Koulukiusaus

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Koulukiusaus

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Koulut taas kohta alkaapi ja tuli mieleen tämmöinen gallup.
Itse en ollut koulukiusattu(otin jo ekalla luokalla asenteen että jos joku aukoo päätään...auon takas tuplaten:D)enkä kyllä kiusaajakaan.
Muutaman kerran tuli kyllä kanneltua ja kavallettua jonkun kiusaaja opettajalle 8) kun ei kertakaikkiaan enää voinut katsella sitä rääkkäämistä.


Ja vielä semmoinen kyssäri mikä kiinnostaa:
Jos olit kiusaaja niin nolottaako yhtään nyt vanhempana( ja kenties viisaampana:D) kun törmäät tämmöiseen kiusaamaasi henkilöön?

groot
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1494
Liittynyt: To Huhti 19, 2007 11:18 pm
Paikkakunta: Dublin Ireland the funny country

Viesti Kirjoittaja groot »

En ollut kiusaaja enka kiusattu vaan puolustin kiusattuja, jotka yleensa olivat puolustuskyvttomia. Ja tahan rakoon kiusaavat iskevatkin: on helppoa kiusata sellaista, joka ei voi pistaa takaisin tai puolustaa itseaan.
---------
Allekirjoitus.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Olin kiusaaja ala-asteella, ylä-asteella olin tyhmä kovis mutten sentäs kiusannut enää. Syitä en osaa sanoa, kai se oli jotain omaa epävarmuutta ja identiteetin kasvua, onneks kasvoin kuitenkin toiseen suuntaan. Meillä koulukiusaamiseen ei puututtu millään lailla, kiusatut kyllä kertoivat opettajille mutta juurikaan mitään seurauksia ei mulle ja muille kiusaajille tullut. :roll: Kai mullon hyvät puhelahjat, en tiiä. Aina ne jutut saatiin kuitenki näyttämään siltä, että me ollaan enkeleitä. Lapset voi olla niin julmia..

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Hm ehkä ala-asteella vähän kiusailin :oops: Mutta vain siksi että jotkut vaa oli niin ärsyttäviä. En häpee siis.
I am an African!

Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Apua. Kyllä mua kiusattiin, mutta en ollut ihan niitä pahimpia hylkiöitä. En ite kiusannu, mutta en kyllä puuttunutkaan siihen jos sitä näin.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson

Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

muakin kiusattiin melkoisen pitkään ja ihan siksi, että en uskaltanut koskaan pistää kampoihin. sittemin, kun tajusin että näinkin voi tehdä, loppui kiusaaminen siihen paikkaan. olen huomannut, että kuitenkin näin aikuisenakin, olen altis silmätikuksi joutumiselle työpaikoissani ja luulisin syyn olevan se, että olen nuori ja melkoisen avoin, se tekee minusta helpon saaliin. vaikka sitä kuinka yrittää erottaa työt kotielämästä niin ei se kauhean hyvin onnistu. tai voihan se tietty olla että pärstävärkki on sellainen yleisärsyttävä, joka saa työpaikkojen paskiaiset pörräämään niskassa.

kouluaikaiset piinaajani olisi tavattavissa tulevassa luokkakokouksessa, mutta taidan jättää väliin siksi, etten halua heitä nähdä, eikä mun tarvitse mennä sinne todistelemaan että olen pärjännyt elämässäni hyvin ja sitä voisi parin lasillisen jälkeen äityä nahistelemaan niiden kanssa ja sitä mielihyvää en aio niille ällötyksille suoda.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-

DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

Olen molempia.
What you do... Makes you who you are.

pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

groot kirjoitti:En ollut kiusaaja enka kiusattu vaan puolustin kiusattuja, jotka yleensa olivat puolustuskyvttomia. Ja tahan rakoon kiusaavat iskevatkin: on helppoa kiusata sellaista, joka ei voi pistaa takaisin tai puolustaa itseaan.
samoin vastaan minä,vaikka kyllä tästä kyseisestä syystä istuin tunnin jälki-istunnossa... eli sen perusteella olen sitten kai kiusaaja

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Minua ei pahemmin kiusattu koulussa (jollei siksi lasketa pahan puhumista selän takana), enkä itse kiusannut ketään. Asiaan lienee myötävaikuttanut se, että olin koko kouluajan huomattavasti isompikokoinen kuin useimmat muut.

Sen sijaan yhtä sisaruksistani sekä myös yhtä parhaista kavereistani kiusattiin julmasti koulussa. Siihen aikaan oli vielä vallalla uhria syyllistävä 'Ei saa provosoitua, kiusaaja purkaa vain omaa pahaa oloaan' -teoria. Molemmat sairastuivat psyykkisesti jo varhaisteini-iässä, alkaen masennuksesta ja päättyen vakavampiin mielenterveyden häiriöihin itsemurhayrityksineen, ja sairaus pilasi heidän opiskelunsa ja koko myöhemmän elämänsä.

Nykyisinhän on todettu, että kiusaajilla on keskimääräistä parempi itsetunto, ja he ainoastaan pomottavat mielellään toisia. Suurin osa myös noista tuntemistani kiusaajista oli ns. hyvien perheiden lapsia, ja heidän vanhempansa kannattivat ns. kovia arvoja.

Ylläkerrotun vuoksi minulta ei liikene ymmärrystä kiusaajille. Toivoisin, että entiset kiusaajat kirjoittaisivat vaikka kirjeen uhreilleen ja pyytäisivät anteeksi julmuuttaan. Tapaamaan meneminen ei sen sijaan ole hyvä ajatus; tiedän myös monta entistä kiusattua jotka ovat kokemukset pontimenaan alkaneet harrastaa kuntosalilla käymistä...

PanCamO
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2007 1:55 am
Paikkakunta: sitä ei moni tiedä..

Viesti Kirjoittaja PanCamO »

mua ei kiusattu mut ylä-asteel tuli vähän "morkattua" yhtä tyyppiä. Ollaan jälkeenpäin sovittu koko juttu mutta silti kaduttaa vieläkin :(
petetty, lyöty ja päähän potkittu.

Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Silmä silmästä :?: Henkilö, joka aikoinaan kiusasi minua asiasta, jolle en mitään voi, putosi aikuisiällä tikkailta ja taittoi niskansa.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Loka kirjoitti:Olin kiusaaja ala-asteella, ylä-asteella olin tyhmä kovis mutten sentäs kiusannut enää. Syitä en osaa sanoa, kai se oli jotain omaa epävarmuutta ja identiteetin kasvua, onneks kasvoin kuitenkin toiseen suuntaan. Meillä koulukiusaamiseen ei puututtu millään lailla, kiusatut kyllä kertoivat opettajille mutta juurikaan mitään seurauksia ei mulle ja muille kiusaajille tullut. :roll: Kai mullon hyvät puhelahjat, en tiiä. Aina ne jutut saatiin kuitenki näyttämään siltä, että me ollaan enkeleitä. Lapset voi olla niin julmia..
Lokan tarttee olla joku mun alter ego, sen verran monessa paikassa osuu asiat yksiin :shock:
Alkaa pelottaan, ja ihan perkeleesti... 8)
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Blues kirjoitti: Lokan tarttee olla joku mun alter ego, sen verran monessa paikassa osuu asiat yksiin :shock:
Alkaa pelottaan, ja ihan perkeleesti... 8)
Mä käyn iltasin sun ikkunan alla, tiiän mitä seuraavana aamuna kirjoittaa palstalle. :pelottelio: :lol:

ubuntus
Remington Steele
Viestit: 217
Liittynyt: To Heinä 12, 2007 8:47 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ubuntus »

Olin sekä hyvis että pahis. Tämä tapahtui yläasteella. Kiusaus oli käytännössä mollemminpuolista, mutta vastapuoli sitten ilmoitti asiasta opettajille. Jouduttiin käymään muutamissa tapaamisissa ja seuraavan kesän aikana meistä tuli todella hyvät kaverit. Aikanaan pyrin kyllä puuttumaan jos jotakin heikompaa sorrettiin porukalla, en lavertelemalla vaan menemällä väliin.

Aariel
Vic Mackey
Viestit: 1955
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 12:02 pm

Viesti Kirjoittaja Aariel »

Vaikee vastata. Vähän molempia, yläasteella nyt oli jotain keskinäisiä nokitteluja tiettyjen ihmisten kanssa ja ehkä oltiin vähän pahiksia, mutta onneksi en ole kiusannut koskaan ketään kunnolla, mitä nyt jotain typerää teiniangstia vähän purkanut muihin :roll:

Vastaa Viestiin