77-vuotias mies on löydetty 46 vuoden vankilapaon jälkeen New Mexicossa Yhdysvalloissa.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Maukka Peruslätkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 507
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2019 7:30 am

77-vuotias mies on löydetty 46 vuoden vankilapaon jälkeen New Mexicossa Yhdysvalloissa.

Viesti Kirjoittaja Maukka Peruslätkä »

Mies ampui poliisia 46 vuotta sitten Yhdysvalloissa ja pakeni vankilasta – ammuttu poliisi ei lakannut etsimästä tekijää ja uurastus palkittiin: Ampuja eli valehenkilöllisyyden turvin.

77-vuotias mies on löydetty 46 vuoden vankilapaon jälkeen New Mexicossa Yhdysvalloissa. Asiasta kertoo brittilehti Guardian.

Luis Archuleta niminen mies pidätettiin keskiviikkona Espanolan kaupungissa, jossa hän oli elänyt väärennetyn henkilöllisyyden turvin. Archuleta oli muuttanut nimekseen Ramon Montoya.
Ampui poliisia vatsaan

Kiinniotettua syytettiin vuonna 1971 denveriläisen poliisin Daril Cinquantan ampumisesta henkilöllisyystarkastuksen yhteydessä.

Poliisi yritti tarkastaa Archuletan autossa olleita aseita, mikä johti tappeluun ja hän ampui poliisia vatsaan.

Oikeus tuomitsi Archuletan vuonna 1973 hyökkäyksestä tappavalla aseella.

Miehen vankilapaon aikoihin Cinquanta eläköityi, ja perusti oman tutkintayrityksensä. Hän jatkoi yrityksensä kautta Archuletan etsintää.

Vasta nyt hänen uurastuksensa tuotti tulosta, kun hän sai vinkkipuhelun.

– Sain puhelun henkilöltä, joka sanoi ajatelleensa asiaa. Hän kertoi missä minua ampunut mies on. Olin hyvin skeptinen asian suhteen, Cinquanta kertoi.

– 46 vuotta myöhemmin saan yllättäen puhelinsoiton, ja hän kertoo minulle osoitteen sekä valenimen, hän ihmettelee.
Cinquanta haluaisi puhua miehen kanssa

Coloradon tuomioistuin antoi Archuletasta uuden pidätysmääräyksen, ja hänet pidätettiin noin 30 kilometrin päästä Santa Fen kaupungista.

Cinquanta haluaisi tavata häntä ampuneen miehen, kun hän on jälleen pidätettynä Coloradossa.

– Haluaisin istua alas ja puhua hänen kanssaan. Hän joko puhuu tai ei puhu minulle. Ken tietää? Cinquanta pohti.


https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mie ... #gs.cdrx5i
ReissuLasse
Jessica Fletcher
Viestit: 3218
Liittynyt: To Touko 07, 2015 6:47 pm

Re: 77-vuotias mies on löydetty 46 vuoden vankilapaon jälkeen New Mexicossa Yhdysvalloissa.

Viesti Kirjoittaja ReissuLasse »

Kovaa uurastamista kun joku soittaa ja kertoo speksit.
Vastaa Viestiin