Lahti 2016: Opettajalta meni hermot oppilaisiin - sai potkut

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Sitten minulle varmaan valehdeltiin, koska juuri viime viikolla eräs mamma kertoi leipovansa pienryhmän myyjäisiin. :)

Ei vaan...Tarkistin juuri asian netistä ja totta puhui. Tämän kauppalan alueella on vielä pienryhmiä.
Ilmeisesti asun vakavaraisella alueella sitten, kun säästöt ei tänne koske. :)
J.Maybrick
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: Ma Tammi 21, 2013 1:09 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja J.Maybrick »

No hyvä jos jossain päin Suomea vielä homma hoituu noinkin. Mutta tämä off topicina vain...
Mikä piilee lumessa, tulee julki suvessa, ja sama toisella kotimaisella Vad som göms i snö kommer upp i tö
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

J.Maybrick kirjoitti:^Pienryhmät on lopetettu aikaa sitten. Lähikouluperiaate ja säästöt, mm.kouluavustajien raju vähentäminen ovat johtaneet tähän. Kaikki oppilaat ovat samassa ryhmässä. Mahdollisesti yksi tunti viikossa tukiopetusta jossain aineessa tarvitsijalle. Ärrä- ja ässävikaisten erityisopetusta ei juuri anneta, koska näitä oppilaita on niin paljon, että se veisi ajan muusta erityisopetuksesta. Puheterapeutit eivät näitä enää hoida.

Kysymys on säästöistä!
Toki saattaa jossain olla näin, mutta ei pidä alkuunkaan paikkaansa tässä kaupungissa.
Pienryhmiä / erityisluokkia on, esim. vain 6 oppilaan luokka, jossa kaikilla monenlaisia ongelmia.
Koulusta ei saa puheterapiaa, mutta neuvolasta ohjataan hyvin herkästi puheteraupeutille, hoitavat kyllä.
Tiina puhui asiaa!
Kiltti, hiljainen käytös ym. saa eskarin tädit, ne kasvatuksen ammattilaiset hötkyilemään mikä on vikana, kun taas ne ketkä on oppineet päällepäsmäröinnin ja kyynärpäätaktiikan 1v lähtien, ovat sitä "perusporukkaa", aivan sama mitkä on kotiolot.
(Ei ihme että lapset ja nuoret on vinksahtaneita, kun pienestä pitäen pitää vieraiden ihmisten keskellä taistella huomiosta, tähän vielä nykypäivän laiteriippuvuus lisäksi, kun kotona sitten selataan vaan pädiä, helppohan se on vanhemmille.
Tämä avautuminen vähän ot, liittyen tän viikon uutisointeihin ja vähän muuhunkin 8) )
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Ote aiemmalla sivulla linkitetystä uutisesta: "Opetushallituksen mukaan järjestyssäännöillä voidaan rajoittaa kännyköiden käyttöä opetuksen aikana. Kännyköiden tai muiden mobiililaitteiden

käyttöä ei voida kokonaan kieltää välitunneilla. Yksittäistapauksissa voidaan kuitenkin puuttua kännykän käyttöön välitunneilla, jos laitetta käytetään esimerkiksi kiusaamis- tai häiritsemistarkoituksessa. "

Opetuksen ajaksi on sääntöjen puitteissa mahdollista saada kännykät "rajoitetuiksi", hmm, ilmeisesti täysin selkeään kännykkäkieltoon vaaditaan yhteensopimisia vanhempien ja oppilaiden kanssa (spekulointia) . Kännykät pois vaan tunneilta taikka päältä pois sanktioiden uhalla. Perseily loppumaan.

Tämän Lahen tapauksen videoinnista vielä. Nettiin videon jakaminen oli paskamoinen temppu, jos asia jonneja kovin häiritsi olisivat voineet tosiaan mennä videon kanssa rehtorin juttusille ja samalla selvittämään koko tapausta mutta kun pointtihan oli opettajan julkisessa nolaamisessa ja oman suosion kasvattamisessa.

Opettajan kannattaisi tehdä videon nettiin julkaisijasta tutkintapyyntö/rikosilmo virkavaltaan päin, sillä vaikka häiriköt eivät olisi juuri ja juuri rikosoikeudellisessa vastuussa iältään, niin kyseeseen voi tulla sosiaaliviranomaisten ja virkavallan yhteistyö ns. Ankkuri-tiimissä karttoimaan tapaukseen sekaantuvien oppilaiden häiriökäytöksisiä olosuhteita ja ennaltaehkäisemään tulevaa mahdollista rikollisuutta. https://www.poliisi.fi/hame/ankkuri
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Mitä tulee aiemmin ketjussa esitettyyn otaksumaan, että häiriköiville pitäisi tarjota erilaista opetusta ja hehän turhautuvat normaalissa opetusryhmässä. Tarkkailuryhmään siirtäminen olisikin näille hyväksi ja kannatan myös heidän lähettämistään kuraattoreille ja muihin tahoihin eteenpäin, jotta esimerkiksi adhd yms huomataan ja/tai muita olosuhteita kartoitettaisiin. Selväksi on tehtävä miten koulussa ollaan, se kuitenkin se päälinja.

Se sen sijaan on hölynpölyä yleensä, että häiriköinnissä olisi kyse väärinymmärretyistä neroista tms, muutaman poikkeuksen kohdalla mahdollisesti, mutta yleensä kyse on yksinkertaisesti huonosta asenteesta. Ja kun on murrosikää. Kyetään oppia, mutta ei haluta. Pystyttäisiin normaaleihin käytöstapoihin, mutta ei haluta. Voidaan tarjota näille elämysopetusta metsissä asti tai elokuvien näyttämisiä, niin edelleen perseilevät ja haistatellaan (nähtyä omina aikoina häirikkömaineisessa koulussa) - kun kyse on asenteesta .

Koulunkäyntiä voisi uudistaa perusasioista lähtien, lakiasiat ja säännöt, valtuudet opettajille paremmin käyttöön. Luokkahuoneisiin rauhaa, työrauhaa ihmisille. Häiriköt muualle häiriköimään, elleivät ala käyttäytyä. Edistyneempienkin ryhmiä tai nopeammassa tahdissa yläkoulun käyntiä voisi järjestää, eri oppimisten ryhmiä voisi kokeilla (esim. jos osa haluaa rauhassa perehtyä netin ja kirjojen kanssa, osa käytännössä, osa kuunnellen) .

Nykyäänhän on se paremmin (verrattuna omaan yläkouluaikaan), että kiusaamisasia on ollut paljon tapetilla julkisuudessa eikä liikoja ymmärryksiä enää jaeta kiusaajille - uhrien näkökulma on tullut yleiseen ymmärrykseen. Kiusaamista ei oltu tuomittu julkisuudessa samoin kuin nykyään, oman aikakauden ja paikan trendinä oli ymmärtää ja miellyttää kiusaajia auktoriteettien maailmassa ja lakaista asiat maton alle, mentiin häiriköiden ehdoilla. On nykyajassa jotain hyvääkin, tämä selkeytetty linja kiusaamista vastaan.

Nyt äänessä Lahen tapauksen opettaja:
Lahtelaiskoulu kohun keskellä: Nyt puhuu luokassa raivonnut opettaja – loukkauksia koko syksyn ajan

Oppilaiden kanssa sanaharkkaan joutunut lahtelaisopettaja kertoo oppilaiden kiusanneen häntä syksyn alusta lähtien.

Esineitä heitettiin kohti ja ammattitaito kyseenalaistettiin. Sosiaalisessa mediassa julkaistuilla videoilla oppilaille räyhännyt opettaja kertoo Ilta-Sanomille kuulleensa loukkauksia koko syksyn ajan.

– Minua kohti on heitetty vesipullo, karkkeja, tuolin osia. Siellä tehdään ihan kaikenlaista: maataan lattialla ja eräs oppilas meni opettajanpöydän lähellä olleeseen pahvilaatikkoon kesken tunnin. Hän myös piti liinaa naaman edessä koko tunnin niin, ettei näy kuin silmät tai hän pitää hattua päässä koko tunnin, menee saman tunnin aikana kaksi kertaa vessaan, käy tekaistuissa terveystarkastuksissa, joista saa muka äidiltä kännykällä viestin, häiritsee jatkuvasti kommenteillaan opetustani, soittaa musiikkia kovaäänisesti kännykällä, opettaja kertoo.

IS uutisoi eilen opettajasta, joka ajautui oppilaiden kanssa sanaharkkaan lahtelaisessa koulussa. Oppilaat kuvasivat kännyköillään tilanteen ja julkaisivat videot sosiaalisessa mediassa. Videoilla opettaja huutaa ja sättii oppilaita kovin sanoin.

Koulun rehtori Ari Pippuri kertoo, että tapahtumia on selvitetty, muttei tarkemmin ota kantaa siihen, millaisia seuraamuksia sanaharkasta oppilaille tai opettajalle mahdollisesti aiheutuu. Opettaja on virkavapaalla toistaiseksi.

Lue lisää päivän Ilta-Sanomista.
Ina Kauppinen

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 30940.html
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Wickeddy
Frank Drebin
Viestit: 393
Liittynyt: Ti Touko 05, 2015 2:20 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Wickeddy »

Jotenkin hymyilytti ensimmäisessä videossa kun tyttö kertoi näyttävänsä kyseisen videon mutsilleen. Mitäköhän mieltä on mahtanut olla?
Omilta yläaste ajoilta muistan hyvin kuinka tietyt luokkalaiset toivoivat tiettyjen opettajien lähtöä ja tämä oli se tyyli millä pari opettajaa lopulta vaihtoi koulua tai vain irtisanoi itsensä. Pari oppilasta provosoi ja vetää mukaansa lähes kaikki oppilaat.
Ns.pissaliisat olivat aina mukana ensimmäisenä jotta sai poikien huomion itseensä.
Ne joita kiinnosti opiskelu ja seurasi vain sivusta niin kysyttäessä tietenkin oli oppilaiden puolella koska se jokin ryhmähenki oli olemassa ja varmasti olisi saanut kommenttia sanoessaan että opettaja oli oikeassa.
Mielestäni oppilaita pitää myös rangaista tästä tapauksesta.
Arvosanan laskeminen ei ole se oikea tapa.
Itse lukihäiriöisenä voin sanoa ettei mikään ollut paskempaa kuin se että menin samalla arvosanalla kuin ne luokan häiriköt. Ja tosiaan minä en ollut siellä se häirikkö vaan sivusta seuraaja.
Opettaja tekikin fiksun vedon ja jäi ainakin hetkellisesti pois.
Hermoloman tarpeessa näytti olevan vahvasti.
kunnia meni ,mutta maine jäi.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja kattila »

Satiainen kirjoitti:
kattila kirjoitti:
Uutistenlukija kirjoitti:Tenavilla ei ole nykyään kouluissa mitään kontrollia.
Niin, ennen häirikkökakarat pistettiin tarkkikselle, eikä ollu mitään älyluureja tunneilla. Mutta tiedän silti opettajia jotka on jääneet hermolomille siinä 90-l alussakin, joten turha sinällään sanoa että nykyään on kakarat kauheampia kuin ennen.
No 80 luvun alussa oli vielä taatusti eri meininki kun nyt, ja ilmeisesti 90 luvun alussakin. Puhumattakaan 70 luvusta, jolloin kuri oli vielä ihan eri mallilla kun nyt. Siihen nähden kakarat on kyllä takuulla "kauheempia" kun ennen.

Nykyään meno nayttää olevan normi luokalla pahempaa, kun ennen vanhaan tarkkiksella. Sielläkin kun oli joskus aikoinaan mahdollisuus pistää räkänokat ja pissikset kuriin :twisted:
Joo, muistan kun jotkut sankarit sitten istuikin koulun jälkeen 3 tunnin jälki-istuntoja :) Nykyään ei jälkkäreitäkään enää taideta jakaa, luultavasti jotkut vanhemmat olisi poraamassa tuostakin asiasta.
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

[/quote]

Joo, muistan kun jotkut sankarit sitten istuikin koulun jälkeen 3 tunnin jälki-istuntoja :) Nykyään ei jälkkäreitäkään enää taideta jakaa, luultavasti jotkut vanhemmat olisi poraamassa tuostakin asiasta.[/quote]

Mä oon käynyt peruskoulun lähinnä 90-luvulla ja ainakin meidän koulussa opet kävi ihan käsiksi häiriköihin ja mitään kummempaa siitä ei seurannut.
Nykyään ois vastaavista jutuista aivan eri meininki.
Hermolomalle jäi kyllä opet silloinkin.
Jälki-istuntoa jaettiin ihan koko luokalle, jos joku ei jotain tunnustanut, nykyään ei tulis kuuloonkaan istuttaa koko porukkaa yhden tai muutaman mokailusta.

Mun puolesta vois laittaa kännykiellon kouluihin,mutta sen mitä olen näitä nyt lukenut, niin pitäisi kuulema olla yhteisesti, ja siis vapaaehtoisesti sovittu siitä :roll:
Oman teinin open kanssa puhuin tästä, niin he oli opettajien kanssa keskustellut, kuinka niistä kännyistä on joskus hyötyäkin opetuksessa, ei voi kieltää.
No, siihen suuntaanhan tää nykyään on menossa, että kaikki tuijotetaan ruudulta, ehkä oon vanhanaikainen mielipiteineni, mutta onpa sitä ennenkin ilman kännyjä opiskeltu...
Ei osata kävelläkään enää ilman kännyä, on se hienoa kun pokemon liikuttaa kakaroita :roll:

Ja hei, antakaa armoa jos nää mun yli kolmen lainauksen lyhentelyt menee päin pehvaa, tänään vasta näin pitkiä lainaillut ja vanhanaikaisena en ehkä ihan heti opi näitä :mrgreen:
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja kattila »

UglyBetty kirjoitti:
Mä oon käynyt peruskoulun lähinnä 90-luvulla ja ainakin meidän koulussa opet kävi ihan käsiksi häiriköihin ja mitään kummempaa siitä ei seurannut.
Kuulostaa tutulta. Muutama vuosi sitten oli tää naurettavia mittasuhteita saanu tapaus; http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 01328.html
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

kattila kirjoitti:
UglyBetty kirjoitti:
Mä oon käynyt peruskoulun lähinnä 90-luvulla ja ainakin meidän koulussa opet kävi ihan käsiksi häiriköihin ja mitään kummempaa siitä ei seurannut.
Kuulostaa tutulta. Muutama vuosi sitten oli tää naurettavia mittasuhteita saanu tapaus; http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2 ... 01328.html
Tän olinkin ihan unohtanut.
En siis mitenkään käsiksi käymistä kannata, mutta ihmisiä ne opetkin on, ja joskus kilahtaa.
Silloin ennen ei ollut kännyjä joilla kuvata kaikki koko kansan tietoisuuteen ja oikeastaan hyvä niin.

En tosiaan tiedä miten opet jaksaa, päivästä toiseen, teinilauman kanssa, jotka mölyää, ilkkuu, sekoilee ja ärsyttää ihan tarkoituksella ja muut on kannustavana yleisönä ja kuvaa kaiken.
Ja sit olevinaan loukkaannutaan, kun ope sanoo (okei, rääkyy, mutta silti), että teidän vanhemmat ei osaa kasvattaa teitä. Ei noita kiinnosta niiden vanhempien kasvatustaidot taatusti pätkääkään.
Häpeäisin silmät päästäni ja ties mitä muuta, jos oma kakara heittäis noin typerän "mä näytän tän mun mutsille, ime munaa" tms. :roll:
No, ehkä vanhemmiltaan oppinut..?

Mä oon niin kyllästynyt siihen, että joka paikassa vanhemmat sanoo, että "ei meidän jezzica-niconapoleon oo tehnyt mitään" :shock:
Ihan sama vaikka ois kuinka monta asian nähnyttä pyörittelemässä silmiään, että et voi olla tosissas.
Itse osaan olla kriittinen kun omista lapsista on puhe, tiedän että sitä totuutta voidaan joskus muunnella, mutta nykyään miltei poikkeuksetta se mun kriittisyys on vain haitaksi: Kun en suoralta kädeltä kiellä että ei, mun lapsi ei ole tehnyt mitään, vaan tenttaan ja motkotan lapselle, se mun lapsi on automaattisesti koko homman syypää.

Mun ipanat on kaikki kouluikäisiä ja aina olen painottanut ottamaan muut huomioon jne.
No, kynnysmatoiksi miltei on joutuneet. Röyhkeät käyttää häikäilemättä kilteimpiä hyväksi jo pienestä pitäen ja vähät välittää käytöstavoista.
Nyt jo jonkun aikaa on pitänyt painottaa että "pidä puolesi, älä anna muiden jyrätä" jne.
MissMystery
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: To Helmi 28, 2013 4:32 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja MissMystery »

Meillä yläasteella 2000- luvun alussa oli opettaja jota kaikki häirikköoppilaat kiusasivat vuodesta toiseen. Opetti fyssaa,kemiaa ja matikkaa. Reppanaa haukuttiin vapaa ajallakin ja häiriköt pahimmillaan menivät jopa kotiovelle asti kiusaamaan ja huorittelemaan. Mulle hän opetti kemiaa ja koska ei saanu luokkaa yhtään kuriin vaikutti se valitettavasti myös mun kemian numeroon koska ei pystyny keskittymään ja vaikka olin hiljaisimmasta ja kilteimmästä päästä niin toki ne meidän luokan "sankarit" leimas koko luokan.

Sääliksi kävi kun ei oppilaat antanu sen tehdä työtään rauhassa. Lähes joka tunti ope kilahteli tai juoksi itkien pois luokasta ja ihan syystäkin.

Tässäkin tapauksessa ainakin itse ymmärrän opettajaa todella hyvin, varmasti meno muuttunut aika paljon vielä hurjemmaksi kun kaikki jaetaan somessa nykyään ja lasten kasvatuskin on monien vanhempien tahoilta ulkoistettu kokonaan päivähoitoon ja kouluihin joissa resurssit koko ajan pienenee. Tossa pitäis kyllä vanhempien katsoa peiliin koska opettaja on ihan oikeassa. Itse olisin saanut tommosesta käytöksestä korvilleni ja vähintään kolme viikkoa kotiarestia joka olisi myös totaalisesti valvottu että toteutuu. Kunnioitus esivaltaa ja auktoriteetteja kohtaan puuttuu tältä meidän pullamössösukupolvelta kokonaan valitettavasti.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Opettajan duuni on ainakin omasta mielestäni niin haasteellinen, että se on ihan saatanasta. Ja silti se lienee yksi tavoitelluimmista nykyäänkin? Olen ymmärtänyt, että koulutukseen on kautta aikojen ollut vaikea päästä, ja että sinne usein valikoituvat tietyn tyyppiset (kiltit ja kuuliaiset ja auttavaiset) persoonat. Ja tietysti yliopistoiden kautta usein ne vastaavan tyyppiset, jotka sitten päätyvät aineenopettajiksi. Ongelma tässä on se, että kentällä lienee valtava määrä näitä kilttejä ja heikkoja ja kuuliaisia ja tunnollisia (nais)ihmisiä, joilla ei kuitenkaan ole persoonansa puolesta minkäänlaisia valmiuksia opettaa teini-ikäisiä yläkoululaisia. Miksi he ylipäätään päätyvät niihin hommiin? Kyllä tässä nyt on jonkinlainen ammatinvalintakysymyskin kyseessä.

En missään nimessä puolustele huonosti käyttäytyvää nuorisoa, mutta jotenkin näen asian niin, että tässä yhteiskunnassa ei ole lapsilla eikä nuorillakaan helppoa. Kun aikuisilla menee enemmän tai vähemmän päin persettä, niin mitä voi odottaa heidän lapsiltaan? Kun aikuisilla on älyluuri kasvanut käteen kiinni, niin mitä voi odottaa heidän lapsiltaan?

Lisäksi olen miettinyt tätä yhteiskuntaa, jossa kenellekään ei koskaan saisi tulla paha mieli. Kaikkien pitää kutsua kaikki synttäreille, ettei kenellekään vaan tule paha mieli. Urheiluharrastuksissa kaikki pelaavat, ettei kenellekään vaan tule paha mieli (yksi syy siihen, miksi emme kohta pärjää missään lajissa), lumipalloja ei saa enää talvisin tehdä, ettei vaan osu eikä kenellekään tule paha mieli, puuhun ei saa kiivetä, ettei vaan joku tipu ja jollekin tule paha mieli, pojat eivät saa leikkiä pyssyillä, koska väkivalta ja se, että jollekin varmasti tulee paha mieli. Ja kuitenkin kaikille meistä tulee koko ajan paha mieli jostakin, se kuuluu tähän elämään ja siihen tulisi oppia ihan lapsesta saakka. Ei tämä maailma ole mikään pumpulihöttö, jossa synttärisankarin lisäksi kaikki muutkin saavat lahjan, ettei vaan tule paha mieli.

Lapset opetetaan pienestä pitäen siihen, että pahaa mieltä ei heille saa missään tilanteessa mikään eikä kukaan tuottaa. Ja sitten ihmetellään, kun se paha mieli ja vitutus kuitenkin tulee pumpulissa kasvatetuille kullannupuille viimeistään murrosiässä. Ohhoh.

Muoks: korjasin typon ja lisäsin ensimmäiseen kappaleeseen kaksi "usein" sanaa, etten yleistä ja määrittele liikaa
Viimeksi muokannut Gladys, Su Loka 16, 2016 9:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
All is pretty.
- Andy Warhol
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Tähän väliin ateistin aamen. Arvostus nousi Gladysin kohdalla taas tuuman verran, kudos sinne jonnekin.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8134
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Noo, kunhan tekniikka ja virtuaalitodellisuus riittävästi kehittyy ja laskeutuu kunnolla kaiken kansankin tietoisuuteen, niin sitten kouluympäristössä ja opetustilanteessakin voidaan olla varmaan kotoaan käsin virtuaalirillit silmillä. Etäopiskelu vol. 2

Etuna siinä voisi olla ainakin se että häiriköille voisikin kotona samaan aikaan olevat vanhemmat antaa tarpeen vaatiessa reaaliajassa selkään.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Avatar
Kissankello
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1401
Liittynyt: To Loka 23, 2014 8:46 pm

Re: Opettajalta meni hermot

Viesti Kirjoittaja Kissankello »

Hyvä kirjoitus, Gladys. Tuohon ei oikeastaan muuta ole lisättävää, kuin että eivät ne pedagogiset opinnot tosiaankaan tee onnelliseksi, jos opettajalla ei ole auktoriteettia. Opettajan ammatti on nykyään niin haasteellinen, että ihmettelen, että kukaan enää haluaa nykykakaroille opettajaksi. Miehiä kaipaisin opetusalalle paljon enemmän. Miehen malli olisi enemmän kuin tervetullut monille pojille - ja tytöillekin.

Asetelmassa on itseäni jo vuosia risonut se, että oppilaat saavat käyttäytyä miten huonosti tahansa, riehua ja haistatella ja vaikka käydä käsiksi opettajaan, mutta opettajilta on viety kaikki oikeudet. Jos kosketkin oppilaaseen, tai sanallisesti vastaat, niin löydät itsesi lööpeistä. Onko tämä oikein? Ei ole. Onko tämä hyvää ja oikeaa viestiä oppilaille siitä, miten muuallakin yhteiskunnassa voi käyttäytyä? Ei ole. Kun kotona ei ole kuria, koulussa ei ole kuria, niin missä on - kadulla, se vahvemman kuri. Ja vankilasta löytyy aikanaan sitten se laitoskuri.
"Before you embark on a journey of revenge, dig two graves."
- Confucius (Chinese philosopher & reformer, 551 BC - 479 BC)
Vastaa Viestiin