Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Aloitan tässä juttusarjan suomalaisen yhteiskunnan kiinnijäämättömistä rikollisista menestyjistä. Myös muut voivat kertoa oman tarinansa. Sarjan ajatuksena on keskittyä lähinnä persoonallisuushäiriöisiin henkilöihin ja heidän kykyynsä menestyä yhteiskunnassa arveluttavilla tavoilla.


Tämä on kertomus suomalaisen lastensuojelun ongelmakohdista, ns. pimeistä kulmista. Kertomus siitä, kun pahuus voittaa lastensuojelun käsittelemässä huoltajuustapauksessa. Tämä tarina kertoo tuttavastani, miehestä, jonka olen tuntenut alle kouluikäisestä asti.

Kuusi-kahdeksan vuotiaana poikana tämä tuttavani alkoi valehtelemaan ns. patologisesti. Hän kertoili päättömiä, selvästi valheellisia ja mielikuvituksellisia tarinoita eri ihmisille. Nämä tarinat olivat täysin pojan omaa fantasiaa ja liittyivät yleensä hänen omiin tekemisiinsä, sekä kertomuksiin toisista ihmisistä. Hän ei tuntunut erottavan valhetta todesta ja uskoi omiin valheisiinsa. Kun valheesta oli kulunut jonkin aikaa ja hän oli jäänyt kiinni valheesta, hän kielsi sanoneensa mitään sellaista, mitä oli sanonut ja väitti toisen muistavan väärin. Valehtelu oli niin räikeää, että se koettiin ongelmaksi koulussa ja erinäisistä syistä johtuen poika sijoitettiin toisen luokan jälkeen erityiskouluun.
Valehtelu vain jatkui, mutta hän oppi iän myötä valehtelemaan paremmin, hän oppi kertomaan kullekin ihmiselle sellaisia valheita, joita heidän olisi helpompi uskoa ja hän valehteli eri ihmisille eri asioita. Hän oppi myös valehtelemaan siten, että valheita ei heti kerrottaessa tunnistettu valheiksi, vaan että ne paljastuivat vasta sitten, kun ihmiset puhuivat keskenään, jos ylipäätään puhuivat.
Poika ei ollut suinkaan perheen ainoa valepukki, sillä hänen äitinsä oli aina ollut samanlainen valehtelija, kuin poikakin. Äiti ehkä tunnisti pojan itsensäkaltaisuuden ja ainutlaatuisuuden, koska hän kohteli poikaa paremmin, kuin kahta vanhempaa lastaan, joita kohtaan hän oli ollut ankara.
Pojalla oli ollut pienestä pitäen erikoinen tapa, että kun ruokapöydässä oli jotain ruokalajiketta, mistä hän erityisesti piti, hän ahnehti ja söi kaiken tästä ruuasta parissa minuutissa. Hän hotki ruuan valtavan nopeasti, eikä kukaan muu ehtinyt syömään tätä ruokaa ollenkaan. Tämä tapa jatkui hänellä aina aikuisuuteen asti ja hänen äitinsä vain kannusti häntä tässä asiassa ja esitti asian niin, että on hienoa, kun pojalle ruoka maittaa.
Poika myös muistetaan yleisesti sellaisena äidin poikana. Hän oli peruskouluikäisenä vähän sellainen äitinsä helmoissa roikkuja ja hän totteli aina, mitä äitinsä sanoi. Itse näin hänet vähän sellaisena reppanana, että koin hänen tarvitsevan suojelua. Toisaalta hän oli lapsena myös hyvin vilkas ja putoili aina puista...
Vielä aikuisenakin hän totteli aina kiltisti äitiään...

Yläasteikäisenä pojalle kehittyi uusia ongelmakäyttäytymisen muotoja. Iltaisin hän meni kiikari mukanaan luokkalaistensa tyttöjen kotien läheisyyteen, ja joko kiipesi puuhun, tai meni puskaan piiloon vähän matkan päässä tytön kodista, varmistaen suoran näkyvyyden tytön huoneen ikkunaan ja katseli piilopaikastaan kiikarilla tytön huoneen ikkunasta sisään, jotta näkisi, kun tyttö riisuutuu. Tämä ongelmakäyttäytymisen muoto jatkui hänellä noin pari vuotta, jonka jälkeen hän vaikutti kasvaneen siitä yli.
Teini-ikäisenä hän alkoi syyllistymään myös toisten omaisuuden tärvelemiseen ja tuhoamiseen. Ammattikouluaikana hän alkoi juomaan säännöllisesti alkoholia ja kuvioihin tulivat myös pahoinpitelyt. Vaikka hän syyllistyi rikoksiksi luokiteltaviin tekoihin, hän säästyi tuomioilta, lensi tutkan alla. Eräällä kerralla hän pahoinpiteli miehen kadulla siten, että potkaisi tätä päähän niin, että mies kaatui asfalttiin, lyöden päänsä ja menettäen tajuntansa. Joku oli nähnyt tämän tilanteen ja soittanut paikalle poliisin, joka tulikin paikalle ennen, kuin pahoinpitelijä ehti poistumaan paikalta. Paikallaolleiden mukaan hän kertoi poliisille, että kadulla makaava mies oli ollut niin humalassa, että mies oli sammunut ja kertoi yrittäneensä auttaa miestä. Poliisit uskoivat koko tarinan ja kadulla makaava mies nostettiin mustan maijan takaosaan ja ajettiin pois. Poliisi ei kysynyt pahoinpitelijän henkilöllisyyttä ja näin tapaus jäi ns. pimeäksi.
Samoihin aikoihin hän muuttui myös hyväksikäyttäväksi. Jos menimme hampurilaiselle, tai pelaamaan vaikkapa biljardia, tämä herra ilmoitti kassalla, kun oltiin maksamassa, ettei hänellä ollut rahaa ja kysyi, että voisinko maksaa, niin hän maksaa seuraavalla kerralla. Alkuvaiheessa, kun tällaisia "unohduksia" alkoi sattumaan, hän oli sanansa mittainen ja maksoi takaisin, joten luotin häneen. Jossain vaiheessa hän kuitenkin lakkasi maksamasta takaisin ja piikki kasvoi kasvamistaan. Parissa kuukaudessa hän oli jäänyt minulle jo pari sataa euroa velkaa ja, kun aloin puuttumaan tilanteeseen ja reagoimaan kassatilanteissa, hän totesikin kassalla kovaan ääneen minuun viitaten, "NYTHÄN ON SINUN VUOROSI MAKSAA, VAI OLETKO JÄLLEEN PEEAAA!?", tuijottaen samalla kassaa sellaisella spanielin katseella, jolloin kassa kääntyi hyvin vihaisesti vaatimaan minulta maksua ja minähän tietty murruin täysin ja maksoin.
Kun hain häntä kotoa, näin pari kertaa, kun hänen äitinsä antoi hänelle mukaan 50€, mutta siltikin hän väitti ettei hänellä ole rahaa; "sun täytyy ymmärtää, ettei kaikilla ole sillä tavalla rahaa", hän sanoi. Lopulta tajusin, että hän ei maksa velkaansa ja, että hän tulee hyväksikäyttämään minua jatkossakin, jos lähden hänen kanssaan johonkin, joten päätin lopettaa hänen kanssaan liikkumisen toistaiseksi.
Ammattikouluaikana tämä tarinan sankari alkoi myös seurustelemaan ensimmäisen kerran elämässään tytön kanssa. Hän ihastui samassa koulussa käyneeseen, muutaman kilometrin päässä kotoaan asuneeseen erittäin kauniiseen tyttöön. Tarinamme sankari ei ole komea poika. Hän on useiden ihmisten sanoin "erikoisen ja pelottavan näköinen", mutta yli 190cm pitkä mies. Hän onnistui kuitenkin vain pari kuukautta sen jälkeen, kun oli iskenyt silmänsä tyttöön, iskemään tämän ja hän ja tyttö alkoivat seurustelemaan keskenään.
Varsinainen seurustelusuhde ei kuitenkaan kestänyt, kuin kaksi kuukautta ennen, kuin tyttö lopetti suhteen, mutta kaksikko hengaili senkin jälkeen yhdessä ilman sitoumuksia ja vähemmän vakavassa mielessä.
Tämä sankarimme kuitenkin valehteli itsestään käytännössä lähes kaiken tälle tytölle. Hän oli antanut jopa väärän sukunimen niin, ettei tyttö tiennyt tämän sankarin oikeaa henkilöllisyyttä vielä kuukausia tutustumisen jälkeenkään.
Tytön ja sankarimme tiet erosivat lopullisesti, kun he valmistuivat ammattikoulusta. Tytöstä tiedämme tänä päivänä, että hän tuli äidiksi puoli vuotta välien katkeamisen jälkeen ja, että hän kasvatti lapsen yksinhuoltajana ja, ettei isää ollut kuvioissa missään vaiheessa.

Armeijasta päästyään miehellä alkoi olemaan enemmän kavereita. Hänellä ei ollut koskaan ollut paljon kavereita, pari-kolme kaveria minun lisäkseni yhtäaikaisesti. Armeijan jälkeen hän kuitenkin alkoi pyörimään ison porukan kanssa baareissa ja alkoi ylenkatsomaan minua. En kelvannut enää hänen seurakseen.
Hän muuttui epäluotettavaksi minua kohtaan ja tyypillisiä olivat viime hetken perumiset, kun olimme lähdössä johonkin. Tyypillisiä olivat myös tilanteet, että hän perui juuri ennen lähtöä baarireissun, jonka olimme etukäteen sopineet, mutta alkoikin sitten yöllä soittelemaan ja tekstiviestittelemään minulle baarista, johon hän oli mennyt eri ihmisten kanssa ja vittuilemaan minulle, kun olin tullut jätetyksi kotiin: "miten sulla menee, mä olen täällä baarissa ja mulla on naisia".
Noin vuosi sen jälkeen, kun mies oli päässyt armeijasta, tämä mies ja eräs yhteinen kaverimme alkoivat molemmat tekemään sellaista, että he soittelivat minua tulemaan kaupungille, mutta lakkasivat kuitenkin vastaamasta puhelimeen, kun saavuin kaupunkiin. Kerran tämä sankari soitti ja kertoi olevansa kavereidensa kanssa koskenrannassa ja pyysi minua tulemaan myös. Kun pääsin koskenrantaan, en löytänyt tätä porukkaa sieltä ja tämä sankari ei enää vastannut puheluihini, eikä tekstiviesteihini. Kun sitten soitin eräälle porukassa väitetysti mukana olleelle henkilölle, hän kertoi, että oli kyllä ollut sankarin seurassa, kun sankari soitti puhelun, mutta että he eivät olleet tuolloin olleet edes samassa kaupungissa ja, että sankari oli halunnut vain juoksuttaa minua turhan takia. Tällaisten juttujen seurauksena minun ja sankarin välit heikkenivät jälleen ja aloin katkaisemaan välejäni häneen.

Muutama kuukausi armeijasta päästyään mies alkoi kehuskelemaan saaneensa loistotyöpaikan. Hän alkoi halveeraamaan kovaan ääneen työttömiä ja hän antoi epäsuoraan viestimällä minun käsittää, että lokeroi minut työttömäksi, koska opiskelin, enkä ollut töissä.
Pari vuotta myöhemmin kuulin, että mies oli näihin aikoihin itse ollut työttömänä ja, että hän oli kyllä hakenut siihen loistotyöpaikkaan, mistä hän oli kertonut, mutta että ei ollut päässyt sinne töihin. Olen sittemmin arvellut, että hänen muuttumisensa epäluotettavaksi on saattanut liittyä myös siihen, että mies valehteli olevansa töissä, vaikkei oikeasti ollutkaan.
Silloin, kun mies oli työsuhteessa, hän esitteli ylpeänä kavereilleen työpaikalta varastamiaan tavaroita. Ja kun mies sai hyvän työn firmasta, jossa hänen veljensä oli töissä, mies näytti jatkuvasti kantavan tavaraa työpaikaltaan kotiinsa, piittaamatta veljensä maineesta tuon taivaallista. Hän esitteli kerrostalon varastotilassa makaavaa useamman sadan euron arvoista tunkkia ja muuta arvokasta tavaraa.

Tässä porukassa, jonka kanssa hän liikkui baareissa, hän oli johtohahmo ja koossa pitävä voima, jonka ympärillä tämä porukka pyöri. Hän ei ollut kuitenkaan seurustellut tämän ensimmäisen tyttöystävänsä jälkeen, eikä ollut oikein muutenkaan ollut tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa. Hän oli hieman juro henkilö, ei mikään avoin, sosiaalinen, tai iloinen ihminen. Hän oli kuitenkin erittäin rohkea ja verbaalisesti taitava täysin tuntemattomien ihmisten kanssa, eikä ujostellut, tai jäätyillyt tuntemattomien naisten kanssa. Hän oli välillä myös varsin aloitteellinen, jopa aggressiivinen. Häneltä puuttui kuitenkin hienovaraisuutta ja hän alkoi herkästi puristelemaan tuntemattomien naisten tissejä ja takapuolia, mikä aiheutti välillä konfliktitilanteita.
Kun naista ei ollut löytynyt, hän alkoi esittämään kavereilleen, että seurusteli. Baarireissut, joilla itse olin mukana, näyttivät aina kulminoituvan puhelimessa käytävään perheriitaan, kun sankarimme "tyttöystävä" oli tullut mustasukkaiseksi sankarimme baarireissun vuoksi. Sankarimme vetäytyi yleensä syrjemmälle riitelemään puhelimessa "tyttöystävänsä" kanssa ja kaverit kohisivat ympärillä... parisuhdeneuvoja kyseltiin... Ongelma näissä puhelinriidoissa oli vain se, että puhelimen toisessa päässä ei ollut ketään, ei ollut olemassa mitään "tyttöystävää", jonka kanssa hän olisi riidellyt, eikä puhelua ollut auki. Minä pari kertaa otin häneltä puhelimen kädestä, koska ymmärsin tarkkaan, mistä oli kyse, tsekkasin puhelimen ja sanoin, että eihän siellä mitään puhelua ollut auki. Hän sitten selitti, että puhelu lopetettiin juuri, kun otin puhelimen itselleni.

Sankarimme armeijan jälkeiset vuodet olivat tällaista pelleilyä ja jatkuvaa satuilua tyttöystävistä, joita ei oikeasti ollut olemassa, kunnes... Lopulta sankarimme sitten löysi itselleen naisen, hän tapasi tämän naisen baarissa. Nainen oli täysin alkoholisoitunut tapaus ja joi kännit viitenä päivänä viikossa. Sankarimme oli kuitenkin täysin rakastunut. Hän kertoi minulle kaksi viikkoa ensikohtaamisen jälkeen, että hän on täysin rakastunut ja, että hän aikoo naisen kanssa naimisiin. Yhteisiä tavaroita osteskeltiin jo kolme viikkoa ensitapaamisen jälkeen ja tässä vaiheessa kaksikko vietti lähes kaiken aikansa yhdessä. Yhteisen aikansa he käyttivät lähinnä ryyppäämiseen.
Sankarimme alkoholinkäyttö oli kasvanut kaiken aikaa ja tämän alkoholisoituneen naisen kanssa juominen lähti täysin käsistä ja hän alkoi olemaan paljon poissa töistä juomisen takia. Miksi nainen sitten viihtyi näinkin uuden tuttavuuden kanssa näin mielellään, niin johtui siitä, että sankarimme kustansi naisen juomiset.

Kun tutustuin itse tähän naiseen, niin minulle ja naiselle valkeni varsin pian, että sankarimme oli valehdellut tälle naiselle itsestään lähes kaiken ja kertoillut tälle pitkät pätkät täysin mielikuvituksellista elämäntarinaa. Samoin selvisi, että hän oli puhunut minusta tälle naiselle pitkät pätkät täysin perättömiä juttuja ja myöhemmin selvisi, että hän oli haukkunut minua tälle naiselle niin paljon, että nainen arveli sankarilla olevan pahoja kaunoja minua kohtaan.
Selvisi myös, että mies oli valehdellut minulle yhtä sun toista asioistaan. Olin itse ollut tuolloin vakavasti sairaana. Minulla oli ollut sydämessä tulehdus puoli vuotta ja olin tuossa vaiheessa toipumassa tästä taudista. Olin ollut kova urheilemaan ja tykkäsin erityisesti salibandyn pelaamisesta. Mies kertoi minulle, että hän oli keräämässä porukkaa salibandyturnaukseen ja, että hänellä oli jo lähes koko porukka kasassa ja hän pyyteli minua mukaan. Itse en tietenkään olisi pystynyt pelaamaan, koska terveydentilani oli, mitä oli. Lopulta lupauduin, että voin tulla mukaan valmennushommiin ja huoltajan rooliin.
Kun turnaukseen oli aikaa vain viikko, mies lakkasi vastaamasta minulle puhelimeen. Sitten tämä miehen naisystävä otti minuun yhteyttä ja kertoi, että miehellä ei ollut aikomustakaan mennä kyseiseen turnaukseen, eikä mitään porukkaa ollut kasassa ja, että mies oli naureskellut hänelle, kuinka olen niin vajaaälyinen, että uskon kaiken, mitä mulle sanotaan. Puhuimme asiasta kolmistaan ja mies pyysi minulta anteeksi käyttäytymistään.

Nainen lopetti suhteen miehen kanssa, kun hänelle oli valjennut totuus tästä miehestä ja, koska hän oli löytänyt itselleen uuden, varakkaamman kustantajan juomiselleen. Eron jälkeen miehen katkeruus minua kohtaan leimahti liekkeihin. Hän valehteli kaikille, että olin ollut naisen kanssa suhteessa ja, että olimme heidän eronsa jälkeen tämän naisen kanssa yhdessä.
Sovimme tämän sankarin kanssa yhteisestä baarireissusta viikko tämän eron jälkeen. Tässä vaiheessa en vielä tiennyt hänen levittämistään valheista mitään. Baarissa minua kuitenkin odotti ansa, kun paikalle oltiin hankittu seitsemän hengen lynkkausporukka pistämään minua turpaan. Porukassa oli mukana eräs 203cm pitkä maajoukkuetason potkunyrkkeilijä. Tämä sankarimme itki ja näytteli todella pahasti loukkaantunutta ja oli todella kiukkuisen oloinen minua kohtaan... naiset lohduttivat häntä ja pyyhkivät hänen kyyneleitään... hänen itkunsa sai väkijoukon raivon valtaan ja käymään kimppuuni. Mies ohjasi vihaista väkijoukkoa hitlermäisillä käsieleillä.
Kun poistuin paikalta naama auki, sankarimme lähti vielä perääni ja piti sellaista pienen lapsen itkukiukkua toiselta puolelta katua. Pian taas raivostunut väkijoukko juoksi paikalle ja kyselemään, että mitä olin tälle sankarillemme tehnyt ja huutelemaan vihaisia herjoja minun suuntaani.

Tämän jälkeen mies alkoi saamaan naista. Tiedän, että hänellä oli pari-kolme naista seuraavan vuoden aikana, mutta emme olleet tänä aikana tekemisissä.
Kuulin, että väliemme katkeamisen jälkeen mies oli jatkanut ryyppäämistä samaan tahtiin, kuin mitä hän oli ryypännyt ollessaan alkoholistinaisen kanssa suhteessa. Koko viiden viikon kesälomansa mies oli ryypännyt alkoholia ja töissä oli alkanut olemaan ongelmia juomisen takia.
Miehelle oli näihin aikoihin kehittynyt myös uusi omituinen käyttäytymismuoto. Hän oli tullut epäluotettavaksi kavereitaan kohtaan. Hänellä oli kämppä keskusta-alueen ja siellä sijaitsevan yökerhon liepeillä ja hän ehdotteli kavereilleen baarireissua ja luokseen yöksi tulemista. Kuitenkin, kun kaverit suostuivat, lähti mies vaivihkaa yökerhosta kotiin jo puolen yön jälkeen ja lakkasi vastaamasta puhelimeen, jättäen kaverinsa yöksi kadulle.
Kun joku sattui joskus näkemään miehen olevan lähdössä ja kysyi häneltä, mihin tämä on menossa, mies ei joko vastannut mitään ja ignoorasi henkilön kylmästi täysin, tai sitten hän joutui paniikin omaisen raivon valtaan ja kävi tämän hänet nähneen henkilön kimppuun.

Sitten hän tutustui erääseen kauniiseen tummatukkaiseen naiseen, vähän sellaiseen, kuin mitä se ensimmäinen nainen oli ollut. Tämä oli hieman ujo nainen, jolla oli takanaan kipeä ero entisestä poikaystävästään. Nainen oli yrittänyt eron jälkeen itsemurhaa ja hänelle oli jäänyt itsemurhayrityksestä aivovamma. Tämä suhde näytti kestävän ja pariskunta muutti nopeasti yhteen.

Pian yhteenmuuton jälkeen mies menetti luottotietonsa. Syy luottotietojen menettämiseen oli, että mies ei kokenut, että hänen tarvitsisi maksaa laskujaan ja hän koki laskut ahdisteluksi ja ärsyttäviksi. Lisäksi miehen alkoholisti ex-naisystävä oli varastanut miehen henkilöllisyyden ja tehnyt miehen henkilötiedoilla profiilin ulkomaiseen maksulliseen treffipalveluun. Kun treffipalvelusta tuli miehelle laskuja, mies ei reagoinut laskuihin ennen, kuin hän menetti luottotietonsa.

Tälle miehen uudelle naisystävälle oli sitten selvinnyt puolen vuoden yhdessäolon jälkeen, että mies oli valehdellut hänelle itsestään aivan kaiken. Mies oli kertonut hänelle alusta loppuun asti täysin mielikuvituksellista henkilöhistoriaa ja tarinaa kuusi vuotta kestäneestä avioliitosta, joka oli päättynyt siihen, että hän oli löytänyt vaimonsa heidän sängystään toisen miehen kanssa. Hän oli keksinyt tämän tarinan sen jälkeen, kun nainen oli surrut miehelle omaa katkeraa eroaan. Mies oli itkenyt naiselle silmät vetisenä ja nainen oli lohduttanut.

Tässä vaiheessa oli kuitenkin tapahtunut käänne, millä oli merkittävät seuraukset jatkoa ajatellen. Mies oli nimittäin alkanut pyörtyilemään. Hän kävi useasti lääkärissä, mutta asiaa ei tutkittu sen paremmin, eikä selitystä löytynyt. Miehen äiti, joka työskentelee sairaanhoitoalalla ja, joka on erään tunnetun potilaisiin insuliinia piikittäneen ja kiinnijääneen sarjamurhaajahoitajan(Katariina Lönnqvist, os. Hyttinen myöh. Pantila, useampi murha Nokian terveyskeskuksessa ja Ylöjärven Ylisten hoitolaitoksessa, joista yhdestä tuli tuomio) entinen kaveri, alkoi epäilemään, että pojan pyörtyilyt johtuivat siitä, että nainen ehkä piikitti tähän insuliinia.
Tämän tapauksen seurauksena mies katkaisi välinsä vanhempiinsa ja naisystävä vaikuttui tästä liikkeestä niin, että jatkoi miehen kanssa parisuhdetta. Myöhemmin pariskunta meni naimisiin ja mikä tämän tarinan kannalta olennaisinta, teki lapsen ja teki toisen lapsen.

Mies käytti tuoreen vaimonsa vanhempia taloudellisesti hyväkseen ja rahasti näitä lasten varjolla. Kukaan ei kuitenkaan tiedä, mihin rahat hävisivät. Mihinkään niitä ei käytetty, eikä miehellä ollut koskaan rahaa. Pariskunta eli ja rahoitti arkensa täysin naisen rahoilla, mies ei antanut penniäkään rahaa yhteisiin menoihin.
Molempien terveydentila oli heikko ja mies oli välillä sairaalahoidossa. Syy ei ollut ollut insuliinimyrkytys, vaan potentiaalisesti tappava sairaus. Lastensuojelu puuttui tilanteeseen. Tuli jonkinlaista kontrollia.
Pariskunnalle alkoi tulemaan lisää ongelmia, kun miehen äiti alkoi tekemään pariskunnasta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja ongelmat alkoivat kasaantumaan, kun mies alkoi kohtelemaan vauvoja väkivaltaisesti.
Pariskunnan esikoinen joutui sairaalaan silmänpohjan murtuman takia ja, kun kysyin tapauksesta molemmilta vanhemmilta erikseen, niin he antoivat varsin erilaiset selitykset lapsen vammalle.
Lastensuojelu puuttui tilanteeseen yhä voimakkaammin. Pariskunta meinasi menettää lapsensa, mutta lastensuojelun kanssa saatiin tehtyä sopimus, että pariskunta muutti naisen vanhempien ylläpitämään perhekotiin asumaan. Tässä järjestelyssä naisen vanhemmat olivat jatkuvasti pariskunnan tukena ja näin huostaanotto saatiin vältettyä. Pian muuton jälkeen mies päätti jättää vaimonsa ja muuttaa vanhempiensa luokse asumaan.

Miehellä oli ollut suhteen alkupuolelta asti tapana lähteä ulos asunnosta, kun hänelle ja naiselle tuli riitaa. Mies oli lähtenyt yleensä ryyppyreissulle ja palannut yöllä takaisin, mutta toisinaan hän oli mennyt vanhempiensa luokse pariksi yöksi.
Yhden kerran, kun mies oli mennyt vanhempiensa luokse, eivät vanhemmat olleet enää päästäneet miestä lähtemään ja olivat takavarikoineet miehen puhelimen. Mies oli kuitenkin salaa saanut soitettua vaimolleen ja kavereilleen ja saanut kyydin takaisin vaimonsa luokse.
Näillä vanhempien luo lähtemisillä mies kiristi vaimoaan siten, että jos vaimon kanssa tuli riitaa jostain asiasta, niin hän lähti vanhempiensa luokse ja uhkasi jättää vaimonsa. Samalla hän pelasi myös äitinsä suuntaan. Hän pyrki ikään, kuin saamaan sekä vaimonsa, että äitinsä osoittamaan riippuvuutta häntä kohtaan ja tavallaan kilpailemaan hänestä.
Kun ero lopulta tapahtui, niin se tapahtui juuri siten, että heillä tuli vaimon kanssa riita pihan siivoamisesta ja mies lähti siltä istumalta vanhempiensa luokse, eikä enää palannut muuten, kuin hakemaan tavaroitaan.
Kun mies oli päässyt vanhempiensa luokse, olivat vanhemmat estäneet häntä puhumasta puhelimessa kenenkään kanssa. Vaimo sai miehen äidin kirjoittamat avioeropaperit postissa muutama päivä sen jälkeen, kun mies oli lähtenyt pois vaimonsa ja lastensa luota.

Miehen lähdettyä vaimonsa luota hän ei siis enää pitänyt yhteyttä naiseen muuten, kuin lyhyesti ja satunnaisesti. Tämä johtui varmasti osin siitä, että miehen vanhemmat eivät antaneet hänen olla yhteydessä vaimoon, mutta selvästi kyse oli myös miehen omasta ilkeydestä.
Kun vaimo yritti selvitellä asioita miehen kanssa, miehen vastaukset olivat vähintäänkin törkeitä ja häijyjä.
Vaimo ehdotti miehen lähdettyä, että he menisivät yhdessä psykologin juttusille. Mies vastasi tähän, että ei usko, että psykologikaan voi auttaa vaimoa muuttamaan käyttäytymistään, eikä siksi näe tarpeelliseksi mennä psykologin juttusille.

Eron jälkeen vaimo kävi miehen sähköpostissa, jonne hän pääsi automaattikirjautumisen ansiosta ja hän sai huomata, että mies oli tehnyt profiilin internetin treffipalveluun ja kirjoitellut sähköpostia tuntemattoman naisen kanssa.
Kun eron jälkeen juttelin miehen kanssa, niin hän kertoi eron syyksi, että parisuhteessa oleminen oli kuulemma aivan helvetin rankkaa ja, että minä en kuulemma voinut ymmärtää hänen ongelmiaan, koska en ollut koskaan ollut parisuhteessa.

Avioliiton aikana miehen äiti oli levittänyt sellaista juttua, että miehen vaimo oli täysin epävakaa ja tuulten vietävissä ja, että oli suuri riski, että vaimo jättäisi perheensä ja lähtisi johonkin tyyliin toisen miehen matkaan. Samoin tämä äiti oli levittänyt sellaista juttua, että vaimo tuhlaili miehensä rahoja hulvattomasti shoppailuun. Todellisuudessa siis kuitenkin tämä äiti oli itse yrittänyt saada poikaansa jättämään vaimonsa, tehnyt vaimosta perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja todellisuudessa mies oli elänyt vaimonsa rahoilla.
Heti eron jälkeen tämä miehen äiti alkoi markkinoimaan lastensuojelun työntekijöille sellaista asetelmaa, että vastuu parisuhteen epäonnistumisesta ja holtittomasta etenemisestä oli yksinomaan vaimon, koska mies ei ollut aikaisemmin ollut parisuhteessa ja oli siten täysin kokematon, kun taas vaimo oli ollut edellisen miesystävänsä kanssa vuosia saman katon alla.
Miehen äiti sai tämän jutun jotenkin myytyä sossuille ja sossut ovat tämän kautta nähneet miehen uhrina ja jopa sankarina.
Miehen sisko oli sitä mieltä, että vaimo on persoonallisuushäiriöinen(narsisti tms.) ja, että mies on tämän vaimon uhri.

Alkuvaiheessa lasten huoltajuus järjestettiin yhteishuoltajuudeksi, jossa lasten äidillä on päähuoltajuus ja mies sai lapset kahtena viikonloppuna kuukaudessa.
Miehen lähisukulaiset ottivat kuitenkin avoimeksi tavoitteekseen viedä lapset kokonaan pois tältä äidiltä, tai oikeammin äidin pois lapsilta.
Miehen ja tämän lähisukulaisten toiminnasta suivaantuneena eräs henkilö teki miehen äidistä lastensuojeluilmoituksen. Lastensuojeluilmoitus kuitenkin painettiin villaisella, koska miehen äiti sai tilanteen puhuttua sossuille niin, että lastensuojeluilmoituksen tekijä olisi ollut häntä pitkään häirinnyt narsisti.
Ilmoitus johti miehen ja miehen siskon harjoittamaan useisiin ihmisiin kohdistuneeseen pitkään jatkuneeseen häiriköintiin ja uhkailuun. Mies lähetteli minulle tekstiviestejä, joissa hän esitti epäsuoria uhkauksia, joissa hän uhkasi tappaa sekä lapsensa, entisen vaimonsa, vaimon vanhemmat, että minut ja lähisukulaiseni, mikäli kaikki ei menisi lastensuojelussa niin, kuin hänen äitinsä tahtoi. Uhkauksia tuli useamman kuukauden ajan.
Ilmoitin näistä saamistani tekstiviesteistä miehen entiselle vaimolle, lasten äidille, mutta hän ei ilmeisesti halunnut, että tietoa uhkauksista oltaisi välitetty lastensuojelun työntekijöille, ei ainakaan hänen kauttaan. Nainen ilmeisesti pelkäsi miehelle tulevia seuraamuksia.
Lastensuojelun palavereissa miehen äiti oli yrittänyt mustamaalata minua lastensuojelun työntekijöille, väittäen, ettei puheisiini voi sitten ollenkaan uskoa ja, että minulla on jotain vikaa päässä. Tämä äiti oli ilmeisesti pelännyt minun olevan yhteyksissä lastensuojeluun lasten äidin puolta pitäen, vaikka todellisuudessa en ollut lastensuojeluun vielä ollut yhteyksissä ollenkaan.
Olin ollut pitkään ongelmissa etenkin julkisen terveydenhuollon kanssa, koska taannoin sydämessäni ollutta tulehdusta ja siihen liittyvää sairastelua oltiin ensin virheellisesti arveltu masennukseksi ja paniikkihäiriöksi. Vaikka tulehdus oltiin saatu sittemmin todettua, kuten muutkin sairaudet, julkisessa terveydenhuollossa minuun suhtauduttiin edelleen kovin nihkeästi. Vuosien ongelmien jälkeen minulle selvisi, että omakannassani oli ollut useiden vuosien ajan täysin keksittyjä satuja liittyen sairasteluihini. Tämän miehen äidin lastensuojelun palaverissa minusta kertomat valheet olivat olleet yhdenmukaisia omakannassani olleiden perättömien juttujen kanssa. Tämä miehen äiti oli levittänyt samoja valheita jo vuosien ajan useille henkilöille. Myös tälle miehen vaimolle tämä miehen äiti oli lähes ensitöikseen heidän tutustumisensa jälkeen kertonut näitä samoja juttuja.

Ikävä käänne tapahtui, kun miehen entinen vaimo riitaantui äitinsä kanssa ja muutti pois vanhempiensa luota, jossa hän oli lasten kanssa asunut. Nainen muutti asumaan kaverinsa asuntoon ja lasten päähuoltajuus siirrettiin tässä yhteydessä miehelle, joka asui vielä vanhempiensa luona.
Tässä vaiheessa tilanne muuttui niin, ettei nainen saanut tavata lapsiaan enää, kuin kahdesti kuukaudessa valvotuissa olosuhteissa.

Otin sitten itse lopulta yhteyttä sossuihin ja pidin niille saarnan tästä tilanteesta ja kerroin niille näistä saamistani tekstiviesteistä, mutta ne siellä selittivät asioista siinä rajoissa, kuin vaitiolovelvollisuus antoi saumaa ja ehkä vähän vaitiolovelvollisuutta rikkoenkin, että asiat on nyt tällä tavalla, eikä niille voi mitään ja puolustelivat vaan, että kunnon poika tämä tarinamme sankari kuitenkin on.
Näiden lastensuojelun työntekijöiden mukaan miehen äidin minusta palavereissa kertomat perättömät väitteet eivät olleet merkityksellisiä huoltajuusasian kanssa, eivätkä he siksi pitäneet näitä väitteitä ongelmallisina. Heidän mukaansa tällaiset väitteet olivat tavallisia huoltajuusasioissa.
Omasta mielestäni taas sillä on merkitystä, jos lapset asuvat perättömiä väitteitä toisista ihmisistä esittävän henkilön kanssa.
Miehen tekstiviesteissään esittämien uhkausten osalta sossujen reaktio oli erikoinen. Sain asian osalta yhteyden johtavaan lastensuojelun työntekijään, mutta tämä teki heti alkuun sellaisen johtopäätöksen, että uhkaukset oli esittänyt miehen entinen vaimo, eli lasten äiti ja, että tämä vaimo oli uhannut lapsia ja miestä ja tämä lastensuojelun työntekijä alkoi puhumaan, että olikin kuullut tästä naisesta jo yhtä sun toista tältä lasten isältä, tarinan sankarilta. Kun sitten selitin asian tälle henkilölle rautalangasta vääntäen, hän rauhoittui ja toppuutteli, että ei miehen esittämillä uhkauksilla ollut enää merkitystä, koska uhkaukset olivat tapahtuneet jo joitain kuukausia sitten. Hän neuvoi minua olemaan tekemättä asiasta lastensuojeluilmoitusta. Lisäksi hän meni niin pitkälle, että uhkasi minua, että voin kyllä tehdä asiasta rikosilmoituksen, mutta että siinä tapauksessa joutuisin kohtaamaan seuraamuksia lastensuojelun taholta.

Mies ja tämän vanhemmat eivät ole olleet täysin rehellisiä lastensuojelun työntekijöille antamiensa tietojen suhteen... Kun mies lähti vaimonsa luota, hän oli ollut kahdeksan kuukautta sairaslomalla ja hänellä oli vielä kaksi kuukautta sairaslomaa jäljellä. Kaksi viikkoa ennen miehen lähtöä, oli lääkäri sanonut miehelle vaimon ollessa mukana lääkärissä, että mies ei tule vielä kahden kuukauden kuluttua olemaan työkunnossa ja, että sairasloman lähestyessä loppuaan miehellä olisi jälleen lääkärikäynti, jolloin hän saisi todennäköisesti useita kuukausia lisää sairaslomaa.
Kuitenkin, kun mies oli lähtenyt vaimonsa ja lastensa luota, niin heti alusta asti miehen äiti painotti lastensuojelun palavereissa, kuinka mies käy töissä ja on täysin kunnossa ja kyvykäs hoitamaan lapset. Tämä oli ollut heidän kantansa kaiken aikaa heti alusta asti. Mitään lääkärintodistuksia, tai todistuksia töissäkäynnistä ei miehen puolesta sossuille kuitenkaan ainakaan palavereihin toimitettu.
Itse kuulin puoli vuotta eron jälkeen miehen sukulaiselta, että mies oli ollut jossain erikoisvuorossa töissä(ilmeisesti äitinsä vaatimuksesta) pari kuukautta siten, ettei hänen tarvinnut tehdä normaalia kolmivuorotyötä, mutta että hän oli parin kuukauden jälkeen taas jäänyt kuulemma sairauslomalle.
Mies ei yleensä itse ilmaantunut valvottuihin tapaamisiin, joissa lasten äiti tapasi lapsia, eikä ollut missään yhteyksissä vaimoonsa, vaan miehen vanhemmat toivat lapset näihin tapaamisiin. Naiselle ei myöskään annettu mitään tietoja mieheen, tai lapsiin liittyen muuten, kuin kerrottiin miehen käyvän töissä ja olevan siksi estynyt tulemaan tapaamisiin. Todellisuudessa mies oli siis sairauslomalla.

Vaimo havaitsi lapsissa uusia mustelmia muutamalla tapaamisella ja ilmoitti asiasta sossuille. Sossut eivät kommentoineet asiaan yhtään mitään, eikä vaimon kommenteilla ole ollut merkitystä.

Toista lasta tutkittiin isältä mahdollisesti saadun perinnöllisen sairauden mahdollisuuden vuoksi, mutta lasten huoltajuuden mentyä isälle, ei vaimo ole saanut nähdä lasten potilastietoja, tai mitään lääkäripapereita, eikä kuulla lasten terveysasioista yhtään mitään pyynnöistään huolimatta.
Kun mies on ollut yhteyksissä entisen vaimonsa kanssa, on mies väittänyt vaimon kärsivän ylivilkkaus ja keskittymishäiriö ADHD:sta ja esittänyt parisuhteen ongelmien johtuneen tästä vaimon ADHD:sta.

Tämä mies on sittemmin tutustunut uusiin naisiin esiintyen "luotettavana ja selkärankaisena yksinhuoltajaisänä" ja hänen sukulaisensa ovat kertoneet näille naisille kauhutarinaa miehen kamalasta exästä, tästä lasten äidistä.
Myös mielikuvitustyttöystäviä on ollut liikkeellä. Samoihin aikoihin, kun nainen menetti lasten tapaamisoikeuden, mies alkoi myös kerskailemaan, kuinka hänellä on nyt uusi elämä uuden kumppanin kanssa... Mies esitti olevansa parisuhteessa naisen kanssa, jolla oli sama nimi, kuin siskollani. Minulle hän oikein painotti naisen nimeä ja heidän yhteistä onneaan. Mitään tällaista parisuhdetta miehellä ei kuitenkaan todellisuudessa ollut ja siskoni nimi oli tullut tälle keksitylle naisystävälle sen takia, että exäni lempinimi oli ollut sama, kuin tämän miehen siskon nimi. Tämä oli ilmeisesti ollut jonkinlainen Donald Trump -henkinen vastasiirtoprojektiosydeemi, jossa hän projisoi oman valehtelunsa ja feikkityttöystävätouhunsa minuun siihen tyyliin, että hän esitti tällä, että minun entinen tyttöystäväni olisi myös ollut feikki ja, että olisin kiusallani nimennyt sen hänen siskonsa mukaan, niin hän sitten kosti ja nimesi oman feikkityttöystävänsä minun siskoni mukaan. Miehen Donald Trump -henkinen sanoma oli siis se, että "minä voin valehdella, mitä tykkään, koska sinäkin valehtelet", vaikkakaan minä en ollut valehdellut, vaan hän oli vain projisoinut oman valehtelunsa minuun. Jossain vaiheessa mies oli kuitenkin lakannut puhumasta tästä mielikuvitusnaisesta enää mitään.

Kun huoltajuusasiassa oltiin edetty vuoden päivät niin, että lasten äiti oli saanut tavata lapsia vain valvotusti, aloitettiin asiassa kokeilu, joissa nainen sai lapset kotiinsa valvotusti pariksi tunniksi pari kertaa kuukaudessa. Nainen oli asunut tuossa vaiheessa jo yhdeksän kuukauden ajan omassa asunnossa.
Mies toi tässä vaiheessa aina lapset naisen luokse. Tapaamisilla mies oli kertoillut sosiaalityöntekijöille hyvästä suhteestaan siskooni, vaikka siskoni ei ollut miehen kanssa yhtään missään tekemisissä. Siskoni asui tuolloin lähellä tätä naista ja mies pyrki luomaan sossuille kuvaa, että siskoni olisi paremmissa väleissä häneen, kuin tähän naiseen. Lisäksi mies oli vihjaillut olevansa suhteessa sellaisen naisen kanssa, jonka kanssa tämän miehen ex-vaimon tätä miestä edellinen miesystävä, jonka kanssa tällä ex-vaimolla oli ollut hankala ero, oli tätä naista pettänyt. Eli hän yritti tällaisella kikkailulla provosoida tätä ex-vaimoaan. Nainen kuitenkin tajusi homman heti ja nauroi miehen touhulle...

Noin puoli vuotta tämän kokeilun aloittamisesta alkoi oikeusprosessi, jossa nainen pyrki oikeuden kautta saamaan lasten tapaamisoikeuden takaisin. Luin oikeudenkäyntipaperit läpi puoli vuotta ensimmäisen oikeudenkäynnin jälkeen, vähän ennen toista oikeudenkäyntiä. Näistä papereista selvisi yhtä sun toista mielenkiintoista...
Keskeinen syy siihen, miksi nainen ei ollut saanut tavata lapsia muuten, kuin valvotuissa olosuhteissa, oli ollut miehen "vilpitön pelko" siitä, että nainen surmaa lapset. Tämä pelko siis siitä huolimatta, että facebookissani ja puhelimessani on viestejä, joissa mies itse epäsuorasti uhkaa surmata lapsensa. Kun lastensuojelu oli tapaamisten oltua puoli vuotta valvotut katsonut, että lapset voisi antaa äidin luokse ilman valvontaa, oli isä vastustanut asiaa. Isän perusteet olivat olleet tämä pelko lasten turvallisuuden puolesta, sekä isän kokemus siitä, että lasten äiti ei kykene keskittymään lasten kanssa niin hyvin, että voisi hoitaa lapsia ja, että äidillä olisi ADHD. Sosiaalityöntekijöiden mukaan he eivät voineet antaa lapsia äidille ilman valvontaa isän vastustuksesta johtuen.
Erikoista tässä oli ollut myös se, että siinä, kun lastensuojelussa oltiin oltu sitä mieltä, että miehen tekemistä uhkauksista ei kannata tehdä lastensuojeluilmoitusta, lastensuojelu suhtautui kuitenkin vakavasti miehen pelkoon siitä, että äiti surmaisi lapset.
Lukemistani papereista selvisi myös, että ensimmäisessä oikeudenkäynnissä tapauksesta vastaava sosiaalityöntekijä oli puhunut voimakkaasti isän puolesta ja valehdellut viiteen eri otteeseen miehen eduksi.

Tämä sankarimme ja minun yhteinen kaveri, joka oli sankarimme tapaan taannoin soitellut minua turhaan keskustaan totesi tästä tapauksesta suurinpiirtein niin, että näillä asioilla ei ole mitään väliä, koska mikä tärkeintä, tämä sankari käy kuitenkin töissä.
Sankarin töissäkäyntikin on kuitenkin hieman hämärällä pohjalla, koska hän on tiettävästi varastanut työpaikaltaan tavaraa ainakin parin tonnin edestä. Esimies, Jumala ja poliisi ovat aina olleet tämän miehen suuria vihollisia.
Lastensuojelun papereista ja oikeuden papereista selviää myös, että mies on valehdellut sosiaalityöntekijöille mm. työssäkäynnistään. Mies oli väittänyt käyvänsä töissä sellaisena ajanjaksona, kun hän ei todellisuudessa puoleen vuoteen ollut töissä, vaan sairaslomalla. Tämä ristiriita näkyy papereista, mutta sossut eivät ole tajunneet sitä. Mies ei tuona ajanjaksona koskaan saapunut valvottuihin tapaamisiin, kun nainen tapasi lapsia valvotuissa oloissa ja lapsia kuljettaneet miehen vanhemmat kertoivat naiselle, että mies ei ole päässyt tulemaan "koska on töissä".

Mies vaati oikeudessa, että nainen ei saisi jatkossakaan tavata lapsia muuten, kuin valvotuissa olosuhteissa, mutta oikeudessa päätettiin, että mitään perusteita isän vaatimukselle ei ole ja sittemmin äiti on saanut olla lasten kanssa.

Täysin ongelmitta asiat eivät ole sujuneet oikeudenkäynnin jälkeenkään. Miehen käyttäytyminen on eron jälkeen kulkenut sellaisessa syklissä, että syklin ensimmäisessä vaiheessa hän on ollut täysin asiallinen ja yhteistyökykyinen. Tämän noin pari kuukautta kestävän hyvän vaiheen jälkeen miehen käytös on alkanut hiljalleen eskaloitumaan ja lopulta muutaman kuukauden eskaloitumisen jälkeen se on kulminoitunut johonkin täydelliseen ylilyöntiin. Juurikin ennen toista oikeudenkäyntiä miehellä oli tämä eskaloitumisvaihe ja miehen törkeä käyttäytyminen oikeudenkäynnissä näytti olevan se eskaloitumisen huippu. Tämän jälkeen mies oli taas saanut purkauduttua ja hän oli parin kuukauden ajan ihan fiksusti ennen, kuin uusi eskaloituminen jälleen alkoi. Tämä seuraava eskaloituminen huipentui sellaiseen, että mies vei pari päivää ennen vuodenvaihdetta lapset lasten äidille ja toinen lapsista oli ollut jo äidin luo päästessään kuumeinen, mutta mies ei ollut puhunut tästä asiasta mitään äidille lasten vaihdon yhteydessä... Lapsen kuume oli alkanut reilua vuorokautta myöhemmin nousta ja nainen oli mennyt aamulla lapsen kanssa päivystykseen. Kun nainen soitti asiasta lasten isälle, oli mies alkanut syyttämään naista lapsen sairastumisesta.
Päivystyksessä oli kulunut koko päivä, eikä sairasta lasta saatu palautettua isälle sovittuna aikana, jolloin mies oli välittömästi tehnyt asiasta ilmoituksen sossuille. Kun naisen miestuttava oli palauttanut terveen lapsen isälle ajallaan, äidin ollessa sairaan lapsen kanssa terveyskeskuksessa, oli isä huutanut pää punaisena tälle miestuttavalle tilanteesta.
Tämän tapauksen jälkeen mies oli taas pari kuukautta, kuin herran enkeli, kunnes sitten taas alkoi eskaloituminen, jonka huipennus tapahtui äitienpäivänä. Miehen äiti oli vaatinut, että nainen palauttaa lapset miehelle äitienpäivänä poikkeuksellisesti jo kello 16, kun 18 olisi ollut sopimuksen mukainen palauttamisaika. Syynä vaatimukseen oli ollut, että siellä oli kuulemma ollut koko suku juhlimassa äitienpäivää miehen vanhempien luona ja miehen äiti oli halunnut lapset mukaan. Tämä lasten äiti ei ollut siihen suostunut, koska hän halusi äitienpäivänä pitää lapsensa luonaan niin pitkään, kuin mahdollista. Miehen äiti ei ollut tätä missään vaiheessa hyväksynyt ja, kun nainen lopulta palautti lapset miehelle kello 18 illalla, niin mies kävi naiseen käsiksi sen jälkeen, kun nainen oli antanut lapset miehen äidin syliin... Paikalla oli myös naiselle kuskiksi lähtenyt mies ja nainen ja tämä mies tekivät tästä tapauksesta lastensuojeluilmoituksen, kun sankari oli lasten nähden käynyt lasten äitiin käsiksi ja lastensuojeluilmoituksen seurauksena sankari joutui kolmeksi kuukaudeksi lastensuojelun "seurantaan". Tänä seuranta-aikana miehen äiti ei saanut olla läsnä lasten vaihdoissa.
Kun seuranta-aika oli ohi, oli jälleen uuden mielikuvitustyttöystävän aika. Tällä kertaa myös miehen äiti oli levittänyt juttua siitä, että miehellä olisi uusi tyttöystävä ja, että hän olisi löytänyt uuden onnen. Mies ei useampaan otteeseen voinut osallistua lasten vaihtoihin, koska oli kuulemma uuden naisystävänsä seurassa jossain ja miehen äiti hoiti lasten vaihdot...

Tämän lasten äidin suhteen tilanne on ollut monimutkainen... Reilut puoli vuotta oikeudenkäynnin jälkeen juttelin naisen miestuttavan kanssa ja tuo mies kertoi, että nainen oli edelleenkin aika ajoin haikaillut tämän lasten isän perään. Tuntuu siltä, että nainen ei meinaa päästä yli tästä miehestä. Mies(tarinan sankari) oli aina välillä alkanut antamaan naiselle toiveita yhteenpalaamisesta ja saanut tällä tavalla pidettyä naisen kontrollissaan.
Ehdottelin naiselle, että jos hän haluaa jollain tavalla parantaa asemaansa lasten huoltajuuden suhteen, niin hänen täytyisi ottaa esiin tätä vieraannuttamisasiaa... Tähän nainen ei suostunut. Ei kuulemma halua pilata välejään mieheen tämän enempää...
Naisen osalta tulee mieleen, että jotkut naiset ovat saaneet mieskäsityksensä pääasiassa elokuvista ja elokuvissa siitä valehtelevasta miehestä kuoriutuu tarinan sankari ja täydellinen perheenisä. Elokuvissa hyvissä miehissä on aina myös jotain vikaa.
Tämä vaimo taisi myös kuvitella, että miehen käyttäytyminen johtui jollain tavalla hänestä.

Monet tämän miehen lähellä olevista ihmisistä ovat ummistaneet silmänsä sen suhteen, millainen tämä mies on todellisuudessa. Ihmiset uskovat hänen valheitaan, eivätkä halua nähdä sitä, että hän valehtelee. Ne negatiiviset seikat, mitkä hänestä on yleisessä tiedossa, ihmiset pyrkivät selittämään jotenkin normaaleiksi. Porukka ei vaan halua uskoa, millainen tämä mies on todellisuudessa. Työpaikallaan(iso metallialan yritys) mies on sittemmin valittu työsuojeluvaltuutetuksi ja Facebookissa mammat käyvät tykkäilemässä miehen lapsikuvista.

Tämä miehen ex-vaimo kertoi minulle, että mies oli järjestelmällisesti levittänyt minusta perättömiä juttuja ja vaatinut häntäkin osallistumaan valheiden levittämiseen ja nainen kertoi myös tehneensä niin, kuin mies halusi. Tietojeni mukaan pariskunnan eron jälkeen minusta on levinnyt runsaasti perättömiä juttuja ja jotkut täysin ulkopuoliset ihmiset ovat olleet minulle raivoissaan...

Kun juttelin miehen kanssa vuosi takaperin, alkoi hän nostamaan jälleen esiin vuosia sitten tehtyä lastensuojeluilmoitusta. Itse otin sitten vastavuoroisesti esiin hänen silloin taannoin kuukausien aikavälillä esittämät useat tappouhkaukset, johon mies vastasi alkamalla räyhäämään pää punaisena täydessä raivossa, että "mitään tappouhkauksia ei ole hän koskaan esittänyt". Edelleen mulla näyttäis kuitenkin olevan tappouhkausviestit tallella.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Nämä ADHD -syytökset ovat sikäli mielenkiintoisia, että henkilöllä on itsellään päivänselvä ADHD. Hän ei esim. 16-vuotiaana vielä jaksanut seurata televisiosta elokuvaa, ellei siinä ollut joku jatkuva ADHD-toimintakohtaus menossa. Uskon, että miehellä on itsellä lapsena saatu diagnoosi ADHD:sta ja, että mies syyttää tältä pohjalta naista ADHD -tapaukseksi(Putin-projektio). ADHD -diagnoosi selittäisi aika pitkälti tuon erityiskouluun päätymisen.

Lisään myös vielä sen verran, että mies ei enää työskentele samassa työpaikassa, vaan on vaihtanut työpaikkaa.

Tappouhkauksista en tehnyt rikosilmoitusta, koska muut asianomistajat, eli muut uhkaillut vastustivat rikosilmoituksen tekemistä ja, koska tiedän kokemuksesta, että poliisi ei olisi tehnyt asialle yhtään mitään.

Jos katsotaan psykologista puolta, niin miehen toiminnassa näkyvimpinä piirteinä tämän tekstin perusteella on projektio, tällainen Putin-projektio, missä syytetään toista siitä, mitä itse tehdään, käytännössä syytetään uhria omista piirteistä ja omista teoista, sekä sitten identifikaatio aggressoriin, jossa samaistutaan hyökkääjään ja esiinnytään tänä hyökkääjänä sitten toisia ihmisiä kohtaan ja kaikkein näkyvimpänä on omnipotentti kontrolli, mikä näkyy valehtelussa ja toisten ihmisten kusettamisessa ja hyväksikäyttämisessä.
Lisäksi tässä näkyy split ja sen kahtiajakautunut maailma, missä uhrataan toisia ihmisiä oman kaikkivoipaisuuden eteen.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1147
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Eikö niitä ilmoituksia kuitenkin kannattaisi tehdä, sillä vaikkei tässä ja nyt mitään apua saisikaan, niin olisi kuitenkin merkintä tehtynä?

Pirullisinta tietysti on kun valepukki itse satuilee sen minkä ehtii, ja sitten on sana sanaa vastaan. Jos kaikki hänen kiusaamansa ihmiset olisivat järjestelmällisesti pitäneet metakkaa uroon touhuista, ei matematiikka voisi olla niin kovin kovin vaikeaa: useita ihmisiä vs. yksi juippi.

Itselläni on kokemusta useammasta ihmisestä jotka eivät joutuneet kärsimään omista kusipäisyyksistään. Eivät noin räikeitä juttuja, mutta itselleni ihan tarpeeksi heviä settiä kun arkana ihmisenä kohtasin heidät itse yksitellen. Kirjoittelen, jos saan semmoisen hulluudenpuuskan että jaksan vanhaa kaivella.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti:
Pe Touko 12, 2023 2:10 pm
Eikö niitä ilmoituksia kuitenkin kannattaisi tehdä, sillä vaikkei tässä ja nyt mitään apua saisikaan, niin olisi kuitenkin merkintä tehtynä?
Niin, minä en tosiaan tehnyt tappouhkauksista ensin ilmoituksia sen takia, että asiaa vastustivat kaikki asianomistajat, tämä ex-vaimo etunenässä. Lisäksi lasten päähuoltajuus oli tällä naisella, joten tilanne oli silloin ihan hyvä.
Sitten myöhemmin taas oli se, että lastensuojelun esimies uhkaili minua ja edelleen kaikki muut vastustivat.

Myöhemmin juttelin naisen asianajajan kanssa ja hänen mukaansa vanhoista asioista ei saa missään tapauksessa enää tehdä lastensuojeluilmoituksia, koska ne kuulemma vahingoittaisivat naisen asemaa. Ylipäätään hän ohjeisti, ettei miestä tulisi haukkua sossuille lainkaan. Kuitenkin hän sanoi vielä, että jos tulee jotain uutta hyvin painavaa syytä, tulee tehdä lastensuojeluilmoitus heti. Näin toimittiinkin, kun mies kävi naisen päälle lastenvaihdon aikana.

Tässä miehessä on paljon samoja piirteitä sarjakuristaja Lindholm-Pentholm-Penttilän kanssa. Molemmat varsinkin nuorina sellaisia äidin helmassa roikkujia... teini-iässä pahoinpitelyitä ja ilkivaltaa ja alkoholia... Ulkonäkö hyvin samanlainen, kuin sarjakuristajalla lukuunottamatta sitä, että tällä on lyhyet hiukset.
Minun mielestäni tässä on kyseessä henkilö, jolla on sarjakuristaja/Mika Moring -tyyppistä potentiaalia. Omatunto puuttuu...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1147
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Varmaan moni on valmis ilkkumaan että menee kallonmittaus"tieteen" puolelle, mutta kyllähän se tosiaan joskus siltä tuntuu että samankaltainen ulkonäkö korreloi samankaltaisen luonteen kanssa. Esim. olen aikoinaan asunut solukämpässä "kaksoseni" kanssa. Hiustenväri tällä oli eri, mutta muuten oltiin ilmeisesti sikäli samannäköisiä että silloinen kumppanini meinasi erehtyä meistä kun naapuri avasi oven hänen soittaessaan ovikelloa.

Kumpikaan meistä kaksoseni kanssa ei ollut mitenkään erityisen rohkea ihminen, sanoisinpa ennemminkin että introvertti ja arahko ihminen. Tosin asiaa voinee selittää sekin että oltiin kumpikin jostain korvesta kotoisin. Mutta onhan maaseudullakin joitakin ekstroverttejakin.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Tässä keississä minua on jotenkin erityisesti jäänyt mietityttämään sossujen toiminta. Eli siis Nokian lastensuojelun silloinen esihenkilö uhkaili minua, että minulle tulee seuraamuksia, jos teen tappouhkauksista rikosilmoituksen, tai lastensuojeluilmoituksen. Mielestäni aikamoista virka-aseman väärinkäyttöä tämän miehen suojelemiseksi. Olisi tuostakin pitänyt tehdä rikosilmoitus heti.
Näen asian niin, että miehen äiti on jotenkin puhunut tämän naisen pään pyörälle. Miehen äiti toimi samalla työnantajalla lähihoitajana, joten varmaan siinä on jokin henkinen yhteys sitten löytynyt näiden ihmisten välillä ja kehittynyt jonkinlainen tarve suojella omia.

Toinen samanlainen paska oli tämä Sastamalan entinen pitkäaikainen lastenvalvoja, joka valehteli oikeudessa viidessä eri asiassa tämän miehen eduksi. Törkeimpänä minulle jäi mieleen se, että tämä ämmä ei suostunut antamaan lasten äidille lasten terveystietoja, mutta oikeudessa hän esitti 50 vuodeksi salattujen oikeudenkäyntipaperien mukaan yhdeksi asiaksi sitä vastaan, että nainen saisi ottaa lapsia luokseen, sen, että nainen "ei ollut käyttänyt oikeuttaan saada itselleen lasten terveystietoja".
Ihan mielenkiintoista, että miten nainen olisi sitten voinut käyttää tätä oikeuttaan saada lasten terveystiedot, kun lastenvalvoja ei niitä antanut ja oikeudenkäyntiä piti odottaa pitkälti yli vuosi...
Tietojeni mukaan kyseinen lastenvalvoja on ollut aiemminkin, ilmeisesti jo 80-luvulla oikeudessa näistä tekemisistään ja hävinnyt jutut. Kyseinen henkilö on jo 80-luvulta lähtien ollut tunnettu siitä, että hän on erotilanteissa ajanut hyvin voimakkaasti ja aggressiivisesti aina isän etua ja useampi äiti on menettänyt päähuoltajuuden, tai jopa tapaamisoikeuden ilman todellista syytä. Sastamalan lastensuojelussa työpaikan dynamiikka on toiminut niin, että muut sossut ovat käytännössä aina toimineet niin kuin tämä lastenvalvoja on halunnut.

Miehen äidistä kuulin myös, että tämän esimiehen mukaan tällä äipällä oli ollut ongelmia siinä, miten hän kohteli iäkkäitä potilaita työssään.

Ifigeneia kirjoitti:
Pe Touko 12, 2023 2:10 pm
Itselläni on kokemusta useammasta ihmisestä jotka eivät joutuneet kärsimään omista kusipäisyyksistään. Eivät noin räikeitä juttuja, mutta itselleni ihan tarpeeksi heviä settiä kun arkana ihmisenä kohtasin heidät itse yksitellen. Kirjoittelen, jos saan semmoisen hulluudenpuuskan että jaksan vanhaa kaivella.
Jos sulla on siellä jotain sellaisia kertomuksia, mitkä liittyvät kiinnijäämättömiin rikollisiin, niin tee jokaisesta tapauksesta oma aloitus niin, että kun tämä on "Kiinnijäämättömät menestyjät 1", niin teet kakkosen, ellei siinä vaiheessa ole jo kakkonen olemassa. Jos taas ei liity rikoksiin, niin vastaa vaan tähän samaan aloitukseen, koska silloin se liittyy parhaiten tähän samaan topiciin.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1147
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Joo ei nämä mitään rikollisia ole. Ihan vaan semmoisia tavan pikku-pikku sosiopaatteja jotka käyttävät minimaalisissa mitättömissä ympyröissään hajota ja hallitse -tekniikkaa. Melkein kyllä tuli sellainen olo sinun tarinaasi lukiessa että minähän olen päässyt sentään kohtalaisen helpolla. Olisi vaan ollut kunnollinen pohja miltä ponnistaa sieltä kotoa, niin noille minun tapauksilleni olisi vaan nauranut päin naamaa että mikäs luulet olevasi. Mutta kun on lusikalla rohkeutta ja itsetuntoa annettu, niin ei sitä voi kauhalla kauhoa.

Jos tulee joku hetki tai päivä fiilis, niin ruodin niitä juttuja. Lähinnä kiinnostaa se samankaltaisuus että miten näillä kaikilla pikku styrankeilla on samantapaiset otteet käytössä.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti:
Ke Touko 31, 2023 10:20 am
Joo ei nämä mitään rikollisia ole. Ihan vaan semmoisia tavan pikku-pikku sosiopaatteja jotka käyttävät minimaalisissa mitättömissä ympyröissään hajota ja hallitse -tekniikkaa.
Näitähän tulee ihan jatkuvasti vastaan joka puolella arjen ympyröissä. Omassa opiskelupaikassani oli kaksi narsistisen persoonallisuushäiriön omaavaa miesopiskelijaa. Niistä parista ikäluokasta sitten käytännössä kaikki samaa linjaa opiskelleet miesopiskelijat jakautuivat niin, että kuuluttiin joko toisen narsistin hoviin, tai sitten toisen narsistin hoviin. Jostain syystä nämä olivat kovin kiinnostavia tyyppejä myös naisopiskelijoiden silmissä.
Toisen kanssa jouduin pikkusen napit vastatusten, mutta lopulta se oli kuitenkin harmittomampi noista kahdesta. Tämä harmillisempi oli sellainen, että kaverustuttiin hänen kanssa ensin, mutta sitten alkoi aika pian tulemaan ongelmia hänen kanssa. Tämä teki myös sitä, että valehteli minusta myöhemmin sitten juttuja hovinarreilleen ja hovinarrit tulivat kiukuttelemaan minulle keksityistä jutuista. Tuolla tyypillä näytti koulusta valmistuttuaan olleen tuhansia kavereita facebookissa ja keskustelu hänen facebookin seinällä oli vilkkaampaa, kuin suosituimmilla poliitikoilla jotain Sanna Marinia lukuunottamatta. Kuvissa näkyi olevan palkintovaimo, pari mukulaa, omakotitalo ja Bemari pihassa. Armeijassa oli yllättäen käynyt spol AUK:n, eli tämän kaikkien kusipäisten hullujen kehdon.
Tuo tyyppi joskus kertoi minulle isästään, niin tällä hänen isällä oli jotain 16 lasta eri naisten kanssa. Ei ole vaikeaa arvata, keneltä se narsismi periytyi ja uskoisin, että tämä oli kuitenkin ehkä isäänsä fiksumpi tyyppi.

Ifigeneia kirjoitti:
Ke Touko 31, 2023 10:20 am
Olisi vaan ollut kunnollinen pohja miltä ponnistaa sieltä kotoa, niin noille minun tapauksilleni olisi vaan nauranut päin naamaa että mikäs luulet olevasi. Mutta kun on lusikalla rohkeutta ja itsetuntoa annettu, niin ei sitä voi kauhalla kauhoa.
Minua on harmittanut nyt aika tavalla se, että en ole tämän aloituksen sankarin osalta toiminut jämäkämmin. Tietysti siinä on ollut myös tiedon puutetta, kun en ole kaikkea tiennyt ajoissa, eikä kuva asioista näin ollen ole ollut tarkka. En tiedä, voisiko tätä vielä lähteä viemään eteenpäin... Mahdollisuuksia siihen ehkä olisi.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1147
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Olisikohan mahdoton vaihtoehto kirjoittaa härskisti "fiktiivinen" kirja tapahtumista, ja sitten salavihkaa laittaa liikkeelle huhu mistä käy ilmi kuka on kirjan päähenkilön esikuvana...

Tuommoisesta sitten kyllä voinee saada turpaansa tai vaikka mitä syytteitä, mutta eiköhän sen vältä kun muuttaa nimet ynnä muuta.

Itse en tosin moiseen lähtisi, koska olen totuusfanaatikko.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti:
Ke Touko 31, 2023 7:52 pm
Olisikohan mahdoton vaihtoehto kirjoittaa härskisti "fiktiivinen" kirja tapahtumista, ja sitten salavihkaa laittaa liikkeelle huhu mistä käy ilmi kuka on kirjan päähenkilön esikuvana...
Eiköhän tämä teksti nyt riitä. Mielestäni on tärkeintä jakaa tällaiset tapaukset julkisesti ja välittää tietoa näistä tyypeistä. Suunnilleen sama teksti on lähtenyt myös tietyille tahoille, joilla on ammattinsa puolesta tarve tietää tapauksesta.

Minulla on sellainen käsitys, että miehen nykyinen lähipiiri ei todennäköisesti tunnistaisi tätä miestä tästä tekstistä. Heillä on miehestä huomattavasti puhtoisempi kuva ja eiväthän he varmaankaan tuon kanssa liikkuisi, jos totuus olisi tiedossa.

Aihe nousi jälleen pinnalle, kun jouduin toisella keskustelufoorumilla noin 30 kirjoittajan + ylläpidon yhdessä minuun kohdistaman projektiivisen identifikaation ja putin-projektion kohteeksi. Tällainen tilanne, että yksittäinen kirjoittaja voi joutua persoonallisuushäiriöisten joukkohyökkäyksen kohteeksi, kertoo lähinnä siitä, että tähän narsismiongelmaan tarvitaan "lopullinen ratkaisu". Ei voi olla niin, että näistä muodostuu jonkinlainen hallitsijarotu.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Avatar
Ifigeneia
Theo Kojak
Viestit: 1147
Liittynyt: La Helmi 18, 2023 7:16 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja Ifigeneia »

Itse olen huomannut että jos kertoo somessa anonyymisti kokemuksiaan sosiopaattisesti käyttäytyvistä henkilöistä, joku alkaa vaikka väkisin vääntämään asiaa niin päin että minä olen ollut itse syypää siihen jos minua on kiusattu. Näyttää siltä että tietyntyyppiset ihmiset säntäävät välittömästi puolustelemaan kaltaisiaan... Ja kiusattujen itsetunto pyritään pitämään alhaisena, mikä mahdollistaa heidän kiusaamisensa jatkossakin. Petolinnut eivät saaliistaan luovu.

Tarkkana saa olla ettei suostu myöntymään näille jotka pyrkivät mitätöimään ja vähättelemään ihmisten kokemuksia, ja syyllistämään vääryyksien kohteita.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Tähän voisi ottaa vähän vaikka Jordan Petersonia väliin. Pätkä sopii hyvin aiheeseen.

Jordan Peterson - How Narcissistic Psychopaths Fool You: https://www.youtube.com/watch?v=djEKllJJukk

Mielenkiintoinen pointti, mitä yleensä vähätellään: 0,9% suomalaisista on psykopaatteja ja 3% on sosiopaatteja, miehistä näitä on yhteensä 6%. Eli aloituksen kertomus kuvaa vain yhtä Suomen kolmestasadastatuhannesta tällaisesta miehestä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

aumari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ke Touko 22, 2013 1:46 pm

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja aumari »

Anteeksi vain, mutta aikamoinen tarina, jopa epäuskottava. Jos et ollut läheistä sukua, niin miksi olit sankarin käytöksestä huolimatta niin paljon yhteydessä häneen ja hänen naisiinsa? Noin pitkä ja läheinen suhde onnistuu vain jos sallii tuonlaisen käytöksen. Kun itse olen rehellinen niin en pidä yhteyttä epärehelliseen ihmiseen enää ensimmäisen valheen tai vilpin paljastumisen jälkeen.

Avatar
ajanpatina
Jack Bauer
Viestit: 963
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Minua suuresti epäilyttää koko stoori. Pitkä kirjoitus, joka huokuu "sadulta". Kuka on niin helvetin tyhmä, että antaa vedättää ja hyväksikäyttää itseään vuosikymmenet!? :roll: Ei ole mitenkään uskottavaa. :evil:
Kaikella on aikansa.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Kiinnijäämättömät menestyjät 1: Lastenhakkaaja-vieraannuttaja

Viesti Kirjoittaja dazu »

Ifigeneia kirjoitti:
La Kesä 03, 2023 4:38 pm
Itse olen huomannut että jos kertoo somessa anonyymisti kokemuksiaan sosiopaattisesti käyttäytyvistä henkilöistä, joku alkaa vaikka väkisin vääntämään asiaa niin päin että minä olen ollut itse syypää siihen jos minua on kiusattu. Näyttää siltä että tietyntyyppiset ihmiset säntäävät välittömästi puolustelemaan kaltaisiaan... Ja kiusattujen itsetunto pyritään pitämään alhaisena, mikä mahdollistaa heidän kiusaamisensa jatkossakin. Petolinnut eivät saaliistaan luovu.

Tarkkana saa olla ettei suostu myöntymään näille jotka pyrkivät mitätöimään ja vähättelemään ihmisten kokemuksia, ja syyllistämään vääryyksien kohteita.
Minä olen viime vuosina, noin 2014 lähtien kohdannut netissä enemmän näitä, jotka väittävät, että kertomus ei voi olla totta.

aumari kirjoitti:
Ke Kesä 28, 2023 3:07 am
Anteeksi vain, mutta aikamoinen tarina, jopa epäuskottava. Jos et ollut läheistä sukua, niin miksi olit sankarin käytöksestä huolimatta niin paljon yhteydessä häneen ja hänen naisiinsa? Noin pitkä ja läheinen suhde onnistuu vain jos sallii tuonlaisen käytöksen. Kun itse olen rehellinen niin en pidä yhteyttä epärehelliseen ihmiseen enää ensimmäisen valheen tai vilpin paljastumisen jälkeen.
ajanpatina kirjoitti:
Ke Kesä 28, 2023 1:31 pm
Minua suuresti epäilyttää koko stoori. Pitkä kirjoitus, joka huokuu "sadulta". Kuka on niin helvetin tyhmä, että antaa vedättää ja hyväksikäyttää itseään vuosikymmenet!? :roll: Ei ole mitenkään uskottavaa. :evil:
Valitettavasti mulla ei kyllä ole niin hyvää mielikuvitusta, että osaisin keksiä tällaisen tarinan päästäni. Ja tosiaan siteeni kyseiseen henkilöön on olleet hyvin vahvat. Sitä en tässä tarkenna, että minkälaiset, mutta veljestä, tai velipuolesta ei ole kuitenkaan kyse, minkä kirjoituksesta kyllä näkeekin. Olen kuitenkin ollut hänen kanssa tekemisissä käytännössä alusta saakka, eli olen tuntenut tyypin käytännössä syntymästään asti. Mitenkään todella läheisesti emme olleet tekemisissä kuitenkaan kaiken aikaa ja välillä on ollut jaksoja, ettemme ole pitkiin aikoihin olleet lainkaan tekemisissä.
Jostain syystä, kun olin lukiossa, aloimme lähentymään ja touhuamaan kaikenlaista yhdessä. Tuolloin ei hänen kanssaan ollut mitään ongelmia, paremminkin päin vastoin. Tätä hyvää aikaa oli ehkä vuosi ja kolme kuukautta. Ongelmia alkoi tulemaan sen myötä, kun hän alkoi kusettamaan minulta rahaa. Sekin tapahtui tosiaan hyvin salakavalasti, eli ensin maksoi aina takaisin, mutta sitten homma lähti aika nopeasti käsistä, jonka jälkeen katkaisin häneen välit. Siinä oli yhdeksän kuukautta väliä, että ei oltu lainkaan yhteyksissä ja sitten hän kutsui mut syntymäpäivilleen. Siellä muistan, kuinka paikalla ei ollut ketään muita, kuin minä, sankari, sankarin sisko ja veli, sekä siskon mies. Tämä miehen sisko puhui, kuinka on kiva, kun sankarilla on minut kaverina, kun hänellä ei muita kavereita ollut. Tuo siskonsa käsitys ei nyt täysin pitänyt paikkaansa, koska olihan sankarilla tuolloin se ensimmäinen tyttöystävänsäkin ja liikkui sen ja sen kavereiden kanssa. Lisäksi oli pari tyyppiä, joiden kanssa se oli säänöllisesti tekemisissä... jostain syystä näistä ketään ei kuitenkaan nähty siellä synttäreillä.
Noiden syntymäpäivien jälkeen mies aloitti ns. imuroinnin, eli pyrki vetämään minua takaisin. Me nähtiin siinä seuraavat puoli vuotta ehkä kerran pari kuukaudessa. Sitten aloimme olemaan tiiviimmin tekemisissä ja tätä jatkui noin puolitoista vuotta. Mitään ongelmia ei hänen kanssaan ollut tänä aikana. Tai olihan sillä nyt kaikenlaista sekoilua muuten, mutta meidän välilä ei ollut ongelmia. Sitten tää oli siinä puoli vuotta armeijassa, eikä sinä aikana montaa kertaa nähty. Armeijan jälkeen miehen käytös muuttui. Tämä tapahtui jälleen hyvin salakavalasti. Aloin pikkuhiljaa tajuta, että kaikki ei ole kohdallaan. Homma meni sitten sellaiseen sykliin, että hänen käytös muuttui syklin alkuvaiheessa aina enenevissä määrin kummalliseksi ja sen jälkeen tuli kliimaksina oharit, eli kaveri perui baarireissun viime hetkellä ja alkoi sitten yöllä lähettelemään tekstiviestejä, että "mitäs sulla menee, mä oon täällä baarissa ja mulla on naisia". Ensimmäisen kerran, kun hän teki tämän oharitemppunsa, olin silloin sattumoisin itse Tampereella baarissa, kun päätin mennä toisen tyypin kanssa Tampereelle, kun tämä sankari oli lakannut vastaamasta illalla puhelimeen. Ja kun tämä hänen oharitemppu epäonnistui, alkoi hän sekoamaan sen jälkeen ihan huolella. Tuolloin hänellä alkoi aina minun seurassani tulemaan myös näitä puheluita, jotka päättyivät aina "pusi pusi, niin määkin sua", eli puheluita mielikuvitustyttiksen kanssa.
Kun mies sitten kerran onnistui tekemään todella vittumaiset oharit, niin hän tajusi sen heti ja sen jälkeen mies alkoi pyytelemään anteeksi ja alkoi hirveä imurointi ja jatkuva soittelu, että mennään sinne ja mennään tänne, tuletko viikonloppuna sinne jne. Tätä kesti jonkun aikaa, kunnes alkoi jälleen eskaloituminen, mikä taas huipentui ohareihin. Tuolloinkaan ohareilla ei ollut mulle mitään merkitystä, mutta sen jälkeen alkoi taas imurointi ja todella aktiivinen soitteleminen. Seuraavana tuli tämä sekä sankarin, että erään toisen äijän harjoittama soitteleminen, että "tule kaupungille" ja, kun menin, niin lakattiin vastaamasta puhelimeen. Sen jälkeen aloin sitten pistämään välejä poikki molempiin näihin tyyppeihin.

Yksi ongelma liittyen välien poikki pistämiseen sankarin kanssa liittyi siihen, että me molemmat harrastimme salibandya ja sen takia näimme jokatapauksessa viikottain...
Siinä tuli kuitenkin lopulta yli puolen vuoden väli, että näimme tuona aina vain kolme kertaa. Kolmas kerta tosin johti siihen, että mua alettiin pyytelemään baariin, ei pelkästään miehen vaan myös hänen kavereiden toimesta. Tuolloin kävin muutaman kerran miehen ja hänen kavereiden kanssa baarissa. Noilla baarireissuilla mies veti ihme showta tämän mielikuvitustyttöystävänsä kanssa.
Sitten siinä tuli hänelle se hänen toinen todellinen tyttöystävä, tämä juoppoämmä. Eräs ilta mies ja nainen lähettelivät mulle viestejä messengerissä miehen tilillä ja nainen kysyi miehen tilillä, että voinko ottaa hänet messengeriinsä. Otin naisen meseeni ja juttelimme siinä lähitulevaisuudessa hänen kanssa kahdesti mesessä noin kaksi tuntia per kerta ja niissä jutteluissa selvisi, että äijä oli A) valehdellut naiselle itestään kaiken ja B) puhunut minusta naiselle paskaa vaikka kuinka paljon.
Sitten tosiaan tuo nainen jätti tämän sankarin pari viikkoa myöhemmin ja mies oli sen jälkeen ihan paskana. Meidän piti sitte mennä perjantaina baariin, mutta sankari olikin järkännyt sinne seitsemän hengen porukan, joka kihisi raivosta ja oli täydessä tappovalmiudessa minua kohtaan.

Tuon jälkeen ei sitte oltukaan pitkään aikaan tekemisissä, mutta mies otti jälleen yhteyttä. Tuolloin hän pyyteli kovasti anteeksi tekemisiään ja ilmoitti, että oli voittanut kahden hengen matkan Pietariin ja kysyi mua mukaan. Siinä ilmeni, että matka oli todellinen ja käytiin sitten tuolla reissussa. Sen jälkeen olin harvakseltaan hänen kanssa tekemisissä jokusen vuoden ajan. Yhteydenpidot loppui hänen avioeroon ja hänen lähettämiin tappouhkauksiin.

Ite ihmettelen myös sitä, että minkä takia eräs pitkätukkainen bensalenkkari, jonka kanssa tämä sankari on ollut kaveria jo alle kouluikäisestä saakka, edelleen vaan liikkuu tämän miehen kanssa. Itse en siis ole ollut sankariin enää vuosiin yhteyksissä. Vuosi sitten keväällä juteltiin hänen kanssa kerran ja äijä vain vittuili ja oli niin kuin täynnä raivoa ja kostonhimoa.
Tämä bensalenkkarihippi on ihan kummallinen kaveri. baarissa se ei jutellut oikein kenellekään muulle, kuin sankarille. Roikkui sankarin perseessä niin kuin sankari nuorempana äitinsä perseessä ja katsoi sankaria silmiin ja puhui tämän kanssa, mutta ei muiden kanssa.
Todella outo on myös sankarin ex-vaimo, tämä lasten äiti. Hänen jutut on olleet tyyliä, että sankari on maailman paras mies, vaikka sankari eli tämän rahoilla ja pahoinpiteli niitä lapsia.

Outoja on myös sossut, kun käyttäytyvät ihan kuin koulukiusaajat ja liittoutuvat tämän sankarin mutsin kanssa ja uskovat kaiken, mitä se sanoo ja pitävät muita valehtelijoina. Sankarin mutsi oli kääntänyt myös tämän ex-vaimon mutsin tätä tytärtään vastaan, mutta kävin juttelemassa naiselle(tuo ex-vaimon mutsi siis perhekodin pitäjä), ja hänen silmät alkoi aukenemaan.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

Vastaa Viestiin