Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Valvoja: Moderaattorit
-
- James Bond (David Niven)
- Viestit: 10813
- Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Eikö vielä ole epäilty, että kuski on mamu? Niillä kun on näitä itsemurhaiskuja ja sitä terroristia.
Kannattaa muuten tosiaan pohtia sitä, että 118 ihmistä on Suomessa kuollut tasoristeysonnettomuuksissa 2000-luvulla, ja montako mielenosoitusta ja puolueohjelmaa on tämän epäkohdan poistamiseksi tehty ja moniko pelkää nyt ajaa autolla, kun on niitä junia ja risteyksiä.
Pelolle ei ole annettu valtaa tässä asiassa.
Kannattaa muuten tosiaan pohtia sitä, että 118 ihmistä on Suomessa kuollut tasoristeysonnettomuuksissa 2000-luvulla, ja montako mielenosoitusta ja puolueohjelmaa on tämän epäkohdan poistamiseksi tehty ja moniko pelkää nyt ajaa autolla, kun on niitä junia ja risteyksiä.
Pelolle ei ole annettu valtaa tässä asiassa.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Ilmeisesti 45 asteenkulmassa "takaapäin" on juna tullut, rekanhytistä melkolailla mahdoton nähdä ellei ole tuttupaikka ja osaa katsoa.
Tollaset paikat olis suhthalpoja muuttaa radanylitys paikka 90 asteiseks eli näkee paljon helpommin oikealle ja vasemmalle tulosuunnasta riippumatta, ei oikeasti vaatisi mitään miljoonaa per risteys vaan 2000-10000 euroa jos kolme eri työmiestä käy kaatamassa puut ajamassa maata ja tekemässä ojat ym. Leventää vaan tietä siitä radan vierestä sellaseks että siihen saa auton niin että varmasti näkee.
en voi mitenkään uskoa miten muka maksaa miljoonan laittaa radanylitys paikka turvalliseksi niinkuin aikaisemmissa viesteissä annettiin olettaa,ehkä luin liikanopeasti.. ehkä kannattas valtionkin kilpailuttaa silloinkun siihen on aihetta. Ja vaikka maksaski ni maksetaanhan me suomalaiset autoilijat aika sievonen summa jokavuosi autoveroa ja käyttömaksuja luulis että olis tiet turvallisia, no eihän ne ole...
Tollaset paikat olis suhthalpoja muuttaa radanylitys paikka 90 asteiseks eli näkee paljon helpommin oikealle ja vasemmalle tulosuunnasta riippumatta, ei oikeasti vaatisi mitään miljoonaa per risteys vaan 2000-10000 euroa jos kolme eri työmiestä käy kaatamassa puut ajamassa maata ja tekemässä ojat ym. Leventää vaan tietä siitä radan vierestä sellaseks että siihen saa auton niin että varmasti näkee.
en voi mitenkään uskoa miten muka maksaa miljoonan laittaa radanylitys paikka turvalliseksi niinkuin aikaisemmissa viesteissä annettiin olettaa,ehkä luin liikanopeasti.. ehkä kannattas valtionkin kilpailuttaa silloinkun siihen on aihetta. Ja vaikka maksaski ni maksetaanhan me suomalaiset autoilijat aika sievonen summa jokavuosi autoveroa ja käyttömaksuja luulis että olis tiet turvallisia, no eihän ne ole...
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2874
- Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
- Paikkakunta: Rannikolla tuulee
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Raaseporin turma-auton hytissä ei havaittu junan tuloa – Poliisi: ”Jysäys oli ensimmäinen asia, minkä hän huomasi” Poliisi on puhuttanut alustavasti onnettomuudessa tuhoutuneen miehistönkuljetusajoneuvon hytissä matkustanutta varusmiestä.
Raaseporin tuhoisan tasoristeysonnettomuuden tutkinnassa on selvinnyt alustavasti, että turma-auton kyydissä olleet eivät välttämättä nähneet junan tuloa ollenkaan.
Tapauksen tutkinnanjohtaja Ilkka Kantola kertoo Ilta-Sanomille, että yhtä turmassa tuhoutuneen miehistönkuljetusajoneuvon hytissä ollut varusmiestä on puhutettu alustavasti. Hän loukkaantui onnettomuudessa lievästi.
– Hän kertoi, että törmäys tuli täytenä yllätyksenä. Hänellä ei ollut mitään hajua junan tulosta, Kantola sanoo.
Risteyskulma tekee junan havaitsemisesta haastavan, sillä juna tuli miehistönkuljetusajoneuvon takaviistosta. Lisäksi tapahtuma-aikana sääolosuhteet olivat erittäin haastavat ja näkyvyys huono. Jysäys oli ensimmäinen asia minkä hän huomasi. Hän ei nähnyt valoja tai kuullut junan vihellystä. Useamman tahon kertoman mukaan juna on kuitenkin viheltänyt. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005425726.html
Raaseporin tuhoisan tasoristeysonnettomuuden tutkinnassa on selvinnyt alustavasti, että turma-auton kyydissä olleet eivät välttämättä nähneet junan tuloa ollenkaan.
Tapauksen tutkinnanjohtaja Ilkka Kantola kertoo Ilta-Sanomille, että yhtä turmassa tuhoutuneen miehistönkuljetusajoneuvon hytissä ollut varusmiestä on puhutettu alustavasti. Hän loukkaantui onnettomuudessa lievästi.
– Hän kertoi, että törmäys tuli täytenä yllätyksenä. Hänellä ei ollut mitään hajua junan tulosta, Kantola sanoo.
Risteyskulma tekee junan havaitsemisesta haastavan, sillä juna tuli miehistönkuljetusajoneuvon takaviistosta. Lisäksi tapahtuma-aikana sääolosuhteet olivat erittäin haastavat ja näkyvyys huono. Jysäys oli ensimmäinen asia minkä hän huomasi. Hän ei nähnyt valoja tai kuullut junan vihellystä. Useamman tahon kertoman mukaan juna on kuitenkin viheltänyt. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005425726.html
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2874
- Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
- Paikkakunta: Rannikolla tuulee
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Tuossa edellisessä iltiksen linkissä on ilmakuvaa ja jos ois viittinyt pysähtyä niin ei noita puita edessä taida ollakkaan.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Onko noissa armeijan kuorma-autoissa poppivehkeitä?, toisaalta nykyään monet nuoret ei osaa lukeakaan, että jos tämäkään ei ole ennen nähnyt junaa saati tasoristeystä, eikö koulutuksessa kerrota näistä, puhelimet nyt ainakin kannattaa tarkistaa, että onko nykytyyliin katse ollut naulittuna puhelimeen, myös näillä apumiehillä. Ja varmaan onkin jos kerran havahtui vasta törmäykseen.
Neuvostoliitto 1922-2022
-
- Harjunpää
- Viestit: 296
- Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Onko noissa armeijan kuorma-autoissa poppivehkeitä?, toisaalta nykyään monet nuoret ei osaa lukeakaan, että jos tämäkään ei ole ennen nähnyt junaa saati tasoristeystä, eikö koulutuksessa kerrota näistä, puhelimet nyt ainakin kannattaa tarkistaa, että onko nykytyyliin katse ollut naulittuna puhelimeen, myös näillä apumiehillä. Ja varmaan onkin jos kerran havahtui vasta törmäykseen.
Jossain luki että harjoituksissa tms., ei varusmiehillä saa luuri olla mukana tai ainakaan päällä.
Tämän takia huolestuneet omaiset eivät olleet saaneet keneenkään yhteyttä, ei siis uhreihin eikä muihinkaan harjoituksissa olleisiin.
Villi veikkaus, että vaakasuorana tullut lumi ja huono näkyvyys rautatielle on aiheuttanut tän onnettomuuden .
Jännä muuten, että kukaan ei ole vielä julkaissut uhrien fb-tilejä.., kun nyt on koko kansalla nimet tiedossa.
Yleensä kun ne kuvat kaivetaan fb:sta melkein joka tapauksessa, niin uhrien kuin tekijöidenkin osalta.
Jossain luki että harjoituksissa tms., ei varusmiehillä saa luuri olla mukana tai ainakaan päällä.
Tämän takia huolestuneet omaiset eivät olleet saaneet keneenkään yhteyttä, ei siis uhreihin eikä muihinkaan harjoituksissa olleisiin.
Villi veikkaus, että vaakasuorana tullut lumi ja huono näkyvyys rautatielle on aiheuttanut tän onnettomuuden .
Jännä muuten, että kukaan ei ole vielä julkaissut uhrien fb-tilejä.., kun nyt on koko kansalla nimet tiedossa.
Yleensä kun ne kuvat kaivetaan fb:sta melkein joka tapauksessa, niin uhrien kuin tekijöidenkin osalta.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
^
Ehka me suomalaiset siltikin ollaan saadyllisia ihmisia
Ehka me suomalaiset siltikin ollaan saadyllisia ihmisia
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
-
- Sherlock Holmes
- Viestit: 7241
- Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
- Paikkakunta: Suomessa ollaan.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
^Ehkäpä se juttu onkin juuri siinä, että koska nimet julkaistiin, niin kaikki voi ihan itse "uteliaisuutensa" tyydyttää. Ei tarvi kaivella.
Erään nuorukaisen tili onkin jo In memorial-tilassa.
Erittäin murheellinen tapaus omaisille.
Erään nuorukaisen tili onkin jo In memorial-tilassa.
Erittäin murheellinen tapaus omaisille.
-
- Scooby-Doo
- Viestit: 26
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 8:25 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Tuommoisesta kuorma-auton kopista on kyllä tosi huono näkyvyys takaviistoon hyvissäkin olosuhteissa ja nyt vielä kelikin oli pahimmasta päästä.
Täälläpäin moni vartioimaton tasoristeys on varustettu STOP-liikennemerkillä. Sitä kun noudattaa pitäisi aina olla mahdollisuus havaita lähestyvä juna.
Täälläpäin moni vartioimaton tasoristeys on varustettu STOP-liikennemerkillä. Sitä kun noudattaa pitäisi aina olla mahdollisuus havaita lähestyvä juna.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Tuolla radallahan ei hirveästi liikennettä ole, seitsemän edes takaista taajamajunaa ja kymmenen tavarajunaa vuorokaudessa.
Tuon taajamajunan olisi pitänyt olla onnettomuuspaikkaa seuraavalla seisakkeella 8:51. Hätäpuhelun alkamisaika oli 8:01, eli joko tuo taajamajuna oli aikataulusta myöhässä tai hätäpuhelun alkamisessa oli kymmenen minuutin viive. Mikä taas ei ole uskottavaa, koska perässä on tullut muita puolustusvoimien ajoneuvoja ja hälytys veturistakin on todennäköisesti lähtenyt hyvin nopeasti.
Tuo vähäinen liikennemäärä on voinut vaikuttaa osaltaan onnettomuuteen; UudPr on voinut suunnitella moottorimarssin niin, että tasoristeyksen kohdalla oltaisiin vasta junan mentyä. Kuljettajalla on voinut olla tuo tiedossa, on saattanut ajaa tuosta useamman kerraan ja mennä tällä kertaa samalla asenteella kuin paikallisetkin, eli ei tuosta eilenkään tähän aikaan junaa tullut.
Jokunen aika sitten pyöri ainakin radiossa mainoskamppanja, jossa muistutettiin että vaarallisin tasoristeys on se tuttu tasoristeys...
Tuon taajamajunan olisi pitänyt olla onnettomuuspaikkaa seuraavalla seisakkeella 8:51. Hätäpuhelun alkamisaika oli 8:01, eli joko tuo taajamajuna oli aikataulusta myöhässä tai hätäpuhelun alkamisessa oli kymmenen minuutin viive. Mikä taas ei ole uskottavaa, koska perässä on tullut muita puolustusvoimien ajoneuvoja ja hälytys veturistakin on todennäköisesti lähtenyt hyvin nopeasti.
Tuo vähäinen liikennemäärä on voinut vaikuttaa osaltaan onnettomuuteen; UudPr on voinut suunnitella moottorimarssin niin, että tasoristeyksen kohdalla oltaisiin vasta junan mentyä. Kuljettajalla on voinut olla tuo tiedossa, on saattanut ajaa tuosta useamman kerraan ja mennä tällä kertaa samalla asenteella kuin paikallisetkin, eli ei tuosta eilenkään tähän aikaan junaa tullut.
Jokunen aika sitten pyöri ainakin radiossa mainoskamppanja, jossa muistutettiin että vaarallisin tasoristeys on se tuttu tasoristeys...
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Hankala on paikka, Hangon tie kulkee aivan radan vieressä, radan suuntaisena, junan valot saattavat sekoittua tiellä kulkevien autojen valoihin.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
[quote="Rescuer"]Tuolla radallahan ei hirveästi liikennettä ole, seitsemän edes takaista taajamajunaa ja kymmenen tavarajunaa vuorokaudessa.
Tuon taajamajunan olisi pitänyt olla onnettomuuspaikkaa seuraavalla seisakkeella 8:51. Hätäpuhelun alkamisaika oli 8:01, eli joko tuo taajamajuna oli aikataulusta myöhässä tai hätäpuhelun alkamisessa oli kymmenen minuutin viive. Mikä taas ei ole uskottavaa, koska perässä on tullut muita puolustusvoimien ajoneuvoja ja hälytys veturistakin on todennäköisesti lähtenyt hyvin nopeasti.[quote
Juna kulki noin 15min. myöhästyneenä.
Tuon taajamajunan olisi pitänyt olla onnettomuuspaikkaa seuraavalla seisakkeella 8:51. Hätäpuhelun alkamisaika oli 8:01, eli joko tuo taajamajuna oli aikataulusta myöhässä tai hätäpuhelun alkamisessa oli kymmenen minuutin viive. Mikä taas ei ole uskottavaa, koska perässä on tullut muita puolustusvoimien ajoneuvoja ja hälytys veturistakin on todennäköisesti lähtenyt hyvin nopeasti.[quote
Juna kulki noin 15min. myöhästyneenä.
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
"Yllättävä" uutisotsikko: "Raaseporin turma-auton hytissä ei havaittu junan tuloa." Kai tuo nyt oli päivän selvä asia, että eivät lähestyvää junaa huomanneet...Ei kai kukaan odottanut otsikkoa, että turma-auton hytistä havaittiin junan tulo.
- Tuomion Pasuuna
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3484
- Liittynyt: Ma Heinä 18, 2011 10:43 am
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
Olisihan aivan mahdollista että juna olisi havaittu mutta vaikka liukkauden takia jarrutus mennyt pitkäksi.
- CharlesBronson
- Jessica Fletcher
- Viestit: 3090
- Liittynyt: Su Touko 10, 2015 4:58 pm
Re: Raaseporin tasoristeysonnettomuus; neljä kuoli
No eikös se jarrutus olisi vienyt siinä tapauksessa mehtään, eikä junan keulaan?Tuomion Pasuuna kirjoitti:Olisihan aivan mahdollista että juna olisi havaittu mutta vaikka liukkauden takia jarrutus mennyt pitkäksi.
Jos nyt olet yhtään kartalla.
it's my car !