Uusien Minfolaisten vastaanotto

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Waja »

Mun mielestä uudet Minfoon kirjautuneet nimimerkit pitäisi ottaa ilomielin vastaan,eikä niin että 'opettele ensin toiminnot' periaatteella.

Uusia,freesejä mielipiteitä tarvitaan ettei keskustelu täällä menisi ihan sisäsiittoiseksi.Tietyissä ketjuissa asia alkaa pyörimään loputonta kehää.

Hyviä ja mielenkiintoisia kirjoituksia tulee uusilta kirjoittajilta hämmentämään vanhojen pierujen fakkiintuneita mielipiteitä.

Toivottakaamme uusien tuulien mukanaantuomat rookiet tervetulleeksi positiivisella mielellä.
Vivamus

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Vivamus »

Heippa! Just sain tunnukset tänne :-) nyt uskaltaa jotain kirjoittaa kun tällasen vastaanoton saa ;-) !
Palstaa olen seuraillut ehkä lähes vuoden. Lähinnä tuota järjestäytynyt rikollisuus -osiota, kiinnostaa eniten mutta on harmi kyllä aika hiljainen. Woman's mc -ketjun olen pari kertaa lukenut läpi ja se on kyllä loistavaa ajanvietettä ;-)
TheBride
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: Ti Elo 17, 2010 1:17 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja TheBride »

Mä olen seurannut palstaa ihan alusta asti, mutta en ole vain saanut aikaiseksi rekkautua kuin vasta nyt hiljattain.

Kyllähän se vähän niin on, että uutena tulo mille foorumille tahansa on vähänniinkuin tunkisi vieraana lapsena toisten hiekkalaatikolle :lol: .

Mutta mä uskon että se, miten muut ottaa vastaan (missä tahansa) riippu paljon itsestä, asenteesta ja asioiden esittämistavasta.
..We can cruise down Robbert Street all night long, but I think I'll just rape you and kill you instead..
You're the cutest girl I've ever seen in my life. But it's over now, and with my knife.

- Therapy? - Diane.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Asenteella, että ei todellakaan välitä, mitä (negatiivista) palautetta saa muilta pääsee jo pitkälle. 8)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Olen erilaisia foorumeita, chatteja, irkkikanavia ja muita internetin ihmeellisyyksiä seurannut nyt arviolta 12 vuotta, eikä se meno ole muuttunut miksikään sinä aikana, lopulta. Oli paikka mikä tahansa, lähes poikkeuksetta uudet kirjoittajat otetaan nihkeästi vastaan ja heidän kykyjään aliarvioidaan rankasti. Sen annetaan myös näkyä ja kuulua, mikä ei aina ole ihan pahakaan asia; eräänlaista internetin sisäistä luonnonvalintaa se sekin on, vain vahvat selviävät. Ne jotka eivät kestä kritiikkiä, poistuvat, eikä heistä tarvitse kuulla sen koommin. Jos hakee jotain sympatia/lässytipaikkaa, niin niitäkin on kyllä olemassa, vaikka sitten siellä surullisenkuuluisalla Vauva-foorumilla, josta niin usein on Iltalehdessäkin juttua. Ainakin minun on helpompi uskoa sellaisen ihmisen mielipiteeseen tai ajatukseen, joka tuo asian ilmi selkeästi ja vakuuttavasti, eikä ole mikään hiljainen kumartelija ja anteeksmutjooeisori-ihminen, jonka yli on helppo jyrätä. Ensin mitellään ja jos vastustaja tuntuu ns. hyvältä tyypiltä, niin sitten otetaan joukkoon mukaan. ;)

Toki joidenkin on helppo päästä joukkoon myös pelkästään hyvillä mielipiteillä ja järkevillä alustuksilla, eikä sekään ihan väärin ole; silloin ainakin osoittaa sen, että käyttäjästä on hyötyä ryhmälle ja hänet on kannattava ottaa mukaan.

Jonkin verran on Minfolla niitäkin tapauksia jotka tuntuvat käyttävän vain vapaan keskustelun puolta; olkoon uusi tai vanha käyttäjä, tämmöisen ihminen foorumin käyttö on hieman arvelluttavaa ja se, onko tämmöisestä ryhmälle loppupeleissä mitään hyötyä, on myöskin puntarissa. Mikäli mielipiteet ja asiat, joita käyttäjä lausoo, ovat tyhjänpäivisiä ilmapalloja, jotka on kuorrutettu vaaleanpunaisella kermavaahdolla ja glitterillä, niin minun puolestani sellaisen käyttäjän voi potkia vaikka saman tien ulos. Näitäkin on, varsinkin viime aikoina, valitettavan paljon.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Aloittelijoita on erilaisia, ihan niinkuin konkareitakin. Eikä kaikki palaute ole suinkaan tarkoitettu veetuiluksi. Yhteiset pelisäännöt on ihan hyvä olla edes jossain määrin olemassa ja käytössä. Monasti on harmittanut esim.kehno otsikointi tai aiheen toisto. Molemmat vaikeuttavat jatkossakin oikean ketjun löytämistä ja tiedon hakua puhumattakaan siitä että jo olemassa olevan tapauksen toistaminen vie tekijältään turhaa energiaa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Clyde »

VoDKa kirjoitti:Jonkin verran on Minfolla niitäkin tapauksia jotka tuntuvat käyttävän vain vapaan keskustelun puolta; olkoon uusi tai vanha käyttäjä, tämmöisen ihminen foorumin käyttö on hieman arvelluttavaa ja se, onko tämmöisestä ryhmälle loppupeleissä mitään hyötyä, on myöskin puntarissa.
Itse en ainakaan muualle liiemmin kommentoi, mutta se ei tarkoita suinkaan sitä, että pyörin ainoastaan vapaa keskustelu -alueella. Olkoot se arveluttavaa, tai ei. Ja ketä tässä pitäisi hyödyttää? Itse ainakin koen hyötyä siitä, että olen tänne kirjautunut, vaikka en juuri asioihin kommentoikaan. Saan tietoa asioista, jotka minua kiinnostavat ja tarpeen tullen voin myös kertoa omat tietoni asiasta. Kuka päättää siitä, minkä hyödyn perässä täällä saa olla? Onneksi sinä et ole päättämässä ihmisistä, jotka minfossa saavat pyöriä. Ei tarvitse väkisin suoltaa romaania jokaiseen rikosaiheiseen ketjuun pysyäkseen minfossa :roll:
Nanika ga tooku matteiru to
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Clyde kirjoitti:Ei tarvitse väkisin suoltaa romaania jokaiseen rikosaiheiseen ketjuun pysyäkseen minfossa :roll:
Totta. Itsekkin käyn enää lähinnä lukemassa uudet jutut niistä ketjuista joita seuraan. Olen vähentänyt paskan jauhamista yli puolella, jopa vapaassa keskustelussa ,mutta ennen kaikkea itse aiheissa. Jos ei ole järkevää sanottavaa niin pitäisikö sitä paskaa suoltaa vain sen takia ettei toiset ajattele että olet täällä ainostaan chattailemässä...Ja se romaanin kirjoittaminenkaan kun ei kaikilta suju muutenkaan...

Ja mitä tulee uusiin kirjoittajiin niin sehän on aina itse kirjoittajasta kiinni miten hänet vastaanotetaan,kaikkia ei voi kuitenkaan miellyttää,tekee niin tai näin...
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Clyde kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:Jonkin verran on Minfolla niitäkin tapauksia jotka tuntuvat käyttävän vain vapaan keskustelun puolta; olkoon uusi tai vanha käyttäjä, tämmöisen ihminen foorumin käyttö on hieman arvelluttavaa ja se, onko tämmöisestä ryhmälle loppupeleissä mitään hyötyä, on myöskin puntarissa.
Itse en ainakaan muualle liiemmin kommentoi, mutta se ei tarkoita suinkaan sitä, että pyörin ainoastaan vapaa keskustelu -alueella. Olkoot se arveluttavaa, tai ei. Ja ketä tässä pitäisi hyödyttää? Itse ainakin koen hyötyä siitä, että olen tänne kirjautunut, vaikka en juuri asioihin kommentoikaan. Saan tietoa asioista, jotka minua kiinnostavat ja tarpeen tullen voin myös kertoa omat tietoni asiasta. Kuka päättää siitä, minkä hyödyn perässä täällä saa olla? Onneksi sinä et ole päättämässä ihmisistä, jotka minfossa saavat pyöriä. Ei tarvitse väkisin suoltaa romaania jokaiseen rikosaiheiseen ketjuun pysyäkseen minfossa :roll:
Muistaakseni olet kyllä kommentoinut ihan lahjakkaastikin ihan oikeisiinkin aiheisiin, joten kaivelepas ne hernemaissipaprikat sieltä nenästäsi nyt pois ja keskity aiheeseen. Kyllä sinuakin huonompia ihmisiä tältä planeetalta ja foorumilta löytyy.

Sinällänsä, jos olisin Minfon ylläpidossa mukana, toimisi tiedotus kyllä ainakin huomattavasti tehokkaammin kuin mitä se nyt tekee. Kimi Räikkönen kerkeää ehkä koputtaa pöytää ja juoda kahvit välissä, mutta Minfon ylläpidon vastausnopeus on luokkaa "synnyin, elin, kuolin, kas, vastaus." Asioilla on siis aina kaksi puolta.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja härkä »

Kommentoin omalla tavallani :

http://www.youtube.com/watch?v=kCVcIc5U ... re=related

Yksikin oivallus , yksikin vihje :shock: , voi olla jopa ratkaiseva.
Älkäät siis peljätkö , härkä on kanssanne :lol: :mrgreen:
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Tervetuloa vaan ja kyllä tänne mahtuu vaikka välillä ahasta tuntuu olevankin, tämä on kuitenkin vain the internet :mrgreen:
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Nooruska kirjoitti:Asenteella, että ei todellakaan välitä, mitä (negatiivista) palautetta saa muilta pääsee jo pitkälle. 8)
Uusille minfolaisille tiedoksi, Nooruska on ottanut sen verta reippahasti paskaa niskaan, että näitä sanoja kannattaa kuunnella. :D

Kyllähän foorumi kuin foorumi hylkii uusia jäseniä. Mutta kyllä sekin asennoituminen muuttuu, viimeistään kun nimen alla oleva arvosana vaihtuu Sherlock Holmesiin.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

VoDKa kirjoitti: Ensin mitellään ja jos vastustaja tuntuu ns. hyvältä tyypiltä, niin sitten otetaan joukkoon mukaan. ;)
Tuo on aika paljastava huomio ja kertoo tosiaan aika paljon siitä, miten monet kokevat keskustelupalstat jonkinlaiseksi peliksi tai kilpailuksi, jossa on vastustajia, joita vastaan mitellään tai kisataan, ja jossa pitää myös aina olla selvästi ilmenevät voittajat ja häviäjät. Tuo on sinänsä inhimillistä ja vastaavaahan esiintyy monilla muillakin inhimillisen toiminnan alueilla, mutta kääntöpuolena on sitten kaikki ne riitelyt, herjailut ja nokitukset, jotka vaivaavat useimpia keskustelufoorumeita ja laskevat niiden tasoa. Kuten tätäkin foorumia vähänkään pitempään seuranneet hyvin tietävät, eivät nuo ilmiöt ole suinkaan vieraita täälläkään, vaikkei tämä nyt toki läheskään pahimmasta päästä ole. Tuohan on perinteisesti myös hyvin leimallisesti nuorille miehille ja muille koiraille tyypillistä käyttäytymistä, mutta kuten täälläkin on käynyt hyvin ilmi, sama moodi on ilmeisesti jäänyt päälle vähän varttuneemmillekin koiraille ja levinnyt myös aika lailla naaraidenkin puolelle. Jonkinlaista tasa-arvoa varmaan sekin... 8)
Toki joidenkin on helppo päästä joukkoon myös pelkästään hyvillä mielipiteillä ja järkevillä alustuksilla, eikä sekään ihan väärin ole; silloin ainakin osoittaa sen, että käyttäjästä on hyötyä ryhmälle ja hänet on kannattava ottaa mukaan.
Tuokin on aika paljastava ja itse asiassa aika koominenkin ilmaus. Vai eivät hyvät mielipiteet ja järkevät alustukset sentään ihan väärin ole? Minä nyt en pitäisi sellaisia väärinä missään mielessä... :roll:

Toinen hyvin tyypillinen ja paljasta asia on tuo "joukkoon pääseminen". Sosiaalinen hyväksyntähän on ihmisen kaltaiselle laumaeläimelle tärkeä asia ja mitä epävarmemmaksi oman asemansa kokee, sitä tärkeämpää tuo tietysti on. Ilmeisesti anonyymit keskustelupalstatkin koetaan merkittäviksi sosiaalisen hyväksynnän etsintämuodoiksi, mikä juuri tuon anonyymiuden vuoksi on hiukan paradoksaalista, mutta tuottaa onnistuessaan epäilemättä tärkeäksi koettua hyvänolon tunnetta. Näin varmaan ainakin tällaisella foorumilla, jossa kaikilla on kiinteät nikit ja usein vielä avattaret päälle virtuaali-identiteettiä vahvistamassa, jolloin meidän kaikkien virtuaaliminuuksilla on oma historiansa ja kehityksensä ja kommentointi ei useinkaan kohdistu enää vain jonkun yksittäiseen mielipiteeseen vaan kaikkeen siihen, mitä olemme häneltä lukeneet ja millaisen mielikuvan olemme hänestä muodostaneet. Tällaisesta on täällä runsaasti esimerkkejä varsinkin enemmän kirjoittaneiden kesken ja tietysti erilaisten miittien kautta tuo virtuaalisuuden ja reaalisuuden välinen rajakin ainakin joiltain osin hämärtyy.
Jonkin verran on Minfolla niitäkin tapauksia jotka tuntuvat käyttävän vain vapaan keskustelun puolta; olkoon uusi tai vanha käyttäjä, tämmöisen ihminen foorumin käyttö on hieman arvelluttavaa ja se, onko tämmöisestä ryhmälle loppupeleissä mitään hyötyä, on myöskin puntarissa. Mikäli mielipiteet ja asiat, joita käyttäjä lausoo, ovat tyhjänpäivisiä ilmapalloja, jotka on kuorrutettu vaaleanpunaisella kermavaahdolla ja glitterillä, niin minun puolestani sellaisen käyttäjän voi potkia vaikka saman tien ulos. Näitäkin on, varsinkin viime aikoina, valitettavan paljon.
Tuossa on taas kiinnostavaa ajatus siitä, että tällaisella foorumilla olisi joku teleologinen tarkoitus tai tavoite ("loppupelit"), joka kaikkien tulisi tiedostaa ja johon kaikkien pitäisi pyrkiä, ja jos eivät näin menettele, ovat he jotenkin heikompia tai huonompia kirjoittajia, jotka "pitäisi saman tien potkia ulos". Tuo on yksi ja huomattavan normatiivinen näkökulma, mutta olisi hauska kuulla mieltävätkö muut kirjoittajat tämän foorumin ja oman roolinsa siinä samalla tavalla, ja sattuuko nuo normatiiviset käsitykset edes yksiin. Hauskasti tuossa paistaa läpi myös jälleen yksi laumaeläimille keskeinen kysymys eli nokkimisjärjestyksen määrittäminen sekä vallan ja auktoriteetin hakeminen ja pönkittäminen. Jälleen ajatellen foorumin anonyymiyttä tuo on aika hupaisaa, mutta tuon edellä keskustellun virtuaaliminuuksien luomisen ja ylläpidon näkökulmasta ihan loogista. Tämä nyt on vain oma pieni virtuaalinen hiekkalaatikkomme, jossa käyttäydymme pitkälti samalla tavoin kuin oikeissa reaalielämämme hiekkalaatikoissakin... 8)
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^Jepjep, johan me muut "vakkarit" vallan kauhistuisimme, jos esimerkiksi SINÄ sortuisit edes joskus vain muutaman rivin postaukseen... kokeilepa joskus, niin saatat itsekin yllättyä :shock: :wink: :mrgreen:

Teretulemas kaikki uudet mun puolestani, kunhan vaan otatte nämä mun älynväläykseni kohtuullisen rennosti. Ja muistatte kirjoittaa ymmärrettävää suomen kieltä :roll: 8)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Uusien Minfolaisten vastaanotto

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

maija turjukka kirjoitti:^Jepjep, johan me muut "vakkarit" vallan kauhistuisimme, jos esimerkiksi SINÄ sortuisit edes joskus vain muutaman rivin postaukseen... kokeilepa joskus, niin saatat itsekin yllättyä :shock: :wink: :mrgreen:
Mikäli tuo oli tarkoitettu minulle, niin suosittelen tutustumaan postaushistoriaani. Sieltä voi löytyä yllättävänkin suurta variaatiota mm. viestien pituuden suhteen... 8)
Teretulemas kaikki uudet mun puolestani, kunhan vaan otatte nämä mun älynväläykseni kohtuullisen rennosti. Ja muistatte kirjoittaa ymmärrettävää suomen kieltä :roll: 8)
No, jotkuthan ovat tunnetusti ottaneet ne hiukan vähemmän rennosti, mutta sehän on heidän ongelmansa, vai mitä...? :wink:

Selkokielihän se alati ompi ilonammekin! 8)
Vastaa Viestiin