Holokausti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Uskotko holokaustin tapahtuneen

Kyllä
102
55%
En
27
14%
On tyhmää epäillä holokaustia, tottakai se on totta
58
31%
 
Ääniä yhteensä: 187

combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Holokausti

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Kuva
Uskotko holokaustiin että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin ww2. Itse en usko että heitä tapettiin noin paljon, minä pidän tuota lukua todella liioiteltuna. Mutta tämä on oma mielipiteeni eikä minulla ole mitään faktoja tukeakseni omia epäilyksiäni!
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Onko sillä väliä, oliko tapettuja 1 vai 6 miljoonaa? Tai "vain" parisataatuhatta? Tai kymmenentuhatta?
Every ship must sail a world.

combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Eikö sinun mielestä ole väliä.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

combat18 kirjoitti:Eikö sinun mielestä ole väliä.
Minusta ei ole mitään merkitystä montako on tapettu jos on tapettu ja väärästä syystä..
Joo sori oon tyhmä enkä jaksa ettiä tietoa netistä tarkemmin ja oon varmaan myös sivistymätön mutta mikä Holocaust? :roll:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Holokausti on joukkotuho mutta yleensä viitataan holokaustilla natsien tekemiin rikoksiiin 2 mailmansodassa juutalaisia kohtaan. Esim, 6milj. juutalaista tapettiin keskitysleireillä.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva

Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Mua jaksaa aina hämmästyttää jos on joku joka ei tiedä mikä on holocaust. :shock:
No mutta, vastasin "kyllä", tuo alin vaihtoehto oli sellainen "jyrkkä kyllä" ja minusta ihan tavallinen kyllä riittää tähän vastaukseksi, ilman sen suurempaa koohotusta.
Minusta holocaust on hyvin mielenkiintoinen. En tiedä, enkä ota kantaa montako ihmistä siinä kaikkiaan tuhoutui, mutta en kyllästy koskaan pohtimaan miten se on saatu tapahtumaan. Se on niin julmettu tuho, että kaikessa sairaudessaan se on minusta todella kiinnostavaa. Aloitin WW2/holocaust-kirjojen lukemisen joskus 9-vuotiaana. Aihe on aina ollut minusta todella mielenkiintoinen. WW2 on myös äärettömän visuaalinen ajanjakso maailman historiassa. Kuvia "sieltä jostain", keskitysleireiltä, natsien joukoista, pommituksien jäljistä...se kaikki on jotain, mikä ei saisi unohtua, jotain mikä jokaisen ihmisen tulisi tietää.

Noniin, pahoittelut ylimääräisestä diipadaasta; luulen holokaustin tapahtuneen. Tahtoisin päästä käymään jonkun leirin raunioilla.
Lukekaa ja katsokaa ihmiset, tätä aihetta käsitellessä tunteenpurkaukset ovat taattuja. Pelkästään tätä kirjoittaessa kylmät väreet kulkevat pitkin selkää ja päänahkaa.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Eräs hyvä ystäväni oli perheensä kanssa käymässä Auschwitz Birkenaussa muutama kesä sitten, ja hän ainakin sanoi että paikka oli todella hirveä. Selkäpiirä karmi kävellä alueella, ja koko ajan ahdisti niin että teki mieli juosta pois. Silti hän totesi, että suosittelee kokemusta ehdottomasti jokaiselle. Odotan kovasti, että pääsen itse vierailemaan paikan päällä.

Olen lukenut Auschwitzin komendantin, joka on siis Rudolf Hössin itsensä kirjoittama, ja pidän äärimmäisen epätodennäköisenä että natsit itse valehtelisivat tapahtuneesta. Nürnbergissä ei käynyt hyvin kellekään.

Lisäksi, tuota murhattujen määrää on vaikea väärentää; mitä niille kuudelle miljoonalle toisen maailmansodan aikana kadonneelle juutalaiselle/muille sitten on käynyt? Piileskelevät Israelissa odottamassa messiasta?

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Vastasin kyllä ja komppaan katsan kirjoitusta. Itse olen myös perehtynyt holocaustin aikaan ja lukenut kymmenittäin teoksia aiheesta. Toivottavasti vielä näissä 2000- luvun koululaisten historian kirjoissa käydään tämäkin aihe läpi ihan omana lukunaan.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Katsa kirjoitti:Mua jaksaa aina hämmästyttää jos on joku joka ei tiedä mikä on holocaust. :shock:
Niin no olen pahoillani jos tuotin sinulle pettymyksen. Varmaan tuota on koulussa käsitelty sillon kun siellä viimeks olin 6 vuotta sitten. Kaikilla ei ole samat kiinnostuksen kohteet ja jos tosiaan luulit että en ole kuullut koskaan että juutalaisia on tapettu keskitysleireillä niin olet väärässä. Siitä tuskin kukaan jää tietämättömäksi jo ihan peruskoulun pohjalta.
Niin yritän tässä vaan sanoa että kun ei kiinnosta aihe niin en näitä hienoja nimityksiä osaa..edelleen pahoittelen.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

No älä nyt viitsi lässyttää. :roll:
Hyvä jos olet kuullut asiasta, suurin huoleni nyt kuitenkin oli se, että luulin ettet ole kuullut koko jutusta ja SE olisi ollut noloa.
Itsekin tässä ihan peruskoulupohjalla ja sekin ilo päättyi kohdaltani vuonna 1993, jos sillä nyt mitään väliä on.

rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

En mä nyt kuitenkaan ole missään eristyksissä kasvanut ja noloahan se olisi jos ei tietäis..mutta voiko siitä oikeesti olla tietämättä? Ei varmasti. Jos joku tulee mulle oikeesti sanomaan joskus että ei oo eläissään kuullu asiasta niin otan oikeudekseni vähän valistaa mutta en oppikirjan kanssa.
Mutta idea oli tuossa mun edellisessä kommentissa että jos pitää jotakuta niin idioottina niin on syyttä miettiä..ei tässä kumminkaan kukaan olla enää ala-asteella oppimassa..Niin ja sori lässytys mutta se kuuluu tapaani ja aion myös sitä jatkaa..eli siis tätä asioihin kommentoimista eli sun mukaas lässytystä..
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.

markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Saksassa ja Itävallassa (luultavasti myös Ranskassa, Belgiassa, Hollannissa, Puolassa, Italiassa, jne. en tiedä, en ole varma) olisit tämän ketjun pystyttämällä joutunut vankilaan vuosikausiksi.

EU:ssa ei ole sananvapautta ja kohta Suomestakin viimeisetkin sananvapauden rippeet katoavat (hyviä askelia on jo otettu siihen suuntaan mm. internet-sensuurin osalta ja viimeaikaisten "kiihottaminen kansanryhmää kohtaan" oikeudenkäyntien osalta). Siinäpä sitten ihmettelette, kun ajatusrikoksesta voi saada kohta täälläkin kakkua. HERÄTKÄÄ JA TOIMIKAA KUN VIELÄ EI OLE MYÖHÄISTÄ!
http://markusjansson.blogspot.com/2008/ ... li-tm.html
David Irwing sai 3 vuoden vankeustuomion Itävallassa, koska hän on julkisesti kiistänyt holokaustin. Kanadassa puolestaan pidettiin tekosyiden ja byrokratian varjolla vankina Ernst Zundelliä, joka lopulta karkoitettiin Saksaan, jossa hän sai 5 vuoden vankeustuomion, koska on kiistänyt holokaustin.

Kaikki nämä vankilatuomiot siis EU:ssa. Näin hyvin EU:ssa on sananvapaus siis. Mutta ei tässä suinkaan vielä kaikki. Ehei.

Ernst Zundellin asianajaja Sylvia Stolz on nyt saanut 3½ vuoden vankeustuomion, koska puolustaessaan Ernst Zundellia oikeudessa, hän, työssään ja työtään varten, käytti joitain samoja termejä ja väitteitä kuin Zundell...lukiessaan erään juutalaisen revisionistin (!!!) kirjoittamaa lehtiartikkelia, joissa tämä juutalainen revisionisti esittää epäilyksensä holokaustin todellisuudesta!

Mielipiteensä vuoksi tuomitun puolustaminen oikeudessa työkseen on EU:ssa yli kymmenen kertaa pahempi rikos, kuin vuosikausia jatkunut lapsen raiskaaminen!
Ei rest my case.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

joey kirjoitti:^ Eräs hyvä ystäväni oli perheensä kanssa käymässä Auschwitz Birkenaussa muutama kesä sitten, ja hän ainakin sanoi että paikka oli todella hirveä. Selkäpiirä karmi kävellä alueella, ja koko ajan ahdisti niin että teki mieli juosta pois. Silti hän totesi, että suosittelee kokemusta ehdottomasti jokaiselle. Odotan kovasti, että pääsen itse vierailemaan paikan päällä.
Jos Saksan suunnalla käy vaikka autokaupoilla, niin tutustumisen arvoinen paikka on myös Münchenin kupeessa oleva Dachaun keskitysleiri, joka oli ensimmäinen laatuaan (valmistui 1933). Tosi paljon kierreltävää ja ihmeteltävää. Kannattaa varata aikaa ainakin 5 tuntia paikan tsekkaamiseen. Paikalla on pystyssä yksi kymmenistä "parakeista", missä juutalaiset asuivat. Parakki lainausmerkeissä, koska yhdessä tällaisessa parakissa pidettiin satoja juutalaisia vankeina. Lisäksi paikalla on tietenkin kaasukammiot, jotka tosiaan näyttää aivan suihkuilta ulkoa ja sisältä päin (ja kyllä, näissä kammioissa on todella raapimisen jälkiä seinissä sekä katossa). Niiden vieressä onkin sitten polttouunit ja vallihaudat jos joku yritti karkuun.

Lisäksi alueella on myös poliittisten vankien sellit vielä vanhassa kunnossa. Näissä selleissä pidettiin vankeina hieman "merkittävämäpiä" vankeja. Lähes joka sellissä on videoita ja lukemista näiden ihmisten kohtaloista. Tottakai paikalla on myös tosi iso valokuvaesittely kuvista, joita on otettu tuolta ajalta. Kuuluisin kuva lienee se, jossa vanki kiipeää muurien sähkölankoihin itsemurhaan.

Eipä nyt tule muuta mieleen, kuin että tosi järjestelmällistä oli vankien tappaminen. Voin kertoa, että oli todella vakuuttava paikka, alue on noin neliökilometrin kokoinen ja noin parikymmentä kilometriä Münchenista pohjoiseen. Ja paikalla ei kyllä hymyileviä naamoja näkynyt. Itselle riitti tämä keskitysleiri katsottavaksi, muihin en enää mene.

Myöhemmin alueelle on rakennettu lisäksi mm. muistomerkkejä ja kappeli uhrien muistamiseksi.

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Monet juutalaisten selviytyjien tarinat ovat täysin absurdeja, tämä luultavasti johtaa epäilyyn. 6 miljoonaa on myös erittäin suuri luku, enemmän kuin oma asukaslukumme.

Itsehän vierailin 2 vuotta sitten Auschwitz-Birkenaussa. Siellä on laajat alueet tyhjää tonttia mistä rakennukset ovat hävinneet, taisin itse nähdä yhteensä 8 uunia. Sinänsä ei niinkään vavisuttava tai vakuuttava kokemus.

Liittoutuneiden sotilaat kuitenkin näkivät omin silmin laajat leirit sekä kuolleet ja nääntyneet juutalaiset.

Vaikka "holocaust" ei nimen tarkoittamassa merkityksessä olisi tapahtunutkaan, on mielestäni naurettavaa halveksua ja pilkata lukemattomien ihmisten kärsimyksiä. Vierailkaa joskus vaikkapa stormfront.org sivustolla jossa voitte lukea valkoisten nationalistien huulenheittoa kansanmurhasta.
I am an African!

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Herkkis kirjoitti:Monet juutalaisten selviytyjien tarinat ovat täysin absurdeja, tämä luultavasti johtaa epäilyyn.
Johtuu varmaankin siitä, että sellaisesta paikasta ei kertakaikkiaan ole voinut selviytyä mitenkään muuten kuin uskomattomasti. Jos toimintaperiaate on ollut se että junilta suoraan kaasukammioon, eikä joku sitten olekaan päätynyt kaasutettavaksi, on siinä jo uskomattomuutta kerrakseen.

Vastaa Viestiin