Holokausti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Uskotko holokaustin tapahtuneen

Kyllä
102
55%
En
27
14%
On tyhmää epäillä holokaustia, tottakai se on totta
58
31%
 
Ääniä yhteensä: 187

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

markja kirjoitti:
Kalessin kirjoitti:Olen pitänyt sua ihmisenä jonka realiteetit on pahasti vinksallaan, mutta tämä viimeisin viestisi "tiedän, ettei juutalaisia tapettu miljoonia eikä holokaustia koskaan tapahtunutkaan", on kyllä paksuinta puppua mitä olet koskaan suustasi päästänyt.
Minulla ei ole tapana kiroilla, mutta nyt kiroan:

*poistettu asiatonta tekstiä*
*lautamiehissä kuittailut kiitos*t:mode

sen sijaan, että tulet tivaamaan multa lähteitä
Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Missä ovat todisteet, että 6 miljoonaa juutalaista teloitettiin keskitysleireillä?
kiroa ihan kaikessa rauhassa, se varmasti oli viihdyttävää tekstiä. markja, otapa nyt silmäkäteen ja katso mitä olen viestissäni kirjoittanut, minä en ole puhunut tästä mainitsemastasi 6 miljoonasta yhtään mitään, enkä silloin ole millään lailla "velvollinen" todistelemaan sinulle yhtään mitään. enkä sen puoleen missään muussakaan asiassa en ole sinulle velvollinen esittämään faktoja, teen niin silloin kun huvittaa ja jo aiemmin mainitsin, että sinun kanssasi en aio käydä vastaisuudessakaan keskustelua, koska et osaa keskustella. jatka vaan kiroilua.

ja jos niitä todisteita haluat niin mene itse etsimään, luulisi nyt aikuisen ihmisen osaavan käyttää sitä kirjastoa jos niin kovasti asia kiinnostaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

joey kirjoitti:Laskemalla yhteen näiden puuttuvien juutalaisten määriä. Kuulostaako uskomattoman epäloogiselta?
No missä on laskettu? Kerrohan. Ja kerro samalla, miten on eritelty, moniko kuoli keskitysleireillä teloitettuna ja montako kuoli esim. Stalinin vainoissa, puna-armeijan ampumina tai muutenvaansiviileinä? Jos et niitä voi selittää, sinulla ei ole MITÄÄN.
Tai että heidät olisi hävitetty jollain muulla tavalla?
Sodassa kuolee jengiä. Siviilejäkin. Ei se tarkoita, että he kaikki olisivat nimenomaisesti teloitettu keskitysleirillä uskontonsa vuoksi.
Itse olen järkeillyt asiaa opiskelessani homman niin, että puuttuvien juutalaisten lukumäärä + keskitysleirikertomukset = ratkaisu juutalaisten massahävikin arvoitukseen
Ahaa. Eli kun suomalaisia kuoli ja katosi talvi- ja jatkosodan aikana ja jotkut ovat kertoneet kauhutarinoita "valkosuomalaisten" vainoista, niin tämä todistaa, että Suomessa oli keskitysleireijä joissa nimenomaisesti teloitettiin suomalaisia? NOT.

Lähde nyt vaikka aluksi pohtimaan tuota "kadonneiden juutalaisten dilemmaa" vaikka pohtien sellaisten juttujen vaikutusta kuin...öööhhh...
1) Moniko kuoli sattumalta siviiliuhrina esim. pommituksessa tms.?
2) Moniko kuoli sattumalta siviiliuhrina esim. nälkään tai tauteihin?
3) Moniko kuoli vaikkapa Neuvostoliiton joukkojen edetessä itä-Euroopassa ja mm. kategorisesti raiskaten ja ryöstäen valloittamiaan alueita?
4) Moniko kuoli Stalinin vainojen uhrina?
5) Moniko "katosi" omasta tahdostaan, eli otti uuden identiteetin ja muutti muualle asumaan?
6) jne. jne. jne.

Palataan sitten asiaan...
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:kiroa ihan kaikessa rauhassa, se varmasti oli viihdyttävää tekstiä. markja, otapa nyt silmäkäteen ja katso mitä olen viestissäni kirjoittanut, minä en ole puhunut tästä mainitsemastasi 6 miljoonasta yhtään mitään, enkä silloin ole millään lailla "velvollinen" todistelemaan sinulle yhtään mitään. enkä sen puoleen missään muussakaan asiassa en ole sinulle velvollinen esittämään faktoja, teen niin silloin kun huvittaa ja jo aiemmin mainitsin, että sinun kanssasi en aio käydä vastaisuudessakaan keskustelua, koska et osaa keskustella. jatka vaan kiroilua.
Sinä valepukki väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut, eikä sinussa ole ihmistä edes myöntää VALEHTELEVASI. Väitit minun sanoneen:"tiedän, ettei juutalaisia tapettu miljoonia eikä holokaustia koskaan tapahtunutkaan", on kyllä paksuinta puppua mitä olet koskaan suustasi päästänyt."

Se on vale. Tunget sanoja ihmisten suuhun, vääristelet ja valehtelet puheita leimataksesi ihmisiä. Sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun valepukki, joten painu muualle.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

^markjahan voi ihan vapaasti jätellä hänelle esitettyihin kysymksiin vastaamatta niin halutessaan ja asiasta huomautettaessa haukkua juntiksi valehtelijaksi.

Markja taitaa kyllä olla oikeessa ettei sitä 6 miljoonaa siellä keskitysleireillä tapettu, kun toi luku pitää sisällään kaikki ww2:sessa kuolleet juutalaiset ja niitähän lahdattiin muuallakin. Viestin aihekkaan ei ollut kuoliko ne keskitysleireillä vaan noin niinkuin ylipäätänsä ton verran. Leireillähän myös tuhottiin paljon muitakin kuin juutalaisia. Itse uskon noitten lukujen pitävän aika kutinsa sen infon perusteella mitä olen lukenut ja Saksalaisten tunnustusten perusteella. Eiköhän Saksalaiset pitäneet myös aika hyvin kirjaa noista tapahtumista, kun tatuoivatkin jokaisen leiriläisen.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Oon jo melkein ihan varma että markja ja marsalkka on yks ja sama.
Tai siis ihan hyvin vois olla. JOtenkin toi tyyli vaan tuntuu samalle ja toi pakonomainen faktojen kysely sun muu höpötys.
Niin ja turha tästä kommentista alkaa valittamaan minulle kummankaan. Voihan sen ottaa vaikka kohteliaisuutena. Tai sitten ei. Päättäkää itse.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

Aika paha juttu, jos juutalaisten joukkosurmaa aletaan vähättelemään. Parempi olisi keksittyä ihmismieleen ja mihin kaikkeen se oikeastaan pystyy. Väitän nimittäin, etteivät nämä kauheudet tähän lopu, ehkä pahempaa on tulossa.

Heti sodan jälkeen alkoi kiihkeä asevarustelu ja arsenaaliin lisättiin ydinpommien lisäksi biologiset ja kemialliset aseet. Nykyajan massatuhoaseet ovat suunniteltuja siviiliien hävittämiseen, eikä nykyaikaisissa sodissa kovinkaan paljon enää sotilaita kuolisi.

Väittäisin, että olisi tervettä aivovoimistelua tunnustaa ihmisen kyvyt sekä luontaiset ominaisuudet äärimmäiseen ja järjestelmälliseen tuhoamiseen.

Järjestelmällinen juutalaisten tuhoaminen ei ollut vain yhden miehen tai muutaman fanaatikon totetus ja aikaansaannos. Siinä oli mukana mm koko sodan johto, suurin osa tiedemiehistä, sekä melkoinen joukko tavallisia ihmisiä, enemmistön oikeuttamana.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

Sinä valepukki väität minun sanoneen jotain, mitä en ole sanonut, eikä sinussa ole ihmistä edes myöntää VALEHTELEVASI. Väitit minun sanoneen:"tiedän, ettei juutalaisia tapettu miljoonia eikä holokaustia koskaan tapahtunutkaan", on kyllä paksuinta puppua mitä olet koskaan suustasi päästänyt."

Se on vale. Tunget sanoja ihmisten suuhun, vääristelet ja valehtelet puheita leimataksesi ihmisiä. Sinulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun valepukki, joten painu muualle.
mä jo odotinkin, koska toi sun jo niin tavaksi käynyt nimittely alkaa. ja voi sentään, kuka täällä tunkee sanoja toisten suuhun ja vääristelee lause kerrallaan, tai ymmärtää tahallaan väärin, toisten kirjoituksia. onneksi meillä on sinunlaisesi arvioitsija, joka kertoo meille, että kenellä on aiheeseen annettavaa ja kenellä ei. ja onneksi sinä osallistut ketjuun niin "faktat" on ainakin kohdallaan.[/quote]
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:mä jo odotinkin, koska toi sun jo niin tavaksi käynyt nimittely alkaa.
Valehtelijan kutsuminen valehtelijaks ei ole nimittelyä.
ja voi sentään, kuka täällä tunkee sanoja toisten suuhun ja vääristelee lause kerrallaan,
Sinä, kuten jo tuossa totesin. Turha selitellä.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

markja kirjoitti:Lähde nyt vaikka aluksi pohtimaan tuota "kadonneiden juutalaisten dilemmaa" vaikka pohtien sellaisten juttujen vaikutusta kuin...öööhhh...
1) Moniko kuoli sattumalta siviiliuhrina esim. pommituksessa tms.?
2) Moniko kuoli sattumalta siviiliuhrina esim. nälkään tai tauteihin?
3) Moniko kuoli vaikkapa Neuvostoliiton joukkojen edetessä itä-Euroopassa ja mm. kategorisesti raiskaten ja ryöstäen valloittamiaan alueita?
4) Moniko kuoli Stalinin vainojen uhrina?
5) Moniko "katosi" omasta tahdostaan, eli otti uuden identiteetin ja muutti muualle asumaan?
6) jne. jne. jne.
Pohdipa sinä nyt ensin tätä! Ensimmäisessä viestissä kysytään:


"Uskotko holokaustiin että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin ww2."

Sisältyykö tähän kysymykseen ainoastaan keskitysleireillä kuolleet juutalaiset?

Tässä sinun kommenttisi:
Baltian maiden juutalaisten määrä ennen ja jälkeen 2. MS ei kerro mitään siitä, teloitettiinko 6 miljoonaa juutalaista keskitysleirillä vaiko ei
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Marsalkka kirjoitti:Pohdipa sinä nyt ensin tätä! Ensimmäisessä viestissä kysytään:"Uskotko holokaustiin että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin ww2."
Sisältyykö tähän kysymykseen ainoastaan keskitysleireillä kuolleet juutalaiset?
Sisältyy, koska holokaustilla tarkoitetaan NIMENOMAAN natsien, pääosin keskitysleireissä, tekemää kansanmurhaa/murhia. Jokainen tajuaa, että tuolla tarkoitetaan yleisessä kielenkäytössä nimenomaan ja ennen kaikkea juutalaisten massamurhaamista keskitysleireissä kaasukammioineen jne.

Mutta olisi kiva kuulla viimein ne konkreettiset todisteet, mihin tuo 6 miljoonaa perustuu? Miten siihen lukuun on päädytty. Antakaas kuulua. Tai lakatkaa väittämästä sitä todeksi.

Lukaiskaapa muuten ihan alkujaan vaikka tuolta vähän
http://www.ihr.org/books/hoggan/A3.html
The World Almanac in 1947 gave the number of Jews for 1938 as 15,688,259. A year later, Mr. Hanson W. Baldwin (New York Times, Feb. 22, 1948) placed the number of Jews in the world at a minimum of 15,600,000 and a maximum of 18,700,000. According to these figures, the Nazis could not have executed more than a fraction of the six million.
...
The only basis for the fantastic figure (6,000,000) is an affidavit of November 26, 1945, extracted from a Nazi Group Leader, Dr. William Hoettl, not that he knew, but that "SS-Obersturmbannführer Adolf Eichmann" had told him in August, 1944 in Budapest, that Approximately 4,000,000 Jews had been killed in the various extermination camps while an additional 2,000,000 met death in other ways.
Even though Eichmann himself during the trial and even when facing death never corroborated this assertion, and even though it violated all norms of probability, it has eagerly been trumpeted about the world as Gospel truth and anyone questioning it has been smeared as a neo-Nazi or an anti-Semite!
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

joey kirjoitti:Olen lukenut Auschwitzin komendantin, joka on siis Rudolf Hössin itsensä kirjoittama,
Lukaiseppa tämä ja mieti
http://www.ihr.org/leaflets/auschwitz.shtml
Although it is still widely cited as solid historical evidence, this "confession" is actually a false statement obtained by torture. Some years after the war, British military intelligence sergeant Bernard Clarke described how he and five other British soldiers tortured the former commandant to obtain his "confession." Höss himself privately explained his ordeal in these words: "Certainly, I signed a statement that I killed two and half million Jews. I could just as well have said that it was five million Jews. There are certain methods by which any confession can be obtained, whether it is true or not." [10]

Even historians who generally accept the Holocaust extermination story now acknowledge that many of the specific statements made in the Höss "confession" are simply not true. For one thing, no serious scholar now claims that anything like two and a half or three million people perished in Auschwitz.

The Höss "confession" further alleges that Jews were already being exterminated by gas in the summer of 1941 at three other camps: Belzec, Treblinka and Wolzek. The "Wolzek" camp mentioned by Höss is a total invention. No such camp existed, and the name is no longer mentioned in Holocaust literature. Moreover, those who accept the Holocaust story currently claim that gassings of Jews did not begin at Auschwitz, Treblinka, or Belzec until sometime in 1942.
Että silleen...
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Kuinka joku oikeesti jaksaa vänkätä jostain täysin olemattomasta asiasta? Mitä väliä sillä on oliko niitä tapettuja 6 miljoonaa vai 2 miljoonaa? Joka tapauksessa valtava määrä ihmisiä koki jotain niin järkyttävää, että en edes kehtaisi alkaa vänkäämään siitä oliko niitä nyt sitten kuitenkin vähemmän kun väitetään. Vaikutat Markja juuri sellaiselta jonka kanssa voi vänkätä vaikka hamaan hautaan asti jostain täysin epärelevantista asiasta jolle ei varsinaisia todisteita löydy (tyyliin onko jumalaa vai ei tai oliko 9.11. pommi- isku lavastettu vai ei..) eikä tule koskaan löytymään. Niin, että turha on jankata montako niitä juutalaisia meni.

Sen sijaan taas en voi uskoa, että joku on todella sitä mieltä, että koko natsien joukkotuhoa (lukumääristä piittaamatta) ei tapahtunut ollenkaan? Onko joku oikeesti sitä mieltä? Jos on niin ei voi muuta kun mennä sanattomaksi järkytyksestä...
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

markja kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Pohdipa sinä nyt ensin tätä! Ensimmäisessä viestissä kysytään:"Uskotko holokaustiin että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin ww2."
Sisältyykö tähän kysymykseen ainoastaan keskitysleireillä kuolleet juutalaiset?
Sisältyy, koska holokaustilla tarkoitetaan NIMENOMAAN natsien, pääosin keskitysleireissä, tekemää kansanmurhaa/murhia. Jokainen tajuaa, että tuolla tarkoitetaan yleisessä kielenkäytössä nimenomaan ja ennen kaikkea juutalaisten massamurhaamista keskitysleireissä kaasukammioineen jne.
Esitäpä faktaa näille väitteillesi! "Jokainen tajuaa" ei nyt oikein riitä faktaksi, kuten varmasti hyvin ymmärrät...

Mukava huomata, että laitoit tuon sanan "pääosin" tuohon mukaan. Onhan niitä juutalaisia saattanut miljoona tai pari kuolla vähän muuallakin natsien toimesta. ;)
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

sulta on Markja nyt unohtunut se mistä tässä puhutaan kun kiinnität oman huomiosi kaikkeen toissijaiseen nippelinappeli-tietoon...minusta onväärin alkaa taittamaan peistä siitä, että kuinka monta miljoonaa juutalaista tuolloin kuoli, siitä ei ole kenelläkään täyttä faktaa tiedossaan, asiakirjoja on hävitetty, lukuja kaunisteltu. ainoa merkityksellinen tosiasia on että miljoonat ihmiset kärsivät ennenaikaisen kuoleman voimatta siihen mitenkään vaikuttaa itse tai että olisivat saaneet konkreettista apua muilta kansanryhmiltä...kuinkakohan monta vielä syntymätöntä lasta kuoli äitinsä kohtuun? aikakauden huomioon ottaen melkoisen monta...mietitkö sitäkin lasketaanko nekin mukaan? entä ne ihmiset joita epäiltiin juutalaisiksi tai heidän auttajikseen, ystävikseen?etkö laske heitä laskuun mukaan kun et tiedä olivatko he juutalaisia vai eivät...?
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Komppaan Ciceroa. Turha lähteä väittelemään uhrien tarkasta lukumäärästä. Kysymyskin oli muotoa: "Uskotko holokaustin tapahtuneen?"

Lukumäärä on irrelevantti, koska tosiasiassa täysin eksaktia lukumäärää ei voi kukaan tietää. Eihän tuohon aikaan mitään kovin tarkkoja henkilörekisterejä ollut käytössä. Eikä ole kaikkialla vielä nytkään.

Mielestäni tähän on myös turha sotkea muiden tekemiä kansanmurhia, niille voi mielestäni avata ihan oman topikin.

Leireillä ei muuten tatuoitu kaikkia, vaan ne, jotka asemalaiturilla erottelussa valittiin henkiin jätettävien joukkoon. Kaikkien tatuoiminen olisi ollut liian työlästä ja turhaakin. Muut vietiin suoraan kaasutettaviksi.

Laitanpa tähän vielä tuosta muualla mainitsemastani Shlomo Venezian kirjasta pienen anekdootin. Yksi ihminen säilyi kaasutuksista hengissä: vain muutaman kuukauden ikäinen vauva oli imenyt ilmeisesti niin ahnaasti äidin rintaa, että oli säilyi hengissä kaasutuksesta. Venezia arveli, että natsit kuitenkin varmasti ampuivat vauvan.
Viimeksi muokannut Primavera, Ti Maalis 18, 2008 11:43 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin