Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Ei ehkä ne kaikkein laadukkaimmat ketjut. Sana on vapaa!

Valvoja: Moderaattorit

Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Kun nyt melko usein noissa keskusteluissa nousee matut esille, ja osittain ehkä aiheestakin, niin hieman läpälläkin loin nyt topikin, jossa matuilusta voidaan keskystella. Modet tuhotkoon tän keskustelunaloituksen, jos vastaava on jo olemassa(ainakaan haulla en löytänyt). Jos oisin osannu, niin olisin liittänyt tähän äänestyksen, mutta tehdään nyt tällainen versio:

Oletko:

A. Kantasuomalainen

B. Maahanmuuttaja

C. Joku muu, mikä?

D. En tiedä

No niin! Nyt vaan jokainen halukas todistelemaan onko uljas kantis, pöyhkeä matu vai jotain aivan muuta. (Ilman henkiköspekua, ettei bannit pamahda.) Saattahan olla, että palstan kovaksikeitetyin matujen vihaaja onkin itse matu! Tai päinvastoin. Todistustaakka on teillä!
Eih bennek, eih blavek
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1947
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Mä oon A ja C
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Huutaja Jaana kirjoitti: La Kesä 03, 2023 4:17 pm Mä oon A ja C
Vas?! Marsilainen? Ettekä ole! :o
Eih bennek, eih blavek
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Just tämmöistä asiaa funtsailin silloin kun tähän nykyiseen mestaan muutin. Totesin olevani a ja b, sillä erotuksella et olen mamu, maakuntaan muuttaja. Vaihdoin Varsinais-suomesta Pirkanmaalle.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Äiti karjalainen, isä hämäläinen, mikähän sitä silloin mahtaa olla?

Karjala jäi ryssille, mutta äiti ehti sieltä 9-vuotiaana evakkona pois. :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

ruusumaa kirjoitti: La Kesä 03, 2023 4:30 pm Äiti karjalainen, isä hämäläinen, mikähän sitä silloin mahtaa olla?

Karjala jäi ryssille, mutta äiti ehti sieltä 9-vuotiaana evakkona pois. :mrgreen: :mrgreen:
Oot sekasikiö kun noin on menty maakuntarajoja ylittämään :lol:
Mun vanhemmat on Pirkanmaan ja Satakunnan rajoilta. Nuorenaparina muuttivat Helsinkiin ja sitten syntyi tämmöinen poikalapsi, ehta stadilainen.
Eksä asui helsingissä ja oli niin stadilaiden, niin stadilainen. Kysyin et mistä se on syntyjään... Vantaalta :roll:
Joo-o, mä en oo omaan syntymääni mitenkään vaikuttanut enkä nyt kovin erikoisena pidä synnyinkaupunkiani. Semisti tietty ylpeä et oon oikein hesasta :D En oo varsinaisesti "mistään kotoisin". Uusimaa, Varsinais-suomi, Pirkanmaa, niissä oon asustanut aikalailla tyytyväinen olen ollut kulloiseenkin asuinpaikkaan.
Kysymystähän voisi laajentaa. Miksi tunnet itsesi? Mä oon asunut aivan kaupungin ydinkeskustassa ja sellaiseksi itseni jotenkin miellän. Nykyään asun mettänkorvessa neljä kilsaa lähimmistä katuvaloistakin ja ihan hyvin viihdyn.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

^No juuri sekasikiöksi oonkin usein itseäni sanonut :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2451
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Varvikello kirjoitti: La Kesä 03, 2023 4:29 pm Just tämmöistä asiaa funtsailin silloin kun tähän nykyiseen mestaan muutin. Totesin olevani a ja b, sillä erotuksella et olen mamu, maakuntaan muuttaja. Vaihdoin Varsinais-suomesta Pirkanmaalle.
Sinä olet matu, maakuntaan tunkeutuja. Osaatko edes niiden kieltä? Viet pirkanmaalaisten työt, naiset jne.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Nice shirt kirjoitti: La Kesä 03, 2023 7:45 pm
Varvikello kirjoitti: La Kesä 03, 2023 4:29 pm Just tämmöistä asiaa funtsailin silloin kun tähän nykyiseen mestaan muutin. Totesin olevani a ja b, sillä erotuksella et olen mamu, maakuntaan muuttaja. Vaihdoin Varsinais-suomesta Pirkanmaalle.
Sinä olet matu, maakuntaan tunkeutuja. Osaatko edes niiden kieltä? Viet pirkanmaalaisten työt, naiset jne.
Ja Kela maksaa vielä kaikki kulut!

Syntyperäisenä pirkanmaalaisena en mitenkään voi tätä hyväksyä :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Täällähän on lähtenyt keskustelu oikein mukavasti käyntiin! Hyvä meininki!
Eih bennek, eih blavek
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Nice shirt kirjoitti: La Kesä 03, 2023 7:45 pm
Varvikello kirjoitti: La Kesä 03, 2023 4:29 pm Just tämmöistä asiaa funtsailin silloin kun tähän nykyiseen mestaan muutin. Totesin olevani a ja b, sillä erotuksella et olen mamu, maakuntaan muuttaja. Vaihdoin Varsinais-suomesta Pirkanmaalle.
Sinä olet matu, maakuntaan tunkeutuja. Osaatko edes niiden kieltä? Viet pirkanmaalaisten työt, naiset jne.
Nyt rupes oikein naurattamaan. Ei, en osaa näiden kieltä. Pahimmillaan on kaupassa tullut kielivaikeuksia kun puhutaan eri murretta vaikka molemmilla on suomi äidinkielenä.
Työt... Täällä osa elää vieläkin agraaristi ja tuloja raavitaan monesta suunnasta, ei yhdestä ainoasta työstä. En ole kateutta havainnut vaan pikemminkin kannustusta että tehdään mitä osataan ja oikeastaan kaikki kannustaa moiseen.
Naiset. Onnistuin jopa kihlaamankin naisen täältä. Hänkin oli tullut kauempaa tänne asustamaan. Juteltiinkin just tästä asiasta. Sisäänlämpiävä kunta jossa paikalliset uroot pitää jokaista vapaata naista omana karjanaan. Ei siihen pidä mennä sorrkimaan, pitäkööt ne pariutumis-markkinansa ihan keskenään. Meillähän oli helppoa kun molemmat tultiin ulkopuolelta. Oltiin jo lähtökohtaisesti outoja siitä syystä. Saimme vapaasti pariutua koska kumpikaan ei vienyt rajallisilta markkinoilta mitään :D
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Ai niin, mähän oon valkoihoinen syntyperäinen suomalainen. Onko se sitten etu vai uhka?
Zorro7
Jack Bauer
Viestit: 988
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Ihan puhdas kantasuomalainen ja melko isänmaallinen eli A.
Nice shirt
Axel Foley
Viestit: 2451
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

Ei tää ole niin yksinkertaista. Onko todistettu, että ei ole aukkoja sukupuussa.
Linda: "Lasse Sievisen jälkeen kaikki nuori liha tulee tarpeeseen." Salatut Elämät.
Kosti
Hetty Wainthropp
Viestit: 463
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2023 3:04 am

Re: Oletko matu?! Minfon suuri matu-paneeli

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Nice shirt kirjoitti: La Kesä 03, 2023 9:31 pm Ei tää ole niin yksinkertaista. Onko todistettu, että ei ole aukkoja sukupuussa.
Just näin se on! Jokainen on potentiaalinen matu, kunnes toisin todistetaan!
Eih bennek, eih blavek
Vastaa Viestiin