Mitä teet ylipainollesi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Punnitsin itseni tässä pari päivää sitten ja olin yllättynyt siitä, että painoa oli pudonnut n. 9kg vaikka en ole tietoisesti laihduttanut. Ruokavalion muutos on auttanut näemmä :D
Gods made heavy metal.
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Onnitteluni sinulle, hyvää työtä!

Omalla kokemuksellani sanoisin kärjistetysti, että laihdutus-KUURIT lihottavat. Tai eivät ainakaan laihduta, yleensä. Mutta juurikin tuo elämäntapa-remontti on hyvä. Eli tehdään edes pieniä muutoksia, joiden tarkoitus olla pysyviä, loppuelämän juttuja. Tyyliin kerran vuodessa voi aina uudelleen harkita että mitäs epäterveellisiä tapoja vielä saisi korvattua edes vähän terveellisemmillä tavoilla. Kun ei ole tiukalla kuurilla ja tarkkaile hysteerisenä painoaan ja syömisiään, on paremmalla mielellä, ja silloin ei niin hinkua niitä lohtusyömisiä ja lohtu-löhöilyjä. Columbokin joskus kertoi vaimostaan, että vaimo alkoi laihtua kuin ohimennen, kun ei ollutkaan millään laihdutuskuurilla, vaan oli vaan innostunut jostain kokkaus-ohjelmasta (tai olisko se kirja?) jonka ruoka sattui olemaan paitsi hyvää myös terveellistäkin. Jotenkin tollai se meni. Eli oli hyväntuulinen ja innostunut jostakin, ja laihtui ohimennen. Se kuuluisa Columbon vaimo. :D
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Kymmenen kiloa putosi paino, mutta nyt näyttää painonpudotus pysähtyneen. Varmaan kuitenkin vielä jatkuu jonain päivänä. Kun jättää leivän ja leivänpäällysteet pois ruokalistalta, paino alkaa pakostakin pienentymään. Ja voih, miten suuresti tekeekään mieli ohrarieskaa, mutta nyt se saa jäädä kaupan hyllylle. Leivässä on se huono ominaisuus, että verensokeri nousee, jos sitä leipää syö. Kun verensokeri on yli 20 niin pakko on jotain tehdä.
Gods made heavy metal.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Iso peukku Dr B:lle. Monelle toikin on jo vaikea elämäntapamuutos.

Se mitä tuolla aloituksessa kirjoitin päättyi ikävästi.
Kertomani henkilö kuoli sydänkohtauksen jälkeisiin komplikaatioihin menneellä viikolla.
Hän maksoi kovan hinnan pyrkimyksistään elintason huipulle. Huippu vaihtui monttuun.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

kakkosurpo kirjoitti:Iso peukku Dr B:lle. Monelle toikin on jo vaikea elämäntapamuutos.
Kiitos, Kakkosurpo :D
Kymmenen kiloa on iso määrä läskiä. Kokeilin tuossa kaapissa olleita vaatteitani ja tuntui niin ihmeelliseltä, kun ne mahtuukin nyt päälleni. Jos tästä vielä lisää laihdun, niin voin ostaa uusia vaatteitakin. Terveysjutut ovat tietysti etusijalla, minulla on kakkostyypin diabetes ja sitä pitäisi hoitaa jotenkin muutenkin kuin lääkkeillä.
Gods made heavy metal.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Ota itseäsi niskasta kiinni ja ravista niin perkeleesti, enemmän kuin ikinä. Katso peliin ja myönnä tosiasiat enismmäisenä itsellesi. Pohjanmaalaisten luulisi kykenevän siihen.

Jos kusetat silmään jotakin niin katso peiliin jälleen, sieltä löytyy se kenen silmästä löytyy kusivana.

Olet erinomaisella alulla, mutta ihan itse olet se joka sanelee lopputuloksen.

Et kuitenkaan haluaa liittyä pikaisesti kerhoon mihin tämä tuttavani juuri liittyi, kuolleisiin vaikka ei olisi tarvinnut.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Lämmin osanottoni kaverisi poismenon johdosta. Ja, en ihan vielä aio liittyä samaan suorasääristen kerhoon.

On se otettava itseä niskasta kiinni, ei sitä kukaan muukaan voi tehdä. "Kukas kissan hännän nostaa, jos ei kissa itse", kuuluu vanha sanonta.
Gods made heavy metal.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Mä mitään osanottoja kaipaa, ihan itte valitsi kohtalonsa.
Ois ollut hereillä ennen kuin juna meni ohi. Mä oon ollu, ja siksi vieläkin täällä näppäimistön takana pasteraan umpikännissä.

Lopputulemana, ei se juominen vaan se syöminen. :lol:
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Juu, varovastihan se kannattaisi elämäntapojaan muuttaa, jos on jokin sairaus, tai muuten huono yleiskunto, muuten voi vaikka henki lähteä. Moni vaan tempaisee kerralla liian rankan liikunta-rääkin ja ankaran paaston päälle, eikä sellaisesta yleensä mitään hyvää seuraa, vähintään pitemmän päälle. Tyypillisintä se kuuluisa totaali-repsahtaminen, jolloin kilot palaavat korkoineen tarkaisin.

Tykkäsin tästä artikkelista. Valitettavasti en saa nyt tekstiä kopioitua tänne, mutta tässä sentään linkki juttuun:

http://www.hs.fi/elama/a1468986162493?r ... tuimmat-#1
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Got Blood?
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: La Touko 05, 2012 1:40 pm

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Got Blood? »

Syön liikaa herkkuja ja muuta ylimääräistä. Syön terveellisesti ruokaa mutta liikaa. Olen 170cm/80kg.
Olen ikilaihduttaja, pitäis ja pitäis. En saa vaan aikaiseksi. Liikun paljon työssä ja vapaalla ja treenaan lihaskuntoakin pari kertaa viikossa. Pelkällä ruokavalion muutoksella saisin kiloja nopeasti pois ja läskiä lihaksi. Mutta kun olen läpi mätä huomenna aloittava...
Take Your shot, Im standing here.
-Monroe, Ginger, Conte-
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Mun pitää jossain vaiheessa kyllä kopioida tänne tekstikin tuon edellisen ja tämän seuraavan linkkini takaa, sen verran järkeviä juttuja nämä mun mielestä on:

http://www.hs.fi/hyvinvointi/a147201357 ... =frontpage
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Joo, normaalipainoisen ylärajoissa tai lievä ylipaino, en ole jaksanut tsekata kumminko asia on. Olen kuitenkin aina ollut isompi, en niinkään läski kuitenkaan. Tarkoitus olis nyt vähän pudottaa ja itse aika ajoin onnistun siinä pudottamalla hiilarien määrää reilustikin. Se tepsii, kokeilkaa!

Oletteko muuten ikinä nähneet tai tunteneet OIKEASTI LÄSKIÄ ihmistä? Sellaista ihmistä, joka esim. bussiin noustessaan saa koko auton keinahtamaan oikealle. Ja se haju, mikä näistä erittyy on todella pistävä jatkuvan hikoilun tuoksu, yh.. Myös puuskutus kuuluu asiaan, sillä niin lihaville ihmisille pelkkä oleminen on jo hengästyttävää. Minä olen pari kertaa nähnyt tällaisen näyn, toinen niistä tapahtui Jenkkilässä, missä noita liikalihavia kyllä riittää (enkä ihmettele miksi: joka helkutin nurkalla ja tapahtumassa myydään litran limumukeja, jätti-isoja kakkupaloja, rasvaa tihkuvaa pizzaa jne.).
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Voi lihavakin olla siisti ja sivistynyt. Tekee pahaa nähdä ihmisen kärsivän, olipa syy mikä tahansa. Olen tuntenut yhden todella lihavan mutta ei hän ainakaan roskaruoalla ollut lihonut. Ja litran limu näyttää pahalta laihallakin.
Chefile
Christopher Lorenzo
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 11:30 pm

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja Chefile »

Toki tokkiinsa, TiiaStiina! Kirjoitin vähän turhan oikaisten.

Tarkoitan siis sitä, että kun ihminen on päässyt syystä tai toisesta niin lihavaan kuntoon että sängystä nousukin on haaste, niin se hien haju tulee jo ihan pienen ponnistuksen takia pintaan. En siis viitannut heidän yleiseen siisteyteen muuten, vaan tähän erite-asiaan.

Eikös se asia myös ole niinkin että köyhällä ei ole varaa syödä terveellisesti? Rasvaiset ja "helpot" safkat ovat edullisia. Huomaa sen myös tuolla kaupassa kun ostat vähärasvaisempaa lihaa tms. , niin se näkyy heti hintalapussa.
”Yeah man.. I mean the days were slow but the years went fast, you know?”
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Mitä teet ylipainollesi?

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Chefile kirjoitti:Toki tokkiinsa, TiiaStiina! Kirjoitin vähän turhan oikaisten.

Tarkoitan siis sitä, että kun ihminen on päässyt syystä tai toisesta niin lihavaan kuntoon että sängystä nousukin on haaste, niin se hien haju tulee jo ihan pienen ponnistuksen takia pintaan. En siis viitannut heidän yleiseen siisteyteen muuten, vaan tähän erite-asiaan.
Olet oikaissut myös biologian tietämyksessäsi. Ei tuollaista hienhajua kertaponnistuksella saada aikaan, johtuu suihkuttomuudesta tai likaisista vaatteista. Bakteerit ne sen hien laittavat haisemaan.

Itse olen ollut painoindeksin mukaan mitä vaan, mutta vähillä rasvoilla. Jännä tuo indeksi...
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Vastaa Viestiin