Holokausti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Uskotko holokaustin tapahtuneen

Kyllä
102
55%
En
27
14%
On tyhmää epäillä holokaustia, tottakai se on totta
58
31%
 
Ääniä yhteensä: 187

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tuo kuulostaa tosiaan aika isolle luvulle ja voisiko tosiaan ollamahdollista että noin moni on siellä kuollut..? 6 miljoonaa.. hmm..
Auschwitzin rauniot voisi olla hyvä paikka käydä ja sen jälkeen varmasti oppisi kunnioittamaan omaa vapauttaan ja sitä missä elää ja asuu.
Noita uskomattomia selviytymistarinoita kerrotaan ja uskon niihin osittain.
Kyllähän tuolla on ollut niin hirveästi ihmisiä että heidän kontrolloiminen ei ole varmasti ollut aukotonta. Varmaan todella moni on yrittänyt karata mutta onnekkaimmat vaan päässeet perille asti. Kukaan ei koskaan tule kaikkea tuosta paikasta tietämään ja se on vaan sääli. Ehkä löytyis vähän enemmän kunnioitusta erinäisiä asioita kohtaan jos tiedettäisi enemmän.

Sitten tuli vaan mieleen kun puhutaan että Juutalaisia yleisesti pidetään kun kukkaa kämmenellä heidän menneisyyden ja historian takia niin toisaalta olen sitä mieltä että ne jotka on tuolla leireillä olleet niin saakoon se kunnioitus mutta muuten ei juutalaisten toimia tulisi katsella läpi sormien. Joku tuolla kärkkäästi jollain palstalla väitti että kaikkea juutalaisten tekemää pidetään pyhimyksellisenä heidän historian vuoksi. Ei se nyt ehkä ihan niin ole mutta kuitenkin kaikilla samat oikeudet.
Onko tästä jotain faktaa että Juutalaisia kohdellaa erilailla nykyäänkin? Meni varmaan vähän OT mutta jollain tapaa iaheeseen liittynee..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Sitä edelleen kyselisin, että mihin hittoon ne runsaat kuusi miljoonaa sitten ovat kadonneet?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:Sitä edelleen kyselisin, että mihin hittoon ne runsaat kuusi miljoonaa sitten ovat kadonneet?
Paljon saippuaa..

En osaa kyl sanoa, mut eiks niistä jääny ihan kunnon todisteitakin jälkeen, hiusvuoret keskitysleireillä jne. ?

Minä vastaisin itse aiheeseen, että en tiedä, olen suht paljon lukenut natseista kertovaa kirjallisuutta mutta pitää aina ottaa huomioon se, että voittajavaltiot määrittelee historian ja yleensä omalle kannalleen sopivaksi, joka tapauksessa juutalaisia tapettiin ihan pirusti.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Bombay kirjoitti: En osaa kyl sanoa, mut eiks niistä jääny ihan kunnon todisteitakin jälkeen, hiusvuoret keskitysleireillä jne. ?

---

mutta pitää aina ottaa huomioon se, että voittajavaltiot määrittelee historian ja yleensä omalle kannalleen sopivaksi, joka tapauksessa juutalaisia tapettiin ihan pirusti.
Jäihän niistä todisteita, mutta ilmeisesti joku sitten kuvittelee näiden todisteiden olevan väärennettyjä. Enkä nyt tarkoita tällä ketään palstalaista tai muutenkaan ketään yksittäistä henkilöä, vaan ylipäätään näitä valopäitä jotka uskovat ettei mitään ole tapahtunut tai että tapahtunutta on suurenneltu.

Kiinni jääneet natsit ovat itsekin vahvistaneet luvut, enkä ymmärrä mitä hyötyä liioittelemisesta heille olisi.

Täältä voi tutkia hieman numeroita. Ja etenkin niiden suuruusluokkia: http://www.holocaust-history.org/~rjg/deaths.shtml
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

mulla nousee karvat pystyyn ihmisistä, jotka kirkkain silmin väittävät, että joukkomurha on vaan hyvin sunnniteltua propagandaa ja suurimmaksi osaksi juutalaisten keksimää satua...voi vittu, että ihmiset voi olla joskus todella tyhmiä, eikä opita menneisyydestä mitään, koska suljetaan silmät kaikilta kauheuksilta.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:mulla nousee karvat pystyyn ihmisistä, jotka kirkkain silmin väittävät, että joukkomurha on vaan hyvin sunnniteltua propagandaa ja suurimmaksi osaksi juutalaisten keksimää satua...voi vittu, että ihmiset voi olla joskus todella tyhmiä, eikä opita menneisyydestä mitään, koska suljetaan silmät kaikilta kauheuksilta.
Voitko kertoa minulle, mihin konkreettisin FAKTOIHIN, siis TODISTEISIIN tuo 6 miljoonaa keskitysleirillä teurastettua juutalaista -perustuu? En siis tarkoita että "se lukee historiankirjassa" tai "kaikkihan sen tietää", vaan ihan perustavaa laatua oleva LÄHDETTÄ MIHIN SE NOJAA?

Veikkaan, että saat hakea aika kauan. Sanotaan vaikka niin.

2. MS niinkuin kaikki sodat on täynnä propagandaa. Voittajan propaganda jää sitten aina viralliseksi totuudeksi. Vai luuletko, että meille kerrottaisiin tämmöistä historiaa jos Saksa olisi voittanut 2. MS? HAH!

Meille kerrottaisiin, miten Puola kaivoi verta nenästään, sorti saksalaisvähemmistöä ja provosoi rajaselkkauksen Saksan alueella olevalle radioasemalle hyökkäämällä. Saksa sitten vapautta Puolan. Hitler tarjosi rauhaa, mutta sotaa himoitsevat Ranska ja UK hyökkäsivät Norjaan ja Saksan oli pelastettava veljeskansansa. Saksa nujersi mokomat sotaa himoitsevat hirviöt ja perusti Euroopan Unionin ;). Niin ja nuo britit ja jenkit olivat kamalia, USA:ssa laittoivat keskitysleireihin miljoonia aasialaisia ihmisiä ja kiduttivat näitä kammottavin keinoin. Hyökkäsivät ja pommittivat Saksan kaupunkejakin ilmiliekkeihin, tappaen satoja tuhansia siviileitä, mistä syystä USA:n ja UK:n ilmavoimien komentajat saivat kuolemantuomion "Bristolin sotasyyllisyysoikeudenkäynnissä". Neuvostoliitto nyt oli oma lukunsa, murhaaja-hirviä Stalin tapatti kansaansa kymmeniä miljoonia, mutta onneksi Hitler sai sen loppumaan ja vapautta Ukrainan, Valko-Venäjän, Viron, Latvian, Liettua jne. Neuvostoliiton ikeestä.

jne. jne. jne.

Miettikää. Miettikää vähän. Ja kysykää faktoja.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

"faktamies" iskee jälleen.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Eikö Suomestakin luovutettu tuonne se 2 vai 3 juutalaista aikanaan?

Tämmöinen hämärä mielikuva on jäänyt historiantunneilta mieleen. (Lähinnä varmaan siksi, koska historianopettajani oli sylkevää sorttia ja innostui aina puhuessaan saksalaisista ja Hitleristä niin, että joka kerta kun hän lausui sanan Auschwitz tai holokaust, saattoi nähdä kymmenien pienien sylkipisaroiden lentävän. Kerrankin oli jotain syytä seurata mitä opettaja puhuu, että pystyi tarpeen tullen väistelemään. Myös nimi "Schaumann" aiheutti saman reaktion.)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:"faktamies" iskee jälleen.
Argumentum ad hominem.
Voisitko esittää jotain konkreettisia, perusteltuja väittämiä tai kumota minun esittämiäni? Onnistuisko? Eipä tietenkään - koska olen oikeassa mutta et halua sitä myöntää etkä pysty kumoamaankaan. Hah.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

markja kirjoitti:Voisitko esittää jotain konkreettisia, perusteltuja väittämiä tai kumota minun esittämiäni?
Saisinko jotain faktaa siitä, että sinä olet esittänyt väittämiä holokaustin uhrien lukumäärän suhteen?
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

markja kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:"faktamies" iskee jälleen.
Argumentum ad hominem.
Voisitko esittää jotain konkreettisia, perusteltuja väittämiä tai kumota minun esittämiäni? Onnistuisko? Eipä tietenkään - koska olen oikeassa mutta et halua sitä myöntää etkä pysty kumoamaankaan. Hah.
miksi minun pitäisi vastata sulle yhtään mitään? sun kanssa keskustelu on yhtä antoisaa kuin kiviseinän kanssa etkä kunnioita muiden mielipiteitä saati niitä mainitsemiasi lähteitä kuitenkaan, joten miksi minun pitäisi vaivautua? mene haastamaan riitaa jonkun toisen kanssa, mua ei kiinnosta vääntää sun kanssa. Olen pitänyt sua ihmisenä jonka realiteetit on pahasti vinksallaan, mutta tämä viimeisin viestisi "tiedän, ettei juutalaisia tapettu miljoonia eikä holokaustia koskaan tapahtunutkaan", on kyllä paksuinta puppua mitä olet koskaan suustasi päästänyt. sen sijaan, että tulet tivaamaan multa lähteitä ja vaadit kumoamaan "faktasi", tee joskus itse likainen työ ja mene kirjastoon. kirjaston tädit varmaan voi etsiä sulle sopivia kirjoja aiheeseen liittyen.

ai niin...ja toi latinankielinen lainaaminen tekee susta päivä päivältä naurettavamman. en tiedä puuttuuko sulta suomen kielen sanat tolle lauseelle, vai oletko jotenkin niin vinoutunut, että kuvittelet sen olevan suomea?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

VoDKa kirjoitti:Eikö Suomestakin luovutettu tuonne se 2 vai 3 juutalaista aikanaan?
Suomesta luovutettiiin muistaakseni 8 juutalaista Saksaan.Korjatkaa joku, jos olen väärässä, mutta näistä ainoastaan yksi selvisi hengissä.Nämä juutalaiset eivät olleet Suomen kansalaisia, vaan muualta tulleita pakolaisia.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

markja kirjoitti: 2. MS niinkuin kaikki sodat on täynnä propagandaa. Voittajan propaganda jää sitten aina viralliseksi totuudeksi. Vai luuletko, että meille kerrottaisiin tämmöistä historiaa jos Saksa olisi voittanut 2. MS? HAH!
Vastaa sinä markja kysymykseen, että minkä takia kiinnijääneet natsit itse myöntäisivät luvut elleivät ne pitäisi paikkaansa? Ja mihin ne miljoonat MS2:n aikana kadonneet siviilit ovat jääneet?

Ja minkä takia tuo antamani linkki luvuista ei kelpaa luotettavaksi lähteeksi? Voit itse lukea kirjat, joihin linkin tiedot perustuvat, lähteineen. Jos et jaksa kirjoja lukea, ei se ole minun syyni.
Viimeksi muokannut joey, Ma Maalis 17, 2008 8:55 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Kalessin kirjoitti:
markja kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:"faktamies" iskee jälleen.
Argumentum ad hominem.
Voisitko esittää jotain konkreettisia, perusteltuja väittämiä tai kumota minun esittämiäni? Onnistuisko? Eipä tietenkään - koska olen oikeassa mutta et halua sitä myöntää etkä pysty kumoamaankaan. Hah.
miksi minun pitäisi vastata sulle yhtään mitään? sun kanssa keskustelu on yhtä antoisaa kuin kiviseinän kanssa
Etpä kyllä sinäkään sen enempää ole antanut tälle keskustelulle kun se kiviseinä, ainut kommenttisi ei koskenut edes koko holokaustia vaan haukut erilaisen mielipiteen omaavia ihmisiä...

En tiedä miten te ymmärsitte Markja:n kommentin mutta minä ymmärsin sen pelkästään niin, että siinä puhutaan siitä, että voittajavaltio määrää aina historian ja se on toki täynnä propagandaa eikä varsinaisesti sanota, että "ei siel mitään jutkui kuallu".

Kyllähän mun mielestä on kummatkin yleisiä faktoja, se että 6 miljoonaa juutalaista kuoli siellä, näin meille kerrotaan ja opetaan. Ja myös että voittajavaltio määrää historian, näin ainakin mulle on opetettu. Tässä toki on pieniristiriitaisuus mutta jokatapauksessa juutalaisia kuoli pirusti, holokausti tapahtui mutta lukumäärästä en tiedä, voi olla 3 miljoonaa tai 6 miljoonaa.
Lizzie B.
Martin Riggs
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 12:41 am

Viesti Kirjoittaja Lizzie B. »

Kuva

Siitä vaan laskemaan lukumääriä. Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama, tapettiinko juutalaisia 1 tai 6 miljoonaa, tuon oheisen kuvan kaltaisen julmuuden kieltämistä ei voi perustella lukumäärillä.
I´m the weirdo in your bedroom
and I can see you in the dark
Vastaa Viestiin