Elokuva Reindeer Spotting

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja aga »

https://yle.fi/uutiset/3-11562509

Lost Boys on elokuva juhlien loppumisesta – Reindeerspottingin jatko-osassa Kaukoitä on huumeporukan synkkä tivoli

Lost Boysissa kolme miestä lähtee matkalle ja vain yksi palaa kotiin.
dokumenttielokuvat25.9.2020 klo 15.05päivitetty 25.9.2020 klo 15.17

Lost Boys -elokuvan alussa kaikki on juhlaa. Hyvä meininki, toteaa elokuvan keskushenkilö Jani Raappana, silmät päässä pyörien.

Kolmen nuoren miehen joukko on tullut Kaakkois-Aasiaan juhlimaan. On vuosi 2010 ja rovaniemeläisten huumeidenkäyttäjien todellisuutta kuvaava Reindeerspotting – Pako joulumaasta on kerännyt teattereihin yli 60 000 katsojaa. Se on järjetön määrä suomalaiselle dokumenttielokuvalle.

Kohuttu ja kiitetty Reindeerspotting syntyi, kun Joonas Neuvonen sai kaupungilta kameran lainaksi ja kuvasi sillä syrjäytyneen kaveriporukkansa sekoilua vuosituhannen alussa.

Lost Boys alkaa siitä, mihin Reindeerspotting päättyy. Neuvonen, Reindeerspottingin päähenkilö Raappana ja ja joukkion kolmas, Antti, ovat saaneet rahat Thaimaahan ja Kambodžaan suuntautuvaan reissuun elokuvan tuotoista. Rahaa on, kunnes se loppuu.

Lähes kielitaidoton Jani Raappana on ensimmäistä kertaa Euroopan ulkopuolella. Maailma on auki.

Rahalla saa

Reindeerspottingin kuvauksista kului sen ensi-iltaan seitsemän vuotta. Jani Raappana oli noina vuosina ajautunut pikkurötöksistä isompiin ja oli juuri päässyt vankilasta. Väkivalta oli tullut mukaan kuvioihin.

Neuvonen oli käynyt kuvausten jälkeen Lapissa enää satunnaisesti myymässä huumeita. Hän ei pahemmin ollut pitänyt Raappanaan yhteyttä kuvausten päättymisen jälkeen. Neuvosella oli uusi ystäväpiiri ja uudet kuviot.

Lisäksi hän kertoo Ylen haastattelussa pitäneensä vanhaa kaveriaan vaarallisena.

– Se alkoi vaikuttaa tosi kaoottiselta, että mitä tahansa voi tapahtua, jotain väkivaltaista. Hän oli tekemisissä kovan rikollisuuden kanssa, ja se maailma oli mulle aivan outo. Jani yritti saada mainetta sellaisten ihmisten keskuudessa, jotka ei oo parhaita roolimalleja nuorelle ihmiselle.

Yhteisellä reissulla kaikki on kuitenkin vähän niin kuin silloin ennen, mitä nyt ehkä hieman kyynisempää. Ikuisessa yössä kaikkea saa, kun on millä maksaa, ja seteleitä tiputtelemalla on aina lain paremmalla puolella.

Huumeiden lisäksi ostoslistalla ovat naiset, joista puhutaan raadolliseen sävyyn.

Turhilta romanttisilta rituaaleilta välttyy, kun kyse on kaupankäynnistä. “Huoria pinossa” toteavat suomalaismiehet ja vertailevat thaimaalaisten ja kambodžalaisten prostituoitujen suuseksitaitoja. Seksi on roisia ja kaikkea mahdollista kamaa kuluu polttamalla ja piikittämällä.

Koska kaikki on nopeaa ja huuruista, kuvioihin tulee myös rakkaus. Raappana ehtii parin viikon aikana suunnitella kihloja kahteen kertaan. Nimettömät baaritytöt muuttuvat ihmisiksi, joiden kanssa suhde on tasaveroinen. Ilmassa on toivoa, juhlat näyttävät jatkuvan ikuisesti.

Neuvonen kuvaa kaikkea, häpeämättä ja läheltä, mutta päihdekylläisestä lomareissusta ei ollut tarkoitus tehdä elokuvaa. Siitä piti tulla lisämateriaalia Reindeerspottingin dvd-julkaisuun.

Katsojaa kylmää, koska hän tietää jo, miten tässä käy. Jani Raappanan kuolema uutisoitiin (siirryt toiseen palveluun) Suomessa syksyllä 2010 ja hänen kohtalollaan spekuloitiin netin keskustelupalstoilla, joilla levisi myös kuva hänen kuolleesta ruumiistaan.

Lost Boysin alussa lentokoneeseen nousee kolme miestä, mutta vain yksi heistä palaa kotiin.

Matka kauhuelokuvaan

Kolme kuukautta Reindeerspottingin ensi-illan jälkeen 26-vuotias Jani Raappana löytyy hirtettynä Phnom Penhin sivukujalta. Viranomaisten mukaan kuolinsyy on itsemurha, mutta olosuhteet vaikuttavat epäilyttäviltä.

Ruumiin on lunastanut joku tuntematon ulkomaalainen, joka on väittänyt Raappanaa veljekseen. Tuhkausta on kiirehditty.

Ja Antti on kadonnut.

Lost Boys on Joonas Neuvosen yritys selvittää sitä, mitä on tapahtunut kadonneelle ja mitä kuolleelle, oikeastaan myös sitä, mitä on tapahtunut hänelle itselleen.

Neuvonen palaa kameroineen Kaukoitään. Hän seurailee kavereidensa jälkiä Bangkokissa ja Phnom Penhin slummeissa, odottelee lähes loputtomiin ja tapaa paikallisia naisia, joiden kanssa lomareissulla jaettiin se, mitä milloinkin jaettavaksi oli.

Vaikka hän jälleen kuvaa kaiken, hän ei oikeastaan vieläkään tee elokuvaa. Pikemminkin elää sellaisessa.

– Olin yhtäkkiä tilanteessa, jossa kaveri on murhattu ja toinen on jossain kateissa. Se ei tuntunut elokuvan tekemiseltä, vaan enemmän siltä, että olen kauhuelokuvan sisällä. En ajatellu, että kuvaan elokuvaa, vaan yritän selvittää, mitä helvettiä on tapahtunut.

Kambodžan kirous

Ennen matkalle lähtöä Neuvosella oli vahvoja epäilyksiä siitä, mitä vanhoille kavereille on tapahtunut.

Raappana on lähetellyt viestejä, joissa on kärttänyt Neuvoselta suuria summia rahaa. On ilmeistä, että jonkinlaisessa pulassa ollaan.

– Ajattelin, että ne on varmaan tehneet jonkun keikan, jääneet kiinni ja joutuneet linnaan. Ne oli molemmat kumminkin rikollisesti kykeneviä ihmisiä.

Kun Neuvonen pääsi Bangkokiin, alkoivat asiat näyttää pahemmilta.

– Se oli todella outo kuvio. Meillä vielä oli tuttuja, jotka myi sikäläisessä skenessä huumeita jonkun vuoden ajan. Mä aloin ajatella, että Antti ja Jani on sekaantuneet johonkin tosi vaaralliseen.

Kambodžassa alkaa vaikuttaa mahdolliselta, että Raappana on murhattu.

Lost Boysissa Kambodža näyttäytyy armottomana maana, jossa syvä uskonnollisuus, äärimmäinen köyhyys ja kansanmurhan ylisukupolviset traumat vaikuttavat kaikkeen.

Neuvonen viittaa Joel Brinkleyn Pulitzer-palkittuun kirjaan Cambodia’s Curse.

– Siinä kerrotaan, että poliisilla on tapana lavastaa murhat itsemurhiksi. He peittelevät jälkiä, että tutkinnasta päästäisiin nopeasti eroon.

Neuvonen etsii ja löytää matkallaan vastauksia, sitten seuraavat vastaukset kumoavat edelliset. Tavallaan Anttikin löytyy, mutta hän ei ole enää entisellään

Sen, löytyykö totuutta ja onko sen löytymisellä oikeastaan mitään väliä, voi jokainen katsoja päättää itse.

Saiko Neuvonen jonkinlaisen rauhan tai vastauksen, jonka kanssa voi elää?

– Saako tollaseen sellaista ikinä? Kyllä ja ei. Kaikkihan me kuollaan. Miten se sitten lopulta tapahtui, ja onko sillä merkitystä...Niin.

“Projekti oli kuin pitkällinen psykoosi”

Kolmikon lomareissusta meni kymmenen vuotta siihen, että Lost Boys valmistui.

Neuvonen huomauttaa, että ajasta iso osa kului vankilassa. Hän sai 2,5 vuoden tuomion Subutexin maahantuonnista ja levittämisestä. Elokuvan tekeminen pääsi varsinaisesti käyntiin vasta, kun Neuvonen pääsi ehdonalaiseen.

– Olin vankilassa Suomessa, olin vankilassa Kreikassa, olin etsintäkuulutettu ja sitten aikaa meni huumejuttuihin.

Aikaa kului myös sen takia, että Neuvosen piti saada etäisyyttä tapahtumiin. Kun tuotantoyhtiö tuli mukaan vuonna 2014, hän oli vielä avovankilassa. Henkilökohtaisten asioiden käsittely oli kesken.

– Oli kokemuksia, jotka piti käydä läpi oman pään sisällä, että niistä pystyi ammentamaan jotain seurattavaaan, elokuvalliseen muotoon. Piti selvittää itselle, mitä oikein tapahtui, mikä tää kulttuuri on, mikä tää maailma on. Oli todella kaoottinen fiilis. Ihmisiä oli kuollut ympäriltä. Muitakin kuin Jan

Vuosien varrella elokuvasta ehdittiin leikata monta eri versiota ennen kuin oikea löytyi. Materiaalia oli valtava määrä. Tuotantoyhtiössä usko oli koetuksella monta kertaa.

Elokuva valmistui lopulta Rakkautta ja Anarkiaa (siirryt toiseen palveluun) -festivaalille. Sen teatteriensi-ilta on tänään perjantaina.

– Mulle tää projekti on ollut tietyssä mielessä kuin pitkällinen psykoosi. Se on blokannut kaiken muun tekemisen. Nyt yritän saada uusia juttuja kasaan. Olin Ranskassa kuvaamassa yhtä dokumenttia, ja yks valokuvaprojekti on menossa. Saa nähdä, mitä tulee.

Vankilatuomio helpotti elokuvantekoa

Joonas Neuvonen ei aikoinaan ollut kovin innokas juttelemaan toimittajien kanssa Reindeerspottingista. Tällä kertaa hän on vienyt median välttelyn aivan uudelle tasolle.

Neuvonen ei ole ollut yhdessäkään pressinäytöksessä paikalla, vaan majailee Italiassa ystävänsä luona ja on aiemmin kieltäytynyt lähes kaikista haastatteluista. Televisio- tai radiohaastatteluihin hän ei suostu lainkaan.

Ylen kanssa Neuvonen suostuu juttelemaan videon välityksellä, mutta haastattelua ei saa tallentaa.

Se vaikuttaa vähän ristiriitaiselta, koska hän ei säästele itseään sen enempää kuin muitakaan Lost Boysissa. Hän on mukana kaikissa mahdollisissa paheissa, joita elokuvassa esitetään.

– Mä ajattelen, että elokuva puhuu itsensä puolesta. Oon siinä tarpeeksi esillä ja sellaisessa valossa, ettei mulle ole jäänyt siitä juuri varsinaista sanottavaa.

Tuntuu käsittämättömältä, että Neuvonen on saanut luvan kuvata mitä on kuvannut ja käyttää sitä elokuvassaan. Hänestä itsestään siinä ei ole mitään erikoista. Jokaiselta on saatu kirjallinen suostumus.

– Jos puhutaan huume- ja rikollisuuskulttuurista, niin ei elokuvassa näytetä mitään, mikä olisi siinä kontekstissa häpeällistä. Oma asema varmasti myös vaikutti. Olin tehnyt kamakauppaa, ja siinä kulttuurissa on sen takia jollain lailla luotettava henkilö. Ajateltiin, etten luovuta sellaista materiaalia eteenpäin, mistä voi tulla tuomio. Isoin riskihän oli mulla myyjänä.

Neuvosen vankilatuomio helpotti elokuvantekoa. Rikoksista pystyi puhumaan avoimesti sen jälkeen, kun niitä oli jo ruodittu julkisuudessa.

“Olisin voinut vaikuttaa, jos olisin oikeasti halunnut”

Lost Boys ei moralisoi, se näyttää yhden maailman sellaisena kuin se on.

Paljon kysymyksiä se kyllä herättää. Kolmikon muut jäsenet ovat esimerkiksi kovin huolissaan Raappanan huumeidenkäytöstä, mutta eivät omastaan. Raappana on addikti, toiset kaksi eivät sitä omasta mielestään ole.

Neuvonen pitää itseään osittain syypäänä vanhan kaverinsa kohtaloon.

– Sillä oli vakavampi huumeongelma. Tein tietyssä mielessä väärin, kun jätin sen Kambodžaan ja lähdin itse kotiin. En pääse siitä mihinkään, kyllä mä tein väärin.

Olisitko voinut pakottaa aikuisen miehen mukaasi?

– Kyllä mä olisin siihen pystynyt enemmän vaikuttamaan, jos oikeasti olisin halunnut. Jani oli istunut pitkään vankilassa ja siihen liittyi kaikkea. Mä ehkä ajattelin siihen aikaan, että Jani oli haitallisempi kuin olikaan.

Lost Boys on Neuvosen mielestä enemmän elokuva totuuden etsimisestä kuin huumekulttuurista. Sen sanoman sullominen yhteen lauseeseen on hänen mukaansa mahdotonta.

– Reindeerspottingin pääväittämä oli jotenkin tiedossa. Jani halusi muuttaa Suomesta ja silloin pystyi vähän ennustamaan, miten siinä käy. Mulla oli myös omakohtaisia kokemuksia, joita halusin sen kautta käsitellä. Jos summaa Reindeerspottingin lauseeksi, se on, että ongelmat eivät ratkea pakenemisella. Lost Boys on monimutkaisempi, kaoottisempi.

Neuvosen mielestä ei myöskään ole hänen asiansa miettiä, millaista keskustelua elokuva herättää.

– Mä näen elokuvan tapahtumien ja murhakuvion kautta. Mun on hankala nähdä sitä mitenkään yhteiskunnallisena.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Täytyy katsoa tuo, mutta odotan siihen että voi katsoa kotona.

Reindeerspotting oli kyllä paras huumeidenvastainen pätkä ikinä. Se näyttää huumemaailman niin raadollisena ja ahdistavana että kuka sellaiseen haluaa joutua. Kannattaa katsoa jälkikasvun kanssa.

Toivottavasti tämä jatko-osakin toimii yhtä hyvin.

Neuvoselle propsit siitä että on jakanut kokemuksensa julkisesti. Toivottavasti hän saa oman elämänsä kuntoon.

Avatar
sikakoira
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 25883
Liittynyt: Ke Kesä 07, 2017 8:50 am

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja sikakoira »

^
Ihan opettavainen tarina tuo ensimmäinen osa ainakin oli. Se että ottaako kaikki sen sellaisena on sitten toinen asia. Aika rutiini meininkiä kun joskus aikoinaan on vastaavaa joutunut vierestä seuraamaan.
Maailma avautuu aivan toisella tavalla kuin jos yritätte rakentaa kuvaa maailmasta pelkän suomalaisen valtamedian varassa Se kuva on täysin virheellinen ja harhainen tarkoituksellisesti Se on mediapoolin ja hybridikeskuksen hybridisotaa teitä kohti

Maukka Peruslätkä
Neuvoja-Jack
Viestit: 507
Liittynyt: Ti Tammi 29, 2019 7:30 am

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Maukka Peruslätkä »

Kohuttu Lost Boys nousi yhdeksi kaikkien aikojen katsotuimmista – voi ohittaa seuraavaksi Reindeerspottingin

Korona-ajasta huolimatta Lost Boys -elokuva on noussut yhdeksi Suomen kaikkien aikojen katsotuimmaksi dokumentiksi.

53 418 katsojaa olisi kova lukema mille tahansa suomalaiselle dokumentille. Sellainen se on varsinkin korona-aikana.

Vaikka elokuvateattereita ei saa myydä läheskään täyteen, 25. syyskuuta ensi-iltansa saanut Lost Boys -dokumentti on noussut yhdeksi kaikkien aikojen katsotuimmaksi suomalaiseksi dokumenttielokuvaksi. Tällä hetkellä elokuva löytyy katsotuimpien listan sijalta viisi.

Lost Boys on seksin, huumeiden ja kuoleman täyteinen, peittelemätön tositarina siitä, mitä tapahtui Reindeerspottingin ensi-illan jälkeen. Ensi-iltamenestyksen ikuisia jatkoja viettäneet kaverukset Joonas, Jani ja Antti lähtivät vuonna 2010 juhlimaan Aasiaan. Lopulta Jani kuoli väkivaltaisesti ja Antti katosi.

– On ällistyttävää, että K18 -luokiteltu elokuvamme Lost Boys on kivunnut kaikkien aikojen katsotuimpien suomalaisten dokumenttielokuvien joukkoon, dokumentin tuottaja Miia Haavisto kertoo elokuvan tiedotteessa.

Viiden kärjestä löytyvät muut elokuvat ovat hyvin erilaisia verrattuna Reindeerspottingiin ja Lost Boysiin. Muut top vitosesta löytyvät elokuvat ovat

Reindeerspottingin ja Lost Boysin lisäksi viiden kärjestä löytyvät hyvin erilaiset elokuvat. Top viidestä löytyvät nimittäin Järven tarina- ja Metsän tarina -dokumentit sekä Teemu Selänteestä kertova Sel8nne-dokumentti.

– Se, että rankasta elämästä kertova ja ihmisyyden vähemmän sankarillista puolta valottava Lost Boys kiinnostaa näin paljon elokuvateatterissakävijöitä, on merkki siitä, että katsojat ovat avarakatseisia. He haluavat valkokankaille erilaisia tarinoita ja näkökulmia todellisuuteen. Se rohkaisee tekijöitä ja tuottajia tekemään lisää rohkeita ja merkityksellisiä elokuvia, Haavisto arvioi.

Dokumenttielokuvien katsotuimmat 19.10.2020 mennessä:

1.Järven tarina (2016) – 187 185 katsojaa

2.Sel8nne (2013) – 130 530 katsojaa

3.Metsän tarina (2012) – 90 544 katsojaa

4.Reindeerspotting – pako joulumaasta (2010 ) – 63 654 katsojaa

5.Lost Boys (2020) – 53 418 katsojaa

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 54bb87ccfd

Pumpuli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: To Joulu 02, 2010 1:17 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Pumpuli »

Hermione kirjoitti:
Ma Syys 28, 2020 10:07 am
Täytyy katsoa tuo, mutta odotan siihen että voi katsoa kotona.
Näin minäkin ajattelin mutta luin jostain että elokuvissa on eri versio kuin sitten myöhemmin levitykseen tuleva.

En tiedä onko jotain lisätty vai poistettu......
Dulce et decorum est pro patria mori.

Ei ole epätoivoisia tilanteita, on vain epätoivoisia ihmisiä.

Avatar
Rorschach
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 9:29 am

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Rorschach »

Tänään kello 21.15 TV2:lla Jatko-osa Lost Boys. Kyseessä on k16-versio, eli alkuperäisestä k18-versiosta kuulemma leikelty jotain pois. Ilmeisesti pahimmat narkkailut poistettu, vaikka kyllä tässäkin versiossa vedetään kaikkea mitä käsiin saadaan. Tv-esitys on joku Docventures-spesiaali. Katsottavissa jo nyt Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-3501010

Tuli katseltua tuo illalla läpi, eikä minusta ollut kovin kummoinen pätkä. Reindeer spottin oli kiinnostavampi. Tässä ns. jatko-osassa narkkari kulkee pitkin kaukoitää etsimässä toista narkkaria ja kyselemässä kuolleesta narkkarista. Sekavaa touhua kuten odottaa saattaa, ja tylsää. Mitään säväyttävää en tuosta kyllä löytänyt. Perinteinen narkkarin syöksykierre se näyttää olevan, ja päättyy yhden kohdalla rysähdykseen. Toinen tapaus on melko sekava siinä vaiheessa, kun hänet Thaimaasta löydetään. On jopa hieman huvittavia ne sen jutut, vaikka huvittavuus tietenkin kärsii, jos ajattelee, että tyyppi on ilmeisesti tosissaan. Muuten on kyllä sellaista settiä, että olisin voinut hyvin käyttää tuon katsomiseen käyttämäni ajan paremminkin.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX

Avatar
Hello Piggy
Agentti Scully
Viestit: 667
Liittynyt: Su Heinä 21, 2019 1:19 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Hello Piggy »

Ihan kelpo dokkari tämä lost boys ja tulipa sit googlattua "phnom pen post jani" ja oli kyl riutuneen näkönen kun vertaa viimeisimpiin videoihin tyypistä mut ehkä johtuu riiputuksesta.

Avatar
Larva
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 110
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 1:14 pm
Paikkakunta: Rannikko / Kusten

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Larva »

Onkos Antin kohtalosta mitään tietoa?

loikkari

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja loikkari »

Larva kirjoitti:
Ke Maalis 17, 2021 4:53 pm
Onkos Antin kohtalosta mitään tietoa?
krits.fi / Selviytymistarinat Pöntöstä maisteriksi
Lue kuinka 10 vuotta reindeerspotting -elämää viettänyt Antti selvitti itsensä Hesburgerin vessan lattialta yliopistoon.
Onhan se Christer Lybäck ihan hyvä esikuva! Kannattaa lukea kirjansa Veitsen terällä (ISBN: 978-951-1-27698-2)

Linkki ei alla olevien kirjoitusten mukaan liity kyseiseen Anttiin!
-NILS-

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

Ei ole sama ahtiaisen antti. nykyään sanotaan että viettää reindeerspotting elämää jos käyttää huumeita.
ahtiainen ei ole ikinä ollu lukiossa,mielisairaalassa eikä todellakaan ole suorittanut yliopistoa parikymppisenä kuten tuossa paskajutussa mikä linkattu yllä,ei ole ollut katkolla tai lopettanu huumeiden käyttöä 21 vuotiaana,dokkarin ykkösosassa tehtiin 2010 jolloin antti oli 28 koska on syntynyt 1982 ja hyvä että peruskoulun kävi.

yllä olevassapaska jutun linkissä "18-vuotias Antti alkoi haaveilla tavallisesta elämästä." ja "Kesti vielä kolme vuotta ennen kuin Antti alkoi vakavissaan harkita huumeiden käytön lopettamista.
"Antti hakeutui itse hoitoon. Ensin tee se itse -katkolle perheen kesämökille, sitten avohoitoon."

HAH joo,tämä OIKEA reindeerpottingin antti ei ole sellaisesta koskaan haaveillut.Eikä varsinkaan dokkarin tekemisen aikaan vajaana kolmekymppisenä, 2013/2014 eli 31 tai 32 vuotiaan,20 vuoden narkkaamisen jälkeen se oli aika tutkalla selvinpäinkin .Aivot oli sulannu,niinkö tässä lostin lopussa se selittää joonakselle miten ajatuksista otetaan kuvia jne.
Sen se kama tekee.Kaikille.

Voitte jutella ANtin kans facebookissa jos kiinnostaa.Käyttää sitä kuvatonta profiilia.Se toinen on vanha profiili johon ei kannata viestittää.Viestin vastausaika on jotain sekunnin ja kahden vuoden väliltä,riippuu onko nettiä.

Miksi te postaatte tänne ilman mitään faktaa jonkun antin "haastattelun" ja sanotte että se on Ahtinaine kun se siinä ei mikäänmuu kuin keksitty nimi täsmää?

Se että miten minä tiedän niin enkait minä sitä nettiin kerro mistä minut joku livenä tunnistaa että turha kysellä yksityiskohtaisia paikkoja missä tavannu tms.Jos jotain kerron niin vääristän paikkoja/nimiä/tapahtumia tms ettei minua mitenkään voida yhdistää ikinä mihinkään nettikirjoitteluun vaikka itse rikos tms onkin oikea ja fakta.
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

putsari
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4718
Liittynyt: Su Loka 22, 2017 8:04 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja putsari »

Onko tuo saman narkkarin tekemä mitä Reindeer Spotting? Sehän oli huumeista lusimassakin tuon Reindeer Spottingin jälkeen.
Karvasvarvas kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 3:55 pm
Mc Mafia kirjoitti:
Ke Joulu 28, 2022 8:43 am
Ei, 4 000 000 000 x 0,022 = 88 000 000
Lasket 2,2 % todennäköisyydellä.

loikkari

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja loikkari »

tokkaukko kirjoitti:
Ke Maalis 17, 2021 10:02 pm
Ei ole sama ahtiaisen antti.
-
No olen pahoillani, jos noin on. Juttu on kuitenkin kirjoitettu niin että asiasta tietämätön sen aika helposti yhdistää juuri dokkarin Anttiin. Olihan siinä omasta mielestänikin jotain aikajanalla joka ei täsmää mutta se lienee aika tavallista näissä "elämänkerroissa" joita nettiin laitetaan juurikin ettei kyseistä henkilöä tunnistettaisi. Mutta joka tapauksessa kaikkea hyvää tälle "Antille" että on päässyt siitä helvetistä eroon.

Aika ylhäälle se Google haussa tuli, paljastui kuitenin että Reindeerspottingin Antti on pseydonoomi.

tokkaukko
Christopher Lorenzo
Viestit: 1694
Liittynyt: Su Syys 15, 2019 1:12 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja tokkaukko »

putsari kirjoitti:
Ke Maalis 17, 2021 11:35 pm
Onko tuo saman narkkarin tekemä mitä Reindeer Spotting? Sehän oli huumeista lusimassakin tuon Reindeer Spottingin jälkeen.
Ai lost boys? On saman joonan neuvosen tekemä,joonas kävi lusimassa subukaupasta,sehän on aina myyny huumeita,jo ihan ykkösosaa ennenkin,siitähän koko reindeerspotting sai alkunsa kun kaikki myi ja käytti huumeita keskenään,yhdellä oli kamera huvikseen mukana aina,myöhemmin joonas hiffas että jos leikkelis ja tekis jonkulaisen leffadokkarin,siitä tuli reindeerspoting sitten. Alunperin ei ollu tarkoitus tehdä muuta kuin kuvata omaksi "iloksi"

"Joonas Neuvonen on tuomittu Lapin käräjäoikeudessa törkeästä huumausainerikoksesta 2,5 vuodeksi vankilaan."


Tosin tämä lost boys on ihan paska,olisin ollu jäätävän pettynyt jos olisin käynyt katsomassa leffassa ja maksanut sen 10.50€ ensi-illasta. Ykkösessä sentään oli sitä narkkarin elämää,tässä lähinnä joonas horisee englanniksi ja helvetin tylsä dokumentti.

Ei varmaan enää kolmatta osaa tule.Jos ei sitten uutta "back to reindeer life" kolmenkymmenen vuoden päästä missä antti ja joonas käy eläkeläistansseissa,hoitaa puutarhaa,bodaa ja tiskaa :D
Jos peli on epäreilu,älä pelaa.

geisterfahrer
Scooby-Doo
Viestit: 26
Liittynyt: Pe Loka 27, 2017 5:44 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja geisterfahrer »

tokkaukko kirjoitti:
To Maalis 18, 2021 11:51 am
Tosin tämä lost boys on ihan paska,olisin ollu jäätävän pettynyt jos olisin käynyt katsomassa leffassa ja maksanut sen 10.50€ ensi-illasta. Ykkösessä sentään oli sitä narkkarin elämää,tässä lähinnä joonas horisee englanniksi ja helvetin tylsä dokumentti.
Paitsi ettei elokuvan kertoja ole Joonas, vaan näyttelijä Pekka Strang.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Elokuva Reindeer Spotting

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Ihan hyvä doku oli. Hyvin jäi mieleen se että kun Antti selittää meta psykoosissa jotain et poliisi voi ottaa valokuvan ihmisen ajatuksesta ja jos ajatus on rikollinen niin eikun kamputsealaiseen linnaan.
"If you aim for a king, you better not miss"

Vastaa Viestiin