Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Juche kirjoitti:Joo ryypätä osaa. tiputin 100L pirtua isoonkirjaan kymmenvuotta sitten, raha kulki käteisenä. Nykyään varmaan omasta takakaa.
Sata litraa? Väitteesi kuulostaa uskomattomalta. Olisi kiinnostava kuulla tuosta enemmän, että kuka pirtun tilasi (päihdekuntoutuja, riviuskovainen, joku nokkamiehistä?), miten lasti saatiin huomaamatta sisään, mihin se piilotettiin ja mikä vuodenaika oli kyseessä eli mitä opistolla oli silloin menossa.

Itse olin uskovaiskuvioissa mukana lapsena ja nuorena ja minun on vaikea uskoa, että noissa piireissä yleisesti hyväksyttäisiin päihteitä, rikollisuutta ja vilunkipeliä. Yksilöt voivat toki hairahtua, mutta enimmäkseen väki pyrki elämään mahdollisimman oikein ja jopa vääränlaiset ajatukset olivat syntiä. Jatkuva ajatusten, tekojen ja motiivien kaivelu oli ahdistavaa, mutta kuului systeemiin ja siihen ei kyllä sopineet huumeet, kun pelkkä tupakkakin oli suuri synti ainakin helluntailaisten parissa, missä minäkin liikuin :shock:
flynt-one
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 16, 2007 11:54 pm

Re: Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Viesti Kirjoittaja flynt-one »

Syskon S kirjoitti:
Juche kirjoitti:Joo ryypätä osaa. tiputin 100L pirtua isoonkirjaan kymmenvuotta sitten, raha kulki käteisenä. Nykyään varmaan omasta takakaa.
Sata litraa? Väitteesi kuulostaa uskomattomalta. Olisi kiinnostava kuulla tuosta enemmän, että kuka pirtun tilasi (päihdekuntoutuja, riviuskovainen, joku nokkamiehistä?), miten lasti saatiin huomaamatta sisään, mihin se piilotettiin ja mikä vuodenaika oli kyseessä eli mitä opistolla oli silloin menossa.

Itse olin uskovaiskuvioissa mukana lapsena ja nuorena ja minun on vaikea uskoa, että noissa piireissä yleisesti hyväksyttäisiin päihteitä, rikollisuutta ja vilunkipeliä. Yksilöt voivat toki hairahtua, mutta enimmäkseen väki pyrki elämään mahdollisimman oikein ja jopa vääränlaiset ajatukset olivat syntiä. Jatkuva ajatusten, tekojen ja motiivien kaivelu oli ahdistavaa, mutta kuului systeemiin ja siihen ei kyllä sopineet huumeet, kun pelkkä tupakkakin oli suuri synti ainakin helluntailaisten parissa, missä minäkin liikuin :shock:
Helluntalaisethan ovat ns. normiuskovaisia, tosin hurmoshenkisiä mutta kuitenkin.. :mrgreen: Ainakin ne mitä niistä piireistä tiedän..

Nämä rikolliset ja bisness-miehet ovat pääosin lestadiolaisia mistä tässä ketjussa on ollut puhetta. Heillä ei tunnu olevan mitään moraalia kun puhutaan vääräuskoisten rahojen huijaamisesta tai uskonveljien rikosten peittelystä.
CAN
Remington Steele
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 3:29 pm

Re: Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Viesti Kirjoittaja CAN »

flynt-one kirjoitti:
Syskon S kirjoitti:
Juche kirjoitti:Joo ryypätä osaa. tiputin 100L pirtua isoonkirjaan kymmenvuotta sitten, raha kulki käteisenä. Nykyään varmaan omasta takakaa.
Sata litraa? Väitteesi kuulostaa uskomattomalta. Olisi kiinnostava kuulla tuosta enemmän, että kuka pirtun tilasi (päihdekuntoutuja, riviuskovainen, joku nokkamiehistä?), miten lasti saatiin huomaamatta sisään, mihin se piilotettiin ja mikä vuodenaika oli kyseessä eli mitä opistolla oli silloin menossa.

Itse olin uskovaiskuvioissa mukana lapsena ja nuorena ja minun on vaikea uskoa, että noissa piireissä yleisesti hyväksyttäisiin päihteitä, rikollisuutta ja vilunkipeliä. Yksilöt voivat toki hairahtua, mutta enimmäkseen väki pyrki elämään mahdollisimman oikein ja jopa vääränlaiset ajatukset olivat syntiä. Jatkuva ajatusten, tekojen ja motiivien kaivelu oli ahdistavaa, mutta kuului systeemiin ja siihen ei kyllä sopineet huumeet, kun pelkkä tupakkakin oli suuri synti ainakin helluntailaisten parissa, missä minäkin liikuin :shock:
Helluntalaisethan ovat ns. normiuskovaisia, tosin hurmoshenkisiä mutta kuitenkin.. :mrgreen: Ainakin ne mitä niistä piireistä tiedän..

Nämä rikolliset ja bisness-miehet ovat pääosin lestadiolaisia mistä tässä ketjussa on ollut puhetta. Heillä ei tunnu olevan mitään moraalia kun puhutaan vääräuskoisten rahojen huijaamisesta tai uskonveljien rikosten peittelystä.
No eikös Iso Kirja ole helluntaiherätyksen yhdistys?
-a girl from yesterday-
Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

Journal kirjoitti:"Vankilassa ulkomailla"- sarjassa on jakso, jossa harras juutalainen alkaa kokaiinikauppiaaksi, hakien tavarankin itse Brasiliasta. Mies ei aluksi edes tiennyt toimintansa olevan laitonta... Jännä miten hän tuota tarinaansa kertoo: juutalaisiin olen aina liittänyt bisneksenteon, ja tuo kertoja ei voisi enää oma itsensä,bisnesmies, olla tarinoidessaan. Ei mitään syyllisyyttä tai second thought- juttuja... Väkisin tulee mieleen että onko tuollainen asenne jotenkin ominaista juuri juutalaisille tai muillekin hartaille uskoville? Vai onko se uskonto alusta asti eräänlainen kieron mielen suoja? Järjestäytyneen rikollisuuden yhteyteen ainakin itse miellän tuollaisen teko-seuraus tai syy-seuraus -ajattelun luontevuuden, jota tuo tarinan juutalainenkin selvästi vain elää.

Uskonnon kautta ihmiset pyrkivät perustelemaan jopa tosi karmeitakin tekoja. Onko perimmäinen tarkoitus vain hyväksyttää se itselle uskonnon kautta? Mahtaako esim.huumekaupan parista löytyä mitään uskonlahkoa tai legendaarista uskovaista? Jälkeenpäin kääntyneitä Lateja ei lasketa..
Eiköhän se ole ihan luonteenpiirre. Tavallinen sosiopaattisia tai vastaavia piirteitä omaava, joka ei vain välitä yhteiskunnan normeista. Varmasti rikolliselle uralle ryhtyvissä on enemmän niitä, jotka eivät välitä säännöistä, ovat omasta mielestään aina oikeassa ja olettavat että kiinnijääntiriski on pieni heidän omalla kohdallaan. Eiköhän tuo jätkä ole joko todella typerä tai kusettaa minkä kerkeää. Jopa vajaaälyisen pitäisi tietää että huumeiden maahantuonti sekä myyminen on laitonta. Yksi linnakundi taas, joka leikkii puhdasta pulmusta. "Joo, ihan vahingossa tähän lähdin kun en tiennyt olevan laitonta".

Juutalaisia liikemiehiä oli ennen euroopassa paljon, mutta asia ei liity mitenkään rikollisuuteen. Suurin osa heissä oli ihan tavan kansalaisia, jotka olivat laittaneet pystyyn tuottavan firman. Juutalaisten menestys varmaankin perustui hyviin suhteisiin oman yhteisön sisällä sekä tahtoon tehdä työtä. Juutalaisissahan oli aikanaan verrattain paljon korkeakoulutettuja, vaikka ennen toisen maailman sodan alkua juutalaisten kouluttautumista yritettiin estää muutamassa eri euroopan maassa.

Naurettavaa liittää juutalaisuus jotenkin tähän. Tuo mies on sairas ja uskonnolla tai hänen etnisyydellään tuskin on asian kanssa paljoa tekemistä.

Tietenkin uskonnollisissakin ihmisissä on mieleltään järkkyneitä tai jollai muulla tavalla henkisesti epäterveitä. Osa varmaan pönkittää uskonnollisuudella omaa egoaan. Uskovaistenkin joukossa on rikollisia sekä niitä jotka käyttävät uskontoa keppihevosena.
Avatar
PiikkiSika
Adrian Monk
Viestit: 2808
Liittynyt: To Tammi 14, 2016 11:52 pm

Re: Ns.tosiuskovaiset huumekauppiaina

Viesti Kirjoittaja PiikkiSika »

Journal kirjoitti:"Vankilassa ulkomailla"- sarjassa on jakso, jossa harras juutalainen alkaa kokaiinikauppiaaksi,....

Uskonnon kautta ihmiset pyrkivät perustelemaan jopa tosi karmeitakin tekoja. Onko perimmäinen tarkoitus vain hyväksyttää se itselle uskonnon kautta? Mahtaako esim.huumekaupan parista löytyä mitään uskonlahkoa tai legendaarista uskovaista? Jälkeenpäin kääntyneitä Lateja ei lasketa..
Uskonnon varjolla on aloitettu 90% maailman sodista - "parannetaan ja pelastetaan vääräuskoisia". Niiden tapahtumien rinnalla on varsin lievää toimintaa mm. se, että levitetään oman uskonnon mukaista businessta, ja joskus se sitten oman uskonnon mukainen business ja uskon mukainen kulttuuri on vieraan silmin arveluttavaa ja laitonta... sisältäen mm. lapsiavioliitot, sukurutsa, insesti ja muut pahoinpitelyt, pakko silpomiset, äärimmäinen "ultrarasismi" (tästä muuten ei länsimaissa tiedetä pätkääkään, tai ainakaan ei haluta puhua siitä) päihteet - myös brenkku... loputon lista kaikesta pahasta ja tämä kaikki vain uskonnon takia. Uskovaisten päätä ei käännä mikään tosiseikka tai tieteellinen fakta - joten mielestäni heitä voi pitää aika usein "oma ehtoisina vajakkeina"... kuten henkilöitä jotka esim. kiistävät vakavissaan faktat mm. eläinlajien kehittymisestä, evoluutioteoriasta tai mannerlaattojen ja merivirtojen vaikutuksesta maapallon rakenteeseen tms.. :lol:
! ! ! Eläköön EU-direktiivit ja kansan syväkyykky ! ! !
Vastaa Viestiin