34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema - Iitti 2012

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

villivadelma kirjoitti:Mielestäni myös tämä tärkeä kohta:

"Tapahtuman aikoihin, noin 2,5 tunnin kuluessa, mies oli soittanut tai yrittänyt soittaa yli 20 puhelua. Yksi miehen soittoon vastanneista oli kertonut oikeudessa kuulleensa selvästi puhelimen kautta taustalta naisen vaikerrusta."

Eli keille oli soittanut, millä asialla? Tuota olisi voitu avata hieman tarkemmin.
Mua taas suuresti ihmetyttää, miten kukaan vastanneista ei sen kummemmin ihmetellyt naisen valitusta ja hälyttäny paikalle apua?? Kadotetussa 2,5 tunnissa olis voinu hyvinkin yrittää naisen hengen pelastaa. Järkyttävää. Mitä lie mies selitellyt puhelimessa, vai onko vastaaja ees kysyny et onko naisella kaikki ok. Lehtijutun perusteella kyllä kuulostais siltä että mies olis auttanut naista päättämään päivänsä. Ehkä homma ei ollutkaan niin simppeli ja kivuton kun nainen oli luullut. Ehkä alunperin vannottanut miestä, ettei apua soiteta vaikka mikä olis mutta mies on mennyt paniikkiin huomatessaa naisen tuskan.. Ehkä löydetty oksennuslammikkokin oli peräisin miehen sisuksista..Tiedä häntä-
jarmo.janis
Vic Mackey
Viestit: 1982
Liittynyt: Su Heinä 29, 2012 6:25 pm
Paikkakunta: kaakkois suomi

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja jarmo.janis »

Metsäpirtti kirjoitti:
villivadelma kirjoitti:Mielestäni myös tämä tärkeä kohta:

"Tapahtuman aikoihin, noin 2,5 tunnin kuluessa, mies oli soittanut tai yrittänyt soittaa yli 20 puhelua. Yksi miehen soittoon vastanneista oli kertonut oikeudessa kuulleensa selvästi puhelimen kautta taustalta naisen vaikerrusta."

Eli keille oli soittanut, millä asialla? Tuota olisi voitu avata hieman tarkemmin.
Mua taas suuresti ihmetyttää, miten kukaan vastanneista ei sen kummemmin ihmetellyt naisen valitusta ja hälyttäny paikalle apua?? Kadotetussa 2,5 tunnissa olis voinu hyvinkin yrittää naisen hengen pelastaa. Järkyttävää. Mitä lie mies selitellyt puhelimessa, vai onko vastaaja ees kysyny et onko naisella kaikki ok. Lehtijutun perusteella kyllä kuulostais siltä että mies olis auttanut naista päättämään päivänsä. Ehkä homma ei ollutkaan niin simppeli ja kivuton kun nainen oli luullut. Ehkä alunperin vannottanut miestä, ettei apua soiteta vaikka mikä olis mutta mies on mennyt paniikkiin huomatessaa naisen tuskan.. Ehkä löydetty oksennuslammikkokin oli peräisin miehen sisuksista..Tiedä häntä-
Käytössäni ei ole tietoja siitä, mitä puhelujen aikana on sanottu ja mitä puheluiden vastaanottajat on tienneet tapahtumassa mukana olleiden henkilöiden sijainnista, joten seuraava on pelkkää yleistä pohdiskelua.
On aika vaikeaa saada häke uskomaan tilanteen vakavuuteen jos ei edes pystytä osoitetta antamaan. Soittoja tehneen miehen hätäpaikanuskaan ei olisi ehkä onnistunut sen perusteella mitä siitä tiedän, ja oltaisiinko siihen tapahtumahetkellä käytössä olleiden tietojen pohjalta edes ryhdytty. Sotkua on voinut pahentaa tekijällä käytössä ollut "numero ei näy vastaanottajalle" toiminto.

Vaikerointikin voi johtua sen verran monesta syystä, että sitä ei reaaliaikaisesti tajua rikoksesta johtuvaksi. Sitten kun on selvinnyt mitä on käynyt, puheet on nykyajan tyylin mukaisesti helppo jäljestä päin kääntää malliin "minähän tiesin alusta lukien".
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja eyes »

jarmo.janis kirjoitti:
eyes kirjoitti:Mä ihmettelen edelleen, kuinka täällä tuntuu olevan monella sellainen mielipide, ettei "maallikko" osaisi kanyloida vain vierestä katselleena. Mihin ihmeeseen teidän käsityksenne perustuu? Siihen, että ette itse osaisi tehdä moista? Kyllähän suonensisäisiä käyttävät narkkaritkin osaavat itseään pistää, enkä usko että missään heille erillistä koulutusta on tähän asiaan järjestetty.
Joustavaletkuinen ja taipuisa kanyyli, joka pitää sada kulkemaan suonen sisällä tarvittaessa jos vaikka kuinka pitkällä suonta rikomatta, on täysin eriasia verrattuna injektioneulaan joka tarttee aineen antamista varten saada "vaan vähän matkaa" suonen sisään. Munkin tapauksessa se kanyyli edellisellä kerralla, kun mua kanyloitiin varjoainekuvauksen tähden, oli useamman sentin mittainen. Oleellista tässä on ymmärtää se mikä on kanyylin ja neulan ero. Ja se ettei silä kanyylilla revi suonta tuhannen päreiksi.
Totta, tämä on kyllä kieltämättä hyvä pointti, että ne eivät ole täysin sama asia. Vertauskuvani oli aika huono!

Tosin kanyloinnissa lienee helpoin vaihe juuri se kanyylin liu'uttamnen suonta pitkin, mutta ehkä tästä nyt ei päästä mihkään lopputulokseen vääntämällä, kun meillä ei tämän suurempia faktoja tästä tapauksesta ole. :D
Avatar
Miss Twisted
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Touko 06, 2012 2:05 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Miss Twisted »

eyes kirjoitti:Hovioikeuteen mennään tästäkin. Ei sinänsä ole kyllä yhtään yllätys!
Miss Twisted kirjoitti:Nilkkaanhan tähän el olisi saanut itsekin kanyylin laitettua, käsivarresta en niinkään varma ole.
Jos ylipäätään osaa laittaa kanyylin, niin ei se ole mikään ongelma laittaa sitä kanyylia kyynärtaipeeseen.

Mä ihmettelen edelleen, kuinka täällä tuntuu olevan monella sellainen mielipide, ettei "maallikko" osaisi kanyloida vain vierestä katselleena. Mihin ihmeeseen teidän käsityksenne perustuu? Siihen, että ette itse osaisi tehdä moista? Kyllähän suonensisäisiä käyttävät narkkaritkin osaavat itseään pistää, enkä usko että missään heille erillistä koulutusta on tähän asiaan järjestetty.

Eihän tuolla kuolleella eläinlääkärilläkään ollut välttämättä minkäänlaista kokemusta ihmisen kanyloinnista, eläimiähän se lienee (pääasiassa) kanyloinut.
Itse olen erittäin monta kanyylia kyllä menestyksekkäästi paikoilleen laittanut, joten päinvastoin veikkaustasi nähden minun on hankala arvioida maallikon kykyä oppia keino sivusta katsomalla kun itse olen ihan opiskellut asian. Että eipä vedetä hätiköityjä johtopäätöksiä. Eläimiä en ole elämässäni kanyloinut mutta periaatteen voisi kuvitella hyvinpitkälti olevan sama kuin ihmiseen tippa laitettaessa :lol:

Tiedän että ollaan jo vähä ot, mut nippas ohimosta tollanen johtopäätöksien teko :twisted:
whispers
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 4:57 pm

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja whispers »

Tässä teille oikeuden faktaa. Ihme ettei tämä tänne jo aiemmin päätynyt kun on ollut julkinen jo jonkun tovin. http://files.kotisivukone.com/askokeran ... 132014.pdf

Ikäväkseni oli todettava että tekstiä ei saa kopioitua niin oli tyydyttävä pelkkään linkkiin.

Kirjoitin pitkän tekstinkin joka katosi kuin pieru saharaan, enkä jaksa nyt uudelleen kirjoittaa. Mutta lyhennettynä, ei se nyt ihan perusrutiineihin kuulu hevospuolellakaan asetella kanyylia. Saati että se nyt tuosta noin vain olisi laitettu nilkkaan, kun kokenut hoitohenkilökuntakin joskus kaivelee suonta iät ja ajat. En usko että HR on ihan syytön tähän kaikkeen mutta sen verran outoja yksityiskohtia tuossa on että tulee mieleen että Ilmeisesti HK on kuin onkin halunnut jättää tämän elämän taakseen.
Käväisi spekulaationa mielessä että olisiko omaishoitajan/ell työn ja mahdollisen hevostilankin pyörittäminen vienyt tältä nuorelta naiselta elämänhalun, ehkä suhteessakin on ollut vaikeuksia. Mene ja tiedä. Joka tapauksessa sangen surullista. :roll:
En pysty ymmärtämään kuinka kukaan saattaa kyetä auttamaan toista itsemurhassa, sikäli jos tässä oli sellaisesta kyse. Jos taas kyseessä on tappo sanan varsinaisessa merkityksessä, niin onhan kyllä sangen mielenkiintoisesti valittu tämä tyyli tappaa. Mitäpä luulette, meneekö oikeasti ihan taposta että opiskelee laittamaan kanyylin ja ottaa selvää mitä aineita kannattaa ruiskuttaa että toinen kuolee? (Pelkästään hevosia valmentamalla ei semmoisia taitoja opita). Jotenkin jää semmoinen mielikuva että jos näin olisi niin tämä keissi olisi murha.
whispers
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 4:57 pm

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja whispers »

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/ve ... 238365.pdf
VALMISTEYHTEENVETO
1. ELÄINLÄÄKKEEN NIMI
T 61 vet injektioneste, liuos
2. LAADULLINEN JA MÄÄRÄLLINEN KOOSTUMUS
1 ml sisältää:
Vaikuttavat aineet:
Mebetsoniumjodidi 50,0 mg
Embutramidi 200,0 mg
Tetrakaiinihydrokloridi 5,0 mg
Apuaineet:
Dimetyyliformamidi 566,67 mg
Täydellinen apuaineluettelo, katso kohta 6.1.
3. LÄÄKEMUOTO
Injektioneste, liuos.
Valmisteen kuvaus: Kirkas, väritön liuos.
4. KLIINISET TIEDOT
4.1 Kohde-eläinlajit
Koira, kissa, hevonen, nauta, sika, minkki, kesykyyhky, hamsteri, marsu ja kani.
4.2 Käyttöaiheet kohde-eläinlajeittain
Eläinten eutanasia.
4.3 Vasta-aiheet
Ei saa käyttää tajuissaan olevalle eläimelle.
Ei saa käyttää tiineyden aikana.
4.4 Erityisvaroitukset kohde-eläinlajeittain
Erittäin harvinaisena kissoilla on raportoitu esiintyvän kuoleman jälkeen lihasnykimistä ja kramppeja.
4.5 Käyttöön liittyvät erityiset varotoimet
Eläimiä koskevat erityiset varotoimet
- Vain eläinlääkärin annettavaksi.
- T61 tulee antaa ainoastaan tajuttomille (nukutetuille) eläimille, koska valmisteen imeytymiseen tai
antoon liittyvissä epäsuotuisissa oloissa tajuissaan oleva eläin saattaa tukehtua.
- T61 käsittelyssä on noudatettava erityistä varovaisuutta.
- Suonensisäisen injektion aikana on varmistettava, että koko annos annetaan intravaskulaarisesti.
Laskimokanyylin käyttö on suositeltavaa.
Erityiset varotoimenpiteet, joita eläinlääkevalmistetta antavan henkilön on noudatettava
- Vältä suoraa kontaktia eläinlääkkeen kanssa.
- Poista saastuneet vaatteet heti.
- Jos valmistetta joutuu vahingossa avoimeen haavaan tai limakalvoille pese alue välittömästi
runsaalla vedellä ja saippualla.
- Jos valmistetta vahingossa pistetään ihmiseen, haava on pestävä välittömästi vedellä ja saippualla ja
pistopaikkaa on puristettava voimakkaasti.
- Jos valmistetta roiskahtaa vahingossa silmiin, huuhtele silmiä välittömästi puhtaalla vedellä usean
minuutin ajan.
- Injisoitaessa valmistetta vahingossa ihmiseen tai kun sitä on nielty, on käännyttävä välittömästi
lääkärin puoleen ja näytettävä hänelle pakkauselostetta tai myyntipäällystä.
Vain eläinlääkärin annettavaksi.
4.6 Haittavaikutukset (yleisyys ja vakavuus)
Erittäin harvinaisissa tapauksissa lihasnykimistä ja kramppeja on raportoitu.
Sydämenpysähdys saattaa tapahtua viiveellä.
Huom.: T61:n käyttö aiheuttaa histopatologisia muutoksia, kuten endoteelivaurioita, keuhkostaasia,
keuhkopöhöä ja hemolyysiä.
4.7 Käyttö tiineyden, laktaation tai muninnan aikana
Ei saa käyttää koko tiineyden aikana.
4.8 Yhteisvaikutukset muiden lääkevalmisteiden kanssa sekä muut yhteisvaikutukset
Ei tunneta.
4.9 Annostus ja antotapa
Koira
Laskimonsisäisesti: 0,3-0,5 ml/elopainokilo
Intrapulmonaalisesti: alle 10 kg painaville: 0.7 –1.0 ml/elopainokilo
yli 10 kg painaville: 13 - 20 ml per eläin, riippuen eläimen koosta
Intrakardiaalisesti: 0.3 ml/elopainokilo
Kissa
Intrapulmonaalisesti: 1,0 ml pennut, muutaman päivän vanhat
3,0 ml alle 6 kk:n ikäiset
5,0 ml yli 6 kk:n ikäiset
10,0 ml yli 5 kg:n painoiset
Hevonen, nauta ja sika
Laskimonsisäisesti: 4,0 –6,0 ml/50 elopainokiloa
Minkki, kesykyyhky, hamsteri, marsu ja kani
Intrapulmonaalisesti: 0,5 –2,0 ml elopainosta riippuen
Valmiste tulee antaa hitaasti.
4.10 Yliannostus (oireet, hätätoimenpiteet, vastalääkkeet) (tarvittaessa)
Ei oleellinen.
4.11 Varoaika
Ei saa käyttää eläimille, joita on tarkoitus käyttää elintarvikkeena.
T61-valmisteella lopetetut tuotanto- ja turkiseläimet ovat eläintautilainsäädännön tarkoittamaa
suuririskistä eläinjätettä.
5. FARMAKOLOGISET OMINAISUUDET
Farmakoterapeuttinen ryhmä: eläinten eutanasiaan käytettävät yhdistelmävalmisteet, ATCvet-koodi:
QN51AX50
5.1 Farmakodynamiikka
T61 sisältää narkoottisista ainetta (embutramidi), perifeeristä lihasrelaksanttia (mebetsoniumjodidi) ja
paikallispuudutetta (tetrakaiinihydrokloridi).
Embutramidi on γ- hydroksibutaanihapon johdannainen. Se saa aikaan syvän narkoosin ja aivorungon
halvauksen. Mebetsoniumjodidilla on kuraretyyppinen vaikutus. Se estää ärsykkeen kulkeutumisen
hermopäätteestä lihassäikeeseen. Annoksesta riippuen lamaantuvat ensin raajat, tämän jälkeen vartalo
ja hengityselimet. Tetrakaiinihydrokloridin tarkoitus on estää kipua intrapulmonaarisen injektion
yhteydessä. Jos injektio annetaan laskimonsisäisesti, tetrakaiinihydrokloridin vaikutus on
annosriippuvainen eli ensiksi se vaikuttaa sentraalisesti agitoivasti, sitten sydäntä lamaavasti ja lopuksi
sentraalisesti lamaavasti.
Kuolema on seurausta aivotoiminnan lamaantumisesta, verenkierron kollapsista ja hapenpuutteesta.
5.2 Farmakokinetiikka
Tarkkaa farmakokineettistä tutkimustietoa kohde-eläinlajeilla ei ole saatavissa. T61:n vaikutus
kehittyy muutamien sekuntien tai minuuttien kuluessa.
Epäsuotuisissa imeytymisoloissa on mahdollista, että perifeerinen paralyysi kehittyy ennen tajunnan
menetystä. Tästä johtuen T61 tulee käyttää vain tajuttomilla (nukutetuilla) eläimillä.
6. FARMASEUTTISET TIEDOT
6.1 Apuaineet
Dimetyyliformamidi
Injektionesteisiin käytettävä vesi
6.2 Yhteensopimattomuudet
Ei tunneta.
6.3 Kestoaika
Avaamattoman pakkauksen kestoaika: 3 vuotta.
Sisäpakkauksen ensimmäisen avaamisen jälkeinen kestoaika: 28 vuorokautta.
6.4 Säilytystä koskevat erityiset varotoimet
Ei erityisiä säilytysohjeita.
6.5 Pakkaustyyppi ja sisäpakkauksen kuvaus
50 ml:n ruskea lasipullo, joka on suljettu kumitulpalla ja alumiinisinetillä.
6.6 Erityiset varotoimet käyttämättömien lääkevalmisteiden tai niistä peräisin olevien
jätemateriaalien hävittämiselle
Käyttämätön valmiste toimitetaan apteekkiin tai ongelmajätelaitokselle hävitettäväksi.
7. MYYNTILUVAN HALTIJA
Intervet International B.V.
Wim de Körverstraat 35
1N5831 AN Boxmeer
Alankomaat
8. MYYNTILUVAN NUMERO
15375
9. ENSIMMÄISEN MYYNTILUVAN MYÖNTÄMISPÄIVÄMÄÄRÄ
/UUDISTAMISPÄIVÄMÄÄRÄ

9.5.2000 / 7.10.2011
10. TEKSTIN MUUTTAMISPÄIVÄMÄÄRÄ
24.8.2012
MYYNTIÄ, TOIMITTAMISTA JA/TAI KÄYTTÖÄ KOSKEVA KIELTO
Ei ole.
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja eyes »

Miss Twisted kirjoitti:
eyes kirjoitti:
Miss Twisted kirjoitti:Nilkkaanhan tähän el olisi saanut itsekin kanyylin laitettua, käsivarresta en niinkään varma ole.
Jos ylipäätään osaa laittaa kanyylin, niin ei se ole mikään ongelma laittaa sitä kanyylia kyynärtaipeeseen.

Mä ihmettelen edelleen, kuinka täällä tuntuu olevan monella sellainen mielipide, ettei "maallikko" osaisi kanyloida vain vierestä katselleena. Mihin ihmeeseen teidän käsityksenne perustuu? Siihen, että ette itse osaisi tehdä moista? Kyllähän suonensisäisiä käyttävät narkkaritkin osaavat itseään pistää, enkä usko että missään heille erillistä koulutusta on tähän asiaan järjestetty.

Eihän tuolla kuolleella eläinlääkärilläkään ollut välttämättä minkäänlaista kokemusta ihmisen kanyloinnista, eläimiähän se lienee (pääasiassa) kanyloinut.
Itse olen erittäin monta kanyylia kyllä menestyksekkäästi paikoilleen laittanut, joten päinvastoin veikkaustasi nähden minun on hankala arvioida maallikon kykyä oppia keino sivusta katsomalla kun itse olen ihan opiskellut asian. Että eipä vedetä hätiköityjä johtopäätöksiä. Eläimiä en ole elämässäni kanyloinut mutta periaatteen voisi kuvitella hyvinpitkälti olevan sama kuin ihmiseen tippa laitettaessa :lol:

Tiedän että ollaan jo vähä ot, mut nippas ohimosta tollanen johtopäätöksien teko :twisted:
Tässä kävi nyt vähä nolosti. Kirjoittaessani tuota viestiä minun oli tarkoitus tuohon sinulle tarkoittamani yhden lauseen (tuon nyt tummentamani) jälkeen laittaa joku huomautus, että siitä jatkuva teksti on yleistä ajatteluani eikä sinulle kohdistettua, koska mietin tuota kirjoittaessani, että ilman huomiota tuo vaikuttaa siltä kun koko teksti olisi tarkoitettu sulle. Mutta se huomio sitten unohtui ja nyt kävi juuri niin kun pelkäsin käyvän. :oops:

En ollut kuitenkaan tarkoittanut sinulle kuin tuon yhden lauseen, joka on lainauksesi jälkeen. Olen pahoillani aiheuttamastani väärinkäsityksestä!
Avatar
Miss Twisted
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Touko 06, 2012 2:05 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Miss Twisted »

Voi Eyes, ei hätiä mitiä, mutta kiitokset korjauksesta! 8) Pahoittelut myös omasta puolesta, meikäläinen on ihan pikkusen herkästi provosoituva tulisielu :oops: :!:
Multa itseltänikin jäi tosta yks pointti pois, elikkä pohdiskelin jo tovi sitten tuota tipan laittoa itselle. Aiemmin tosiaan vakuutin täällä että jalan laskimoon se olis helppo itsekin laittaa (tässä kohti ajatuksenani oli, että käytettävissä on molemmat kädet), mutta tarkemmin ajateltuna tuskin se ylitsepääsemättömän hankalaa olisi itse kyynärtaipeeseenkaan laittaa, jos vaan sen verran kokemusta on että käsi pysyy vakaana :mrgreen: . Toki se että kanyyleita löytyi naisesta 2 kpl, voipi kertoa siitä että jompikumpi olikin yllättäen vaikea laittaa eikä mennyt suoneen...
No niin, nyt loppu nää mun neulajutut. Hetkeksi ainakin taas :lol:
whispers
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 4:57 pm

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja whispers »

Miss Twisted kirjoitti:Toki se että kanyyleita löytyi naisesta 2 kpl, voipi kertoa siitä että jompikumpi olikin yllättäen vaikea laittaa eikä mennyt suoneen...
:
Mistä tämä tieto on peräisin? Itse en löytänyt päätöksestä kuin maininnan nilkan kanyylistä.
Avatar
Miss Twisted
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Touko 06, 2012 2:05 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Miss Twisted »

Ei tartte pitkällekkään esim. ekaa sivua kelata kun löytyy maininta..
whispers
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Pe Elo 29, 2008 4:57 pm

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja whispers »

Miss Twisted kirjoitti:Ei tartte pitkällekkään esim. ekaa sivua kelata kun löytyy maininta..
Niin Ilta-Lehden tai Ilta-Sanomien uutisointi on uskottavampaa tietoa kuin Käräjäoikeuden papereissa lukeva teksti?
Tokihan voi olla että lirpukkeissa on unohtunut tuo toinen kanyyli mainita.
Mä ainakin suhtaudun noihon iltapäivälehtien uutisiin aina pienellä varauksella. ravimiesten tietotoimistokin leviteli villiä huhua kuinka kaulalla on olisi ollut toinen kanyyli. Mene ja tiedä. Minä uskon eniten virallisiin papereihin kuin huhuihin :) (kunnes toisin todistetaan)
Avatar
Miss Twisted
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Su Touko 06, 2012 2:05 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Miss Twisted »

Ai sori, en lukenu niin tarkkaan kysymystäsi, luulin vain että tiedustelit mistä olen saanut päähäni että kaksi kanyylia olisi ollut eläinlääkäriin viritettynä..
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja eyes »

Ruokonen on valittanut tuomiostaan Kouvolan hovioikeuteen. Peruste 2.1. päivättyyn valitukseen asianajaja Asko Keräsen mukaan on, että Ruokonen pitää käräjäoikeuden tuomiota vääränä. Myös Keräsen mielestä tuomioon johtaneissa johtopäätöksissä monet ratkaisevat yksityiskohdat ovat jääneet puutteellisesti käsittellyiksi.

Vaatimuksia on kolme.
Ensinnä vaaditaan, että käräoikeuden tuomio ja korvausvaatimukset hylätään kokonaisuudessaan.
Toinen vaatimus on, että mikäli edellä olevaan ei päädytä, tuomio lievennetään surmaksi, jolloin tuomio lyhenee yli puolella.
Kolmas vaatimus on, että asiassa järjestetään suullinen pääkäsittely, jolloin myös Ruokosen todistajia on mahdollisuus kuulla.

Lähteenä Hevosurheilu 18.1.2013
Avatar
Kalistinpää
Hetty Wainthropp
Viestit: 473
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:16 pm

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja Kalistinpää »

Omituinen tapaus.
Ruokosen esittämä näkemys tapahtumista haisee kauas. Voisi olettaa että syvimmässäkin kurimuksessa jäähyväiskirje tulisi itsemurhakandidaatilta raapustettua. Aivan erityisesti tapauksessa jossa tarvitaan avustajaa antamaan starttipotku rajan taakse. Onko kyseinen ravimies muka niin yksinkertainen ettei lieventävää dokumenttia olisi ymmärtänyt vaatia?
Vai oliko tarkoitus tehdä "tuplat" ja Ruokonen jänisti?
- Oderint dum metuant -
hewile
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Maalis 15, 2013 1:22 am

Re: 34-vuotiaan eläinlääkärinaisen kuolema -Iitti 2012

Viesti Kirjoittaja hewile »

Hevostalli.netissä oli juttua että mies olisi vienyt naisen näihin sekakäyttöpiireihin ns.. ja yhdessä olisivat vedelleet..Nainen kuulemma sellainen että kokematon jne, ja mies vienyt mennessään.. Totuutta en tiedä, tämän tiedon luin kys.foorumista.
Vastaa Viestiin