Holokausti

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Uskotko holokaustin tapahtuneen

Kyllä
102
55%
En
27
14%
On tyhmää epäillä holokaustia, tottakai se on totta
58
31%
 
Ääniä yhteensä: 187

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

[quote="Lizzie B."

Siitä vaan laskemaan lukumääriä. Minulle henkilökohtaisesti on se ja sama, tapettiinko juutalaisia 1 tai 6 miljoonaa, tuon oheisen kuvan kaltaisen julmuuden kieltämistä ei voi perustella lukumäärillä.[/quote]

Näimpä juuri.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

tietysti tuohonkin aikaan on pystynyt ihmisiä lahjomaan eikä noilla tavallisilla "natseilla" ollut mitenkään kehuttavat tienestit tai asuinolot itselläänkään...luultavasti lahjomalla on moni juutalainen päässyt pakenemaankin...mutta tekojen lopullisuus..ihmisillä ei todellakaan ole ollut mahdollisuutta millään tavalla vaikuttaa tulevaisuuteensa tai "rangaistukseensa" se on jotain jota ei voi lukumäärissä kauhistella... 1 tai 6 miljoonaa on paljon kumpikin luku.

kyllä holokaustista voi kysellä muuallakin kuin suomessa...vaikka hollannissa. on eri asia kieltää se kuin keskustella siitä....ihmiset keskustelevat mielestäni sielä enemmän näistä asioista kuin täällä.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Huru
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 1:10 am

Viesti Kirjoittaja Huru »

Kävin Buchenwaldissa viitisen vuotta sitten. Upseerien asuintalot, Arbeit macht Frei-portti, krematorio ja pari muuta rakennusta oli pystyssä. Koko valtava kenttä, jossa oli aikoinaan ollut vankien parakit, oli tasattu ja soritettu hienoksi. Tunnelma oli jotenkin absurdi, paikka oli niin saksalaisen SIISTI ja lisäksi samaan aikaan osui ryhmä iäkkäämpiä japanilaisia jotka kiinnostuneina kuuntelivat saksaa puhuvaa opastaan. :roll:
En tiedä tarkkaan miksi, mutta vähitellen alkaisi mulle riittää juutalaisten nyyhkytarinat, ok, se tapahtui mitä tapahtui, mutta ei sen enää pitäisi pyhittää koko juutalaissakin toimia. Kysehän ei ymmärtääkseni ole edes kansasta, vaan kirjavasta kokoelmasta eri kansallisuuksia.
Montakohan palestiinalaista israelilaiset on tappaneet ?
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jaa-a. Koko idea keskitysleireille napattiin Isä Aurinkoiselta, Josef Stalinilta, joka pystyi oppipoikaansa paljon parempiin lukumääriin. Puhutaan 20 miljoonasta, mutta täytyy muistaa historian olevan aina "voittajien". Stalinin lukumäärää voisi arvioida suuremmaksikin ja Hitlerin vastaavasti pienemmäksi. Samahan tuo on loppukädessä. Milli sinne, toinen tänne.
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Eppu74 kirjoitti:Saisinko jotain faktaa siitä, että sinä olet esittänyt väittämiä holokaustin uhrien lukumäärän suhteen?
Olen kysynyt, mistä se 6 miljoonaa on peräisin? Mikä on lähde sille? Todisteet kiitos - jos niitä ei kuulu, on 6 miljoonan juutalaisen kansanmurhaa pidettävä valheena.
Viimeksi muokannut markja, Ma Maalis 17, 2008 6:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Kalessin kirjoitti:Olen pitänyt sua ihmisenä jonka realiteetit on pahasti vinksallaan, mutta tämä viimeisin viestisi "tiedän, ettei juutalaisia tapettu miljoonia eikä holokaustia koskaan tapahtunutkaan", on kyllä paksuinta puppua mitä olet koskaan suustasi päästänyt.
Minulla ei ole tapana kiroilla, mutta nyt kiroan:

*poistettu asiatonta tekstiä*
*lautamiehissä kuittailut kiitos*t:mode

sen sijaan, että tulet tivaamaan multa lähteitä
Väitteen esittäjällä on todistustaakka. Missä ovat todisteet, että 6 miljoonaa juutalaista teloitettiin keskitysleireillä?
Viimeksi muokannut markja, Ma Maalis 17, 2008 6:12 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

joey kirjoitti:Vastaa sinä markja kysymykseen, että minkä takia kiinnijääneet natsit itse myöntäisivät luvut elleivät ne pitäisi paikkaansa? Ja mihin ne miljoonat MS2:n aikana kadonneet siviilit ovat jääneet?
Annahan lähdettä nyt kiitos?
Ketkä saksalaiset ovat "tunnustaneet" että juutalaisia teloitettiin 6 miljoonaa ja miten he voisivat siitä niin tarkkaan tietää? Stalinin aikanakin ihmiset "tunnustivat" vaikka mitä "rikoksia", ei tee niitä "rikoksia" todellisiksi.

Siviileitä kuoli kasapäin 2. MS:ssä. Kuka mihinkin. Melkoinen osa myös liittoutuneiden teurastamina mm. terroripommituksissa jne. ja puna-armeijan tappamina. Sodassa kuollut siviili ei ole synonyymi keskitysleirissä teloitetulle juutalaiselle, jos et ole sattunut hoksaamaan.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

markja kirjoitti:Voisitko esittää jotain konkreettisia, perusteltuja väittämiä tai kumota minun esittämiäni?
Eppu74 kirjoitti:Saisinko jotain faktaa siitä, että sinä olet esittänyt väittämiä holokaustin uhrien lukumäärän suhteen?
markja kirjoitti:Olen kysynyt, mistä se 6 miljoonaa on peräisin? Mikä on lähde sille? Todisteet kiitos - jos niitä ei kuulu, on 6 miljoonan juutalaisen kansanmurhaa pidettävä valheena.
Sinä siis myönnät, että et ole esittänyt väittämiä muiden kumottavaksi?
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

markja kirjoitti: Annahan lähdettä nyt kiitos?
Ketkä saksalaiset ovat "tunnustaneet" että juutalaisia teloitettiin 6 miljoonaa ja miten he voisivat siitä niin tarkkaan tietää? Stalinin aikanakin ihmiset "tunnustivat" vaikka mitä "rikoksia", ei tee niitä "rikoksia" todellisiksi.

Siviileitä kuoli kasapäin 2. MS:ssä. Kuka mihinkin. Melkoinen osa myös liittoutuneiden teurastamina mm. terroripommituksissa jne. ja puna-armeijan tappamina. Sodassa kuollut siviili ei ole synonyymi keskitysleirissä teloitetulle juutalaiselle, jos et ole sattunut hoksaamaan.
Keskitysleirissä kuolleet juutalaiset kuitenkin olivat siviilejä, en väittänytkään että kaikki siviilit olisivat juutalaisia. Kuten sanoin, lue nuo linkin takana mainitut kirjat. Suosittelen myös Rudolf Hössin kirjaa Auschwitzin komendantti. Voit laskeskella lukuja aivan itse.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

markja kirjoitti: Voitko kertoa minulle, mihin konkreettisin FAKTOIHIN, siis TODISTEISIIN tuo 6 miljoonaa keskitysleirillä teurastettua juutalaista -perustuu? En siis tarkoita että "se lukee historiankirjassa" tai "kaikkihan sen tietää", vaan ihan perustavaa laatua oleva LÄHDETTÄ MIHIN SE NOJAA?
Voit vaikka aluksi tutkia Baltian maiden juutalaisten määrää ennen ja jälkeen natsimiehityksen. Hyvänä alkuna kannattaa lukaista vaikka oheinen lähde.

http://www.jewishgen.org/Yizkor/lithuan ... ania1.html

Huomaat varmaan että kaikki juutalaisia ei tapettu keskitysleireillä, heidät vaan ihan kylmästi ammuttiin.

Tuossa on tieteelliseksi mainittu julkaisu joka kertoo samasta asiasta hiukan laajemmalta alueelta.

http://www.ushmm.org/research/center/pu ... 2008-01-01
vanha ja väsynyt
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

murhavaari kirjoitti:Voit vaikka aluksi tutkia Baltian maiden juutalaisten määrää ennen ja jälkeen natsimiehityksen. Hyvänä alkuna kannattaa lukaista vaikka oheinen lähde.
Baltian maiden juutalaisten määrä ennen ja jälkeen 2. MS ei kerro mitään siitä, teloitettiinko 6 miljoonaa juutalaista keskitysleirillä vaiko ei. Sehän oli se olennainen kysymys. Ja siihen odotan edelleen vastausta. Mihin se 6 miljoonaa perustuu?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

markja kirjoitti: Baltian maiden juutalaisten määrä ennen ja jälkeen 2. MS ei kerro mitään siitä, teloitettiinko 6 miljoonaa juutalaista keskitysleirillä vaiko ei. Sehän oli se olennainen kysymys. Ja siihen odotan edelleen vastausta. Mihin se 6 miljoonaa perustuu?
Laskemalla yhteen näiden puuttuvien juutalaisten määriä. Kuulostaako uskomattoman epäloogiselta?

Onko kenties Baltian maiden kadonneiden juutalaisten luvuissa jotakin joka mieltäsi askarruttaa?

Vai voitko kenties osoittaa, että juutalaiset olisivat edelleen jossakin piilossa? Tai että heidät olisi hävitetty jollain muulla tavalla?

Itse olen järkeillyt asiaa opiskelessani homman niin, että puuttuvien juutalaisten lukumäärä + keskitysleirikertomukset = ratkaisu juutalaisten massahävikin arvoitukseen
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

markja kirjoitti:Baltian maiden juutalaisten määrä ennen ja jälkeen 2. MS ei kerro mitään siitä, teloitettiinko 6 miljoonaa juutalaista keskitysleirillä vaiko ei. Sehän oli se olennainen kysymys. Ja siihen odotan edelleen vastausta. Mihin se 6 miljoonaa perustuu?
Eikö se kerro? Jos löytyy todistajien kertomuksia tapahtuneista asioista, joiden jälkeen mainittu ryhmä on pienentynyt niin kyllä se minusta kertoo.

Voisit nyt vaikka laittaa jonkun lähteen jossa todistetaan että holokaustia ei tapahtunut. Helpottaisi jos samainen lähde kumoaisi esim. tuomittujen natsien omat tunnustukset. Esimerkiksi Hans Frank myönsi lopulta syyllisyytensä.
vanha ja väsynyt
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

markja kirjoitti:
murhavaari kirjoitti:Voit vaikka aluksi tutkia Baltian maiden juutalaisten määrää ennen ja jälkeen natsimiehityksen. Hyvänä alkuna kannattaa lukaista vaikka oheinen lähde.
Baltian maiden juutalaisten määrä ennen ja jälkeen 2. MS ei kerro mitään siitä, teloitettiinko 6 miljoonaa juutalaista keskitysleirillä vaiko ei.
Ahaa. Ainoastaan keskitysleireillä kuolleet lasketaan...

Tässä tämä aloittajan kysymys:
Uskotko holokaustiin että 6 miljoonaa juutalaista tapettiin ww2.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

[quote="Bombay]
Etpä kyllä sinäkään sen enempää ole antanut tälle keskustelulle kun se kiviseinä, ainut kommenttisi ei koskenut edes koko holokaustia vaan haukut erilaisen mielipiteen omaavia ihmisiä....[/quote]

kuule bombay, haukkuminen ja mun mielipide on kaksi eri asiaa. kommentissani mainitsin, että minulla nousee niskakarvat pystyyn asiaan liittyen ja toisekseen, miksi mun mielipide muista ihmisistä onkin nyt yhtäkkiä sinulle jotenkin merkityksellinen?

sitapaitsi viestissäni mainitsin holokaustin ja siihehän se nimenomaan liittyi. enemmän mua kiinnostaa tässä yhteydessä se, että miksi täällä on nykyään tällainen linja, että oman mielipiteen esiintuominen on jotenkin tuomittavaa ja sillä ei ole mitään annettavaa keskustelulle vaikka nimenomaan ne meidän mielipiteet tekevät asioista ihmisten välisiä keskusteluja. jos tällä palstalla siirrytään sille linjalle, että joka ainoa viesti pitää olla faktaa ja lähteisiin perustuvaa informaatiota aiheesta, mulle riittää. pitäkää saatana palstanne.
Viimeksi muokannut Kalessin, Ti Maalis 18, 2008 12:26 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Vastaa Viestiin