Poliisi uhkaili hakkaamisella - Hauho 2013

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Porin

Poliisi uhkaili hakkaamisella - Hauho 2013

Viesti Kirjoittaja Porin »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070 ... 3_uu.shtml

Poliisi uhkailee videolla - tapaus tutkitaan

Maanantai 1.7.2013 klo 15.35

Hauholainen mies kuvasi videolle keskustelun, jossa poliisi uhkaa hakata hänet. Mies kertoi Iltalehdelle, että uhkailun taustalla on riitaa erään poliisin pojan kanssa.

Videolla oletettavasti poliisi uhkailee autossa istuvaa nuorehkoa miestä. Video on herättänyt laajaa huomiota sosiaalisessa mediassa.
Poliisi: - Joo, hyvä juttu. Jos menee niinku alkoholin ja tommosen piikkiin, niin se on ihan ok. Mutta varmaan ymmärrät v***u ittekin, että saa olla ihan laitimmainen kerta.
Mies: - Juu juu.
Poliisi: - Niin. Koska voin kertoa, että kun tästä kyseisestä asiasta keskusteltiin tossa meillä niinkun pienen työporukan kesken, ni siell on ihan oikeesti aika monta semmoista kaveria, mä onneks jääväsin itteni tässä kohtaa, semmosta kaveria, ketkä pysäyttää sut täällä yöllä, ni v***u ne hakkaa sut eikä kukaan oo näkemässä.
Mies: - Niin eli onko tässä kohtaa sit mun nostettava laittomasta uhkailusta syyte?
Poliisi: - Joo, kukaan ei oo kuullu edelleenkään mitään. Mitä luulet, kumpaa ne uskoo, jos sä meinaat tässä kohtaa nostaa syytteen?

Tutkintaan

Hämeenlinnan poliisista kerrotaan, että tapauksesta on tehty rikosilmoitus.

Kihlakunnansyyttäjä Krista Soukola Itä-Uudenmaan syyttäjävirastosta kertoo, että tapauksesta alkaa loppuviikolla tutkinta, mikäli tallenne on ennakkotietojen mukainen.

- Haluan ensin kuulla tallenteen itse. Tutkintakynnys ylittyy, mikäli minulle kerrotut ennakkotiedot pitävät paikkansa. Poliisia epäillään uhkailusta, Soukola kertoo.

Hänen on määrä saada tallenne vielä tällä viikolla.

- Toivottavasti viimeistään torstaina saisin aineiston, jotta saadaan tapaus mahdollisimman nopeasti eteenpäin.

Tässä vielä linkki videoon:

http://youtu.be/AqW1W4FRWG8
Nulli
Poliisikoira Rex
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Huhti 28, 2009 10:41 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Nulli »

Ei ole vaikea arvata miten juttu menee. Juttu pysähtyy viimeistään syyttäjään, joka ei nosta syytettä jollain perusteella. Ja taas puhutaan mukavia ja nostellaan juoppoja ojasta Poliisit/Lainvalvojat/Poliisi-TV-ohjelmissa.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7420
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Mikähän vaikutti tuohon uhkaukseen? Jos olisi kyse ollut todellisesta lyömisestä, niin eiköhän poliisi olisi voinut hakea tuon tyypin säilöön? Taitaa olla kyse pidempi aikaisesta häiriköstä ja nyt paloi poliisin omakin pinna tapauksen johdosta...
Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

eihän tuo poliisi "uhkaa", että itse hakkaisi ja sanoi vielä, että työporukka keskusteli ja itse oli jäävännyt itsensä pois, eli ei osallistunut koko keskusteluun.

eikä tuossa videolla edes näy poliiseja, milläs tuo todistaa, että poliisi on puhumassa videolla?

sanotaan nyt vielä, että jos tämä väitetty poliisi haluasi hakata jonkun tai toivoisi, että työporukka hakkaisi jonkun, niin kai ne menisi ja hakkaisi, eikä menis keskustelemaan "kohteen" kanssa asiasta.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"
Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

Eräs tuttava joka minulle tuon videon linkitti sanoi että tässä olisi ollut taustalla sellaista että tämän poliisin pojalla olisi ollut jotain kärhämää uhkailun kohteena olleen tyypin kanssa. En tiedä mistä tällainen tieto olisi tullut, mutta eihän tästä ole kauaakaan kuin joku tällainen tapaus oli esillä. Tosin minun muistaakseni siinä kyse oli yläasteikäisistä. Jokatapauksessa poliisi-isä oli ottanut hommat omiin käsiinsä.

Tiedä sitten kuinka luotettavalla pohjalla tuo tuttavani tieto oli ja onko tuo muistamani tapaus millään sidoksissa tähän.
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Aikamoinen kohu noussut tästä. Väärinhän tuo teki, mutta eiköhän tossa etupäässä ollut poikaansa suojeleva isukki kyseessä joka vaan menetti hermojensa hallinnan.
jerkku
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: To Elo 25, 2011 12:10 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja jerkku »

Tietenkin jos tuo poliisin uhkailun kohde on itse jonku sortin wannabepahis joka käy uhoamassa kännissä mopopojille, kenties vielä teräasetta esitellen, näinniinku esimerkiksi, ei ole siis mitään tietoa asian yksityiskohdista, mutta silloin poliisin käytös on just sitä mitä tarvitaan, että näen tässä jonkin asteisen mahdollisuuden ohueen sukulaissuhteeseen Alppilan koulujupakan kanssa. Kuulun siis kuitenkin siihen osaan porukkaa, joka toivoo vesikielellä, että poliisi nolaa itsensä täysin, kun jutusta tulee enemmän tietoa.
Metsäpirtti
Poliisikoira Rex
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 3:00 pm
Paikkakunta: Terenttilä

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Metsäpirtti »

Ens lukemalta kuulosta vähän kans siltä, että tästä on tulossa uus Alppilan(?)-kouluepisodi... P.S Poliisikin on ihminen :wink:
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Näyttää mopoautolta toi mistä toi filmi on kuvattu, olisiko puhuttelun kohde alaikäinen? Ilmeisesti nassikoilla on ollut jotain suullista riitaa. Mutta fiksu poika, kun on saanut kokeneen poliisin uhkailut videolle. Tällaiset videot voisivat oikeasti vaikuttaakin ainakin nuorempien poliisien käytökseen silloinkin, kun todistajia ei ole läsnä!
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8230
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Metsäpirtti kirjoitti:Ens lukemalta kuulosta vähän kans siltä, että tästä on tulossa uus Alppilan(?)-kouluepisodi... P.S Poliisikin on ihminen :wink:
Onko? Käyttäytyikö toi niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu?
Eipä tossa oo muuta vaihtoehtoa kuin fudut. Poliisiviranomainen uhkailee toisilla poliiseilla. Täähän on kuin aikanaan kun putkassa hakattiin ihmisiä paskaksi porukalla, on ne vaan vitun rohkeita.
Jos tääkin mulkku joka syyllistyi tähän uhkailuun sattuu lukemaan tätä, tai sen kolleegat niin voi itse todeta olevansa täysi mulkku, tai kaverit voi hitaasti kertoa sen tavu tavulta jos se sellei ymmärtäis paremmin.
Piilohomot on in.
Kaalisoppa
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 7:51 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Kaalisoppa »

Orginaali naamakirjassa jaettu video. Ensin perseillään päissään, sitten itketään naamakirjassa ja ilmeisesti iltapäivälehdisäkin, kun hölmöilystä tulee joku huomauttaman, että ei tainnut olla kovin järkevää toimintaa. (Itsellä ei ole kyllä mitään tietoa mitkä tapahtumat tähän "puhutteluun" ovat johtaneet.)

Hämeenlinnan Poliisit! Haistakaa vittu! — paikassa Hauho, Southern Finland.
pirinen
Susikoski
Viestit: 34
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2013 3:35 am

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja pirinen »

Porin kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013070 ... 3_uu.shtml

Poliisi uhkailee videolla - tapaus tutkitaan

Maanantai 1.7.2013 klo 15.35

Poliisi: - Niin. Koska voin kertoa, että kun tästä kyseisestä asiasta keskusteltiin tossa meillä niinkun pienen työporukan kesken, ni siell on ihan oikeesti aika monta semmoista kaveria, mä onneks jääväsin itteni tässä kohtaa, semmosta kaveria, ketkä pysäyttää sut täällä yöllä, ni v***u ne hakkaa sut eikä kukaan oo näkemässä.
Mies: - Niin eli onko tässä kohtaa sit mun nostettava laittomasta uhkailusta syyte?
Poliisi: - Joo, kukaan ei oo kuullu edelleenkään mitään. Mitä luulet, kumpaa ne uskoo, jos sä meinaat tässä kohtaa nostaa syytteen?

Eli tässähän poliisi melkein suorin sanoin tuo julki, että tälläinen poliisien suorittama sakinhivutus/pahoinpitely on maan tapa, tämänhän kaikki tietävät, itsekkin jouduin joskus 16-vuotiaana kahden poliisin pahoinpitelemäksi. Näitä vain ei tule julki eikä oikeuteen, koska poliisi itse sen sanoo;
Poliisi: - Joo, kukaan ei oo kuullu edelleenkään mitään. Mitä luulet, kumpaa ne uskoo, jos sä meinaat tässä kohtaa nostaa syytteen?
Ilpo Larha
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 1:35 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Ilpo Larha »

Eiköhän kuulustelujen ulkopuolella tapahdu ties minkälaista vittuilua. Mahtaa muuten kyseisellä poliisilla otsasuonet pullistella kun aamukahvilla videota katsoo. Nuo kamera-video kännykät yms. laitteet pitäisi nykyään huomioida jo poliisin koulutuksessa, eli tiedostaisivat jonkinlaisten tallennusmahdollisuuksien olemassaolon ja tilanteesta riippuen osaisivat niitä eliminoida.

Jos pienestä paikkakunnasta kyse, niin jos tuo kuvaaja on jonkin sortin "hörhö", voi hänen tilanteensa pahentua entisestään.

Jos en aivan väärässä ole, niin jos kuvaaminen olisi toimitettu samanlaisesti poliisin toimesta, ei kuvamateriaali kelpaisi todistukseksi.
kallio killa
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: To Kesä 20, 2013 7:08 pm

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja kallio killa »

Entiedä tämän tapauksen taustoja, mutta videolla esintyneen keskustelun sävystä voisin päätellä että ettei mistään kovinkaan (poliisille yleisesti) vakavasta asiasta ollut kyse. Poliisille ihan tyypillistä ja arkista kovistelua videolla esiintyy. Mun mielestä olisi hyvä jos tästä tulisi jotain seuraamuksia kyseiselle poliisille ja poliiseille. Ihan vaan vaikka varoittavana esimerkkinä kaikille niille kusipäisille poliiseille jotka käyttävät virka-asemaansa väärin. Tälläsiä poliisin aiheettomia väkivaltaisuuksia on tapahtanut jo ihan liikaa vuosien varrella ja on todellakin hyvä että teknologian kehittyessä tälläisiin väärinkäyttöksiin on edes hieman helpompi tarttua. Edelleenkin aiheetonta väkivaltaa polisiin taholta tapahtuu ja tulee tapahtumaan, mutta kaikkiin mahdollisiin todisteisiin sitä vastaan tulee tarttua.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisi uhkaili hakkaamisella

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Olin lomalla tuolla luonnonkauniilla Hauholla toukokuussa, mutta enpä olisi mennyt, jos olisin tiennyt, että sitä vartioi poliisit, jotka katsovat oikeudekseen ottaa lain ja rangaistukset omiin käsiinsä.
Onko Hauholla tapahtunut selvittämättömiä pahoinpitelyitä? Ei ole ollut todistajia, taikka hakattu ole uskaltanut muutenkaan nostaa meteliä? Entä onko ollut outoja putkakuolemia?
Olisi hyvä tutkia nämäkin.
Ymmärrän, että joskus virkavallan pitää käyttää koviakin otteita, mutta tämä oli laiton uhkaus.
Poliisikin on ihminen, totta. Nyt sen näkee että poliisi-ihminenkin voi saada syytteen laittomasta uhkailusta.
Tuo kaveri, jota uhkailtiin, saattaa olla häirikkö ym. poliisien tuttu ja sellaista. On ymmärrettävää, että pinna palaa.
Näiden pikkupahisten älykkyyttä on poliisinkin turha ala-arvioida. Näkihän sen nytkin. Herralla on todiste. Nämä pikkupahikset tietävät oikeutensa ja myös sen, koska laki on heidän puolellaan.
Tuo uhkailtu saattaa myös saada syytteen jostakin, en tiedä, mutta se ei kuulu tähän juttuun.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Vastaa Viestiin