Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Missähän lienee Virpi Butt nykyisin asustella?

Tiiliskivi
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Heinä 28, 2015 12:46 pm

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja Tiiliskivi »

Prickly kirjoitti:
Pe Marras 01, 2019 12:55 pm
Tarkki ja Laamanen oli pariin otteeseen mainittu tässä ketjussa. He eivät julmasta ja järkyttävästä rikoksestaan huolimatta kuitenkaan sovi vaarallisten vankien profiiliin juuri lainkaan. Kummastakaan en näe olevan uhkaa ulkopuolisille, ei impulsiivisuutta ja rikoksen uusimisriski on vähäinen, varsinkin mikäli pidetään huolta siitä, että minkäänlaista alaikäistä ei näiden vastuulle anneta hetkeksikään.

Laamanen saisi puolestani muuten virua sellissä loppuikänsä, mutta jos asiaa tarkastelee turvallisuusnäkökohdasta, niin ei hän ole millään tavoin samassa kastissa kuin esim. Penttilä tai Huohvanainen.
Ei tarrkkia sen takia pitäisi pitää vankilassa, että uusisi tekonsa. Se pitäisi pitää siellä sen takia, että alkuperäinen teko oli oli niin hirveä.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Suomessa on tälläkin hetkellä korkeissa viroissa toimivia ja korkeista viroista eläkkeelle jääneitä henkilöitä, jotka pitäisi tuomita maanpetoksista, vakoilusta tai muusta vieraan vallan hyväksi toimimisesta vankeusrangaistukseen - mieluiten elinkautisiin. Heidän joukossaan on useita, jotka pitäisin vankilassa elämänsä loppuun asti. Vaihtoehtoisesti, jos tällaisen vangin kunto ja toimintakyky laskisi alle vankilassa vaaditun toimintakyvyn, sijoittaisin heidät elämänsä loppuvuosiksi johonkin muuhun suljettuun laitokseen.

Niuvanniemeen ja/tai Vanhan Vaasan sairaalaan voisi perustaa tällaisten ikuisten elinkautisvankien vanhuusosaston, minne voisi sijoittaa myös esimerkiksi liikuntavammaisia tai muuten fyysisen terveytensä vuoksi erityistarpeisia vankeja. Toki etenkin vanhuudenheikkoja ja -höperöitä elinkautisvankeja voisi tietyin edellytyksin sijoittaa myös muihin soveltuviksi todettuihin suljettuihin laitoksiin, jos voitaisiin olla varmoja, että heidän läsnäolonsa ei aiheuta haittaa laitoksen muille asukkaille eikä henkilökunnalle. Vangin asemassa olevalla laitosasukkaalla voisi olla myös erityisiä säännöksiä, jotka liittyvät elinkautisvangin asemaan. Esimerkiksi vierailuita voitaisiin rajoittaa ja valvoa sekä laitoksen ulkopuolelle suuntautuvaa virkistystoimintaa rajoittaa.

Kyseisten rikollisten toiminta on nimittäin aiheuttanut Suomelle ja suomalaisille käsittämättömän ja kohtuuttoman kovia seurauksia, ihmishenkien menetyksiä mukaan lukien.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6415
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Vieraan vallan hyväksi toimimista kutsutaaan valtionpetokseski, niitä kyllä on ja tuolla niitä jotka kuuluis hoitoon ikuisiksi ajoiksi, eikä ainakaan pitäisi koskaan vapauttaa.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Juu, tässä on rikosnimikkeitä, joiden perusteella rikollisen voi elinkautiseen tuomita.

Suomen rikoslain perusteella murhasta tulee aina määrätä täysi-ikäiselle elinkautinen vankeus. Myös seuraavista rikoksista voidaan määrätä elinkautinen vankeus:

- hyökkäysrikos
- joukkotuhonta
- rikos ihmisyyttä vastaan
- sotarikos
- terroristisessa tarkoituksessa tehty tappo tai murha
- törkeä maanpetos
- törkeä rikos ihmisyyttä vastaan
- törkeä sotarikos
- törkeä vakoilu
- törkeä valtiopetos

Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Elinkautinen_vankeus

Suomessa oleskelee lisäksi tälläkin hetkellä eri valtioiden - Suomi mukaan luettuna - kansalaisia, joille pitäisi tuomita pitkä ja joissain tapauksissa elinkautinen vankeustuomio muiden maiden lainsäädännön mukaan. Tarkoitan että kyseiset henkilöt ovat tehneet rikoksia kyseisissä maissa ja/tai kyseisiä maita tai niiden kansalaisia kohtaan. Heidänkin joukossa voi hyvinkin olla henkilöitä, jotka saisi pitää lopun ikäänsä suljettujen ovien takana.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

kuolemanrangaistus
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2022 4:03 pm

Re: Vangit joita ei pitäisi koskaan vapauttaa

Viesti Kirjoittaja kuolemanrangaistus »

Kääk! Nyt mä tiiän mikä mua vaivaa. Mä oon kattokaas pedofiilijuoppoluusereiden jälkeläinen ja halveksin poliiseja jo lapsena. Isukki oli linnassa ollut. Kova äijä. Sit se tuli uskoon ja nussi mua ja mun siskoja. Sisko oli veteraani tässä kaikessa ja mikä oli iso vääryys, niin hyvän perheen tyttö ei musta kiinnostunut vaikka miten yritin pakottaa sen alkaa oleen. No sit mä maksoin taksin ja kaikkee. Mä olin hei köyhä hihanisti, ei mul ollu fyrkkaa ku ne on tarkotettu kaljaan, neuloihin ja subutexiin! No onhan mun pakko vaan tappaa ja murhata ku ei irtoo mitään muutaku pakkii ja taksinmaksuu! No sit mä vankilassa tajusin et on muuten väärin kun sisko se sit meni ja kuoli ite vaikka se oli kauheaa toisin kuin sen mun murhaaman tytön kuolema joka oli täysin oikeutettua tietenki.

Niin siinä lapussa oli yks kirjain väärin! Tein siitä heti kantelun ja vanginvartijat joutu pyytään anteeks. Mä en pyydä anteeks et tein ne murhat mut kuitenki. Ja nyt mä hei oon kova jätkä hei mut vituttaa ku ihmiset tajuu et en mä hei oo ku luuseri kusipää, heti ku oli ollu lehdessä mun raukkismaiseen tekoon liittyvää matskuu niin tietenkin haukun netissä anonyymisti naista joka mut jätti ja sen sotaveteraanipappaa, ja pilkkaan väkivaltaa kokeneita naisia! Ku oon niin vitun kunkku! Mä täällä haukun miten nisteillyt ja mistä tietää nisteileekö mut mulla on itellä suonensisäsestä huumeidenkäytöstä mä saatu c-hepatiitti ja kauheena on varaa kyl tällaseen. Oon lyhyt ja akkamainen, se on varmaan pakko silti teidän nyt pitää mua kovana äijänä eikö”

Murhamies täydessä iskussa valmiina tappamaan taas mut itkemään samalla miten ei säälitä eikä ymmärretä ja uskotaan vaan jotaan pöytäkirjoja, hovioikeuden tuomiota, tieteellistä tutkimusta, uhrien omaisia ja katkeraa eksää.
”Mua uskoo kuitenki ihan jopa jokunen tyhmä vanki jota vedätän ku oon kuitenki niin paljo muita vankeja parempi ja älykkäämpi. No sit on yks sinisilmänen sossu kans jolle osaan itkee pillittää mun kohtaloa joka on muiden syy. En mä tarkottanu tappaa, mä vaan potkin ja hakkasin ja iskin puukolla yli 40 kertaa. Vittuuks meni kuoleen ei oo mun syy tai mun ongelma! Oon tähän ihan syytön ja tuomioni on epäreilu!”
-Mikko Johannes Harjun päänsisäinen maailma

Teksti jaksotettu lukemisen helpottamiseksi
-NILS-

Vastaa Viestiin