Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Koska koira/eläin-aiheet täällä näkyy olevan niin tunteita kuohuttavia, niin josko nämä topicit pysyisi nyt puhtaampina.

Bullmastiffi puri 2-vuotiasta vakavasti kasvoihin-aiheessa oli puhetta koirien miellyttämishalusta:
Osaan sanoa vain oman kokemukseni perusteella, että en ole koskaan tavannut koiraa, jolta ei löytyisi yhtään miellyttämishalua oikeassa kurissa.
Uskonkin ennen rankaisuun kuin lahjomiseen.

Oli puhetta myös eristämisestä ja koulutusmetodeista, kyllä se jäähy toimii rangaistuksena oikein ajoitettuna ja toteutettuna, vaikka paikkana ei olisi pelkistetty, virikkeetön, pimeä, pieni, rajattu tila.

Lisäksi:
Marsalkka kirjoitti:
miinushka kirjoitti:
ABC kirjoitti: Siksi lasta ja koiraa ei saa koskaan jättää kahdestaan, ellei kyse ole ole rauhallisesta pikkukoirasta, jonka laumassa lapsi on aina ollut!
Tähän on vielä pakko kommentoida sen verran, että kyllä ne pienetkin koirat pahaa jälkeä tekee.

esim. mäyräkoirat, pienet terrierit (mukaan lukien siis jackrusselit jne) on jalostettu kuitenkin siihen saaliin metsästämiseen. Ja ihan yhtälailla niillä voi päässä "pehmetä" kuin isommillakin roduilla.
Mystisesti silti näiden koirien hyökkäyksistä seuraa selkeästi vähemmän vakavia vammoja kuin tiettyjen rotujen puremista.
Ei ne sulje pois toisiaan, vaikka puree pahasti, niin tottakai isommilla leuoilla saa pahempaa jälkeä aikaiseksi.

Kissojen myrkytys ja "meidän koira on parempi kuin teidän koira", jatkakaa tässä, niin oikeista aiheista on helpompi seuloa asia p*skan seasta :)

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Rattus kirjoitti:Kissojen myrkytys ja "meidän koira on parempi kuin teidän koira", jatkakaa tässä, niin oikeista aiheista on helpompi seuloa asia p*skan seasta :)
Nyt kun vaan kaikki muistaa, että jos alkaa OffTopic haiskahtaa, niin quotettaa sen postauksen mihin on vastaamassa ja siirtää sen tänne...

Ps.Tuli taas eilen hiukan flametettua... Kiitos ja anteeksi :roll:
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Re: Koirista vääntö

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:Koska koira/eläin-aiheet täällä näkyy olevan niin tunteita kuohuttavia, niin josko nämä topicit pysyisi nyt puhtaampina.

Bullmastiffi puri 2-vuotiasta vakavasti kasvoihin-aiheessa oli puhetta koirien miellyttämishalusta:
Osaan sanoa vain oman kokemukseni perusteella, että en ole koskaan tavannut koiraa, jolta ei löytyisi yhtään miellyttämishalua oikeassa kurissa.
Uskonkin ennen rankaisuun kuin lahjomiseen.

Oli puhetta myös eristämisestä ja koulutusmetodeista, kyllä se jäähy toimii rangaistuksena oikein ajoitettuna ja toteutettuna, vaikka paikkana ei olisi pelkistetty, virikkeetön, pimeä, pieni, rajattu tila.

Lisäksi:
Marsalkka kirjoitti:
miinushka kirjoitti: Tähän on vielä pakko kommentoida sen verran, että kyllä ne pienetkin koirat pahaa jälkeä tekee.

esim. mäyräkoirat, pienet terrierit (mukaan lukien siis jackrusselit jne) on jalostettu kuitenkin siihen saaliin metsästämiseen. Ja ihan yhtälailla niillä voi päässä "pehmetä" kuin isommillakin roduilla.
Mystisesti silti näiden koirien hyökkäyksistä seuraa selkeästi vähemmän vakavia vammoja kuin tiettyjen rotujen puremista.
Ei ne sulje pois toisiaan, vaikka puree pahasti, niin tottakai isommilla leuoilla saa pahempaa jälkeä aikaiseksi.
Ahaa. Kyse on siis vain leukojen koosta...
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Ahaa. Kyse on siis vain leukojen koosta...
Voitko kiistää, ettei se vaikuttaisi puremavamman vakavuuteen?

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:
Ahaa. Kyse on siis vain leukojen koosta...
Voitko kiistää, ettei se vaikuttaisi puremavamman vakavuuteen?
Käsittääkseni en ole kiistänyt, että tämäkin seikka siihen vaikuttaa. Mutta voisiko olla jokin muukin seikka joka siihen vaikuttaa?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Käsittääkseni en ole kiistänyt, etteikö siihen vaikuttaisi muutkin seikat.
Tiedätkö, mitkä muut seikat siihen vaikuttaa?

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:Käsittääkseni en ole kiistänyt, etteikö siihen vaikuttaisi muutkin seikat.
Tällaista en ole väittänytkään.
Tiedätkö, mitkä muut seikat siihen vaikuttaa?
Voin vain arvailla.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Marsalkka kirjoitti:
Tiedätkö, mitkä muut seikat siihen vaikuttaa?
Voin vain arvailla.
Miten voit sitten yhdistää puremavammojen vakavuuden rotukohtaisuuteen? :wink:

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Tiedätkö, mitkä muut seikat siihen vaikuttaa?
Voin vain arvailla.
Miten voit sitten yhdistää puremavammojen vakavuuden rotukohtaisuuteen? :wink:
Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Marsalkka kirjoitti:Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.
Jotka puhuvat niiden tosiasioiden puolesta, että puremisvammojen vakavuuteen vaikuttaa mm. hampaiden koko, leukojen vahvuus, purentaote ja -herkkyys.
Miten se on rotukohtaista?

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.
Jotka puhuvat niiden tosiasioiden puolesta, että puremisvammojen vakavuuteen vaikuttaa mm. hampaiden koko, leukojen vahvuus, purentaote ja -herkkyys.
Minä olen lähinnä lukenut tilastoja, joista voi päätellä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

MotiivitOn
Rico Tubbs
Viestit: 1271
Liittynyt: Ti Syys 02, 2008 8:10 am

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:
Rattus kirjoitti:Miten voit sitten yhdistää puremavammojen vakavuuden rotukohtaisuuteen? :wink:
Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.


Valhe-emävalhe-tilasto :lol:

Voisiko Marsalkankin mielestä tiettyjen rotujen omistajissa olla hiukan vaikutusta siihen, kuinka usein tietyt rodut purevat ihmisiä? Siis tiettyjä rotuja hankkivissa ihmisissä?

Toinen tilastoihin vaikuttava seikka ovat epäpuhtaat rodut. Paperiton saksanpaimenkoira lipsahtaa usein saksanpaimenkoiraksi tilastoissa, jos omistaja sanoo sen saksanpaimenkoira olevan. Oikeasti saksanpaimenkoiraa kuitenkaan kyseisessä eläimessä ei välttämättä ole edes puolta.

Osa palstalaisista haluaisi tiettyjen koirarotujen omistamista varten "koira-ajokortin", osa taas tahtoisi tietyt rodut kiellettävän kokonaan. Mitenkäs näissä tapauksissa sitten toimitaan näiden SeRoPien (Seka Rotuinen Piski) kanssa?
Ihmiset ketkä "hurjan" koiran välttämättä haluaa, voivat hankkia näitä seropeja vapaastiko?
Tiedättekö miten kävisi Suomen koko ajan paranevalle koirarotujen jalostustoiminnalle?
Kiellettävillä koirilla teetettäisiin pimeitä (paperittomia) pentuja ennätystahtiin, joita taas astutettaisiin paperittomilla ilman että koirien fyysisestä ja psyykkisestä hyvinvoinnista on kenelläkään mitään takuita. Näitä pentuja myytäisiin sitten kaikille halukkailla, koska ovat "sekarotuisia". Varmastikin yleisimpien purutapausten omistavat henkilöt voisivat edelleen omistaa samankaltaisen koiran "sekarotuisena", mutta nyt se sama koira olisi mistä sattuu luonnevikaisista, sairaista vanhemmista.
Meinaatteko että purutapausten määrä näin vähenisi?
Tietysti kaikki paperittomat koirat voitaisiin myös kieltää lailla, sopii minulle, mutta miten muulle kansalle?
Entä poliisille, poliisin koirista kun hyvin suuri osa alkaa olemaan ulkomailta tuotuja paperittomia paimenia?
Ehkä poliisille ym. työkoirille tulisi olla oma lakinsa. Entä jos paperittomasta koirasta ei saadakaan koulutettua työkoiraa, täytyykö se lopettaa vai viedä pois maasta?
Vai tulisiko rodut rajoittaa koon perusteella? Nöffit ainakin täytyisi kieltää raivohulluna, eikö? :lol:
Kielletään kaikkien koiransukuisten eläimien omistaminen kokonaan ja ammutaan sudet, ehkä sitten ei enää tapahdu puremisia.

Ai niin, tiedän useamman lehmän aiheuttaman kuolemantapauksen ja vakavan ruumiinvamman, kielletään lehmät kanssa. :roll:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MotiivitOn kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Rattus kirjoitti:Miten voit sitten yhdistää puremavammojen vakavuuden rotukohtaisuuteen? :wink:
Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.




Voisiko Marsalkankin mielestä tiettyjen rotujen omistajissa olla hiukan vaikutusta siihen, kuinka usein tietyt rodut purevat ihmisiä? Siis tiettyjä rotuja hankkivissa ihmisissä?
Minulla ei ole faktaa tästä asiasta. Onko sinulla? Ja itse asiassa en ole niinkään kiinnostunut tästä hyökkäysten yleisyydestä tietyn rodun kohdalla. Olen kiinnostunut siitä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Toinen tilastoihin vaikuttava seikka ovat epäpuhtaat rodut. Paperiton saksanpaimenkoira lipsahtaa usein saksanpaimenkoiraksi tilastoissa, jos omistaja sanoo sen saksanpaimenkoira olevan. Oikeasti saksanpaimenkoiraa kuitenkaan kyseisessä eläimessä ei välttämättä ole edes puolta.
"this table covers only attacks by dogs of clearly identified
breed type or ancestry, as designated by animal control officers or others
with evident expertise,"

Ai niin, tiedän useamman lehmän aiheuttaman kuolemantapauksen ja vakavan ruumiinvamman, kielletään lehmät kanssa.


Asiaan on suhtauduttava vakavasti mikäli tapauksia on huomattavan paljon. Onko sinulla asiaan liittyvää tilastoa sekä muuta faktaa?
Viimeksi muokannut Marsalkka, Ke Loka 01, 2008 2:54 pm. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Rattus
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 8:57 am

Viesti Kirjoittaja Rattus »

Marsalkka kirjoitti:
Rattus kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Hyvin helposti. Tilastojen perusteella.
Jotka puhuvat niiden tosiasioiden puolesta, että puremisvammojen vakavuuteen vaikuttaa mm. hampaiden koko, leukojen vahvuus, purentaote ja -herkkyys.
Minä olen lähinnä lukenut tilastoja, joista voi päätellä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Yksimielisesti olkoon siis tilastojen kertovan mainitsemasi.
Jokainen maalaisjärkeä omaava ihminen varmasti ymmärtänee, että tässä asiassa on joukossa enemmän poikkeuksia kuin sääntöjä.

Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Rattus kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Rattus kirjoitti: Jotka puhuvat niiden tosiasioiden puolesta, että puremisvammojen vakavuuteen vaikuttaa mm. hampaiden koko, leukojen vahvuus, purentaote ja -herkkyys.
Minä olen lähinnä lukenut tilastoja, joista voi päätellä, että tiettyjen rotujen hyökkäyksistä aiheutuu vakavampia vammoja kuin joidenkin toisten rotujen hyökkäyksistä.
Yksimielisesti olkoon siis tilastojen kertovan mainitsemasi.
Jokainen maalaisjärkeä omaava ihminen varmasti ymmärtänee, että tässä asiassa on joukossa enemmän poikkeuksia kuin sääntöjä.
Kerro ihmeessä lisää!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.

Lukittu