Maassa maan tavalla tai pois

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Ei tuo munkaan muistikuva väärässä ollut, kyllähän ne possut katosivat :D Nyt tuon artikkelin luettuani kylläkin tulee mieleen, mitä se keskustelu tuolloin koski: ei puhuttukaan maahanmuuttajien vaatimuksista vaan siitä, minkä helkkarin takia joku asiasta mitään tietämätön täti voi lähteä ottamaan kantaa asiaan aivan kuin maahanmuuttajien asemassa. Eikös tämä kuuluisa Suvivirsi-keskustelukin ole lähtöisin aivan muilta tahoilta kuin itse maahanmuuttajilta?
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

joey kirjoitti:Ei tuo munkaan muistikuva väärässä ollut, kyllähän ne possut katosivat
Onko joku maahanmuuttajaryhmä esittänyt toiveen kieltämisestä?
On esittänyt, ei kyllä ole tainnut toteutua.
Hyvin oli muistikuva kohdallaan. ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Marsalkka kirjoitti:
joey kirjoitti:Ei tuo munkaan muistikuva väärässä ollut, kyllähän ne possut katosivat
Onko joku maahanmuuttajaryhmä esittänyt toiveen kieltämisestä?
On esittänyt, ei kyllä ole tainnut toteutua.
Hyvin oli muistikuva kohdallaan. ;)
Äh Marsu, elä viilaa!
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mukavia olis kaikki eläinten muotoisen liikennemerkit, esmes. hirven muotoinen/värinen/kokoinen varoitus tien vieressä. varmasti kiinnittäis enempi huomiota ja säikähtäis, ku se nykynen hirvi-kolmio-varoitus.
(ja jalankulkijoille ja koululaisille samanlaiset..) :?:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Mata Hari
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Harrastushommissa järkättiin lasten leiriä, vapaaehtoisvoimin tietenkin. Olipa sitten kaksi maahanmuuttajaakin tulossa leirille. Aluksi ajattelin, että ihan mukava juttu. Sitten kun sain tämän muslimiperheen vanhemmilta listan, mitä heidän lapset eivät voi uskonnollisista syistä syödä ja mitä uskonto vaikuttaa leirillä oloon, muuttui oma mieli astetta synkemmäksi. Tässä vain muutamia esimerkkejä:

Grillimakkarat ja lihat oli heille hommattava yli 100 km:n päästä halal-lihakaupasta

Missään ei saanut olla liivatetta, leirikioskin karkit oli ostettava sellaisia, jokta heille sopi, ettei heidän lapsille tule paha mieli.

6-vuotiaan tytön uimavahtina ei voinut olla mies. Eikä yövahtina voinut olla mies. eli menipä nekin hommat uudelleen järjestelyyn

Vaatimuksia siis oli varsin hirveästi, mutta vanhemmat eivät itse osallistuneet leirin pyörittämiseen mitenkään (olivat ainoita vanhempia, jotka eivät edes itse saaneet kuljetettua lapsiaan leirille, autoja heillä kyllä on useampia)

Minussa ollut uinuva rasisti alkoi kieltämättä heräilemään.. :evil:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

esmes- kirjoitti:mukavia olis kaikki eläinten muotoisen liikennemerkit, esmes. hirven muotoinen/värinen/kokoinen varoitus tien vieressä. varmasti kiinnittäis enempi huomiota ja säikähtäis, ku se nykynen hirvi-kolmio-varoitus.
(ja jalankulkijoille ja koululaisille samanlaiset..) :?:
Ettei sitten kävisi niin, että esikuviensa muotoiset ja kokoiset liikennemerkit totuttaisivat autoilijat siten, että kun tienvierustassa sitten seisookin oikea hirvi/lapsi, ei reagoidakaan mitenkään :D
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

joey kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
joey kirjoitti:Ei tuo munkaan muistikuva väärässä ollut, kyllähän ne possut katosivat
Onko joku maahanmuuttajaryhmä esittänyt toiveen kieltämisestä?
On esittänyt, ei kyllä ole tainnut toteutua.
Hyvin oli muistikuva kohdallaan. ;)
Äh Marsu, elä viilaa!
Muistutin vain todellisuudesta. ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
remo
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Marras 10, 2007 12:44 am
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja remo »

Tysin OT, mutta.... :D
Viikonloppuna bongasin Mäntsälässä kilpikonna "betoniporsaan". Oli ihan keskustassa ja kivan näköinen. Se ei ole mikään Suomessa luonnossa viihtyvä eläin, mutta mielestäni sopi hyvin katukuvaan. Se varmasti ei loukkaa ketään ja lapset eivät putoile kovin korkealta. Ai niin.... kilpikonna on rauhoitettu monessa maassa... 8) . Pitäisikö poistaa... :evil:
Tieto luo tuskaa
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

remo kirjoitti:Tysin OT, mutta.... :D
Viikonloppuna bongasin Mäntsälässä kilpikonna "betoniporsaan". Oli ihan keskustassa ja kivan näköinen. Se ei ole mikään Suomessa luonnossa viihtyvä eläin, mutta mielestäni sopi hyvin katukuvaan. Se varmasti ei loukkaa ketään ja lapset eivät putoile kovin korkealta. Ai niin.... kilpikonna on rauhoitettu monessa maassa... Pitäisikö poistaa...
Ovatko jotkut tietyt betoniporsaat loukanneet jotain tiettyä väestönosaa? Onko tämä väestönosa itse tuonut loukkaamisen esille?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
remo
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Marras 10, 2007 12:44 am
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja remo »

Ovatko jotkut tietyt betoniporsaat loukanneet jotain tiettyä väestönosaa? Onko tämä väestönosa itse tuonut loukkaamisen esille?
Tietty väestönosa on loukkaantunut homo-Mannerheimista.
Tieto luo tuskaa
remo
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: La Marras 10, 2007 12:44 am
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja remo »

kun sieltä joku Ali-ihminen (heh) muuttaa tänne (yleensä turvapaikkaan, kouluttamattomana ja työttömäksi) hän alkaa vaatia sitä sun tätä muutosta yhteiskuntaan, ettei tuntisi uskoaan ja vakaumustaan ja profeettaansa loukattavan.

No joo ja jos tuo tulisi edes vaatimisen jälkeen mutta kun kotimaiset sosiaalitantat tarjoavat asian hopealautasella nenän eteen "no voi voi meitä tuhmia kun meillä on tapana laulaa kuusijuhlassa virrenpätkä mutta ei me enää tehdä niin, jos se sua loukkaa..." Vai mitä mieltä olette taannoisesta Espoon betoniporsasepisodista? "Voi voi meitä tuhmia kun olemme tehneet siasta kuvan ja kumarramme sitä vaikka kaikkihan tietävät että sika on saastainen eläin. Se syö vaikka venäläistä everstiä" (Lähde: Veijo Meri; Manillaköysi)
Lainattu Taloussanomien nettisivulta.
Nyt lähden tiistain vapaapäivän kunniaksi bisselle ja syön makkaraa grillillä. Kaikki odottaa vuoroaan ihonväriin katsomatta.... 3 kk ja lähden taas Afrikkaan.
Tieto luo tuskaa
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Wikipedia kirjoitti:Espoon betoniporsaat
Espoon betoniporsaat olivat kuvanveistäjä Pekka Jylhän suunnittelemia vaaleansinisiä, sian muotoisia katukalusteita, jotka poistettiin Espoon keskuksesta, kaupungin virastotalojen lähistöltä alkuvuodesta 2001 alueen kaunistamista pohtineen kaupunginjohtaja Marketta Kokkosen vetämän johtoryhmän päätöksellä. Betoniporsaista syntyi kiista, sillä monien mielestä ne olivat kalliita, mauttomia ja vaarallisiakin, koska lapset kiipeilivät niiden päällä vilkasliikenteisen kadun keskikorokkeella. Niiden arveltiin myös sopivan huonosti kaupungin imagoon.

Yksi kommentoijista, Kanta-Espoon seurakunnan kappalainen Marja-Liisa Nokelainen, oli maininnut johtoryhmälle: "Sika on saastainen eläin tiettyjen etnisten ryhmien keskuudessa." Porsaiden arveltiin näin loukkaavan alueella asuvia muslimeja. Pastori Nokelainen kertoi Helsingin Sanomien mukaan, että hänen lausumansa ei johtunut muslimeilta tulleista vaatimuksista. "Kukaan ei ole vaatinut mitään. Minä vain mainitsin sian symboliikasta." Asiasta jäi pastorin etnisiä ryhmiä koskeneen kommentin johdosta elämään kaupunkitarina, jonka mukaan porsaat oli poistettu muslimien vaatimuksesta. Todellisuudessa muslimiyhteisö ei ollut osallistunut keskusteluun. Tiedotusvälineet kertoivat asiasta näkyvästi, ja väärän tiedon oikaisi ainakin Hufvudstadsbladet.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
msMarple
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 3:58 pm

Viesti Kirjoittaja msMarple »

Mata Hari kirjoitti:
Vaatimuksia siis oli varsin hirveästi, mutta vanhemmat eivät itse osallistuneet leirin pyörittämiseen mitenkään (olivat ainoita vanhempia, jotka eivät edes itse saaneet kuljetettua lapsiaan leirille, autoja heillä kyllä on useampia)
Luulisi, että noilla erikoisvaatimuksilla vanhemmat ois itse kustantaneet lapsiensa tarpeet. Itse keliakiasta kärsineenä muistan, miten rakas äitini laittoi omat eväät mukaani vastaavanoloiselle leirille, kun en normiruokaa pystynyt syömään.
Everything below you, nothing above
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

remo kirjoitti:
Ovatko jotkut tietyt betoniporsaat loukanneet jotain tiettyä väestönosaa? Onko tämä väestönosa itse tuonut loukkaamisen esille?
Tietty väestönosa on loukkaantunut homo-Mannerheimista.
Taisi olla hieman vaikea kysymys...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
JPa
Remington Steele
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Tammi 09, 2008 8:41 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPa »

Pirkkalassakin on noita possuja. Ihan yrityksen parkkipaikalla. Viitti nyt enempää kommentoida ettei mene aihe lukkoon. Suututtaa koko islam kaikin puolin.
Lisää löylyä, PRKL!!!
”Kyynelien tuskaa, verien velka." Tytöt sanovat haastattelun lopuksi rikollisjärjestön tunnuslauseen: - "Vaikka sä oot hopeeta, niin sä oot täyttä kultaa." :mrgreen: :lol:
Vastaa Viestiin