Inttijutut

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Inttijutut

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Ei haulla löytynyt mitään, yp poistakoon jos on turhaa. Asiaan, mitä muistoja teillä on intistä? Sattuiko mitään väärinkäytöksiä tai laittomuuksia?
Mä puhuin itseni yhdestä palvelusrikoksesta ympäri niin ettei tullut seuraamuksia. Seuraava varuskunta olikin "hauska". https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006144542.html
Tuolla sitä sattui ja tapahtui ja sen toisaalta ymmärtää kun oltiin pienellä kivellä keskenään.
Utössa siis. Toi Staff oli silloin Lke:n päällikkö ja Haapala rykmentin komentaja. Haapalasta jäi hyvä mieli. Tiedettiin että se on tulossa Utöhön. Laivalla se oli jossain jemmassa, brygalla tai kapiaisten tiloissa. Kun se ilmestyi laiturille ja halus samantien venekyydin siihen ympäristöön niin kaverit siinä jo katteli et mitä tapahtuu. Mä jouduin vuorossa olevana venemiehenä ilmoittamaan sekä itseni, veneen että veneen käytön herra everstille. Illalla sotkussa jätkät kysyi et mitä se oli. No se oli sitä että kun minä olin sen veneen toiseksi korkein silloin kun se liikkuu ja eversti on oikeastaan matkustaja, kannatti, ja sääntöjenmukaankin, piti ilmoittaa että millä veneellä kuljetaan ja kuka siinä on apurina. Kaverit oli vähän kateita kun ei he olleet f2f tervehtineet5 mein komentajalle.
Utö oli varmaan pienin kivi meressäsiihen aikaan jossa varusveijareita palveli. Mulle se tarkoitti 2vk kiinni ja lomaa sen verran kuin sai hl ja kl siihen päälle anottua. Vaan olihan siellä saarellakin hauskaa. Kapiaisetkin teki just tommosta väärinkäytöä. Käytiin intin veneellä hakemassa jotain ajopuita vesiä pitkin kun ei niiä voinut traktorilla hakea maita pitkin, ne kun "kuuluu saarelaisille".
Kulttuurista meille ei kerrotu. Oliko niin että Pv on herra missä tahansa. Utössä oli silloin Posti, ihan oikea postikonttori johon sai vastaanottaa ja josta sai lähettää postia. Venemiehenä mua oli ohjeistettu et jos "firma" tuo postisäkin nopeammin kuin yhteysalus niin se vene-orja kantaa sen sen säkin postiin ja ihan silloisen virallisen postin, ei minkään itellan, hoitaja sen ottaa vastaan. Minä siinä sit joku kerta, kun jo muutaman kuukauden olin toimittanu sitä postia, rohkaistuin avautumaan sille "virkailijalle", se kun oli sellainen nuorehkon näköinen....
Melkein syli silmille kun oli toimittanut sinne ip-lehdetdin jotka hänen pitää kiikuttaa kaupalle. (tosin ostin monesti molemmat omilla rahoilla linnakkeelle kavereille niin ainakin 2 kappaletta väheni)
Mutta joo, sehän oli saarelainen oikein syntyjään. Sylki päin naamaa siksi että me ollaan vallattu hänen kotisaari.

Nyt on pidettävä taukoa. Jatkan jos jotakuta kiinnostaa.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Inttijutut

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Joku kerta lähdettiin siitä rannasta lilluttamaan sitä mein venettä ja se päivä menikin pitkäks. En muista et missä käytiin mut jossain sellaisella kulmalla et ei ollut varuskuntaa vieressä jossa oisin päässyt ruokailemaan. Tämä värvätty ylikessu, joka sai vääpelin natsat vissiin mun ja Teemun ansiosta, lykkäs mulle 50mk setelin siitä etten saanut valtion ruokaa päivällä.Mikäs siinä, olin jo tottunut jättämään lounaan väliin. Varusmiehelle se viisymppinen tiesi iloisempaa vkl:a.
Linnakeen varapäällikkö oli yksinhuoltaja-isä. Kysyi linnakkeelta lapsenhoitajia. En tiedä mistä tuvista mut ainakin mun, venemiesten tuvasta, sieltä kun olii helpoin.
Varvikello
Poliisikoira Rex
Viestit: 264
Liittynyt: Ke Elo 26, 2009 11:26 pm

Re: Inttijutut

Viesti Kirjoittaja Varvikello »

Karevin kanssa sovitiin kuinka käydään lomilla.
Nite Owl
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 10:34 pm

Re: Inttijutut

Viesti Kirjoittaja Nite Owl »

Varvikello kirjoitti: To Maalis 28, 2024 12:44 am Ei haulla löytynyt mitään, yp poistakoon jos on turhaa. Asiaan, mitä muistoja teillä on intistä? Sattuiko mitään väärinkäytöksiä tai laittomuuksia?
330 päivän aikana tuli nähtyä kaikenlaista, joista moni olisi poliisi/viranomaisasia tai uutisissa nykyään. Kukaan ei kuitenkaan kuollut, eli sinällään ei mitään kovin vakavaa.
Tuskaista Parahdusta
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2023 6:12 pm

Re: Inttijutut

Viesti Kirjoittaja Tuskaista Parahdusta »

Kuuro nainen hillui kasarmin ympärillä ja oli aina valmiina hommiin nuorten varusmiesten kanssa. Sotkun vessan seinällä oli vieraskirja johon kirjoitettiin nimi jos oli tuota hoidellut.
Vastaa Viestiin