Solttuetsivä kirjoitti: ↑To Heinä 21, 2022 3:04 pm
Kyllä se siihen mun eteen jää jos pidän itse oikean välin kun seuraavissa väleissä ei ole riittävää väliä, että ohittaisi sen yhden auton kerrallaan.
Ajaletteko te palstan kirjoittelijat autoa itse ollenkaan ?
Suomessa on aivan mahdoton pitää sitä riittävää turvaväliä edelliseen jos aikoo itse ajaa tasaisesti.
Ihan jatkuvaa nykimistä, kaasua/jarrua, on matka Suomen maanteillä jos yrittää koko ajan pitää sitä riittävää turvaväliä.
Heti kun saa vähänkin turvallisen välin edellä ajavaan niin joku urpo siihen väliin kiilaa ohittamalla ja jää siihen väliin sitten.
Henkilöllä nimimerkin Hermione takana on ajettuja kilometrejä lähes miljoona. Olen kuullut esittämäsi väittämän usein, mutta en allekirjoita sitä itse.
Ne idiootit jotka ohittelevat ja kiilailevat autojen väliin harrastavat myös takapuskurissa kiinni ajelemista. Mieluummin sellaisten antaa mennä omia menojaan.
Kun pitää riittävän välin edellä ajavaan, niin ajaminen on myös tasaisempaa koska edessä tapahtuvaan liikendintään ja nopeuksien muuttumiseen ehtii ennakoimaan ja myös tarpeettoman jarruttelun pystyy välttämään.
Ohittelu on lähes aina turhien riskien ottoa, joiden väliin jättämisellä saa paremmat mahdollisuudet päästä ehjänä kotiin. Useimmilla on läheisiä joiden vuoksi mieluummin tulee ehjänä kotiin kuin päätyy kaavituksi auton raadosta irti. Auton ratin takana kannattaa ottaa lehmänhermovaihde päälle, niin oma matkanteko sujuu mukavammin.
MItä tulee tähän keskustelun aiheena olevaan peräänajoon, niin ajokaistalle ei saa pysähtyä maantiellä ja moottoritiellä. Myös pientareelle pysähtymistä pitää välttää. Koska tässä uhri kuoli, niin jäänee mysteeriksi miksi pysähtyi alun perin. Uskon että oikeus päätyi oikeaan ratkaisuun ja oikeusasteen työn ja kulujen vähentämiseksi olisi syyttäjäkin jo voinut tehdä syyttämättä jättämispäätöksen mielestäni. Liikenteessä tietenkin pitää aina varautua odottamattomiin tilanteisiin, mutta aina hyvällä tarkkaavaisuudellakaan ei pysty välttämään kaikkea. Tässä tapauksessa uskon että se kuolleen kulman tarkistamisen vuoksi tiellä oleva este tuli huomatuksi liian myöhään vaikka ns. turvaväli oli kunnossa, eli oli monen onnettoman sattuman summa kaiken kaikkiaan.
Kyllä tuossa on jo rangaistusta ihan riittämiin, että joutuu elämään tuon onnettomuuden muistot ja seuraukset mielessään. Turha rangaista onnettomuudesta, kun huolimattomuutta ei ole voitu näyttää toteen.