy olemaan tuollainen toistaiseksi. En viitsi tarkentaa, ettei bannivasara heilu... :9
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Tiukkameno kirjoitti:Kyllä minuakin vituttaa aika useinkin mutten mee lääkäriin itkemään että nyt munat pois ja värkki tilalle kun tää toksinen maskuliinisuus on NIIN kauheeta. Ei siinä mitään jos pertti haluu olla bertta tai päinvastoin, maksakoon vaan omista pusseistaan kirurgit sun muut hormoonihoidot. Kai tää kohta meinaa sitä ettei ego anna periks ajaa lada samaralla niin soppa joutuu ostaa
Lamborghini Huracanin,ja tankki perkele täynnä, forever!
Kyllä minä voisin ajaa mielelläni Lada Samaralla.

Kardemummalla jäänyt joku levy toistamaan ties monettako vuotta tsi jopa vuosikymmentä.

Sääli sinänsä, koska "henkilöllä" olisi oikeasti potentiaalia kirjailijana. Minäkin muuten olen kirjailija ja mitä jonkun mainitsemaan pakan sekoamiseen tulee, niin voin oikein hyvin ja olen älyllisesti todettu noin 30 pistettä suomalaisen mediaani älykkyyttä korkeammalla ja se on tehty neurologisissa tutkimuksissa yksityisellä kun AD/HD:tani tutkittiin samalla. Arvo olisi ilman ko. dilemmaa vielä reilusti korkeampi.
Ehkä somaleita täällä parjataan sen takia, kun tunnetaan itsensä jollain tavoin paremmiksi ihmisiksi itsensä. Sitten kelpaa ottaa lenkkiä ja juoda samppakaljaa ja haaveilla thaikkunaisista. Niistäkin joilla on pippeli. :D

Itse en kykene keskustelemaan suurimman osan kanssa, koska 30 pisteen ero on se raja, missä toista ihmistä ei voi ymmärtää.

Surettaa Einsteinin kohtalo. :'(

Ps. Anteeksi typoni, joita en näe tarpeelliseksi korjata. Äikkä oli 9-10 ja kirjoitin E:n 2005 syksyllä
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5150
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Shemale Sonja kirjoitti:
Tiukkameno kirjoitti:Se selvittää aika paljon kun asiaan vedetään raamatunhistoriaa ja kirkkotaidetta, hindujakaan unohtamatta, kyllä vähemmälläkin saa pakan sekaisin.
Tämä infonen sen takia, kun sekopäät vetää Raamatun sanat joka asiaan. :) On hyvä tietää asioista jotain pelkän öyhötyksen sijaan.
Mä luen tätä ketjua vähän silmäillen, ja ihan tosissaan oletin tietysti että sekopää ja raamattu viittaa keskustelupöydän ihan toiselle puolelle.

Mutta toimiihan toi silti, se tosiaan selvittää keskimäärin aika paljon, kun asiaan vedetään mukaan raamattua, kirkkotaidetta ja vieraitakin uskontoja. Ihan niin kuin esim. avioliitto olisi joku hiton uskonnollinen juttu, eikä vain pöllitty siihen.
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Voivoi tätä meitin ladyboyta kun on NIIN tosissaan tuossa todistelussaan. Paistaa ilmiselvästi että todistelee enempi ittelleen tuota ns. identiteettiään kuin muille. No se hänelle suotakoon, kai se vittumaista elämää on kun ei tiedä onko kala vai lintu.
Liikuttavia myös tän "loukkausyritykset", siinähän piipittää.
Avatar
meitzi
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5150
Liittynyt: La Loka 18, 2008 8:17 am

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja meitzi »

Tiukkameno kirjoitti:Voivoi tätä meitin ladyboyta kun on NIIN tosissaan tuossa todistelussaan. Paistaa ilmiselvästi että todistelee enempi ittelleen tuota ns. identiteettiään kuin muille. No se hänelle suotakoon, kai se vittumaista elämää on kun ei tiedä onko kala vai lintu.
Liikuttavia myös tän "loukkausyritykset", siinähän piipittää.
ai hitto, en olisi ikinä uskonut näkeväni miten jotakuta voi vituttaa, että toiselle kuuluu ihan hyvää ja elämä on ok.

Vielä kun kukaan voisi tietää mistä moinen peppukipu on kotoisin, niin voisi ehkä tarjota ratkaisua, jolla asia helpottuu
Työtön hullu ja eläkeläinen - Takkunatsi
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

No aika vaikeeta tuo elämä hänellä tuntuu olevan, ilmoitin vaan että jokainen saa leikkauttaa tai lääkkeillä muuttaa ittensä millaseksi haluaa kun vaan maksaa kustannukset itse niin siitä alko rääkyminen. Niin ne muuten tekee isossa maailmassakin, niinkuin nyt esimerkiksi tämä ihmis ken, on pikkasen pojalla rahaa palanut.
Myös megalomania on pahasti päällä vai onko suomi täynnä neroja? En oo tähän mennessä kenenkään joka on kirjoittanut vaikka pitkän matikan Laudaturin kuullut vertaavan itseään Einsteiniin, mutta eräillä se käy käden käänteessä. Jatko-opinnoista ei puhuttu mitään, että ollaanko sitä maistereita vai peräti tohtoreita?
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Voin oikein hyvin, kun saan olla sellainen, joksi jo pienenä itseni tunsin. Ihan ekoista muistikuvista lähtien, mutta kiitos huolenpodosta.

Eimsteinhän oli minua taas sen 30 pykälää korkeammalla suurin piirtein, joyen en ole neroksi itseäni tituleerannut. Ainoa syy miksi otin tämän aiheen esille on se, kun pottupellon isännät tuntuvat tosiaan potevan peppukipua siitä, että joku tyntematon voi hyvin, vaikka hän edustaisi näille lakeuksien junteille tabua vähemmistöä. Aivan kuten meitzikin totesi. Eli älyssäni ei ole vikaa ja voin viimein hyvin, kun sain korjausprosessin alkuun 2,5 vuotta sitten ja tissit ostin ihan omilla rahoilla ja operaatio tehtiin vielä Suomessa. 6000 euroa siihenmeni, mutta kun en alkoa käytä niin eipä toi tunnu missään. Myöhemmin ehkä vielä suurennan niitä. Kun ei ollut rintoja, niin laitettiin isoimmat mitkä oli mahdollista, mutta vielä hieman isommat tahtoisin. Nämä on luokkaa D:t.

Ihmis Ken voi varmaan myös hyvin, tuskin hän edes omia rahojansa käyttää operaatioihinsa ja myöhemmin hänellä oli tarkoitus korjata sukupuolensa. En minä laittIsi naamaa täyteen muovia jne. mutta ei minulla peppu hänen operaatioistaan tule kipeäksi. Tyypillä on loppuelämä turvattu rahallisesti ja voi porskuttaa VIP-bileissä ja matkustella miten paljon haluaa. Haistan kateutta ilmassa.

Mitä megalomaniaani tulee, niin sellaisilla ihmisillä, jotka haluavat saavuttaa elämässään jotain ainutlaatuista, heillä täytyy olla kunnianhimoa, rohkeutta, sekä mielellään tervettä megalomaniaa. Toki aina voi pettyä, jos ei parrasvaloihin pääsd, mutta se on osa raakaa elämää. Yrittänyttä ei laiteta. Minulla tosin ei ole mitä mielentdrveysongelmaisikin meitä usein kutsutaan, yhtään SSRI, SRNI taikka MAOi -lääkettä määrättynä, eikä myöskään antipsykootteja, joilla nykyään "hoidetaan" jopa teinien uniongelmia... Yli miljoonalla suomalaisella noita on ja monet heistä täällä purkaa turhautumistaan.

Maisteri en ole, eikä muitakaan virallisia kovanluokan titteleitä ole, mutt rahaa teen seksityöllä kahdessa viikossa usdita tonnejakin, joten välillä on kiva pitää lomaa. Lisäksi myyn käyttämiäni pikkareita, alastonkuviani ja teen private showeja chaturbatessa. :)

Toivon sinulle jaksamista tähän aurinkoisewn sunnuntaipäivään arvon kanssahenkilö. Pusuja ja haleja. *kiss*

Ja anteeksi, että unohdin lainata, kännykäl tätä rustaan, niin en jaksanut aloittaa alusta, mutta kyllä jengi huomaa kenelle tämä on osoitettu. Ainakin oletan niin.
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

No jumalauta pakko myöntää että kerrankin rehellistä tekstiä huoralta ootko sitten mikä titityy tahansa. Ei muuta kuin menestystä, ystäviä ja vaikutusvaltaa urallasi. Vilpittömästi!
Älä muuten hirveesti viitti haukkua maalaisia, tarkasteleppa omaa sukupuutasi sanotaan tonne vuoteen 1900 vaikka. saattaa löytyä ylläreitä. En asu maalla enkä omista metriäkään maata että huti meni.
Yritin vain saada aidon reaktion ja näköjään onnistuin, älä nyt tuosta mieltäs pahota, kyllä sugardaddyjä löytyy, varmaan löytynyt jo.
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Tiukkameno kirjoitti:No jumalauta pakko myöntää että kerrankin rehellistä tekstiä huoralta ootko sitten mikä titityy tahansa. Ei muuta kuin menestystä, ystäviä ja vaikutusvaltaa urallasi. Vilpittömästi!
Älä muuten hirveesti viitti haukkua maalaisia, tarkasteleppa omaa sukupuutasi sanotaan tonne vuoteen 1900 vaikka. saattaa löytyä ylläreitä. En asu maalla enkä omista metriäkään maata että huti meni.
Yritin vain saada aidon reaktion ja näköjään onnistuin, älä nyt tuosta mieltäs pahota, kyllä sugardaddyjä löytyy, varmaan löytynyt jo.
Kohdassa jossa mainitsin lakeuksien juntit jne. oli kirjoitettu siten, että sillä puhutaan näistä kaikista öyhöttäjistä, vaikka osa heistä asuu ulkomailla. Se oli vain metafora, joka kuvastaa erittäin hycin sitä mentaliteettia, mitä joidenkin korvien välissä on. Kirjoitin näin senkin takia, että bannivasara ei hdti heiluisi kun olen yhdet saanut lautamiestekstistä.

Suvustani en tiedä kuin isäni, joka muutti pois kun olin alle yksi vuotias tai äiti hänet pois ajoi. Velipuolen kanssa on välit poikki, mm. sen takia, että Juha onkin Sonja. Minulle je ovat kuolleita vaikka elossa ovatkin.
Äidin isä ei ollutkaan hänen isä, koska mun mummo oli kans kovan luokan hutsu nuorempana. :D Mummoni on kuollut, mutta rakastan tätä puentä sukua. Läheisimpäni ovat äiti ja kumppanini, jonka kanssa olen ollut jo pitkään yhdessä ja hattaasti toivon, että oltaisi loppu ikämme kumppaneita toisillemme. Aww. ^^

Mä kirjotan pitkiä viestejä kännylki, ni tulee törkeästi kirjotusvirheitä, sori siitä kaikille lukijoille. Pitäisi vain kirjoittaa PC:llä. Mutta paskallakin on joskus kiva lukea minfoa ja mstkoilla ei pöytäkone kulje näppärästi taskussa.

En ymmärrä miksi pitää vielä loukkaantua kun tottakai provosoin takaisin, jos lauma transasioista tietämättömiä tulee pärisyttämään partaansa ja provosoin aina taitavammin takaisin. Minulla onkin sen takia tietyissä yhteisöissä netissä lehendan maine. Kadulla en pärjää 1v10 taistelussa, vaikken ole sitä joutunut onneksi kokemaan, mutta netissä olen siinä mestaroinut vuosia. Jo, kun olin "mies", niin erään pelin aulassa sain aina kaikki päänaukojay hajoittamaan näppiksensä.
Ehkä sinun on vaikea uskoa, kun kerron että nykyään olen onnellinen. Miehen kehossa en ollut onnellinen, sen myönnän.

Mutta tämån jankkaamisen sijaan aiheeseen coitaisi joyenkim siirtyä pikku hiljaa takaisin. Minulta voi myös kysellä kysymyksiä transasioista jne. Kaikesta mitkä asiaan liittyy ylipäätään, kuten vaikka mitä Sonjalle tapahtui vai tapahtuiko mitään kun sai hormonit.

Ja asiallisia kysymyksiä, niihin vastaan asiallisesti aina. ;9

Mutta tämä transusyö nyt grillissä grillatut makkaransa laitaselta pois sinapin kera. On hyvää. En ainakaan ole kasvissyöjä vaikka saatan jossain vaiheessa sellaiseksi ruveta tai kokeilla ainakin. Ei minkään ideologian takia vaan uteliaisuuttani. Minä en oikeasti sekoita päätäni uskonnoilla (olen ateisti ja samalla agnostikko), muodilla, kaljalla enkä mielestäni millään. Kolikosta on vain kiva tietää kääntöpuolikin, joten siksi kerroin tämän Jumalan, Isän ja Pyhän Hengen, sekä Jeesuksen sellaisesta puolesta, jota kpvin monetei tiedä, eikä siedä jos siitä annetaan todistusmateriaalia nokan eteen.

Jei, musta on muuyen hassua, kun miehet käyttäytyy ja hymyilee mulle esim. kaupassa kivasti, niin mistä johtuu, että täällä saa tlrkyä niskaan? Harrastavathan "tavalliset" naisetkin monissa talouksissa anaaliseksiä ja muuten yleensä miehen pyynnöstä.. Monet naiset joutunu sen takia eroamaan kun joillekkin se vaan tekee todella kipeää, mutta miehen ois silti pakko saada.. Voisivat tunkea tosella isoa dildoa sulloa omaan perseeseensä jos niin mieli tukee. Leidarina voinkin tähän väliin kertoa, että parhaan iysetyydyyyksen koin aikoinaan kun sormetin itseäni samalla kun masturboin.

Mutta tältä erää lopetan kirjoittelun tähän. Kivaa iltaa kaikille ja mukavaa alkuviikkoa.

PS. En tajtoisi edes ilkeillä ihmisille, mutta jostakin syystä jotkut sitä haluavat väkisin aiheuttaa jopa tuntemattomille. Mistä se kumpuaa? En muuta osaa keksiä kuin itseinhon. Siöle voi tehdä jotain itse, paitsi jos on väärässä kehossa vankina, kuten transihmiset. xD
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Niin ja on minulla itse asiassa yksi sugar daddy tällä hetkellä. :)

Kiitos myös vilpittömistä menestystoivotuksistasi elämääni. ;) Samaa toivon sinne päin, terveyttä ja pitkää ikää ilman järisyttäviä määriä tragedioita, joita toiset saa osakseen aivan liikaa. Mieluummin siis ihania asioita, rakkautta ja rauhaa sun muuta mukavaa ihan mielelläni toivotan takaisin sinne. :p
Tiukkameno
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ti Maalis 05, 2019 3:39 pm

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Tiukkameno »

Okei, homma rupee aukeamaan, joo,en hymyile vastaantuleville naisille, se tulkittaisiin taponyritykseksi.
No annan tasa sun olla mitä oot... ja toivottavasti kumppanisi ajaa hyvällä autolla.
URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11384
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja URSA »

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yha ... #gs.uluo8q
Yhä useampi hakeutuu sukupuolen korjaushoitoihin – leikkaus voi kaduttaa jälkikäteen: "Mietittiin, voisiko jalkoväliin tehdä jotakin"

Julkaistu 2 tuntia sitten

Tampereen yliopistollisesta sairaalasta kerrotaan, että sukupuolen korjaushoitoihin hakeutuvien määrä on kasvussa. Jyrkässä nousussa ovat myös nuorten hakemat lähetteet korjaushoitoihin.

Yhdysvalloissa on tehty tutkimuksia, joiden mukaan monet kuitenkin katuvat sukupuolen korjaustoimenpiteitä. Detransitio on herättänyt keskustelua myös Suomessa.

MTV uutiset kertoi kevättalvella Sametin, 32, tarinan, joka on katunut leikkaustaan ja sittemmin detransitioitunut eli pysäyttänyt sukupuolen korjaustoimenpiteet ja vaihtanut suuntaustaan.

Ihminen saattaa piilottaa muut ongelmat

USA todayn mukaan tutkimukset osoittavat, että henkilöt, jotka haluavat vaihtaa sukupuolensa, kärsivät usein muista psyykkisistä ongelmista, kuten masennuksesta tai ahdistuksesta.

Sametin mukaan ihminen saattaa ikään kuin piilottaa muut ongelmat sen taakse, että on transsukupuolinen. Oikea syy kärsimyksiin voi olla esimerkiksi masennus tai ahdistus.

– Taustalla voi olla paljon asioita. Tunnen paljon transsukupuolisia ja useat heistä ovat moniongelmaisia ihmisiä. Sitten kun tämä sukupuoli-identiteetin ongelma ilmestyy, niin he kiteyttävät ongelmansa juuri siihen asiaan, vaikka todellisuudessa heillä on hirveästi kaikenlaisia muita ongelmia, johon he tarvitsisivat apua, Sametti sanoo.

Yhdysvalloissa on perustettu vertaistukisivusto, jonka mukaan jopa 40 prosenttia sukupuolen korjausleikkauksen tehneistä yrittää itsemurhaa toimenpiteen jälkeen. Sivustolla kerrotaan myös, että 20 prosenttia korjausleikkauksen tehneistä katuu toimenpidettä.

– Tällä hetkellä vallitseva käsitys on se, että ihminen voi päätyä itsemurhaan, kun ei saa korjaustoimenpiteitä. Laajan ruotsalaistutkimuksen mukaan kuitenkin itsemurha-alttius kasvoi nimenomaan leikkausten jälkeen. Leikkaus siis ei auttanutkaan henkilön ongelmiin.

– Tästä pitäisi herättää enemmän keskustelua. Tämä on vakava ristiriita ja niin vakava asia ylipäätään, ettei tätä voida jättää tutkimatta, Sametti sanoo.

Lääkärit kaipaavat lisää tutkimustietoa


TAYS:n mielialahäiriöiden yksikön ylilääkäri Riikka Mäkelä kertoo, ettei Suomessa ole vielä julkaistu seurantatutkimusta siitä, kuinka moni katuu sukupuolen korjaustoimenpiteitä tai korjausleikkausta.

Suomessa nojataan kansainväliseen tutkimustietoon ja maamme kahden oman transpoliklinikan potilashistoriaan.

– Kattavia tutkimuksia kaivataan lisää. Meillä ei ole julkaistu tällaista samankaltaista tutkimusta, Mäkelä sanoo.

Hänen mukaansa katumisen syyt voivat olla moninaisia.

– Sekin vaihtelee, kadutaanko koko diagnoosia vai onko ympärillä muunlaisia asioita, jotka johtavat tilanteen katumiseen. Esimerkiksi sosiaalinen ympäristö tai se, ettei hoitotulos ole toivotun kaltainen.

Kirurgiaan voi liittyä myös komplikaatioita. Hyvin pieni osa katuvista katuu siksi, että olisi tullut siihen tulokseen, ettei sittenkään ole sitä sukupuolta, mitä ajatteli olevansa.

Mitä parempi on hoitotulos ja hoitopolku, sekä kehittyneemmät tekniikat, sitä vähäisempi on katumisen riski, hän kiteyttää.

– Jos tämä niin sanottu tosielämän koevaihe on lyhyt ennen laajempaa sukuelinkirurgiaa, niin se voi ennakoida riskiä, että katuminen on suurempaa, Mäkelä pohtii.

Hänen mukaansa katuminen on hyvin harvinaista.

– Se on eri arvioiden mukaan puolen prosentin tai parin prosentin luokkaa. Heidän osuutensa on kuitenkin hyvin pieni, kun ajatellaan, että kyseessä on näin iso prosessi. Käytännössä elämme kuitenkin sellaisessa kliinisessä käsityksessä Suomessa, että katuvien osa on aika pieni.

"Mietittiin, voisiko jalkoväliin tehdä jotakin"


Sametin detransitiointi alkoi viime vuonna. Hän on pohtinut erilaisia fysiologisia ratkaisuja tilanteeseensa. Munasarjat, kohtu ja rinnat on poistettu Sametilta kokonaan.

– Sitä mietittiin myös, voisiko jalkoväliin tehdä jotakin, kun syvyyttä ei ole lainkaan. Sain myös limakalvoja kosteuttavaa voidetta. Kuulin, että intersukupuolisille tehdään venytyshoitoja. Heistä osa syntyy sellaisina, ettei heillä ole luonnostaan mitään syvyyttä. Heille voidaan käsittääkseni kasvattaa vagina sillä tavalla, että sitä pientä onkaloa, joka siellä on, venytetään.

Sametin tilanne on erilainen kuin intersukupuolisilla.

– Gynekologi soitti minulle ja sanoi, että he olivat oikein kokouksen pitäneet tästä aiheesta ja olivat päätyneet siellä siihen tulokseen, että venytyshoito ei todennäköisesti onnistu. Arpikudosta on minulla niin paljon.

– Juridiset muutokset kyllä saan. Mutta kaikki muu on auki. Lääkäritkin ovat vähän pihalla, että mitä pitäisi tehdä. Sain kyllä transpolin kautta maksusitoumuksen transsensitiiviseen psykoterapiaan, Sametti kertoo.

Jos korjaus kaduttaa, on lähdettävä alusta

Mikäli sukupuolen korjaustoimenpiteet kaduttavat, asioissa edetään Mäkelän mukaan juridisesti translain mukaan, eli sukupuolen määrittely lähtee uudelleen alusta alkaen.

– Tilanne käsitellään ja tutkitaan samalla tavalla, kuin ennen sukupuolen korjaustoimenpiteitä. Juridisesti se on uusi tutkimusprosessi, Mäkelä sanoo.

Toimenpiteitä harkitaan tapauskohtaisesti.

– Lääketieteellisesti kysymyksessä on aina yksittäistapaus sen suhteen, mitä on ehditty tehdä ja onko se palautuva muutos. Jos on tehty sukuelinkirurgiaa, joka on palautumaton, niin silloin ne elimet on menetetty, Mäkelä sanoo.

– Kysymys on niin harvinaisesta tilanteesta, että mitään valmiita hoitosapluunoita ei ole. Plastiikkakirurgin kanssa määritellään tarkemmin se, mitä voi tehdä. Tärkeintä on ihmisen kärsimyksen lievittäminen, hän jatkaa.

Sametti saa estrogeenihoitoa ja odottaa naisen henkilötunnusta


Tällä hetkellä Sametti odottaa naisen henkilötunnusta. Sen saaminen on hivenen byrokraattinen prosessi ja lausunnot tarvittiin sekä Tampereen että Helsingin trans-poliklinikoilta.

– Oman aikansa se kyllä ottaa, että ne asiat lähtevät käsittelyyn, hän toteaa.

Sametti saa myös estrogeenihoitoa, sillä hänen hormonituotantonsa pysähtyi korjaushoitojen myötä kokonaan. Oireet olivat samankaltaiset, kuin vaihdevuosissa: kuumia aaltoja ja äkillisiä lämpötilan vaihteluita kehossa.

– Estrogeenihoito auttoi selvästi ikäviin fyysisiin oireisiin, jotka olivat todella pahoja. Myös mielialani tasaantui, hän kertoo.

"Sellaista testiä ei ole, joka määrittelisi sukupuolen"

Tehdäänkö arviointia ennen korjaustoimenpiteitä riittävän kattavasti?

– Se on hyvä kysymys. Tämä on sellaista diagnostiikkaa, että lääkärillä ei ole käytettävissä mitään sellaista testiä, jolla voisi katsoa, oletko sinä nainen, mies tai joku muu. Vaan se sukupuoli-identiteetin kokemus ja se kärsimys, mikä siihen ristiriitaan liittyy, on henkilön itsensä kuvailtava, Mäkelä sanoo.

Mäkelän mukaan etukäteen pyritään kaikin tavoin tarkastelemaan päätöksen pysyvyyttä ja sitä, onko taustalla jokin muu psykiatrinen häiriö, mikä aiheuttaa kärsimystä.

– Meillä on ollut nopea muutos viime vuosina lähetemäärien kasvussa. Potilaita tulee nyt enemmän arvioitavaksi. Se on lisääntynyt jyrkästi nyt muutaman vuoden aikana ja painottuu nuoriin potilaisiin.

Lähetemäärien kasvu näkyy nuorisopsykiatrian puolella alaikäisten osalta.

– Meillä aikuispsykiatrian puolella on juuri täysi-ikäisiksi tulleita. Nuoreen aikuisuuteen ne painottuvat, Mäkelä kertoo.

Ilmaisia hoidot eivät suinkaan ole – eivät korjaustoimenpiteet, eivätkä palautustoimenpiteet.

– Ihan hirveän paljon tähän on rahaa mennyt. Tonneista puhutaan. Hormonivalmisteisiin saa jonkin verran Kela-korvauksia. Kun ostin hormonipiikkejä, niin ne maksoivat satasen kappaleelta. Rintojen poistoleikkauksen tein yksityisellä ja sen maksoin kokonaan itse, Sametti kertoo.

Detransitio on tabu

Sametti kokee, että detransitio on tabu suomalaisessa yhteiskunnassa ja sen vastainen liikehdintä on meillä vielä uutta.

– Se on aivan ehdottomasti tabu ja trans-yhteisö on suhtautunut minuun suorastaan vihamielisesti. Tiedän myös, että Amerikassa on detransitioitujia, jotka ovat joutuneet vetäytymään julkisuudesta saatuaan tappouhkauksia trans-aktivisteilta.

Sametti on kiitollinen, että asia on herättänyt keskustelua.

– Tiesin, että prosessia katuvia on ja olin siinä käsityksessä, että niitä on noin kolme prosenttia, mutta he olivat minulle pelkkä numero tilastoissa. He eivät olleet minulle oikeita ihmisiä.

Sattumalta Sametti löysi netistä heidän blogejaan ja videoitaan.

– Kun kuulin heidän tarinansa siitä, miten he päätyivät transprosessiin ja miksi he päätyivät detransitioitumaan, niin minulle avautui kokonaan uusi näkökulma tähän. Kukaan ei ollut siitä puhunut.

Sametti on tuttaviensa kanssa perustanut sivuston, joka avaa keskustelua aiheesta.

– Kyllä transpolin pitäisi reagoida tähän enemmän ja tehdä tutkimuksia aiheesta. Ihmisten pitäisi saada oikeaa hoitoa oikeaan ongelmaan. En ymmärtänyt hoitoja aloittaessani, mitä kaikkea trans-kokemukseen voi liittyä.

– Sain tietää monista uusista näkökulmista vasta sen jälkeen, kun olin jo käynyt korjausprosessin läpi. Näistä näkökulmista ei keskusteltu transpolilla, eikä transsukupuolisten keskustelupalstoilla, hän sanoo.
Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Yhtä hyvin tuohon edelliseen artikkeliin olisi voitu haastatella minua vähemmistö transihmisenä ja on toki haastateltukin pariin otteeseen eri lehdissä.

Pointti lähinnä se, että jos yksi prosenttiyksikkö on samanlaisia kuin maalainen kaupunkiin mennessään ja tatuointiliikkeen bongatessaan, että päättää ilman miettimistä tehdä asioita joista ei tiedä kaikkea tai välttämättä edes mitään ja asian pysyvyyttä lopullisesti, niin kannatan, että ko. tapaukset laitettaisiinkin mielisairaaloihin, koska he ovat tai ajansaatossa saattavat muuttua itselle taikka muille vaarallisiksi ihmisiksi.

Tuo pieni osa ei saa olla este tavallisten transihmisten unelmille ja haaveille, vaikka he ja piilohomot, eli "tosiheterot" kovasti haluavatkin, että 99% transihmisistä ei saisi elää ja olla, ehkä jopa halata kadulla jos vastaan tulee ja saada yksinäisen keski-ikäisen miehen etumukseen eloa pelkällä hemaisevalla shemale -olemuksellaan.

Näin minä ainakin olen toiminut elämäniloisena shemalena ja voin halatakkin, mikäli halattava ei löyhkää vanhalle viinalle ja on pitänyt huolen edes perushygieniastaan ulkonäöstään. :wink:

Terv: esimerkiksi seksitreffeiltä ja chaturbatesta tuttu nimimerkki Shemale Sonja ♥
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Muunsukupuolisten sekoilulle laitettiin stoppi

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Yle: Suomalainen Anne seurustelee WTC-tornien kanssa - ”Suhteemme on seksuaalinen”
9.8.19 klo 5:30

Anne alkoi seurustella WTC:n kanssa vuonna 2013, vaikka tornit tuhoutuivat jo vuonna 2001.
Anne on rakastunut palavasti WTC-torneihin - yle.jpg
Anne on rakastunut palavasti WTC-torneihin - yle.jpg (37.34 KiB) Katsottu 4259 kertaa
Suomalainen Anne käy kumppaninsa kanssa saunassa, uimassa, piknikillä, kalassa, kylässä ja mitä milloinkin. Tuukka Hoikkalan Docstop-dokumenttiin Rakkaani WTC parisuhde on päätynyt, koska toinen osapuoli ei ole ihminen.

Anne on rakastunut palavasti WTC-torneihin. Hän ihastui niihin 17 vuotta sitten ollessaan 14-vuotias. Kaksoistornit olivat tuhoutuneet terrori-iskussa vuotta aiemmin. Aluksi juuri se aiheutti Annessa ristiriitaisia tunteita.

– Minun oli vaikea hyväksyä tunteitani, koska torneja ei enää ollut. Saanko minä tuntea ihastusta, Anne muistelee kyselleensä itseltään.

Hän kamppaili asian kanssa pitkään.

– Mutta kun aloimme seurustella 2013, pääsin siitä pikku hiljaa yli ja vain hyväksyin tunteeni.
Anne toivoisi pääsevänsä matkustamaan New Yorkiin WTC-tornien tontille.jpg
Anne toivoisi pääsevänsä matkustamaan New Yorkiin WTC-tornien tontille.jpg (37.65 KiB) Katsottu 4259 kertaa
Tätä nykyä Anne tuntee WTC:tä edustavan pienoismallin kanssa monenlaisia asioita. Niistä tärkeimmät ovat ystävyys, huolenpito, välittäminen, luottamus ja tornien lähettyvillä valtaansa ottava hyvä olo. Ja sitten on tietysti vastarakkaus, jota Anne kokee saavansa. Annella ja WTC:llä on myös intiimiä kanssakäymistä.

Suhteemme on seksuaalinen. Intiimi kanssakäyminen ei ole kuitenkaan meidän suhteemme perusta. Mikään ei kaadu, jos sitä ei ole. Jos sitä on, niin ihan kiva.

Anne on objektiseksuaali, eli hän rakastuu esineisiin. Anne on saanut myös lääketieteellisen diagnoosin, jota hän kuitenkin hieman karsastaa.

Minulla on diagnosoitu sukupuolisuhteiden häiriö. Suhtaudun siihen lähinnä huvittuneesti, koska se kuulostaa hassulta eikä kuvaa minua mitenkään.

Annen mukaan objektiseksuaalisuus on seksuaalisuutta siinä missä esimerkiksi homo- tai heteroseksuaalisuuskin.

Se ei ole mikään sairaus eikä fetissi, vaan synnynnäinen juttu. Ei siihen tarvitse etsiä erityistä syytä. Se vain on.


Annella on WTC-torneista myös pahvinen kuva. Se on ollut Annen mukana niin saunassa kuin suihkussakin. Kerran se pääsi matkaan, kun Anne kävi siskonsa luona kahvilla. YLE
Docstop: Rakkaani WTC tänään Areenassa. Dokumentti esitetään TV2:lla keskiviikkona kello 22.30
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a ... badd6d95d9
Tämä kertoo kaiken muunsukupuolisten sekoilusta, he ovat niin rikki, ettei voi enää ehjätä. Eikös tuo muuten ole jonkinlaista nekrofiliaa, kun kuolleita rakastaa ja rakastelee, vieläpä ihan tupla-annana? Survonee noita pilareita pilluunsa?
Ja sitten on tietysti vastarakkaus, jota Anne kokee saavansa. Annella ja WTC:llä on myös intiimiä kanssakäymistä
Vaikuttaa sille, että "mielenhäiriödiagnoosi" on osunut kuin isä äitiin. Mahtaa vanhemmilla olla miettimistä, että missä meni harhaan...
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Vastaa Viestiin