Koiranulkoiluttaja mukiloi vanhuksen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

heheheh!!!!täytyypä kokeilla, omassa taloyhtiössä asuu muutama melkoisen veetumainen ihminen, joille banaani voisi tehdä poikaa :twisted:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
hannibaali
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja hannibaali »

Banaanijekku olisi kyllä kokeilemisen arvoinen juttu... Itsellä vain jotenkin niin huono karma noissa jekutteluissa että varmaankin jäisin suoraan rysän päältä kiinni. Olisi siinä sitten selittelemistä banaani kädessä.
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'. And lent down and planted a rose between her teeth.
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

"niin...siis...ööh..eiku...tota ai tää banaani? no, kun olin tässä töihin lähdössä ja jäi toi aamupala syömättä ja tää oli helppo ottaa mukaan ja sit ikäänkuin kuorittuani tän luiskahdin vasten tätä teidän auton tuulilasia, tai siis kaikkia niitä vasten ja se vaan jotenkin onnistui leviämään myös ajovaloihin, en tajua kuinka, mut mä olinkin jo menossa tästä, kato, kun on aika kiire töihin ja jäi tää aamupala nyt syömättä, mut enhän mä siis oikeastaan koskaan aamupalaa syökään...." "CIAO!" :twisted:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
hannibaali
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 11:36 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja hannibaali »

Heh, aivan varmasti menee selitys läpi, ei epäilystäkään :D
As I kissed her goodbye, I said, 'All beauty must die'. And lent down and planted a rose between her teeth.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17089
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tyypillinen koiranomistajahan tuo oli. "Mun koira ei koskaan eikä ikinä ole tehnyt mitään pahaa", "vittuuks sulle kuuluu mitä mä koiran kanssa teen", "mun koira paskantaa vaikka sun päälles jos mä niin haluun", "miksei mun koira voi tänne sun vitun ravintolaas tulla", "mä tule kyl sinne hautajaisiin jos mun koiran voi olla mukana", "miks sun autoos ei voi tulla nää mun koirat, vähän oot mulkku", "kuule, jos mun koira haukkuu yöllä, niin vittu sillä on silloin niiku silai jotai juttuu menos ja ei kuulu mulle jos et saa nukuttua, muuta vaikka vittuun täältä valittamasta".

Siinä joitakin esimerkkejä koirien omistajien käytöksestä. He kun eivät voi ymmärtää, että kaikki ihmiset eivät siedä koiria ja jotkut jopa pelkäävät niitä. Koirat ovat tappaneet enemän ihmisiä Suomessa kuin sudet ja silti koirien pito edelleen sallitaan.

Ymmärrän poliisi- ja huumekoirat, mutta koiraharrastajien käytöstä en ole koskaan ymmärtänyt. Jonkin akiliti tms- kentän lähellä menevällä pyörätiellä saa varoa, ettei se "ei o ikinä tehnyt mitään pahaa" juokse housunlahkeeseen kiinni. Samaan aikaan omistaja ja mut koiranomistajat katsovat muualle tai vittuilevat, että mitä helvettiä siihen tulet ajelemaan. Pyörätielle.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Mother_North
Roger Murtaugh
Viestit: 898
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 1:13 pm

Viesti Kirjoittaja Mother_North »

^Köh... Rohkenen olla erimieltä.. Ensinnäkään ,vaikka mulla on 2 koiraa en todellakaan käyttäydy noin kuten edellä mainitsit..
Mistä tohtorilla noin kova angsti koiria ja niiden omistajia kohtaan *hui*
Liikaa huonoja kokemuksia vai pelkäätkö
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17089
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Mother_North kirjoitti:^Köh... Rohkenen olla erimieltä.. Ensinnäkään ,vaikka mulla on 2 koiraa en todellakaan käyttäydy noin kuten edellä mainitsit..
Mistä tohtorilla noin kova angsti koiria ja niiden omistajia kohtaan *hui*
Liikaa huonoja kokemuksia vai pelkäätkö
Tottakai sinä koiran omistajan olet erimieltä ja on ihan mahdollista, että on olemassa muunkinlaisia koiranomistajia kuin ne joiden käytöstä äskeisessä kuvailin.

Kaverillani on kolme koiraa ja siksi pyrin jättämään vierailut mahdollisimman vähiin. Koiran paikka voi olla ihan hyvin ulkona, mutta ei keittiössä, olohuoneen sohvalla tai vuoteessa (varsinkin sijaamattomassa). Suhtautumistani koiriinsa kaveri kummeksuu, mutta sanon, että en pidä niistä enkä ymmärrä miksi moisia pitää olla aina vähintään kolme ja miksi niiden pitää vapaasti hyppiä/loikkia vieraita vasten ja ympäri taloa kun siellä on vieraisilla ja miksi koirat pitää asettaa lähes joka asiassa ihmisen edelle.

Tämä koskee muitakin kyläpaikkoja kun vain edellä mainittua.

En suoranaisesti pelkää niitä, mutta jonkinlainen kammo niihin on tullut kun on esim. pyöräilemässä ja vastaan tulee yhtä tai kahta isoa hurttaa taluttava mies/nainen ja koirien on jostain syystä ihan pakko ruveta just silloin rimpuilemaan ja räksyttämään enkä tiedä pysyvätkö ne omistajan hallinnassa ja kuinka siinä lopulta käy.

Mutta uskon sinua Mother North. Saatat olla vastuullinen koiranomistaja. Harmi kun ne 99 % pilaavat sen yhden prosentin maineen. Ihan sama juttu kuin moottoripyöräilijät.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Tohtori on selvästi kissaihmisiä ;). Itsekin olin aikaisemmin vannoutunut kissaihminen, kunnen tuli otettua metsästävä mies ja sen mukana noita hurttia..

Itse olen siis useammankin koiran omistaja, enkä kyllä myönnä käyttäytyväni moisella tavalla. Päinvastoin, silloin harvoin kun ihmisten ilmoilla ollaan, yritän olla niin näkymätön, hajuton ja mauton kuin tämän köörin kanssa vain mahdollista. Jo senkin takia, että tiedän, että moni ihminen pelkää koiria ja nämä omat reilu 60 senttiset energiset vouhottajat voi olla jonkun mielestä täysiä hirviöitä. Koirilta ei hyväksytä sikamaista käytöstä ihmisten ilmoilla samoin kun ei sitä hyväksytä kotonakaan. Meillä koiria on monta ja ne asuvat suurimman osan ajasta sisällä. Mutta vaikka ne ovat meille elämäntapa, perheenjäseniä, jahtikavereita ja osa meidän taloutta, ne ovat silti vaan koiria. Muutama koiria pelkäävä tuttava löytyy mutta kun tämä on etukäteen tiedossa, koirat laitetaan ulos tarhaan tai johonkin toiseen huoneeseen vierailun ajaksi. No problems.

En silti kiellä, etteikö noita tapauksia löydy, kun itselläkin on niistä kokemuksia. Jos joskus haluaa nähdä ison lauman kiukkuisia ja stressaantuneita ihmisiä, niin kannattaa mennä koiranäyttelyyn :lol:. Mä olen saanut syljet naamalle ja huorittelut päälle, kun seisoin vanhimman uroksen kanssa kehän reunalla, koira istui nätisti vieressä jalkani vieressä. Eräs keski-ikäinen rouva oli kuitenkin sitä mieltä, että koirani häiritsee hänen ranskanbuldoggiansa ja vie liikaa tilaa ja siitä hyvästä huudot, sylkemiset ja huorittelut. Turha siinä oli yrittää, että liki 70 senttiä korkeaa ja reilusti yli 30 kiloista seisojaa ei kovin näkymättömäksi saa...
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Doctor Lecter kirjoitti: Koirat ovat tappaneet enemän ihmisiä Suomessa kuin sudet ja silti koirien pito edelleen sallitaan.
Lähde?
Miina
Martin Riggs
Viestit: 622
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 8:32 am
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miina »

Meilläkin nuo pari koiraa on ja koiriksi ne meille on otettu. Mä olen suorastaan niuho koiranomistaja, keräilen paskoja, koirat aina taajamassa kytkettyinä, ei ole lupaa haukkua (paitsi mökillä, ei naapureita).

Jälkikasvuni joutui pikkuisena koiran puremaksi, siis pahasti. Että mä todellakin olen tehnyt hommia saadakseni siitä sen kamalan koirapelon pois. Tällöin meillä ei vielä koiraa ollut. Niin ja lapsi oli siis todella rauhallinen, ei provonnut tms. sitä purrutta hyökkäämään.

Lopullisen silauksen lapsen toipumiselle antoi tuo meidän karvainen koira ja sen ystävyys, mukula alkoi taas olla vähän tolkuissaan kun muita koiria näki.
"Pohjimmiltaan hän oli lempeä, miellyttävä ja jopa älykäs. Taitavasti sen kätki hän kaikilta meiltä..." (Miksei täällä humppa soi? Eläkeläiset)
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Bombay kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti: Koirat ovat tappaneet enemän ihmisiä Suomessa kuin sudet ja silti koirien pito edelleen sallitaan.
Lähde?
Mun mielestä noita ei voi suoraan verrata keskenään. Onhan noiden populaatioiden määrässäkin jo huima ero. Koiria rekisteröidään vuosittain 35 000-45 000 yksilöä. Ja paljonko susia on Suomessa? 250? Ja jo nyt on lapsia kyyditetty takseilla kouluihin pahimmilla susialueilla..
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Doctor Lecter kirjoitti:Tyypillinen koiranomistajahan tuo oli. "Mun koira ei koskaan eikä ikinä ole tehnyt mitään pahaa", "vittuuks sulle kuuluu mitä mä koiran kanssa teen", "mun koira paskantaa vaikka sun päälles jos mä niin haluun", "miksei mun koira voi tänne sun vitun ravintolaas tulla", "mä tule kyl sinne hautajaisiin jos mun koiran voi olla mukana", "miks sun autoos ei voi tulla nää mun koirat, vähän oot mulkku", "kuule, jos mun koira haukkuu yöllä, niin vittu sillä on silloin niiku silai jotai juttuu menos ja ei kuulu mulle jos et saa nukuttua, muuta vaikka vittuun täältä valittamasta".
Pakko sanoa, että olen itsekin törmännyt ainakin muutamiin edellämainittuihin lausuntoihin. En kuitenkaan pidä koiranomistajia minään kollektiivisena tajuntana, vaan tiedostan, että kuten muissakin ihmisissä, myös koiranomistajissa voi olla, ja onkin idiootteja. Suurin osa tuntemistani koiranomistajista on oikein fiksua väkeä, joka suuresta lemmikkirakkaudestaan huolimatta ymmärtää myös sen, etteivät kaikki koirista pidä. Ikävä kyllä nuo muutamat mustat lampaat ovat aika tehokkaita pilaamaan mainetta...
Bombay kirjoitti:
Doctor Lecter kirjoitti: Koirat ovat tappaneet enemän ihmisiä Suomessa kuin sudet ja silti koirien pito edelleen sallitaan.
Lähde?
Sudet eivät ole tappaneet yhtä ainutta ihmistä 1900-luvulla, eikä muistaakseni myöskään yhtään todistettavasti 1800-luvulla. Toki se on mahdollista, mutta kuten huomataan, ei kovin todennäköistä. Vallalla on käsitys, jonka mukaan 1800-luvulla kirkonkirjoihin ja muualle merkityt "suden suuhun" joutuneet lapset yleensä hylättiin ihan omatoimisesti metsään, kun ei ollut varaa/halua/kykyä kasvattaa niitä itse.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Doctor Lecter kirjoitti: "Mun koira ei koskaan eikä ikinä ole tehnyt mitään pahaa", "
Tuohan on kuin suoraan mun suusta :lol: .
Viimeksi muokannut Tiina, Ke Elo 29, 2007 3:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Kas, niinhän se muisti temppuilee. Metsähallituksen sivuilta löytyy seuraavanlaista tekstiä:

Totta ja tarua

Suurpedot herättävät ihmisissä voimakkaita reaktioita. Suurpetoja, varsinkin sutta, pelätään ja peräti vihataan. Tällöin todellisuus ja mielikuvitus sekoittuvat ihmisten mielissä. Pienetkin asiat saavat voimakkaita painoarvoja.

Yksi perinteisistä myyttisistä näkökulmista liittyy lasten koulumatkoihin. Susi ja karhu koetaan vaaratekijöiksi, vaikka suurimmat lasten terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät uhat liittyvät liikenteeseen ja ihmisen muuhun toimintaan. Joka vuosi koulumatkallaan lapsia kuolee liikenteessä ja kouluissa sattuneissa tapaturmissa. Tästä huolimatta huolestuneet vanhemmat eivät ole vaatimassa autoilun kieltämistä koulujen lähettyvillä.

Tietenkään ei ole täysin poissuljettu mahdollisuus, että susi tai karhu vahingoittaisi tai peräti tappaisi pienen koulumatkalaisen. Näin ei ole tiettävästi tapahtunut Suomessa koskaan. Viimeksi susi tappoi Suomessa ihmisiä 1880-luvulla Turun seudulla. Tuolloin yksi susi tappoi yli kaksikymmentä ihmistä. Syytä poikkeuskäyttäytymiseen ei varmuudella tiedetä, erilaisia arvailuja on esitetty suden terveydentilasta, rotupuhtaudesta ja luonnollisen ravinnon puutteesta johtuneesta nälkiintymisestä.


Eli olin oikeassa siinä, että 1900-luvulla ei susi ole tappanut ihmistä Suomessa, eikä muistaakseni muuallakaan Euroopassa. Etsin parhaillaan sitäkin artikkelia, josta luin noista "suden suuhun" joutumisista, voi tosin olla, että kyseessä on ollut kirjakin...

Tarkoituksenani ei ole osoittaa, että koirat ovat petoja, jotka pitäisi hävittää, vaan se, etteivät sudetkaan ole. Suomessa vallitseva, etenkin susiin kohdistuva järjetön petoeläinvaino kun ei ole mieleeni. Ymmärrän toki, että häirikkösudet on ehdottomasti lopetettava ja ettei susia kaivata asumusten lähelle hiipparoimaan, mutta minusta susien lahtaaminen ei ole ratkaisu ongelmaan.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ei puhuttu pelkästään 1900-luvusta ja jos aletaan vertamaan TODELLISESTI niin pitää laskea tappoja suhteessa koirien/susien lukumäärään. Edelleenkin oikeaan tutkimukseen linkkiä, kiitos. Kelpaa myös tilastot koirien tekemiin "murhiin" Suomessa ihan mielenkiinnost. Ja jos ajattelee niin, että olisiko sudet tappaneet ihmisiä enemmän kuin koirat jos kanta olisi yhtä iso?

Mielestäni on uskomattoman kyseenalaista ihmetellä miksi koirat sallitaan Suomessa jos on muutama ikävä tapaus sattunut (en tiedä monta), mitä vaihtoehtoja olisi, tapettaisiin kaikki koirat ennaltaehkäisevänä keinona vai mitä siis tarkoitetaan nyt? Sudet on hienoja elikoita kanssa, mutta mieluummin minä ainakin törmäisin kadulla terrieriin kun suteen vaikka sudet ei olisikaan tappaneet 1900-luvulla,

Se on kyllä totta, että kaikki ei katso tarpeeksi hyvin koiran perään ja ymmärrän vihan jos naapuri kämpässä asuu pahaääninen koira joka huutaa yöt ja päivät, menisin sanomaan pahasti omistajalle taatusti. Mutta en jaksa uskoa, että 99% koiran harrastajista olisi tommoisia kun Lecter kuvaa, en ainakaan ite ole moisiin törmänny. Tosin välttelin koiria vuosia kun jäi traumat nuoruudesta - mielisairas koira iski hampaansa kädestä läpi. yh.
Vastaa Viestiin