Helsinki, Pikku Huopalahti: Ohikulkija repi natsilipun alas parvekkeelta

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

turkoosi kirjoitti:
debbie kirjoitti: Pisteet sille tyypille, joka kävi repimässä sen kuvotuksen pois.
Repisitkö tältä kaverilta paidan pois päältä?

http://kebable.1g.fi/kuvat/Sekalaiset%2 ... i.jpg/full
En minä revi mitään mikä on toisen omaisuutta. Mutta arvostan tuollaista spontaania toimintaa, kun kyseessä sentään oli natsilippu, jota ohikulkijoiden oli pakko katsella. Se ei ole mikä tahansa symboli. Olen nähnyt narkkarien ikkunoissa isoja marijuanalakanoita, mutta ei ne herätä minussa mitään aggressioita.
Sen sijaan natsilippu herättää. Olen asunut eräässä pienessä maassa, tehnyt työtä sellaisten ikäihmisten kanssa, joilla on käsivarressa vieläkin muistona numerosarja. Osalla heistä oli "lääketieteellisten" kokeiden seurauksena epämuodostumia.
Natsiliput voisi kieltää lailla.
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

debbie kirjoitti: En minä revi mitään mikä on toisen omaisuutta. Mutta arvostan tuollaista spontaania toimintaa, kun kyseessä sentään oli natsilippu, jota ohikulkijoiden oli pakko katsella. Se ei ole mikä tahansa symboli. Olen nähnyt narkkarien ikkunoissa isoja marijuanalakanoita, mutta ei ne herätä minussa mitään aggressioita.
Sen sijaan natsilippu herättää. Olen asunut eräässä pienessä maassa, tehnyt työtä sellaisten ikäihmisten kanssa, joilla on käsivarressa vieläkin muistona numerosarja. Osalla heistä oli "lääketieteellisten" kokeiden seurauksena epämuodostumia.
Natsiliput voisi kieltää lailla.
Word!
Tuota juuri mietin, että joillekin tuo symboli ei ole vaan "no se yks natsilippuko se nyt oli". Kannabiksen käytöstä esim. saat ihan itse päättää otatko vai etkö, mutta jotkut ovat olleet leireillä ja se ei ole ollut vapaaehtoista missään määrin. Siksi olen ehdottomampi ehkä tämän symbolin kohdalla, vaikken nyt kannabistakaan kauheasti puolla.
Huonosti selitetty mutta pointin varmaan saa kiinni :roll:
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Jos jätetään tunteellisuus pois ja katsotaan asiaa lain mukaan: parvekkeelta on anastettu toisen omaisuutta. Ei se ole sen vaikeampaa, laki on olemassa siksi ettei jokainen tutkitse sitä kuten se juuri sillä hetkellä sattuu itselle passaamaan.
Jos puutarhatonttu varastetaan, rikastuttaja vie valkoiselta mieheltä, se luultavasti ei ole rasismia, mutta jos valkoinen vie sen rikastuttajalta se luultavasti on rasismia.
Sahtidus
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 9:36 pm

Viesti Kirjoittaja Sahtidus »

se suomen lippu oli vaa esimerkki
turkoosi
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 03, 2008 3:11 pm

Viesti Kirjoittaja turkoosi »

debbie kirjoitti: Natsiliput voisi kieltää lailla.
Niinhän ne voisi. Ei sitä varmaan monikaan kiistä, että paljon tuhoa ja kärsimystä natsit aiheuttivat.

Mutta näin muuten, saadaan kyllä aika pitkä lista asioista, jotka voisi/pitäisi kieltää lailla yhtä lailla (heh). Esim. tällainen, millainenkohan selkkaus tulisi jos joku uskovainen kävisi 'poistamassa' jouluvalot. :o

http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=24806433
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

turkoosi kirjoitti:
debbie kirjoitti: Natsiliput voisi kieltää lailla.


http://irc-galleria.net/view.php?nick=S ... d=24806433
Haha. Mahtava :D Jos lähdetään svastikat kieltämään niin samantien pitäisi kieltää mm. risti ja onhan noita "tuhon symboleita" muitakin.
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

debbie kirjoitti: Olen nähnyt narkkarien ikkunoissa isoja marijuanalakanoita, mutta ei ne herätä minussa mitään aggressioita.
.
Miksi ei? Rasismi ei ole rikos, marijuana on.

Minä en pitäisi tuollaista heinien pössyttelyä missään suhteessa parempia asiana. Uskomatonta miten nykyään tuokin on niin vitun cool ja hienoa.
What's up, fuckers?
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Setä kirjoitti:
debbie kirjoitti: Olen nähnyt narkkarien ikkunoissa isoja marijuanalakanoita, mutta ei ne herätä minussa mitään aggressioita.
.
Miksi ei? Rasismi ei ole rikos, marijuana on.

Minä en pitäisi tuollaista heinien pössyttelyä missään suhteessa parempia asiana. Uskomatonta miten nykyään tuokin on niin vitun cool ja hienoa.
Pössyttelyssä ei ole mitään hienoa ja se on mielestäni säälittävää miten jotkut pilvipäät yrittää selittää miten se on hyvästä ja ei aiheuta mitään pahaa, samalla paasaten miten alkoholi taas tekee tuhoa. Vielä pahemmasi menee jos se laillistetaan. Nykyään se on ehkä niin vitun cool, mutta oli se kai ennekin muttei vain niin julkisesti(ko?).

Rasismi ei ole rikos, mutta useasti aiheuttaa paljon pahaa eikä siitä seuraa mielestäni mitään hyvää. Siinä missä pilvipäät parantaa maailmaa sohvan pohjalta katsellen maailmaa punasine harittavineen silmineen niin rasistit(natsit) parantaa maailmaa sulkemalla pois kaikki heidän maailmaan kuulumattoman ja kannattamalla valkoista voimaa.

Tosin tässä alkuperäisessä jutussa oli kyse varkaudesta, jonka natsimerkistä suivaantunut henkilö oli tehnyt. Laki on laki tietysti mutta tässä se ei mielestäni palvellut enemistöä kansalaisista.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

Eiks toi nyt ole aika helvetin lapsellista julistaa tuolla tavoin parvekkeelta aatemaailmaansa, oli lipun viestinä sitten swastika tai cannabis sativa...
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ehkä helpompi olisi ollut varastamisen sijaan ottaa yhteyttä taloyhtiöön, joskus muistelen lukeneeni että eivät oikein tykkää tälläisestä "julkisivun pilaamisesta" tms.. Emmä tiedä, minusta jotenkin vammaista toimintaa kumpikin, provosoivan lipun pitäminen parvekkeella ja myös sen varastaminen.
rimma kirjoitti: Laki on laki tietysti mutta tässä se ei mielestäni palvellut enemistöä kansalaisista.
Enemmistöä kansalaisista?
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^ Kerran olen saanut taloyhtiöltä huomautuksen kun pidin eräänä todella kuumana kesänä ihan siistiä valkoista valoverhoa parvekkeeni suojana. Eikä parvekkeeni edes ollut suoraan kadullepäin vaan sivuttain ja puiden peitossa. Kuulemma julkisivulautakunta on sitä mieltä että kaupunkialueella ei yksi parveke saisi erottua joukosta. :? Joten uskoisin että taloyhtiö olisi voinut tässäkin tapauksessa huomauttaa.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

^Jotenkin huvittavaa että lain mukaan (käsittääkseni) voi parvekkeella rauhassa heilutella kikkeliä mutta taloyhtiö ärähtää jostain fakin lakanoista :D
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Bombay kirjoitti:Ehkä helpompi olisi ollut varastamisen sijaan ottaa yhteyttä taloyhtiöön, joskus muistelen lukeneeni että eivät oikein tykkää tälläisestä "julkisivun pilaamisesta" tms.. Emmä tiedä, minusta jotenkin vammaista toimintaa kumpikin, provosoivan lipun pitäminen parvekkeella ja myös sen varastaminen.
rimma kirjoitti: Laki on laki tietysti mutta tässä se ei mielestäni palvellut enemistöä kansalaisista.
Enemmistöä kansalaisista?
Tuolla aikaisemmin annettiin ymmärtää että taloyhtiö ei puuttuisi asiaan. Tai että millä tavoin muka voisi puuttua asiaan jne.

Tyhmäähän tuo on molemminpuolin mutta jos tuota lippua ei olisi laitettu ei olisi sitä varastettu. Eli kansaryhmää vastaan ei kiihoitettu tarpeeksi että laki kattaisi tuon lipun poiston mutta joku siitä kiihoittui ainakin ja vei mennessään :wink:
(ei hele nämä sanamuodot)
Perustin tuon enemmistän kansalaisista siihen että voisin veikata että itseään natsiksi kutsuvia kansallissosialisteja ja niiksi tunnustautuneita ei ole suomessa yli puolta väestöstä. Jos olen väärässä niin korjata saa ja mielellään kannattaakin.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

rimma kirjoitti:
debbie kirjoitti: En minä revi mitään mikä on toisen omaisuutta. Mutta arvostan tuollaista spontaania toimintaa, kun kyseessä sentään oli natsilippu, jota ohikulkijoiden oli pakko katsella. Se ei ole mikä tahansa symboli. Olen nähnyt narkkarien ikkunoissa isoja marijuanalakanoita, mutta ei ne herätä minussa mitään aggressioita.
Sen sijaan natsilippu herättää. Olen asunut eräässä pienessä maassa, tehnyt työtä sellaisten ikäihmisten kanssa, joilla on käsivarressa vieläkin muistona numerosarja. Osalla heistä oli "lääketieteellisten" kokeiden seurauksena epämuodostumia.
Natsiliput voisi kieltää lailla.
Word!
Tuota juuri mietin, että joillekin tuo symboli ei ole vaan "no se yks natsilippuko se nyt oli". Kannabiksen käytöstä esim. saat ihan itse päättää otatko vai etkö, mutta jotkut ovat olleet leireillä ja se ei ole ollut vapaaehtoista missään määrin. Siksi olen ehdottomampi ehkä tämän symbolin kohdalla, vaikken nyt kannabistakaan kauheasti puolla.
Huonosti selitetty mutta pointin varmaan saa kiinni :roll:
Kannabismerkki on ehkä taas SULLE aivan viaton symboli, mutta itselleni sen näkeminen tuo a-i-n-a mieleen vanhat kaverini, joille kyseinen huumausaine toimi porttina suonensisäisiin aineisiin ja sen käytön tuomiin muihin lieveilmiöihin, kuten varkaudet, pahoinpitelyt sekä taudit. Ja joissakin tapauksissa lopullisen potin korjasi kuolema. Voisinkin aloittaa missioni kannabismerkin julkisen käyttämisen kriminalisoimisen vuoksi, öh.

Itsekään en ihan täysin ymmärrä miksi joku Suomalainen pitää 3. Valtakuntaan liittyvää lippua noin suuressa "arvossa", mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että se kuuluu jokaisen pena pallinaaman oikeuksiin. Ja jos ei kuuluisi, niin pitäisi karsia myös muut radikaaliin ajatteluun tai toimintaan viittaavat symbolit pois. Muutama esimerkki: massamurhaaja Che Quevaran naama, kymmenien miljoonien ihmisten kuolemasta muistuttava sirppi ja vasara, esivanhempiemme väkivaltaisesta uskoonkäännyttämisestä ja murhaamisesta muistuttava risti. Ja niin vittu edelleen.

Oikein naurattaa millaista hysteriaa joku svastika saa ihmisissä aikaan 2000-luvulla ja Suomessa. Symboli on saanut absoluuttisen pahan statuksen ja ihmiset tuntevat inhoa sekä pelkoa sen nähdessään, vaikka eivät ole oikeasti ihan varmoja miksi.

Autuaita ovat tietämättömät ja aivopestyt?
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Säälittävää touhua tuollainen mieleltään keskenkasvuisten natsivouhotus on. Ymmärrän täysin, jos joku vireä kansalainen on repinyt lipun helvettiin. Kiistämätön tosiasia on, että lipun vienyt syyllistyi varkauteen, mutta näin voi käydä - myös Suomessa. Ihan ymmärrettävä episodi.

Natsilipun symboliikan pitäisi olla kaikille melko selvä. Ei sitä kuulkaas oikein voi verrata Turkin lipun tai jouluvalojen pöllimiseen. Oikeesti.
Ja kaikille natsifaneille tiedoksi, että minäkin olen enempi patriootti ja rasisti, mutta siitä on vielä heeelvetin pitkän matka natsismiin.
Vastaa Viestiin