Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Ghost hunting kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 9:33 am
miituska^^ kirjoitti: Su Tammi 05, 2020 11:58 pm Mihin tämä oheisrikos sitten liittyisi, jos aseen on itse ottanu mukaan? Ekalla sivulla lukee, että oheisrikosta ei paljasteta, koska se paljastaisi kuolintavan, kaksi henkilöä otettu kiinni yöllä.
Sitä minäkin olen ihmetellyt, kuitenkin on merkittävä virhe koska puhutaan rikoksesta.
Ei kai se nyt ihan laillista ole kantaa asetta mukanaan kaupungilla, saati saapua sellaisen kanssa baariin? Plus onko se edes ollut luvallinen ase ja jos on, niin kenellä on siihen mahtanut olla lupa?
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Makunsamenettäjä
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Marras 21, 2017 9:12 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Makunsamenettäjä »

Ylilauta tietää (?) kertoa, että henkilöllä oli vain Instagram-tili, ei Facea.

Jos joku tietää nimen, niin voisi laittaa YV:tä myös minulle.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

Ghost hunting kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 9:33 am
miituska^^ kirjoitti: Su Tammi 05, 2020 11:58 pm Mihin tämä oheisrikos sitten liittyisi, jos aseen on itse ottanu mukaan? Ekalla sivulla lukee, että oheisrikosta ei paljasteta, koska se paljastaisi kuolintavan, kaksi henkilöä otettu kiinni yöllä.
Sitä minäkin olen ihmetellyt, kuitenkin on merkittävä virhe koska puhutaan rikoksesta.
Kuten Miituska tuossa jo itsekin kirjoitti, niin eiköhän tuo aseeseen liittyvä rikos ole, kun poliisikin muotoillut viestinsä näin:
Myöskään oheisrikoksesta ei voida tiedottaa samasta syystä. Oheisrikoksesta tiedottaminen saattaisi paljastaa kuolemansyyntutkintaan liittyviä salassa pidettäviä tietoja.
Eli oheisrikoksesta tiedottaminen paljastaisi kuolinsyyn tai ainakin kuoleman aiheuttaneen työkalun, mikä tässä siis ampuma-ase. Poliisihan ei ole kertonut tapahtuneesta kuin hyvin ylimalkaisesti, itse tavasta kuolla tai siihen johtaneista syistä ei mitään.

Itse suhtautuisin myös "läheisten" fb-postauksiin myös melko kriittisesti, kun harva vainajasta elossa oikeasti välittäneestä kirjoittelee jostain itsemurhan yksityiskohdista tai siihen johtaneista syistä someryhmään, mihin näköjään kaikenlaisilla sairaalloisen uteliailla hölösuillakin on pääsy tai ainakin kova hinku päästä, kun kuolemalla siellä kuulemma mässäillään ja hyvät juorut menossa sivu suun.

Lähettäkää ihan rauhassa yksityisviestejä sellaiselle, joka kertoo asiasta tietävänsä, mutta eiköhän tämäkin vainaja ansaitse pientä kunnioitusta niin, ettei tähänkin ketjuun tule "laittakaa mullekin uhrin nimi, kengönnro ja kaikki sometilit tunnuksineen" -viestien rypästä. Nämä pyynnöt näyttävät aiheuttavan usein joukkohysterian, vaikka kuka tuollaisella tiedolla mitään tekee. Kyse on kuitenkin vasta elossa olleesta naisesta, jota kaipaamaan jäi monet. Tämä teille uteliaille pikku höpönassuille:
EI näin.jpg
EI näin.jpg (24.78 KiB) Katsottu 5879 kertaa
Älkää muut tehkö itsemurhaa, älkääkä lähtekö itsetuhoisena/epävakaana baariin! Hankkikaa vaikka hyviä huumeita ennemmin kuin alkoholia, jotta pärjäätte siihen asti, että saatte apua.
Viimeksi muokannut On Anoi Kaa, Ma Tammi 06, 2020 4:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
miituska^^
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Marras 26, 2014 5:28 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja miituska^^ »

H.Moilanen kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 3:48 pm
Ghost hunting kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 9:33 am
miituska^^ kirjoitti: Su Tammi 05, 2020 11:58 pm Mihin tämä oheisrikos sitten liittyisi, jos aseen on itse ottanu mukaan? Ekalla sivulla lukee, että oheisrikosta ei paljasteta, koska se paljastaisi kuolintavan, kaksi henkilöä otettu kiinni yöllä.
Sitä minäkin olen ihmetellyt, kuitenkin on merkittävä virhe koska puhutaan rikoksesta.
Ei kai se nyt ihan laillista ole kantaa asetta mukanaan kaupungilla, saati saapua sellaisen kanssa baariin? Plus onko se edes ollut luvallinen ase ja jos on, niin kenellä on siihen mahtanut olla lupa?
Mutta minkä takia kaksi ihmistä on otettu kiinni liittyen kuolemaan, jos nainen itse on aseen tuonut?

edit: no justiin On Anoi Kaa kerkes samaa, vihdoin joku ymmärsi mitä hain takaa :)
Viimeksi muokannut miituska^^, Ma Tammi 06, 2020 4:24 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mä haluun kertoo teille kuinka kiva jätkä mä oon
Jeffy
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Tammi 06, 2020 12:35 am

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Jeffy »

Mäki haluisin vaan kuulla nimen ni sais tähänki juttuun jonkinäkösen ratkasun. Olis myös kiva tietää et mitä siinä Fb-päivityksessä tarkalleen ottaen luki, eihän sen kertomiseen tarvi mitään nimiä kertoo.
Kardemumma

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Täällä on taas näitä uteliaita kyyliä kyselemässä vainajan henkilötietoja. Mikä saa ihmisen tuollaiseksi "Mauriksi"? Pengotte varmaan kerrostalopihapiirienne roskiksetkin, että pääsette lukemaan millaisia kirjeitä ja laskuja naapurinne on saanut. Lukkoja ei mielestäni tarvita rosvoja varten, vaan teidänlaisianne kyyliä varten. Teitä nimittäin ilmestyy mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin, jos ne eivät ole lukossa. Toisillenne kateellisia juorujen levittäjiä, joihin iskee syöpä. Toivon teille hidasta ja tuskallista kuolemaa.

Tähänkin itsemurhaan liittyy varmasti vahvasti SSRI-lääkkeet. Niiden tarkoitus on hävittää ylimääräistä ihmisroskaa edullisesti.
Monkki
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 20, 2019 8:38 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Monkki »

Kardemumma kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:25 pm Täällä on taas näitä uteliaita kyyliä kyselemässä vainajan henkilötietoja. Mikä saa ihmisen tuollaiseksi "Mauriksi"? Pengotte varmaan kerrostalopihapiirienne roskiksetkin, että pääsette lukemaan millaisia kirjeitä ja laskuja naapurinne on saanut. Lukkoja ei mielestäni tarvita rosvoja varten, vaan teidänlaisianne kyyliä varten. Teitä nimittäin ilmestyy mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin, jos ne eivät ole lukossa. Toisillenne kateellisia juorujen levittäjiä, joihin iskee syöpä. Toivon teille hidasta ja tuskallista kuolemaa.

Tähänkin itsemurhaan liittyy varmasti vahvasti SSRI-lääkkeet. Niiden tarkoitus on hävittää ylimääräistä ihmisroskaa edullisesti.
Joidenkin ihmisten saattaa olla vaikea käsitellä päässään esimerkiksi kuolemaa. Syntyy tarve saada tietoon esimerkiksi motiivi tai saada kasvot henkilölle. Se luo kenties lohtua tai toivoa siitä että "näin ei voi sitten käydä minulle" Yllättävän yleinen reaktio ja jopa normaali.

Sen sijaan toisten kuoleman toivominen ei ole normaalia.
Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4531
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

miituska^^ kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:22 pm Mutta minkä takia kaksi ihmistä on otettu kiinni liittyen kuolemaan, jos nainen itse on aseen tuonut?

edit: no justiin On Anoi Kaa kerkes samaa, vihdoin joku ymmärsi mitä hain takaa :)
Aiemmin ketjussa taisi olla, että vainajan ukko antoi aseen naiselle käsveskassa säilytettäväksi. Näin ollen mies saattaisi olla se varsinainen "aseen baariin tuonut henkilö". Tosin ihmettelen, paljastiko hän sen tuoreeltaan kytille. Ehkä - jos oli joku shokkitila päällä. Aseen kapakkaan tuominen ei tosiaan ole ihan laillista. Lisäksi on tietenkin mahdollista, että ase oli laiton, varastettu, tuunattu tai mitä vain. Ehkä se toinen kiinniotettu henkilö tiesi aseesta, muttei ilmoittanut mihinkään. Tai ehkä hän vaan oli mukana seurueessa, jonka taskut pengottiin, ja sieltä löytyi jotain laitonta. Veikkaan siis aseeseen ja/tai roinan hallussapitoon liittyviksi näitä rikosepäilyjä, mutta mene ja tiedä.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.
Avatar
On Anoi Kaa
James Bond (George Lazenby)
Viestit: 11798
Liittynyt: To Kesä 23, 2011 8:04 pm
Paikkakunta: Syvä joki

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja On Anoi Kaa »

^ Sama ihmetyttää. Voi hyvinkin olla, ettei nainen ole itse asetta tuonut ja jollain voi olla oma lehmä ojassa levittää tarinaa, että nainen itse aseen tuonut. Lähdekritiikki on aina paikallaan, kun kuolemasta on tovi ja sen kulkua/syitä täällä arvuutellaan.

Toisaalta nuo oheisrikokset voivat olla huumeisiin liittyviä, epävakaa nainen vetää jotain ja saa sen verran rohkeutta, että hommaa joltain jostain aseen (vaikka samalta, mistä kuviteltu kama) ja loppu luettavissa baarin vessakopista, kai tämäkin mahdollisuuksien rajoissa?

Oli miten oli, mutta ihan vitun hyvä [viimeinen] liikku kyllä äipältä ja kiitti ihan helvetisti myös lasten puolesta! Toivottavasti kakaroilla edes täyspäinen isä, mitä tosin hieman epäilen, jos (ex)puoliso päätyy tällaiseen ratkaisuun tässä vaiheessa.
Ironiainjektio: Mitä enemmän injektiot, sitä enemmän infektoit (tuore tutkimus). Tästä syystä virustaudit ja syövät saavat usein vallan boostaamisen jälkeen. Olkaa viisaita ja pysähtykää hetkeksi.
Kardemumma

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Kardemumma »

Monkki kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:48 pm
Kardemumma kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:25 pm Täällä on taas näitä uteliaita kyyliä kyselemässä vainajan henkilötietoja. Mikä saa ihmisen tuollaiseksi "Mauriksi"? Pengotte varmaan kerrostalopihapiirienne roskiksetkin, että pääsette lukemaan millaisia kirjeitä ja laskuja naapurinne on saanut. Lukkoja ei mielestäni tarvita rosvoja varten, vaan teidänlaisianne kyyliä varten. Teitä nimittäin ilmestyy mitä mielikuvituksellisimpiin paikkoihin, jos ne eivät ole lukossa. Toisillenne kateellisia juorujen levittäjiä, joihin iskee syöpä. Toivon teille hidasta ja tuskallista kuolemaa.

Tähänkin itsemurhaan liittyy varmasti vahvasti SSRI-lääkkeet. Niiden tarkoitus on hävittää ylimääräistä ihmisroskaa edullisesti.
Joidenkin ihmisten saattaa olla vaikea käsitellä päässään esimerkiksi kuolemaa. Syntyy tarve saada tietoon esimerkiksi motiivi tai saada kasvot henkilölle. Se luo kenties lohtua tai toivoa siitä että "näin ei voi sitten käydä minulle" Yllättävän yleinen reaktio ja jopa normaali.

Sen sijaan toisten kuoleman toivominen ei ole normaalia.
Kuolemaa esiintyy jokapäiväisessä uutisoinnissa, oikeastaan muuta ei enää uutisoidakaan. Ehkä jonkun entisen jääkiekkoilijan parisuhdetouhuja ja terveyspuolella on vain syöpäjuttuja ja laihdutuskuvia, joissa joku on vetänyt vatsansa sisään. Sairasta on, jos joku haluaa nähdä tuntemattoman vainajan kasvot ja saada siitä itselleen lohtua surkeaan elämäänsä. Se ei ole millään tasolla normaalia. Takaisin vauvafoorumille siitä!
Avatar
poikani
Telkkaridekkareiden asiantuntija
Viestit: 9987
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
Paikkakunta: ?? ???????

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja poikani »

Monkki kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:48 pmSen sijaan toisten kuoleman toivominen ei ole normaalia.
Kyllä minä ainakin toivon monenkin ihmisen kuolemaa, joskaan en hidasta ja tuskallista, vaan välitöntä ja nopeaa. Tiedän, että en suinkaan ole yksin toiveineni. On aika sairasta toivoa kaiken maailman paskiaisten jatkavan elämistään - eiväthän he elä missään tyhjiössä, vaan tekevät pahaa muille.
????? ?? ??????.
Monkki
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Joulu 20, 2019 8:38 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Monkki »

Te olette kyllä ihan hirveitä ja todella ilkeitä ihmisiä.

Kiitos ja hyvästi.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1163
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

MohammedMohammed kirjoitti: Ma Tammi 06, 2020 4:21 am ...

Voisiko oheisrikos olla kyseessä myös siihen liittyen, ettei asetta ole säilytetty asianmukaisesti lukkojen takana paikassa x, josta nainen y aseen otti matkaansa..
Oma veikkaukseni on, että juuri tällaisesta "oheisrikoksesta" nimenomaan on kyse. Vaihtoehtoisesti tietysti, että onko ase edes ollut luvallinen.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
Happinaamari
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Tammi 04, 2018 11:02 pm

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Happinaamari »

Äiti oli kommentoinut Facebookissa iltalehden uutista tapauksesta. Hän oli kirjoittanut yhteen haukkuvaan kommenttiin ”haista pas......kyseessä oli minun tyttäreni. Äidin profiilissa näkyy julkisen tytön nimi, vaikkei tyttö facessa ollutkaan.
Ghost hunting
Horatio Caine
Viestit: 6458
Liittynyt: Ke Elo 16, 2017 3:16 pm
Paikkakunta: aarniometsä

Re: Yökerhon WC-tiloista löytyi vainaja Tampereella 4.1.2020

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Kun on jonkun verran Dambere tietämystä, niin ei voi olla laskematta asioita yhteen, tästä tulee mieleen tiettyjä yhtäläisyyskiä eräisiin paikallisiin juttuihin.
Vastaa Viestiin