Koulukiusaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Disturbed
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 21, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Europe

Re: Koulukiusaus. Olitko hyvis vai pahis?

Viesti Kirjoittaja Disturbed »

Siitä väliltä, ehkä enemmän kiusattu. Ei mua uhkailtu, eikä mun päälle uskaltu käydä. Mua pidettiin vähän hämäränä ja syrjäytyneenä vaikka mulla pari kaveriakin oli. Kyllähän ne koulussa (leikillään?) arpo musta seuraavaa kouluammuskelijaakin.

Katkera maku jäi, vaikka en niinkään pahasti ollut kiusattu ku moni muu. Pari kertaa tuli tapeltua, se autto henkisesti, vaikka haittaahan siitäkin vaan sitten tuli.

Vierestä tuli seurattua... Kerran pari puutuin, mutta sen jälkeen en enää.. Se kaduttaa hieman.. Kun näkee miten vaikeeta se niille ihmisille oli, yks oli aivan hiljanen ja jätti luokanki kesken ja kävi myöhemmin uudestaan koska kiusattiin.. Ei oo kuulemma myöhemminkään elämässä kovin hilpeä ollu tää kaveri. Eletään vaan kerran, paska hommahan tuo on jos sekin kerta on vaan surua ja katkeruutta.

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Koulukiusaus. Olitko hyvis vai pahis?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Mua kiusattiin koulussa alusta saakka kaikki ne vuodet, jotka koulua kävin. Kai se olis loppunut heti, jos olisin tajunnut kertoa asiasta isälle, mutta ei se tullut mieleenkään. Kai sitä ajatteli, että on jotenkin oma vika, kun kiusataan, joten sitä vain piti jotenkin yrittää selvitä. En ole koskaan pystynyt antamaan anteeksi kiusaajille, enkä nykyisin halua mennä käymäänkään lapsuuden kotipaikkakunnalla, ei halua tavata siellä enään ketään. Kyllä mulle on tullut aikuisena psyykkisiä ongelmia, mutta en ole koskaan ajatellut,että koulukiusaaminen olisi siihen syynä, mutta voihan se ollakin..
Gods made heavy metal.

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Koulukiusaus. Olitko hyvis vai pahis?

Viesti Kirjoittaja Unhola »

En ollut oikein kumpikaan. Minulla oli tyhmän ja ärsyttävän tyypin maine, mutta se oli osittain itse aiheutettu. Tietääkseni koulussa ei ollut paljon kiusaamista. Luokkatovereille saatettiin valittaa esim. rumista vaatteista, mutta emme hakanneet toisiamme ja tuskin kukaan pelkäsi kouluun menemistä. Ehkä nykyajan nuorilla on koulussa vaikeampaa.

Avatar
murha.infon tiimi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: Koulukiusaus. Olitko hyvis vai pahis?

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

dazu kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 9:12 am
Täällä on pohdittu sitä, että onko tässä kyseessä psykopaattinen lapsi. Ensiksi lyhyesti aiheesta antisosiaalinen persoonallisuushäiriö: Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö jaetaan nykyään kahteen eri muotoon, eli psykopatiaan ja sosiopatiaan. Näistä psykopatia on harvinaisempi, se on synnynnäinen, neurologinen häiriö, jonka piirteet tulevat esiin jo hyvin varhain ja häiriö on käytännössä diagnosoitavissa jo kolmivuotiaalta lapselta. Psykopatiaa esiintyy Suomessa noin 0,9%:lla ihmisistä. Sosiopatia taas on perinteinen rajatilarakenteinen vaikeamuotoinen persoonallisuushäiriö, joka on sukua mm. narsistiselle persoonallisuushäiriölle ja epävakaalle persoonallisuushäiriölle. Sosiopatian pohja on 6-12kk iässä ja se kehittyy hitaasti henkilön kasvaessa ja ensimmäiset tunnusomaiset piirteet tulevat esiin yleensä siinä 6-8-vuoden iässä ja häiriö kehittyy diagnosointikriteerit täyttävälle tasolle ikävaiheessa 14-18-vuotta. Sosiopatian esiintyvyys suomalaisilla on noin 3% väestöstä.

Psykopatian kuva häiriönä muistuttaa narsistisen persoonallisuushäiriön äärimuotoa, jossa on äärimmäisen suuri määrä antisosiaalisen persoonallisuuden piirteitä. Kyseisillä henkilöillä on äärimmäinen omanarvontunne, he ovat sosiaalisesti taitavia manipulaattoreita, heillä on elämäntapana toisten ihmisten hyväksikäyttö ja he tekevät väkivaltarikoksia ja seksuaalirikoksia vain sellaisissa olosuhteissa, kun he ovat varmoja siitä, että eivät jää kiinni. Psykopaattinen lapsi on erittäin taitava manipuloimaan aikuisia ja hän pelaa yleensä aikuiset, kuten koulun opettajat omalle puolelleen ja saa siten aikuisilta ikään kuin vapaat kädet kohdistaa väkivaltaa toisiin lapsiin.

Kerron tässä yhteydessä omista kokemuksistani liittyen psykopaattiseen lapseen, jos tällä kertomuksella voin jollain tavalla auttaa hahmottamaan sitä, että millainen psykopaattinen lapsi on ja, että millaisesta asiasta tässä saattaa olla kyse.
Minulla oli alle kouluikäisenä tällainen psykopaatti kaverina. Poika oli erittäin vilkas ja siinä, kun tuon ikäiset lapset yleensä tottelivat vanhempia, niin tämä keksi aina jotain vähän mielenkiintoisempaa puuhaa. Tavalliset autoleikit ja sellaiset jutut, mitä tuon ikäiset pojat yleensä leikkivät, eivät kiinnostaneet häntä. Hän oli myös aika väkivaltainen, mutta käytti väkivaltaa niin, että aikuiset eivät nähneet. Mutta jos hänelle antoi takaisin, niin takaisinantajat saivat aina varmasti aikuisilta moitteet ja tukkapöllyä.
Hänen kanssa kaksin ollessa oli yleensä jännää ja kivaa, mutta jos porukkaan tuli kolmas lapsi, niin psyko teki aina niin, että hän halusi, että "jätetään se yksi porukasta". Eli joko minä, tai sitten se kolmas poika jätettiin aina porukasta pois ja sitä lähdettiin juoksemaan pakoon.
Kesällä ennen ensimmäistä luokkaa tämä psykopaatti alkoi kuljettamaan toisia ikäisiään poikia metsään, missä hän veti puukon esiin ja ilmoitti tappavansa tämän toisen lapsen. Minut hän huijasi majaa rakentamaan metsään ja veti sitten puukon esiin ja kertoi, kuinka tappaa minut ja, ettei tule koskaan jäämään siitä kiinni, koska kukaan ei epäile, että pieni poika olisi voinut tehdä tämän teon. Teko kuitenkin keskeytyi, koska läheltä ohi kulkenut aikuinen näki, mitä oli tapahtumassa...

Kun koulun ensimmäinen luokka alkoi, en tuntenut luokaltamme ketään muita, kuin tämän psykopaatin ja yhden toisen pojan. Psykopaatti rakensi muutamassa kuukaudessa luokkamme luokkahengen minun syrjimisen ympärille. Psykopaatista tuli luokan johtaja ja minut jätettiin porukan ulkopuolelle. Minua kohtaan oli myös suotavaa käyttää raakaa väkivaltaa. Tämä tuli kouluun sellainen nahkainen salkku kädessä, miesten rannekello kädessä ja mustat nahkahanskat käsissä ja hänen erityisenä mielenkiinnon kohteenaan oli kuristaa minulta ja joskus muiltakin lapsilta taju pois.
Jos psykopaatille antoi takaisin ja yritti tapella vastaan, niin täytyi varautua siihen, että siinä tapeltiin kuolemaan asti. Ellet ollut valmis tätä tappamaan, niin tappelu saattoi päättyä ainoastaan siihen, että vammauduit vakavasti. Hän ei aikaisemmin luovuttanut.
Luokkamme opettaja oli myös aina psykopaatin puolella ja psykopaatti oli opettajamme lellikki. Kaikki tikku-ukot, mitä tämä piirsi, olivat aina esimerkillisen hienoja jne.

Kerran tämä psyko sitten tappelun päätteeksi hakkasi ja murjoi pääni niin pahasti ja kuristi, että olin luokan perällä taju kankaalla. Siihen tuli opettaja vain vittuilemaan ja käskyttämään pulpettiin. Kun totuus selvisi, opettaja antoi psykopaatille viiden minuutin jälki-istunnon.
Sain pahointelystä kuitenkin aivotärähdyksen ja jouduin olemaan useamman päivän pois koulusta oireiden takia. Äitini soitti koulun rehtorille, mikä johti siihen, että psykopaatti sai kahden tunnin jälki-istunnon.

Luokassamme olin useamman vuoden syrjitty ja erittäin väkivaltaisesti koulukiusattu. Mihinkään synttäreille minua ei ikinä kutsuttu, kun koko muu luokka juhli toistensa syntymäpäiviä yhdessä. Liikuntatunnilla minua ei kukaan halunnut omaan joukkueeseensa... Minulta varastettiin sadan markan arvoiset jääkiekkokortit ja jos toin omia liikuntavälineitä kouluun, ne paskottiin salaa. Ei näitä juttuja se psykopaatti tehnyt, vaan muu porukka, joka piti psykopaattia johtajanaan.
Jos sain uusia kavereita koulusta, psykopaatti ystävystyi aina tämän uuden kaverini kanssa ja käänsi hänet minua vastaan...

Uusi opettajamme kahden ensimmäisen vuoden jälkeen oli tämä rehtori. Rehtori oli niin vittuuntunut äitini aikaisemmin tekemästä kantelusta, että kosti koulumme maineen puolesta ja jätti minut kolmannen luokan jokaisena päivänä joko tukiopetukseen, tai jälki-istuntoon kahdeksi tunniksi. Lisäksi tämä rehtori piti minua ongelmana-oppilaana ja järjesti minut psykiatrisiin ja neurologisiin tutkimuksiin. Näissä tutkimuksissa minut todettiin täysin normaaliksi ja ihmeteltiin, miksi minut oltiin sinne laitettu. Kun kiusaaminen ja rehtorin käytös minua kohtaan selvisi psykiatreille, rehtori joutui jäämään mielenterveyssyistä varhaiseläkkeelle. Psykopojalle ei kuitenkaan saatu tehtyä mitään.
Myöhemmin minulle on selvinnyt, että psykopaatin isä ja koulumme opettajien aviomiehet, sekä vanhempainyhdistyksen keskeisten jäsenten aviomiehet kuuluivat kaikki vapaamuurariorganisaatioon, mihin kuuluu omien puolten pitäminen.

Psykopaatin touhut muuten sitten olivat ala-asteen ensimmäisinä vuosina sitä psykopaattista. Hänen kanssaan jos lähti ulos, niin ei se leikkiminen tosiaan häntä kiinnostanut, vaan hän halusi mieluummin lähteä karkuun. Kun hänen mukaansa lähti, niin äkkiä joutui sellaiseen paikkaan, että ei enää tiennyt missä oli, eikä uskaltanut lähteä yksin etsimään tietä kotiin. Karkureissusta saattoi tulla pitkä.
Eläinten rääkkäys tätä kiinnosti myös. Hän kävi jo 8-vuotiaana metsästämässä kaupunkialueella eläimiä ilmakiväärillä. Myös kaikenlainen paikkojen hävitys tätä kiinnosti ja, kun tämä oli rikkonut lähellä olleen rivitalon aitaa, niin sieltä tuli joku isäntä meille huutamaan vanhemmilleni, kuinka tietää, että minä olen rikkonut sitä aitaa siellä. Naapurustossamme levisi perättömiä kauhujuttuja siitä, että tämä tihutöidentekijä olisin ollut minä, eikä suinkaan tämä psykopaatti, eivätkä ihmiset halunneet uskoa mitään pahaa tästä psykopaatista.

Homoksihan tuo psyko tykkäsi minua ja muita haukkua, mutta sitten kuulin, että tällä oli itsellään ollut sellainen harrastus, että oli saanut joitain poikia suostumaan siihen, että pani näitä perseeseen... Se oli ilmeisesti jotain harjoittelua, koska tällä alkoi olemaan tyttöystäviä jo 11-vuotiaana. Samassa iässä tämä alkoi myös liikuskelemaan lähiöissä puukon kanssa ja etsimään itselleen uhreja. Kun tuli vastaan lapsi, tai pienikokoinen aikuinen niin, että muita ei ollut näkemässä, niin tämä vei puukolla uhaten vastaantulleen uhrin metsään ja uhkaili tappaa. Koskaan ei kuitenkaan tappanut.

Ala-asteen viimeisinä vuosina tämä järjesti puistossa tappeluita, joihin tuli koulustamme yleisöä seuraamaan. Käytännössä näissä tappeluissa hän hakkasi jonkun toisen pojan sillain, että oli naama verillä.

Ylä-asteella tuli kuvioihin päihteet ja näpistykset, sekä murtokeikat. Kaveri myi välitunneilla suklaapatukoita ja limonadia, mitä oli varastanut sieltä sun täältä. Tyttöystäviä alkoi olemaan paljon. Pyöritti useampaa tyttöä kerralla ja vei usein montaa tyttöä samaan aikaan treffeille, kun tuli päällekkäisbookkauksia.

Koskaan ei jäänyt mistään rikoksesta kiinni, eikä joutunut vastuuseen.
Take one for the team!

Avatar
murha.infon tiimi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Otettu viestejä muualta.

Otsikko päivitetty ja ketju siirretty vapaaseen keskusteluun
Take one for the team!

Avatar
murha.infon tiimi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2017 6:32 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja murha.infon tiimi »

Universal Exports kirjoitti:
Su Touko 01, 2022 12:48 pm
Gentle kirjoitti:
Pe Huhti 29, 2022 6:34 pm
Niin, en tarkoittanut että olis tarvinut heti juosta pakoon vaan kun oli selvää, että toinen on sekaisin ja siinä oli toinen jo saanut pari kertaa turpaansa niin miks jäädä siihen enää?
Nyt siitä tuli iso lasku.
Ei toi loppu ollut enää itsensä puolustamista, se käy ihan selväksi videolta, ikävä kyllä.
Huomaa että et ole ollut rankan koulukiusauksen uhrina.
Se ei ole mitään lastenleikkiä, ja siitä jää sekä tekijälle ja varsinkin uhrille pysyvä muutos elämään.

Toisesta tapauksesta:
Tarkastaja Levisi kirjoitti:
Ke Huhti 27, 2022 12:45 pm
Vielä pojan lukioaikanakin kiusaaja oli pojan kertoman mukaan muun muassa seurannut häntä mönkijällä ja haukkunut ”vitun homoksi” sekä uhannut lyödä.

Kiusaajaksi väitetty poika kiisti oikeudessa kiusaamisen ja vastusti lähestymiskiellon määräämistä.

Oikeus otti huomioon muun muassa sen, että kiusatun pojan eriasteinen häirintä oli jatkunut jo vuosia, eikä tilanne ollut rauhoittunut, vaikka siihen oli yritetty puuttua koulun ja eri viranomaisten avulla.
- Kiusaajat ovat aina itse jotenkin paskassa asemassa olevia lapsia: Alkoholistien, narkkarien jne. lapsia, usein huostaanotettuja ja lastenkotien asukkeja. Tämähän tiedetään.
- Valitsevat uhriksi sen "erilaisen", ehkä fiksun, syrjäänvertäytyvän tai muuten ainakin heikommaksi luulemansa. Tämäkin tiedetään.

Kiusaaminen ei kuitenkaan KOSKAAN lopu koulun, viranomaisten tai vanhempien toimesta.
Ei perkele koskaan.
Tämä pitäisi jotenkin huomioida.
Kaikenlaiset kivakoulut eivät ole auttaneet paskaakaan.

Oman kokemukseni mukaan kiusaaminen loppuu vain jos:

- Pääkiusaaja vaihtaa paikakkuntaa tai katoaa kuviosta muuten. Näillä on aina joku porukka ympärillä, mutta se hajoaa jos pääpukari katoaa.
- Kiusattu vaihtaa paikkakuntaa. Se ei välttämättä auta, koska uudessa paikassa saattaa taas olla joku joka ottaa maaliksi heikommaksi katsomansa
- Kiusattu tappaa itsensä tai kuolee väkivallan seurauksena (näitäkin on)
- Kiusattu lopettaa kiusaamisen väkivallalla

Tämä viimeinen onkin kiusatun kannalta se tehokkkain keino:
Kiusaajat ovat aina kuitenkin pelkureita, ja kiusaaminen loppuu siihen paikkaan kun saa daijuun, puukosta tai vaikka mutkasta luotia. Tähän liittyviä kouluampumisiakin on Suomessa ollut.
Huomasin itse omana kouluaikana, että väkivallan käyttö lopettaa kiusaamiskierteen heti ja pysyvästi.
Ei ole väliä vaikka saisi itse vähän turpaansa siinä, pääasia on että pääkiusaalle tulee näkyvää damagea.
Toki väkivaltaa pitää olla valmis käyttämään sen ensimmäisen selkäsaunan jälkeenkin.
Itse olin aika heiveröinen koulaikana, niinpä ostin sen aikaisesta US - Army shopista perhosveitsen ja käytin sitten sitä.
Pari tyyppiä kerkesi sen väistämään, mutta eivät tulleet sen jälkeen lähellekään.
Yhtä puukotin jalkaan - olisi kiva tietää miten se selitti haavansa koulun terkkarille, mutta asiasta ei tullut mitään seurauksia minulle.
Muuta kuín tietysti se, että jalkahaavainenkin tajusi asian: Oli vähän kovakalloisempi kaveri, tyhmä kuin saapas, eikä todellakaan mistään yhteiskunnan hyväosaisten perheestä.
Siihen aikaan ei oltu heti vasikoimassa opettajille, soittelemassa poliiseja tai kriisiapua.

Tuon kiusatun kannattaa nyt olla tarkkana elämänvalintojen suhteen jatkossa:
Pikkutuomio katoaa rekistereistä viidessä vuodessa, mutta riski on että kun väkivalta on todettu toimivaksi ratkaisuksi, sitä alkaa käyttää muutenkin.
Pian sitä ollaan JR - hommissa mukana, missä tuo on ihan arkipäivää.
Take one for the team!

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja dazu »

Kiitokset ylläpidolle viestini tuomisesta myös tähän ketjuun. Onkin ollut monta kertaa aikeissa kirjoittaa tähän ketjuun.

Vastaan nyt samalla myöskin tähän toiseen ylläpidon tänne tuomaan viestiin:
Universal Exports kirjoitti:
Su Touko 01, 2022 12:48 pm
- Kiusaajat ovat aina itse jotenkin paskassa asemassa olevia lapsia: Alkoholistien, narkkarien jne. lapsia, usein huostaanotettuja ja lastenkotien asukkeja. Tämähän tiedetään.
- Valitsevat uhriksi sen "erilaisen", ehkä fiksun, syrjäänvertäytyvän tai muuten ainakin heikommaksi luulemansa. Tämäkin tiedetään.

Kiusaaminen ei kuitenkaan KOSKAAN lopu koulun, viranomaisten tai vanhempien toimesta.
Ei perkele koskaan.
Tämä pitäisi jotenkin huomioida.
Kaikenlaiset kivakoulut eivät ole auttaneet paskaakaan.

Oman kokemukseni mukaan kiusaaminen loppuu vain jos:

- Pääkiusaaja vaihtaa paikakkuntaa tai katoaa kuviosta muuten. Näillä on aina joku porukka ympärillä, mutta se hajoaa jos pääpukari katoaa.
- Kiusattu vaihtaa paikkakuntaa. Se ei välttämättä auta, koska uudessa paikassa saattaa taas olla joku joka ottaa maaliksi heikommaksi katsomansa
- Kiusattu tappaa itsensä tai kuolee väkivallan seurauksena (näitäkin on)
- Kiusattu lopettaa kiusaamisen väkivallalla

Tämä viimeinen onkin kiusatun kannalta se tehokkkain keino:
Kiusaajat ovat aina kuitenkin pelkureita, ja kiusaaminen loppuu siihen paikkaan kun saa daijuun, puukosta tai vaikka mutkasta luotia. Tähän liittyviä kouluampumisiakin on Suomessa ollut.
Huomasin itse omana kouluaikana, että väkivallan käyttö lopettaa kiusaamiskierteen heti ja pysyvästi.
Ei ole väliä vaikka saisi itse vähän turpaansa siinä, pääasia on että pääkiusaalle tulee näkyvää damagea.
Toki väkivaltaa pitää olla valmis käyttämään sen ensimmäisen selkäsaunan jälkeenkin.
Itse olin aika heiveröinen koulaikana, niinpä ostin sen aikaisesta US - Army shopista perhosveitsen ja käytin sitten sitä.
Pari tyyppiä kerkesi sen väistämään, mutta eivät tulleet sen jälkeen lähellekään.
Yhtä puukotin jalkaan - olisi kiva tietää miten se selitti haavansa koulun terkkarille, mutta asiasta ei tullut mitään seurauksia minulle.
Muuta kuín tietysti se, että jalkahaavainenkin tajusi asian: Oli vähän kovakalloisempi kaveri, tyhmä kuin saapas, eikä todellakaan mistään yhteiskunnan hyväosaisten perheestä.
Siihen aikaan ei oltu heti vasikoimassa opettajille, soittelemassa poliiseja tai kriisiapua.

Tuon kiusatun kannattaa nyt olla tarkkana elämänvalintojen suhteen jatkossa:
Pikkutuomio katoaa rekistereistä viidessä vuodessa, mutta riski on että kun väkivalta on todettu toimivaksi ratkaisuksi, sitä alkaa käyttää muutenkin.
Pian sitä ollaan JR - hommissa mukana, missä tuo on ihan arkipäivää.
Joo, tosiaan, kuten tuossa omassa kirjoituksessani kirjoitin, niin väkivalta ei todellakaan aina toimi kiusaajaan. Oma ala-asteaikainen pääkiusaajani oli sarjamurhaajamateriaalia, eikä siihen tosiaankaan väkivalta tehonnut, vaan se vastasi kovemmalla väkivallalla. Tietysti, jos kiusaajat ovat suhteellisen normaalin neurologian omaavia tyyppejä, niin väkivallalla vastaaminen voi tehota. Väkivallan käyttäminen psykopaattiseen kiusaajaan kuitenkin johtaa omaan vakavaan vammautumiseen.

Kiusaaja ei myöskään läheskään aina ole huonoista olosuhteista, vaan tämä oma ala-aste -aikainen kiusaajani oli varsin varakkaasta perheestä.

Ylä-asteaikaiset kiusaajani olivatkin sitten tätä perinteistä pahis -osastoa. Ne olivat enemmän, tai vähemmän huonoista oloista. Pääkiusaajani ylä-asteella oli erittäin väkivaltainen ja aggressiivinen duunariperheen lapsi. Hän täyttäisi sadistisen persoonallisuushäiriön tunnuspiirteet. Kyseessä on persoonallisuushäiriö, jonka keskiössä on sadistinen vallankäyttö sopivia uhreja kohtaan. Tällaisia on mm. naisenhakkaajissa, koulujen opettajissa ja armeijan kantahenkilökunnassa, sekä johtajakoulutuksen saaneissa varusmiehissä. Annoin tälle tyypille kerran pari takaisin ja sitten kävi niin, että kerran, kun välitunti oli loppumassa ja hain reppua naulakosta, niin tuli seitsemän hengen porukka näitä pahiksia ympärilleni ja yksi veti puukon esiin ja sanoi, että "nuole kengät". Se oli viesti siitä, että enää ei laiteta vastaan, jos mun päälle halutaan käydä. Lisäksi ilmoitettin, jos ilmoitan asiasta jollekin, niin alle kouluikäinen siskoni tapetaan.
Tuosta meni jokin aika, niin tuon pahisporukan johtaja, joka ei ollut sama henkilö, kuin tuo sadistinen kiusaajani, sai itse puukosta ja kuoli. Tyyppi oli sellaisesta huumekodista lähtöisin ja sekaantui itsekin huumeisiin. Joku oli hänet sitten puukottanut. Arvioisin, että tämä puukosta saanut saattoi myöskin olla psykopaatti tuon ala-aste -aikaisen kiusaajani tapaan...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

weisses fleisch
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Loka 20, 2016 5:53 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja weisses fleisch »

dazu kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 4:45 pm

Kiusaaja ei myöskään läheskään aina ole huonoista olosuhteista, vaan tämä oma ala-aste -aikainen kiusaajani oli varsin varakkaasta perheestä.
Varallisuushan ei kerro mitään perheen muista olosuhteista. Uraohjusvanhempien lapsi on helposti ihan yhtä heitteillä ja vailla huomiota kuin juoppojen lapsi, ja siihen päälle mahdollisesti vanhemmat yrittävät paikata läsnäolonsa puutetta antamalla lapselle liikaa vapauksia.

Avatar
H.Moilanen
David Starsky
Viestit: 4528
Liittynyt: Ti Marras 12, 2019 2:30 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja H.Moilanen »

weisses fleisch kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 7:37 pm
dazu kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 4:45 pm

Kiusaaja ei myöskään läheskään aina ole huonoista olosuhteista, vaan tämä oma ala-aste -aikainen kiusaajani oli varsin varakkaasta perheestä.
Varallisuushan ei kerro mitään perheen muista olosuhteista. Uraohjusvanhempien lapsi on helposti ihan yhtä heitteillä ja vailla huomiota kuin juoppojen lapsi, ja siihen päälle mahdollisesti vanhemmat yrittävät paikata läsnäolonsa puutetta antamalla lapselle liikaa vapauksia.
Ovatko huumekauppiaat uraohjuksia? :lol:

Mun luokilla ja kouluissa oli varsin paljon kiusaamista, mutta pääosin se oli sellaista hyvin vaikeasti todistettavaa kiusaavaa käyttäytymistä. Siis henkistä kiusaamista, jota myös psyykkiseksi väkivallaksi pitää kutsua. Kiusaaminen oli itse asiassa hyvin organisoitua ja osa opettajista osallistui siihen. Loput opettajat eivät olleet huomaavinaan tai sitten he olivat oikeasti kuurosokeita kiusaamiselle. Ehkä opettajat kiusasivat myös toisiaan.

Alun kysymykseeni liittyen: Paikkakunnalla oli erittäin paljon huumebisnesten pyörittäjiä. Alueella oli erinomaiset liikenneyhteydet ja varmaan muitakin syitä, miksi tilanne oli kehittynyt sellaiseksi. Tietojeni mukaan tilanne on tältä osin aika lailla ennallaan. Huumebisnesten vuoksi seudulla eleli myös hyvin varakkaita ja melko varakkaita ihmisiä, joilla oli usein jokin yritys kulissinaan. Joillakuilla oli jo 80-90-luvuilla useampikin firma, mutta varsinainen sarjayrittäjyys ei ollut vielä sitä päivää. Muistan kun kerran juttelimme koulussa porukalla, jossa oli yksi opettaja ja noin kymmenkunta kakaraa. Yhden oppilaan perhe oli juuri muuttanut uuteen kotiin, joka oli iso vastarempattu omakotitalo. Opettaja siinä sanoi ääneen, että "X:n isä se osti ison talon", mihin X vastasi myöntävästi. Silloin elettiin pahinta 90-luvun lamaa, joka oli osunut kyseiseen seutuun tsunamin tavoin. Minä tietenkin ääneen toteamaan: "Erikoista että sun isä osti just nyt ison talon, kun vastahan sun isä ja äiti jäivät kumpikin työttömiksi tehtaalta." Siinä yhteydessä X meni vähän vaivautuneen näköiseksi, mutta kiinnostavinta oli muiden läsnäolijoiden reaktiot. Nimittäin sekä opettaja että suurin osa niistä lapsista repesi nauramaan. Huumebisnes oli siellä seudulla niin yleistä, että alakoululaisetkin tiesivät, mistä lähteestä "isin ja äidin yrityksen" tulot tai muut ekstrarahat oikeasti tulevat. Pennut hokivat hihitellen tällaisia juttuja: "kauppa se on joka kannattaa", "minkä nuorena varastat sen vanhana omistat", "näistä jutuista ei voi jäädä kiinni"...

Valtaosa huumebisnesvanhempien penskoista on seurannut ammatinvalinnan osalta vanhempiaan. Näppituntumani mukaan juuri he olivat pahimman sortin koulukiusaajia. Muistan monia kiusattuja ja heistä useammat ovat käsittääkseni eläneet ihan lainkuuliaista elämää. Tässä mielessä minun entiset koulut ovat tuskin kauhean poikkeuksellisia verrattuna muihin kouluihin, jotka sijaitsevat aktiivisen huumebisneksen alueella. Mietin ihan vaan sellaista, että jos olisin ammattirikollinen (vaikka kuinka hyvämaineinen ja kauniit kulissit luonut), saattaisi hieman kuumottaa, jos tietäisin että kouluvuosilta on jäänyt kymmeniä tai jopa satoja vihamiehiä. Ihmiset eivät ole ihan tyhmiä ja juorut kulkevat tehokkaasti. Entisen koulukiusaajan käräyttäminen esim. huume- tai talousrikoksista saattaisi olla koulussa kiusatulle herkullinen revanssin paikka...
Etsivän Keskuspoliisin mukaan Suomeen jääneet emigrantit olivat poliittisesti epäluotettavia. Lisäksi monet olivat juutalaisia, joita Etsivä Keskuspoliisi luonnehti lausunnoissaan ”epämieluisiksi henkilöiksi”.
Aiheesta lisää täällä.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja dazu »

^Minun ala-aste -aikaisen kiusaajani molemmat vanhemmat olivat insinöörejä ja ihan lainkuuliaisissa hyvissä ammateissa. Veljensä oli ja on it-nörtti ja tätä veljeä pidettiin jonkinlaisena tietotekniikan lapsinerona. Tuo veli oli täysin erilainen ihminen, sellainen sosiaalisesti rajoittunut nörtti-ihminen.

weisses fleisch kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 7:37 pm
Varallisuushan ei kerro mitään perheen muista olosuhteista. Uraohjusvanhempien lapsi on helposti ihan yhtä heitteillä ja vailla huomiota kuin juoppojen lapsi, ja siihen päälle mahdollisesti vanhemmat yrittävät paikata läsnäolonsa puutetta antamalla lapselle liikaa vapauksia.
En oikein osaa sanoa, oliko tämä kiusaajani varsinaisesti heitteillä. Muistan, että siellä oli mummo aina paikalla, kun tuo palasi koulusta ja laittoi sille välipalaa ja äitinsä tuli töistä kotiin aina kello neljä. Kuri oli tiukka tuossa perheessä, mutta kovin oli kapinallinen sitä kurinpitoa kohtaan tämä poika.

Erikoista oli se, että isänsä osti hänelle käytännössä kaiken, mitä poika pyysi. Sen takia tuolla oli nuorella iällä mm. pari stilettiä ja perhospuukko. Lisäksi tuolta löytyi oikeat käsiraudat, mutta ne hän oli ostanut itse jostain liikkeestä.


Ylä-asteella sitten oli sitä porukkaa, joiden vanhemmat olivat narkomaani-huumediilereitä.
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

sikapäivät2020
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: To Loka 08, 2020 12:02 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja sikapäivät2020 »

Tytär on ollut koulukiusattu jo neljän vuoden ajan.Kiusaajat on myös tyttöjä.Homma lähti liikkeelle siitä kun tytär oli paljon ikäisiään kehittyneempi ja sai käyttää meikkejä ym.Sitä eivät "paremman"Perheen vesat sulattaneet.Kun mentiin yläasteelle,homma loppui sen aikaisten kiusaajien osalta Koska tyttärellä oli jo siellä ylemmällä luokalla olevia kavereita.Mutta jatkui kun tuli uudet kiusaajat ja edelleen aivan samasta syystä.

Avatar
Universal Exports
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: La Helmi 19, 2011 12:43 pm

Re: Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja Universal Exports »

dazu kirjoitti:
Ma Touko 16, 2022 4:45 pm
Joo, tosiaan, kuten tuossa omassa kirjoituksessani kirjoitin, niin väkivalta ei todellakaan aina toimi kiusaajaan. Oma ala-asteaikainen pääkiusaajani oli sarjamurhaajamateriaalia, eikä siihen tosiaankaan väkivalta tehonnut, vaan se vastasi kovemmalla väkivallalla. Tietysti, jos kiusaajat ovat suhteellisen normaalin neurologian omaavia tyyppejä, niin väkivallalla vastaaminen voi tehota. Väkivallan käyttäminen psykopaattiseen kiusaajaan kuitenkin johtaa omaan vakavaan vammautumiseen.

Kiusaaja ei myöskään läheskään aina ole huonoista olosuhteista, vaan tämä oma ala-aste -aikainen kiusaajani oli varsin varakkaasta perheestä.

Tuon on täytynyt olla jo todella poikkeusyksilö.
Suorastaan ihme että pystyi jatkamaan tuollaista pitkään, vaikka olikin opettajan suojeluksessa.
Mikä siinä onkin että opettajat eivät useinkaan kuitenkaan tee näille tilanteille mitään?
Ei ne nyt kaikki voi olla kiusaajan vanhempien kanssa samassa vapaamuurariseurassa.

Oletko yrittänyt ottaa selville pääkiusaajan myöhempiä elämänvaiheita?
Kiinnostaa.
Kuten mainitsit, toinen kiusaaja sai itse puukosta myöhemmin.

Itse törmäsin kerran vankilassa erääseen pahimpaan kiusaajaani, vuosia myöhemmin.
Tämä oli siinä vaiheessa jo hepatiitin näivettämä tapaus ja itse taas bodattu jr-ukko.
Oli aika hiljaista poikaa, mutta ukko oli niin surkea että en kokenut tarpeelliseksi enää reagoida sen läsnäoloon mitenkään.
Tuskin on elossa enää: Amfetamiini lienee tehnyt tehtävänsä.
"Et sinä syntejäsi kirkossa sovita, vaan kadulla "
- Mean Streets

"My ghosts have become my teachers"
-Gavin de Becker

Vastaa Viestiin