Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Shamaani
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Maalis 18, 2019 9:25 pm

Re: Mitä Rovaniemellä tapahtuu?

Viesti Kirjoittaja Shamaani »

https://yle.fi/uutiset/3-11870705

Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta
Poliisi sai Rovaniemellä maanantaina aamupäivällä ilmoituksen, että Rantavitikalla makaa verinen mies.

Poliisi tutkii Rovaniemellä kuolemantapausta. Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen puolialaston ruumis maanantaina, toisena pääsiäispäivänä.

Yliopiston takana kulkee ulkoilureitti. Ruumiin löysi alueella ulkoillut sivullinen.

Poliisi selvittää miehen kuolinsyytä, mutta asiassa ei Lapin poliisin tiedotteen mukaan ole tässä vaiheessa syytä epäillä rikosta.
Nuorisojoukko kierrättää tyylikkäästi veristä videoa erään kerrostaloasunnon pihasta. Itse ruumista ei videolla näy. Spekuloinnin ymmärrän tässäkin tilanteessa, leviäviä videoita en.

Surullista kuinka paljon pahoinvointia tässäkin "maailman onnellisimmassa maassa" on ja kuinka äärettömän vaikea apua on saada, vaikka sitä hakisikin.

Supoteus
Susikoski
Viestit: 47
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2018 7:27 pm
Paikkakunta: Ouagadougou

Re: Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta

Viesti Kirjoittaja Supoteus »

Sikäli mikäli menehtynyt on opiskelija niin en ihmettele. He ovat tällä hetkellä todella kovilla kun ei ole mitään menoja eli bileitä tm. koska korona, ei näe kavereita ja sitten pitäs jaksaa vielä kotona opiskella. Surullista että tämmöstä sattuu. Voimia omaisille.
"Mies tapettiin Tyrväällä".
"Ai siis millä se tapettiin?"

Pahus
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2021 8:21 pm

Re: Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta

Viesti Kirjoittaja Pahus »

Minäkin täällä uusi olen ja mielenkiinnolla heti tätä ketjua tulin lukemaan.
Onko tosi, että tästä jo videota levitellään jossain nuorison keskuudessa?
Minäkin ymmärrän hyvin spekulaatiot, mutta nämä videot menee yli mun ymmärryksen

BigDane
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: La Joulu 29, 2018 11:42 pm

Re: Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta

Viesti Kirjoittaja BigDane »

Pahus kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 3:40 pm
Minäkin täällä uusi olen ja mielenkiinnolla heti tätä ketjua tulin lukemaan.
Onko tosi, että tästä jo videota levitellään jossain nuorison keskuudessa?
Minäkin ymmärrän hyvin spekulaatiot, mutta nämä videot menee yli mun ymmärryksen
Videota mistä? Vainajasta?

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Lapin yliopiston takaisesta metsästä löytyi miehen ruumis – poliisi ei epäile rikosta

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

BigDane kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 3:49 pm
Pahus kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 3:40 pm
Minäkin täällä uusi olen ja mielenkiinnolla heti tätä ketjua tulin lukemaan.
Onko tosi, että tästä jo videota levitellään jossain nuorison keskuudessa?
Minäkin ymmärrän hyvin spekulaatiot, mutta nämä videot menee yli mun ymmärryksen
Videota mistä? Vainajasta?
No EI!!
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Mitä Rovaniemellä tapahtuu?

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

Shamaani kirjoitti:
Ti Huhti 06, 2021 8:11 am
Surullista kuinka paljon pahoinvointia tässäkin "maailman onnellisimmassa maassa" on ja kuinka äärettömän vaikea apua on saada, vaikka sitä hakisikin.
Ei se kyllä ihan noinkaan mene, vaikka varmasti jotkut ihmiset ovatkin kokeneet vaikeuksia avun saannin suhteen. Terveydenhuollossa ja sosiaalitoimessa on kuitenkin paljon käyttämättä ja perumatta jääneitä käyntejä eli asiakkaat eivät saavu vastaanotoilleen.

Sitten taas jos he asioivat vaikka sossussa tai velkaneuvonnassa, niin harva siellä kertoo, että "oon pystyssä 35 000 egee tukkukauppiaalle" tai "1600 eukon velka hovihankkijalle". Samoin jossain psykologin vastaanotolla jätetään kertomatta, että on tullut tappouhkauksia, koska jostain syystä niistä ei haluta kertoa poliisillekaan. Ahdistaa vaan niin hitosti ja pelottaa eikä voi liikkua ihmisten ilmoilla, mutta eipä niihin vaivoihin yleensä psykologin kanssa käydyt keskustelut auta.

Esimerkiksi minulle tulee heti mieleen yli 10 itsemurhan tehnyttä, jotka ovat olleet syvällä huumebisneksissä ja moni heistä on itsekin käyttänyt huimausaineita. Uskon kyllä, että heitäkin olisi varmaan pystytty auttamaan ainakin jonkin verran, mutta ymmärrän senkin ettei moni jaksa edes ajatella avun piiriin hakeutumista. Tälläkin hetkellä pystyn luettelemaan yli 20 rikoksissa mukana olevaa ja silti poliisivirassa toimivaa poliisia. Lisäksi on syyttäjiä, asianajajia, tuomareita, maallikkotuomareita, vankilan henkilökuntaa jne. Jos taas mennään sosiaalityöntekijöiden, psykiatrian ja päihdehoidon työntekijöiden puolelle, ei edes 100 riitä numeroksi. Eikä edes 200. Hakeutuisitko itse hoitoon tai poliisin luokse, jos tietäisit siellä olevan hienoja titteleitä käyttäviä rikollisia vastassa? Olen itsekin istunut monella puolella pöytää ja tiedän jotain niistä asioista.
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Vastaa Viestiin