Itsemurha

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Usein kuulee, kuinka itsemurhan tekijöitä tituleerataan pelkureiksi ja luusereiksi, mutta tietyllä tapaa mielestäni se on melkeinpä päinvastoin. Kyllä se tietynlaista munaa vaatii, että uskallat ja yleensäkin kykenet lopettamaan itsesi. Varsinkin, kun tietoa siitä tuonpuoleisesta ei ole. Monet kun sanoo, että "sillä on nyt kaikki hyvin". Mutta eihän sitä kukaan voi varmaksi sanoa.

Itse uskon että jonkinlainen henkimaailma on olemassa.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Porin

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Porin »

TheBride kirjoitti:Usein kuulee, kuinka itsemurhan tekijöitä tituleerataan pelkureiksi ja luusereiksi, mutta tietyllä tapaa mielestäni se on melkeinpä päinvastoin. Kyllä se tietynlaista munaa vaatii, että uskallat ja yleensäkin kykenet lopettamaan itsesi.
Siihen pystyy kuka vaan, ja siksi se onkin luuserien ja pelkurien hommaa. Koska eivät uskalla ottaa vastuuta teoistaan, tai pelkäävät että asioiden kuntoon saamiseksi pitää tehdä töitä.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ En minä vaan pystyisi.
Eikä se ole noin mustavalkoista muutenkaan.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Nätti_Jussi
Agentti Scully
Viestit: 653
Liittynyt: La Loka 13, 2012 8:10 pm

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Nätti_Jussi »

Ei olisi minullakaan munaa tehdä itsaria. Pelkäisin liian paljon helvettiin joutumista.
- Kyllä se on sitä, aina se on sanonu sitä, et se on Ulvilassakin niin se on tullu sinne, avannu oven ja sitten huutanu sinne että "millä lyödään päähän, no vasaralla tietenkin".
Porin

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Porin »

TheBride kirjoitti:^ En minä vaan pystyisi.
Eikä se ole noin mustavalkoista muutenkaan.
Kärjistämiseen pitää joskus vastata samanlaisella.

Mutta totta se on. Vaatii luonnetta selvitä vaikeuksista, myöntää virheensä itselleen ja läheisilleen, pyytää anteeksi, maksaa velkansa jne jne jne. Kaikki ei aina siihen pysty.

Mutta kuka vaan voi päättää itse päivänsä. Se on aina helpompi tie.
On todella tervettä ajatella, että itsestä ei siihen kuitenkaan olisi.
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja TheBride »

^ Millähän tavalla oman mielipiteen ja näkemysten kertominen on kärjistämistä? :lol:

Minun mielestäni itsensä päättäminen ei ole välttämättä mikään "helpompi tie".
Eikä ne itsemurhan tekijät aina ole mitään suurvelkaisia ja suurongelmaisia.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Porin

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Porin »

TheBride kirjoitti: Minun mielestäni itsensä päättäminen ei ole välttämättä mikään "helpompi tie".
Eikä ne itsemurhan tekijät aina ole mitään suurvelkaisia ja suurongelmaisia.
Minun mielestäni lähes aina se on se helpompi tie. Siinä mielessä paskahousun temppu.

Toisesta lauseesta samaa mieltä, enkä ole kenenkään nähnyt niin väittäneen.
Tursaanpoika
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2011 12:10 am

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Tursaanpoika »

Onhan tuo totta että on helpoin tie ja myöskin itsekkäin. Mutta: joskus se tuska vaan kasvaa liian suureksi. Tämä on (ikävä kyllä) käynyt itsellänikin mielessä, ja pahimmassa painajaisessa (oikeassa painajaisunessa) laajennettuna kaiken lisäksi, ja sen muistaa... Yllättäen hakeuduin tuon takia lääkäriin ja lähti vyyhti aukeamaan hiljalleen. Nyt, sattuneista syistä, mieli heittää vuoristorataa ja kuten kellonajasta voi päätellä, on vuorokausirytmi ihan persiillään. Vähemmästäkin käsittääkseni ihmiset ovat päättäneet elonsa lopettaa, tuska ja ahdistus vain ovat mittasuhteiltaan liian isoja sietokykyyn nähden- Just my 2 cents.
viola riviniana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 112
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2014 11:20 am

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja viola riviniana »

Itsemurhan tekijöitä sanotaan itsekkäiksi, he muka ajattelevat vain itseään eivätkä sitä, minkä surun tuottavat läheisilleen. Asiaa voi kuitenkin katsoa myös toiselta puolelta: ehkä tuo itsemurhan tekijä on jo vuosikymmeniä halunnut päättää päivänsä. Ehkä hän on jo pitkään sairastanut masennusta, yrittänyt hakea siihen apua, yrittänyt kertoa pahasta olostaan, eikä kukaan ole välittänyt. Ehkä hän on juuri läheistensä takia kestänyt niin kauan, yrittänyt heidän vuokseen elää, vaikka oma elämä on ollut raskas taakka. Ja sitten lopulta taakka käy liian raskaaksi kantaa eikä väsynyt ja masentunut ihminen enää jaksa ajatella muuta kuin että haluaa levätä, haluaa pois tästä helvetillisestä olotilasta. Eikö tässä tapauksessa niitä omaisia voisi moittia itsekkäiksi? "Meidän takiamme sinä et olisi saanut tehdä tuota." Miten kauan pitäisi kärsiä siksi, ettei tuottaisi surua läheisilleen? Viisi, kymmenen, kaksikymmentä vuotta vai vielä kauemmin?
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Kuka loppujen lopuksi on itsekkäin, sitä voi tosiaan olla mahdoton sanoa. Joku on voinut laittaa elämänsä solmuun pelastaessaan vaikeuksista muita niin ettei jaksa auttaa enää itseään, jos mieli sairastuu tavalla tai toisella, vaikka silkasta uupumuksesta. Joku toinen voi sotkea elämänsä tyhmyyttään tai heikkouttaan ja kuvitella ettei mitään ole tehtävissä, vaikka lähes aina se kuvitelma on harhaa.
viola riviniana kirjoitti: Miten kauan pitäisi kärsiä siksi, ettei tuottaisi surua läheisilleen? Viisi, kymmenen, kaksikymmentä vuotta vai vielä kauemmin?
Onpas masentava kysymyksenasettelu. Masentuneilla on tapana luoda ajatuksia, jotka ylläpitävät heidän tilaansa. Tuo saattaa kuulua niihin. Tulevasta ei ole tietoa, mutta masentunut uskoo tietävänsä sellaista mitä hän ei oikeasti tiedä. Ainakaan itse en tahtoisi tehdä peruuttamatonta päätöstä sellaisessa tilassa.

Miksei voitaisi päinvastoin ajatella että aika on masentuneen puolella, koska se voi auttaa löytämään selviytymiskeinoja?
Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Se että kamelin selkä katkeaa ei mielestäni kerro mitään kamelin luonteesta tai moraalista. Voi olla itsekäs ja moraaliton kameli tai aasi, tai sitten ei. Tosiasia kuitenkin on, että jos vain jatkaisi kävelyä, selkä todennäköisesti kestäisikin.
tasras
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:56 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja tasras »

EuroJR kirjoitti:Pankaas yv:tä tulemaan kaikki, joita kiinnostaa eräs tietty sensuroitu päiväkirja.
Vieläköhän löytyy Päivikirja? Tallensiko joku tekstit, ja ovatko yhä vuosien jälkeen tallessa? Minulle voisi mieluusti laittaa jos löytyy.
Luin tuon koko päiväkirjan silloin muinoin, ja nyt sattui tämä ketju eteen jossa siitä oli keskusteltu.
OAY
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Ma Helmi 17, 2014 2:34 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja OAY »

tasras kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Pankaas yv:tä tulemaan kaikki, joita kiinnostaa eräs tietty sensuroitu päiväkirja.
Vieläköhän löytyy Päivikirja? Tallensiko joku tekstit, ja ovatko yhä vuosien jälkeen tallessa? Minulle voisi mieluusti laittaa jos löytyy.
Luin tuon koko päiväkirjan silloin muinoin, ja nyt sattui tämä ketju eteen jossa siitä oli keskusteltu.
Samaa kyselisin minäkin, kiitos jos joltakulta löytyy ja viitsii laittaa.
Clarice S.
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Su Marras 02, 2014 6:13 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja Clarice S. »

tasras kirjoitti:
EuroJR kirjoitti:Pankaas yv:tä tulemaan kaikki, joita kiinnostaa eräs tietty sensuroitu päiväkirja.
Vieläköhän löytyy Päivikirja? Tallensiko joku tekstit, ja ovatko yhä vuosien jälkeen tallessa? Minulle voisi mieluusti laittaa jos löytyy.
Luin tuon koko päiväkirjan silloin muinoin, ja nyt sattui tämä ketju eteen jossa siitä oli keskusteltu.
Täällä kanssa olisi kiinnostusta, jos jollakulla olis viitsimystä, kiitos
"You have to go on and be crazy! Craziness is like heaven."
Michelangela
Neuvoja-Jack
Viestit: 581
Liittynyt: La Helmi 05, 2011 1:06 pm
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Itsemurha

Viesti Kirjoittaja Michelangela »

Välillä olen pohtinut tällaista, että olisiko helpompaa jaksaa elää, jos komeron perukoilla olisi varmuuden vuoksi löytyvillä se nopea ja tehokas tapa: syanidi-kapseli, tms? Jospa sellaisen olemassaolo vaikka helpottaisi tätä nurkkaan ja loppuun ajetun toivottomuutta? Kunhan pohdin. En sitten välttämättä jaksa vastata, jos joku tai jotkut vaikka yrittävät mua tsempata tai haukkua tms, mutta hyväntahtoiset viestit toki luen silti läpi. Juu, on hoitoa, on ollut jo kauan, jne. Kunhan pohdin.
"Tropic corridor, tropic treasure/ What got us this far, To this mild equator?"
Vastaa Viestiin