Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potkut

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

Onneksi tuollaisten kakaroiden kanssa ei tarvi tehdä töitä. Olisin pultannut tuollaisen turvan soittamisen jälkeen vähintään yhtä paljon. Tuo kakara ei ole saanut minkäänlaista kasvatusta toisten kunnioittamisesta.

Maahanmuuttajalta kaveri ei näytä eikä kuulosta, mutta lyödäänkö vetoa, että kyseessä on Jokerien junnu.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja kattila »

Oikeuksia on lapsosilla nykyään muttei mitään velvollisuuksia.

90-l eräs naisopettaja lykkäsi erään pojan ulos meidän luokasta vähän samaan tyyliin, eikä siitä mitään potkuja seurannu.
joli
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 96
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 12:53 am
Paikkakunta: satakunta

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja joli »

ei tuosta videosta voi sanoa et mitään väkivaltasta olis tapahtunut.jos mun poika olis tuolla lailla soittanut suutaan opettajalle ,en vois milläänlailla puolustaa poikaani tai itteeni.kovemmat otteet suon opettajalle ja vanhemmille.kuri olla täytyy,sitä kautta kunnioitus kasvaa.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Kyllä ainakin ennen häirikkö poistettiin luokasta tai ruokalasta, jos ei osannut käyttäytyä.
Yksikin miesope nappasi niskasta kiinni ja heitti ulos. Tuo samainen ope oli lopulta kouluhallituksessa.
Nykyisin kun nuo äidinkullat saa tehdä mitä vaan, eikä opettajat saa mitään kuria.
Minä olen myös opettajan puolella. Hattu päässä ei ruokalassa tai ruokapöydässä olla. Johan tuommoinen käytös pitäisi jo kotona opettaa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Kyllä meininki tuntuu kouluissa (myös ala-asteella) olevan melko hurjaa nykyisin. Opettajilta loppuvat keinot kesken. Lukemani perusteella opettajan saamat potkut ovat aiheettomat. Toki en ollut itse näkemässä, mutta tuntuu kyllä todella oudolta ratkaisulta. Uskaltaisin väittää, että vastuu lasten kasvatuksesta on ehdottomasti pääosin vanhemmilla. Ainakin täällä päin koulu tuntuu olevan kerrassaan voimaton vaikeiden tapausten kanssa, kun jälki-istuntoja ei täällä enää harrasteta. Jälki-istunnon tilalla on nyt kasvatuskeskustelu, jossa lapsen vanhemmille soitetaan kotiin. Lapsi/nuori saa itse selittää töppäilynsä opettajan aloittaessa ja lopettaessa puhelun. Itse en jaksa uskoa tämän "kaketuksen" toimivuuteen. Ensinnäkään kaikki vanhemmat eivät voi vastata puhelimeen töissä.
Taisin eksyä hieman sivuraiteille, mutta tämän hetken perusteella olen ehdottomasti opettajan puolella! Opettajilla on pitkät kesälomat, mutta huono palkka suhteessa työn määrään. Varsinkin yläasteella porukka tuntuu olevan kovin vallatonta, eikä ihme, jos potkut opelle tulevat hihasta nykäisystä ja oppilaan työntämisestä pois oviaukosta. Opettajan ammattia ei kyllä voi suositella kuin sellaisille, jotka tuntevat todellista kutsumusta alalle. Hatunnosto!
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

andi- kirjoitti:http://aijaa.com/Mquab5

Sanottakoon vielä, että tämä "päällekävijä" linkittyy löyhästi erääseen toiseen ketjuun. Google kyllä tietää...
Juu ja tässä on loput keskustelusta.

http://aijaa.com/cest5Y

mutta sosiaalisessa mediassa kulkee vahva huhu, että tämä keskustelun poika ei kuitenkaan liittyisi tähän nimenomaiseen tapaukseen.
nuusku-nella kirjoitti:Oppilas ei ainakaan kovin tummalta minusta näytä kyllä, oliko se uutisankka sittenkin? Tai no, tuleehan niitä maahanmuuttajia vaikka venäjältä ja ruotsistakin.
Juu ja yllättävää kyllä, monista muistakin maista...
nuusku-nella kirjoitti:Jos olisi omasta lapsestani kyse niin kyllä mä katsoisin tuon varmaan liialliseks voimankäytöks, poikahan ei tuossa tilanteessa enää (juuri ennen kuin opettaja työntää hänet pois) häiriköi eikä pidä kiinni mistään vaan koittaa keskustella. Tosin sitä ei nähdä myöskään mitä tapahtuu juuri ennen kuin opettaja päättää poistaa oppilaan ruokalasta väkisin, koittaako oppilas siinä kohtaa esim lyödä?
Jos minä taas olisin tuo ope tekisin lastensuojelu-ilmoituksen. Ei ole normaalia, että noinkin iso poika rettelöi koulun yhteisissä tiloissa ilman kunnioituksen häivääkään. Kielii alkeellisesta, ruohonjuuritason kotikasvatuksesta ilman rajoja.
matlockb kirjoitti:Onko, rosamarine, tuo kuinka vahva tieto/varma lähde että olisi maahanmuuttajataustainen tuo olis lentänyt oppilas?
Ei ole varmistettu tieto, vaan kuulopuhe. Itse kuulin ystävältä, joka oli taas kuullut joltain, joten täysin kuulopuhe. Mutta ajattelin tuoda sen tänne keskusteluun mukaan spekulatiivisena, jos se olisi ollut jonkinlainen motiivi potkuihin. Tosin jos niitä kuulopuheita taas viljellään, niin kuulemma rehtorilla ja erotetulla opettajalla ei ollut lämpimät välit keskenään.

Tässä kohtaa haluan myös korostaa, että en ole maahanmuuttajavastainen sen kummemmin, mutta myönnän, että yhteiskuntamme on muuttumassa johonkin suuntaan...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kakarat, joiden annetaan riehua koulussa, syrjäytyvät työelämästä ja aikuisten oppilaitoksista, sillä siellä ei kukaan katsele idioottia paskapäätä. Tällä hetkellä kasvatusvelvollisuutta hoitavat menestyksellisesti lähinnä ostareiden vartijat, järkkärit ja poliisit, jotka pistävät riehuvat alaikäiset kuriin vaikka väkisin. Monet noista nuorista eivät ihan vilpittömästi edes tajua oikeita käyttäytymissääntöjä julkisella paikalla ja yhteisissä tiloissa, koska niitä ei enää opi koulussa.

Opettajille on annettava järjestysmiehen oikeudet. Se on ainoa järkevä tie.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040 ... 0_uu.shtml

Poliisi selvittää, syyllistyikö opettaja pahoinpitelyyn
Maanantai 8.4.2013 klo 18.12 (päivitetty klo 19.23)


Helsingin poliisi tutkii Helsingin Alppilan yläasteen koulukohua epäiltynä pahoinpitelynä.


Epäiltynä on erityisopettaja, joka poisti oppilaan koulun ruokalasta voimakeinoin.

Tutkinnanjohtajan mukaan esitutkinta saadaan valmiiksi melko pian. Asia siirtyy syyteharkintaan jo mahdollisesti ensi viikolla.

Helsingin opetusvirasto on erottanut opettajan. Opetusalan Ammattijärjestö OAJ pitää erottamispäätöstä ylireagointina.


STT
INES 7
Axel Foley
Viestit: 2301
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 5:57 pm
Paikkakunta: Koiruohon kaupunki

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja INES 7 »

Eipä kai tässä voi opettajan hommaa suositella kuin pahimmalle vihamiehelle.

Täytyy toki edelleen muistaa, että rajojen haku kuuluu murrosikään ja on pakollinen "oire" terveessäkin kasvussa.
hannu hanhi
Axel Foley
Viestit: 2207
Liittynyt: Ma Kesä 14, 2010 6:01 pm

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja hannu hanhi »

INES 7 kirjoitti:Eipä kai tässä voi opettajan hommaa suositella kuin pahimmalle vihamiehelle.

Täytyy toki edelleen muistaa, että rajojen haku kuuluu murrosikään ja on pakollinen "oire" terveessäkin kasvussa.
Normaali rajojen haku tapahtuu turvallisesti kotona. Jos se ei kotona onnistu turvallisesti tai niitä rajoja ei anneta, sitten aletaan hakea niitä muualta. Kyllä tuollainen suun soitto kertoo siitä, että kotona hommat ei oikein suju.
Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Leidi kirjoitti:Video tapahtuneesta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 30056.html
Idioottimaista käytöstä...oppilaalta. Kaikki sympatia opettajalle. Näistä "pidätkö sä itseäs kovana, et sä mul mitään mahda" kakaroista on ylitarjontaa koulun käytävillä.
kattila
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Joulu 20, 2011 1:49 am
Paikkakunta: Horna

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja kattila »

devil_doll kirjoitti: Monet noista nuorista eivät ihan vilpittömästi edes tajua oikeita käyttäytymissääntöjä julkisella paikalla ja yhteisissä tiloissa, koska niitä ei enää opi koulussa.
Ensisijainen vastuu käyttäytymissääntöjen harjoittelusta on kyllä vanhemmilla. Vai onko koulu vastuussa siitä miten lapsi käyttäytyy esim. kauppareissulla ?
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Todellinen ongelmahan tässäkin tuntuu olevan se, että kouluista on tullut aika turvaton oppimisympäristö kaikenkaikkiaan. Haluaisitko sinä opiskella tai vielä parempaa, haluaisitko sinä, että lapsesi opiskelee tällaisessa opiskeluympäristössä?

Tsekkaa video ja mieti.

http://vimeo.com/49462970#

Harmillista tässä videossa on se, että kyseessä on venäläinen maahanmuuttaja. Kaikki maahanmuuttajat eivät ole ihan tällä tasolla.

Mä luulen, että suomalaisissa löytyy näitä häiriköitä ihan samalla mitalla. Esimerkiksi 2011 OECD maissa tehdyn tutkimuksen mukaan suomalaiset 15-vuotiaat koululaiset olivat kolmanneksi rauhattomimpia 38:n maan joukossa. Suomalaisia enemmän häiriöitä aiheuttivat vain oppilaat Kreikassa ja Argentiinassa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Opettaja poisti oppilaan ruokalasta voimakeinoin - potku

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Ihan normaalia kasvatusta. Muutoinkin koulussa tarvisi olla ainakin yksi miesopettaja, joka hoitaa vaikeimmat tapaukset silloin kun pienten vanhojen akkojen puhe ei toimi. Ei kaikkeen voi poliisiakaan käyttää, kyllä turvallisuus opettajienkin vastuulla. Silloin kun itse olin yläasteella, erityisopettaja (pieni hintelä-ääninen 50 vuotias nainen) sai turpaan, ja yhden kerran tarkkislainen ryntäsi käytävällä toisen oppilaan kimppuun puutyöveitsen kanssa. Vahinkoja ei tullut, koska puukko väännettiin hänen kädestä.
Vastaa Viestiin