Uskallatko sanoa ääneen mitä ajattelet?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kalle-Ville
Adrian Monk
Viestit: 2525
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 5:48 pm

Viesti Kirjoittaja Kalle-Ville »

Mariacka kirjoitti:
Loka kirjoitti:Uskallan sanoa asiani kuten ne ovat, myös mielipiteeni. Itsesuojeluvaisto on kuitenkin kohdillaan joten siitä syystä nimimerkki. Tämän on nyt niin, että Markuksen lisäksi myös Ari Savolainen kirjoittaa omalla nimellään myös tänne. Kummassakin on sama tietty ominaisuus, propaganda ja se toimii parhaiten omalla nimellä varustettuna.
Itse en usko, että nimeni julkaiseminen toisi mitään lisäarvoa tänne kirjoittamilleni teksteille. Virtuaalimaailmassa voi olla virtuaalinimetkin. Blogit ovat sitten erikseen.

En myöskään tunne tarvetta olla julkinen vapaa-ajallani.
Lisäarvoa olisi se, että voisi tarkastaa terveydenhuollon ammattilaisten rekistereistä yms. sen, oletko kertomasi mukaan pitkän kokemuksen mielenterveyspotilaista omaava, ja myös sen minkätasoinen koulutus sinulla on, jos ylipäätään olet sillä väittämälläsi alalla.

Täällä nimimerkkien takana voi esittää olevansa aivan mitä vain, vaikka ei olisikaan. Itse esiinnyn täällä vain 'valistuneena kadunmiehenä' tästä syystä enkä esitä kommenttieni painoksi mitään, mitä toinen lukija ei voi tarkastaa mistään.
Suomen kansalaiset ovat muka tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia lain edessä, mutta toisilla meistä tätä tasa-arvoisuutta ja yhdenvertaisuutta on jostakin syystä kuitenkin enemmän kuin muilla.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kalle-Ville kirjoitti: Lisäarvoa olisi se, että voisi tarkastaa terveydenhuollon ammattilaisten rekistereistä yms. sen, oletko kertomasi mukaan pitkän kokemuksen mielenterveyspotilaista omaava, ja myös sen minkätasoinen koulutus sinulla on, jos ylipäätään olet sillä väittämälläsi alalla.

Täällä nimimerkkien takana voi esittää olevansa aivan mitä vain, vaikka ei olisikaan. Itse esiinnyn täällä vain 'valistuneena kadunmiehenä' tästä syystä enkä esitä kommenttieni painoksi mitään, mitä toinen lukija ei voi tarkastaa mistään.
Olen kertonut tietääkseni ainoastaan, että minulla on pitkä kokemus sairaalamaailmasta sekä vuosien kokemus oikeuspsykiatrisesta työstä. On jokaisen oma asia, uskooko tätä vai ei. Mistään julkisesta rekisteristä ei taida tuollaista tietoa edes löytyä, nimellänikään.

Jos jokin asia toisessa kirjoittajassa ärsyttää, voi käyttää yksityisviestejä.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

netti on loistava keksintö, parasta mitä 1900-luvulla on keksitty! en yleensä allekirjoita omia juttujani enää muutaman kuukauden kuluttua.. mutta sehän on vaan hyvä, eli kehitystä tapahtuu :D
sanon päin naamaa mitä ajattelen ja niin myös täällä, eikös netiketti ole just sitä että samat asiat voisi esittää myös livenä? ei ole tapana ihmisiä haukkua tai ajatella joko/tai. monentaustaisia ihmisiä täälläkin, haluan tuoda oman osani keskusteluun, mausteeksi. kokoajan oppii ja kuulee uutta teiltä ja toivottavasti mullakin on jotain annettavaa (muuta kuin sananhelinää ja tuulenviemää) :D
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Uskallanko sanoa ääneen mitä ajattelen?

Valitettavasti. :?
Every ship must sail a world.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Uskallan, mutta valikoin hieman, mitä sanon ja mitä en. En siksi, että toinen osapuoli voisi loukkaantua niistä tai mitään, vaan lähinnä sen vuoksi, onko sillä painoarvoa vaiko ei.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Paha taipumus sanoa kärkevästi silloin, kuin vastapuoli "ansaitsee" sen. Sillä ei tosiaan saa mitään aikaiseksi, eikä aina kannata vastata samalla mitalla.
Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Uskallan puhua suoraan ja kieltämättä se kyllä hankaloittaa välillä elämääni. Nimittäin kun ihan kaikkea ei tarvitsisi sanoa suoraan, jos haluaisi välttyä konflikteilta. Akkavaltaisella alalla kun ole, itsekin toki nainen, mutte en sellainen juoruileva, kiroileva, selän takana puhuja ja sitten kun sanoo suoraan asiat niinkuin ne on, heti leimataan vittumaiseksi. Ei se mua haittaa, mutta mielästäni on paljon vittumaisempaa ja raukkamaisempaa puhua selän takana kuin nokikkain. Perrkele! :twisted:
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

uskallan sanoa mitä ajattelen.

Ei mun mielestä ole kuitenkaan mitenkään erityisen kunniakasta tai rohkeaa...usein ihmiset päästelevät suustaan typeriä asioita joita eivät oikeasti tarkoita...tai ymmärrä edes...

mun mielestä on ookoo jos on suorapuheinen ja tietää mistä puhuu eikä pyri tahallaan loukkamaan tai hyökkäämään muita ihmisiä kohtaan ...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Niin tai siis uskallanhan minä mutta en aina sano..vaikka ei mulla ole tarvetta hävetä sitä mitä suustani ulos päästän..tai no..okei pakko myöntää että joskus tulee möläytettyä mutta sekin on ihan inhimillistä.
Ei aina pysty olemaan niin laskelmoiva että miettii tarkkaan jokaisen sanomansa ettei se vaan loukkais kettään.
Kuten esimerkiks jos otetaan poliisi ja rikollinen niin olis tosi hankalaa olla siinä välissä sitten kummallekki osapuolelle"kiltti" jos meinaa puhua suunsa puhtaaks..eli en ala mielistellä mutta edelleenkin muistan lisätä oikeisiin paikkoihin lauseeseeni että"minun mielestä". Se antaa kuvan että tässä en ole olemassa oikeessa vaan erehtyvänä ihmisenä ja että kunnioitan toista osapuolta..

Suhteessa taas tämä termi puhua suunsa puhtaaksi on toisinaan erittäin hyvä ja ilmaa puhdistava tapa selvittää välejä..saattaa jopa oppia jottain uutta...
Eikä kannata pelätä puhumista jos kerta suomen laki ja nettietikettikin on hallinnassa.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

markja kirjoitti:Kuinka moni täällä uskaltaa kirjoittaa OMALLA NIMELLÄÄN? Olenko minä ainut? Miettikääpä vähän, miksi ette uskalla omalla nimellänne kirjoittaa ja miettikääpä sitten, onko Suomessa ihan oikeasti sananvapautta vaiko ei...
Hmm...
Eikös se ole oikeaa sananvapautta että voi kirjoittaa myös nimimerkin suojissa?
Se että olet narsisti, ei tarkoita että ajat sananvapautta.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Porin kirjoitti: Eikös se ole oikeaa sananvapautta että voi kirjoittaa myös nimimerkin suojissa?
Se että olet narsisti, ei tarkoita että ajat sananvapautta.
:)


On monia syitä, miksi joku (suurin osa) haluaa kirjoittaa nimimerkillä. Kai sen jokainen tajuaa. Mehän ei tosiaan olla töissä täällä, tämä ei sais kai olla niin vakavaa, että oikea nimi vaan alle ja verileima vielä varmemmaksi vakuudeksi... sekö todistaisi, että seison varmasti joka sanani takana? :roll:
Nothing is quite what it seems
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Kyllä mä silti seison sanojeni takana, vaikka nimimerkillä kirjoitankin. Ja uskallan sanoa mitä ajattelen, nimimerkillä ja ilman. Tietysti tilannekohtaisesti joko hillitymmin tai isommilla kierroksilla ;) Ja on tilanteita, joissa täytyy osata olla sanomattakin. Silloin olen hiljaa.

Sitä arvostetaan paljon, että uskaltaa sanoa mitä ajattelee, mutta aina se ei ole hyvä asia. Luoja sentään, jos kaiken sanoisi ääneen mitä ajattelee.. :oops: :D Eli siis järkeä käyttäen reilu meininki.
Nerot hallitsevat kaaoksen
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Se, että tällaisella palstalla haluaa käyttää nimimerkkiä, ei kyllä mun mielestä kerro mitään sananvapaudesta. Käsittelyssä on todella arkaluontoisia asioita ja mielipiteitä vaihdellaan niin karkuteillä olevista murhamiehistä kuin prätkäjengiläisistäkin. Ihan ymmärrettävää, että sitä ei mielellään tee omalla nimellään, sanoi sananvapaus sitten mitä tahansa :D
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Niin se riittää että nimi tungetaan jo niin moneen paikaan niin en enää vapaalla halua sitä tuoda esille ellei ole pakko..
Esim. koulussa en halunnut että luokkalaisilleni kerrotaan mun sukunimeä ihan hek.koht. syistä niin olin iloinen että näin luuvattiin mutta eikö sitten opettaja mennyt möläyttämään sen kaikille..ja yläasteella kaikkien luokkalaisten nimet painettiin johonkin hiton lappuseen joka jaettiin kaikille.siis ei haitannu et luokkalaisille mut koko koulun oppilaitten nimet luki siinä..Eli kun ei kouluakaan voi käydä sen turvin ettei nimeä tietäis koko koulu niin jossain edes..
Eikä sillä että häpeäisin mielipiteitäni..
Tuo pitää myös hyvin paikkaansa että täällä keskustellaan osittainkin henkilökohtaisistakin asioista vaikka eihän niitä tänne pakko ole laittaa..kuitenkin teksteissä, uskon että muidenkin kun mun, on varmasti paljon viittauksia omaan elämäänsä..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Uskallan, mutta sosiaalisena ihmisenä en välttämättä kaikille suoraan sano.
On tietenkin henkilöitä joille ei kannata sanoa suoraan. :)
What's up, fuckers?
Vastaa Viestiin