Keski-ikäinen pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Keski-ikäinen pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Iltalehti kirjoitti:Pariskunta löytyi kuolleena kotoaan
Torstai 12.3.2009 klo 09.36

Keski-ikäinen avopari löydettiin kuolleena omakotitalostaan Turussa.

Poliisin mukaan vainajat löytyivät keskiviikkona aamupäivällä Turun Satavan alueella sijaitsevasta talostaan.

Rikoskomisario Vesa Aaltonen kertoo, ettei kuolemiin todennäköisesti liity rikosta, mutta poliisi jatkaa tutkimuksia kuolemansyyn selvittämiseksi.

Poliisi ei toistaiseksi halua kertoa tapauksesta enempää.
No mutta, nyt sitten kouluammuskeluja ja perhesurmia yhtä aikaa. Kummasti aina sattuu aina kouluammuskelujen aallossa nämä.

EDIT: Muokattu otsikkoa - RAID

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 978
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Voihan sitä joskus ihan luonnollisiin syihinkin tai onnettomuuksiin kuolla.

Minkähän ikäisiä nämä olivat? otsikossa on "iäkäs" mikä herättää mulle mielikuvan vanhuksista ja tekstissä "keski-ikäinen". Vai oliko iäkäs oma tulkintasi asiasta?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

surfergirl kirjoitti:Vai oliko iäkäs oma tulkintasi asiasta?
Ihan oli uutisen oma otsikko.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Turha näiden kuolemien syitä tavallaan arvailla olisi, mutta häkämyrkytys lienee myös yksi varteenotettava vaihtoehto.
"Yöperho on koteloitunut"
Mickey
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:56 pm

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Oliskohan taas, virkavallan edustaja ammatiltaan?
neponen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Elo 28, 2008 2:59 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja neponen »

Perjantain IL kertoo seuraavaa:
- pariskunta nähty vielä maanantaina, ja keskiviikkona naapurit hälyttivät apua kun ei näkynyt liikettä eikä ovikellon soittoon reagoitu
- mies oli töissä lääkefirmassa (ei siis poliisi! Naisen ammatista tosin ei tietoja, onhan niitä naispoliisejakin)
- avoparina asuneet vuoden alusta asti, palanneet kuukauden maailmanympärimatkalta pari viikkoa ennen tapahtumaa
- vaikuttivat naapureiden mielestä hyvin rakastuneilta: "He eivät varmasti ole tehneet mitään toisilleen".
- mies eronnut pari vuotta aiemmin, lapset lähteneet kotiinsa maanantaina. Mies hyvin hiljainen ja omissa oloissaan viihtyvä, ei edes tervehtinyt naapureita


Veikkaan murha-itsemurhaa tässä vaiheessa, koska minun mielestä omituisen nopeaa huolestumista naapureilta, ellei ole mitään syytä epäillä mitään. Ja kukaan ei oikein tuntenut miestä (vaikka asunut talossa 10v).
Kaikki kävi niin pian kun aina luulin, että vähitellen lähden
Minä katuisin vaan en tiedä kuinka, enkä edes minkä tähden
mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

neponen kirjoitti:
Veikkaan murha-itsemurhaa tässä vaiheessa, koska minun mielestä omituisen nopeaa huolestumista naapureilta, ellei ole mitään syytä epäillä mitään. Ja kukaan ei oikein tuntenut miestä (vaikka asunut talossa 10v).
No tuo on tänäpäivänä ihan normaalia, ettei naapureitaan tunne - tai ainakaan se ei ole poikkeuksellista. Makasihan Maunulassakin mies kotonaan vuosia.

Voi toki olla murha/itsemurha (eikös Björklundeillakin ollut "kulissit kunnossa?") mutta yhtä hyvin voisin kuvitella esim alkoholimyrkytystä tai vastaavaa? Oliskos maailmanympärimatkalta ostettu joku kiva pullo (m)etanolia?
When I die I don't want no part of heaven
I would not do heaven's work well
I pray the devil comes and takes me
To stand in the fiery furnaces of hell
(B.Springsteen - Youngstown)
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Tästä ei ole kai annettu enempää tietoa siis mitä tuo lehti-juttu? Liittyykö tähän asiaan jotain mystistä? Onko tämä 'tavallinen tapaus'? Turussa.
neponen
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: To Elo 28, 2008 2:59 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja neponen »

mipa74 kirjoitti:
neponen kirjoitti:
No tuo on tänäpäivänä ihan normaalia, ettei naapureitaan tunne - tai ainakaan se ei ole poikkeuksellista. Makasihan Maunulassakin mies kotonaan vuosia.
Silläpä: miksi naapurit huolestui niin nopeasti? Miksi edes kiinnittivät asiaan huomiota?
Kaikki kävi niin pian kun aina luulin, että vähitellen lähden
Minä katuisin vaan en tiedä kuinka, enkä edes minkä tähden
Avatar
Rorschach
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 9:29 am

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja Rorschach »

Ehkä naapurit tunsivat naisen hyvin. Mahdollisesti heillä oli tapana tehdä jotain päivittäin tai vaikkapa juuri tiistaina tai keskiviikkona oli joku yhteinen juttu jossa nainen on aina kunnes nyt oli yllättäen poissa ilman ilmoitusta eikä reagoinut ovikelloon. Miestähän naapurit eivät ilmeisesti juuri tunteneet, mutta jos hänellä oli vaikka tapana lähteä joka aamu samaan aikaan jonkun naapurin kanssa töihin, ja nyt ei yhtäkkiä lähtenytkään niin se saattaa herättää huomiota. Tai jos henkilöt kävivät ulkona päivittäin eikä heitä yhtäkkiä näkynyt mutta auto oli pihalla. Esimerkiksi tupakoitsijoita näkee jatkuvasti ulkona jos heillä on tapana polttaa pihalla. Jos jollain on tällaisia tapoja eikä hän yhtäkkiä toimikaan tapojensa mukaan mutta esimerkiksi auto paljastaa hänen olevan kotona, se herättää huomiota naapureissa.

Tietenkin myös ns. kyttääjämummonaapuri on mahdollinen. Tuossa kuitenkin muutama helpohkosti mieleen tuleva syy.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
lotta

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja lotta »

Varmaan tiiätte kaikki sen tunteen ku sä löydät sun isän ja äitipuolen kuolemaa "tutkivan" keskustelun? Kannattaa just keksii tollast paskaa ku ei tiiä asiast mitään, mut mä voin toki kertoo teille. Ei ollu mitään iäkkäitä vaan nelkyt. Iskä tunsi ne kaikki naapurit ja ihan puhu niitten kanssa ja mun äitipuoli asu siel vaan vuoden joten se ei tuntenu niist ketään. Ja mun äitipuoli omisti kuntosalin hesassa eikä ollu joku poliisi. Me lähettiin sielt SUNNUNTAINA.Ja yks kysymys et mitä kivaa on (m)etanoli puollossa?!? Ja mulle ei oo koskaan kerrottu et miten ne kuoli. Varmaan vituttaa nyt TEITÄ ku ette tiiä.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Lotta hyvä. Tottakai kaikki olemme aina pahoillamme läheisensä menettäneiden puolesta.
Myös Sinun ja muiden läheisten puolesta.
Toivotan Teille jaksamista raskaan asian kanssa.

En usko, että ketään v****aa tietämättömyys tämän asian suhteen. Mutta lohduttaa varmasti se, ettei isäsi ja äitipuolesi kuollut todennäköisesti kenenkään ulkopuolisen turhan väkivallan uhreina.

Pahoittelen, jos arvuuttelut loukkasivat. Se ei tietenkään ollut kenenkään tarkoitus.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

lotta kirjoitti:Varmaan tiiätte kaikki sen tunteen ku sä löydät sun isän ja äitipuolen kuolemaa "tutkivan" keskustelun? Kannattaa just keksii tollast paskaa ku ei tiiä asiast mitään, mut mä voin toki kertoo teille. Ei ollu mitään iäkkäitä vaan nelkyt. Iskä tunsi ne kaikki naapurit ja ihan puhu niitten kanssa ja mun äitipuoli asu siel vaan vuoden joten se ei tuntenu niist ketään. Ja mun äitipuoli omisti kuntosalin hesassa eikä ollu joku poliisi. Me lähettiin sielt SUNNUNTAINA.Ja yks kysymys et mitä kivaa on (m)etanoli puollossa?!? Ja mulle ei oo koskaan kerrottu et miten ne kuoli. Varmaan vituttaa nyt TEITÄ ku ette tiiä.
Kuten todettua, ketään tällä foorumilla tuskin häiritsee pahemmin, ettei tiedä. Vaikka tämä onkin sinulle varmasti iso ja mullistava tapaus, koskettaa elämääsi todella rankalla tavalla ja on muuttanut sen suunnaan, niin valitettavasti rikostapauksena foorumilla tämä on hyvin lievästä päästä, eikä siksi ole kerännyt edes kummemmin keskustelua.

Tässä tapauksessa aloitusviestissä on tukeuduttu lehtien antamiin tietoihin, joten sieltä tulee tuo iäkäs-sana, joka sinua häiritsi. Sinällänsä teit ehkä haluamattasikin juuri palveluksen tällä foorumilla tuohtumalla tästä keskustelusta ja kertomalla asioita, joita foorumilla olevat eivät tienneet. Valitettavasti vain niillä tiedoilla ei kummemmin monikaan enää mitään tee, koska tapaushan ilmeisesti julistettiin kuitenkin itsemurhaksi, koska siitä ei sen kummemmin ole puhuttu. Murha + itsemurhassa siitä olisi mainintaa tullut, mutta tällä kertaa sitä ei tapahtunut.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

lotta kirjoitti:Ja mulle ei oo koskaan kerrottu et miten ne kuoli. Varmaan vituttaa nyt TEITÄ ku ette tiiä.
Anteeksi, mutta kuulostaa, että asia vaivaa sinuakin vielä jossain määrin?
Itseäni ainakin vaivaisi, jos olisin vastaavassa tilanteessa.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Iäkäs pariskunta löytyi kuolleena Turussa

Viesti Kirjoittaja aniko »

Lotta ja muutkin läheiset, ystävyydellä sanon että ei kannata lukea tätä tai muitakaan nettikeskusteluja aiheesta niin kauan kuin asia akuutisti painaa mieltänne. Tulee vain takuuvarmasti entistä pahempi olo.
Vastaa Viestiin