90-luvun heroiinibuumi

Huumausainerikoksille oma ketju.
Samoin yleinen huumausainekeskustelu tänne.
Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

90-luvulla heroiinin käyttö yleistyi Suomessa. Honda-liiga rahoitti heroiinin polttelua ja pientä maahantuontia 5 miljoonan markan keikoilla 1992-1994, Jack Daniel Morren murhan yhteydessä erään epäillyn auton kardaanista löytyi kilon verran heroiinia, ja mm. Jari Aaltonen veteli peltiä velaksi siinä määrin, että hänelle pistettiin nappi otsaan. En ole törmännyt aihepiiriä käsittelevään kirjaan, mutta jos herrasväellä on tietoa ajan tapahtumista, olisi jännä kuulla lisää? Aihepiiriin liittyvät nähdäkseni mm:

-isommat heroiini takavarikot (sanotaan nyt kilon molemmin puolin)
-heroiinia välittäneet liigat/henkilöt
-mistä heroiini haettiin, ja ajanjakson salakuljetusniksit (ainakin Thaimaa on mainittu Lusun ketjussa)
-heroiinivelkojen/vasikointien/yms vuoksi tapetut
-isoimmat heroiinin käytön tai tuonnin rahoittamiseksi tehdyt rikokset

Jos aihepiiristä on tietoa, niin voi pistää jakoon. Pidän aihetta mielenkiintoisena, koska heroiini on niin kallista, ankarasti tuomittua ja maineeltaan lähestulkoon mystistä :D 2000-luvun subutex ringit jättäisin aiheen ulkopuolelle, jos sopii.

Sana on vapaa!

Skyfire
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Su Elo 18, 2013 4:44 pm

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Skyfire »

Muistan kaiken kuin eilisen. Se oli sitä ysäriä. Diskoissa pauhasi Captain Jack ja ihmisillä oli vähän rahaa. Lama näkyi selvästi ihmisissä. Itse olin kouluttautunut ja valmistunut loppusyksystä -87 nosturinkuljettajaksi ja tienasin hyvin kunnes jäin alkuvuodesta 1991 työttömäksi. Ulkona oli täysikuu ja pakkasmittari näytti yli kahtakymmentä astetta. Asuin vantaalla,koivuhaassa pienessä omakotitalossa vuokralla. Olin keittänyt teetä jota hörpin sohvalla katsoessani mustavalkoista kuvaputkitelevisiota joka näytti napakymppi ohjelmaa. Oveeni koputettiin. Katsoin ikkunasta ulos ja hämmästyksekseni totesin koputtajan olevan Pentti Sinikkala. Avasin Pentille oven ja pyysin peremmälle. Pentti oli juuri saapunut Suomeen filippiinien matkaltaan ja hänellä oli pullo vodkaa mukana. Ammatiltaan hän oli jonkinmoinen konna. Hän toi Thaimaalaisia sekä Filippiiniläisiä naisia Suomeen. Avattiin pullo ja vedettiin kunnon siivut.

Pari viikkoa myöhemmin olin helsinki-vantaalla,lähtöselvitystä tekemässä ja päämääränä bangkok. Sinikkala itse oli hämeenlinnassa mökillään. Hän lupasi tulla minua vastaan kun tulisin takaisin Suomeen. Olin ensimmäisellä ulkomaan matkallani. Kun viimein pääsin koneeseen,se näytti aivan niin kuin olin kuvitellutkin. Pyöreä putki jossa rivissä istuimia. Menin kiltisti omalle paikalleni ja sytytin savukkeen. Lentoemäntä tuli luokseni ja pyysi sammuttamaan sen nousun ajaksi. Tein niin kuin pyydettiin. Ennenkö huomasinkaan olin bangkokin keskustassa. Päälläni oli farkkurotsi ja jalassa leviksen 501:set. Jalassa tutut teko käärmeennahka bootsit. Suuntasin taksiasemalle ja otin taksin,legendaariseen pattayaan. Vietin siellä elämäni hurjimmat kaksi viikkoa. Oloni oli aivan hirveä kun finnairin lento ay6834 bangkokista-helsinkiin laskeutui seutulaan. Ulkona oli hirveäpakkanen ja vastassa oli Sinikkala.
Sinikkala otti heti lentokentän ulkopuolella matkalaukkuni ja nosti sen autoonsa. Hänellä oli punainen talbot. Ajettiin hämeenlinnaan ja purettiin matkalaukun sisältö. Erilaisia tuliaisia ja vaatteita sekä yksi pullo viinaa ja kartonki tupakkaa. Yhtään heroiinia matkalaukussani ei ollut koska en ollut salakuljettaja.

En väitä etteikö heroiini olisi ollut iso ongelma 90luvun lama Suomessa. Sen sijaan totean,raatteentiellä ja syvärissä se oli vain yskänlääke.

Ilpo Larha
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 1:35 pm

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Ilpo Larha »

Kiitos ja tervetuloa Minfoon Skyfire! Tuollainen kirjoittelija tuolla tyylillä saa pointsit!

Mahtoi olla farkkurotsi ja levikset kuosissa kun vantaa kutsui takaisin. :lol:

tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

Vuosituhannen vaiheilla tuli tutuksi..vähän liikaakin.muutamat entiset kaverit menny ton paskan mukana.Osa porukasta omalla kädellä,osa törmäs autoihin ja semmosta sivuraidetta kulkien raiteilla juna vastassa.Helvetin paskaa koko setti.Tuli visioita,mutta ei niistä sen enempää.Suosittelen kiertämään kaukaa koko paskan.Kallis on tulitikun hinta :?
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

Veikkaisin, että kukaan ei aloita tai lopeta minkään tuotteen käyttöä murhafoorumilla esitettyjen näkökantojen perusteella. Jos ajanjaksosta on jotain kokemuksia, joita haluaa jakaa, niin sana on vapaa. Itse en muista muuta kuin ala-asteen pihalla olleet huumeneulat, joita lapset vei koteihinsa. Toivottavasti hävitit omasi asianmukaisella tavalla.

Pistä vain jakoon kaikki tieto aiheesta, mitä kehtaat. Velat, perinnät, viranomaiskohtaamiset, etc. Minulle ei myöskään koskaan ole valjennut se, miksi niin moni käyttäjä lähtee oman käden kautta.


Insane Poetry
Lauri Hanhivaara
Viestit: 135
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2011 3:35 am
Paikkakunta: Babylonia

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Insane Poetry »

Itse tunsin/tunnen jokusen elossa olevan herskanarkin jotka aloittivat joskus ysärillä tai muutama jopa jo aiemmin.

Osa on kuollut, osa vetää nyt subua ja osa on jopa päässyt kaikesta irti. Itse ainetta olen nähnyt viimeksi joskus 2000-luvun alussa.

Kaikki käyttäjät sanovat samaa eli ettei sitä tunnetta mikä herskafiksistä tulee voi kuvailla jos ei ite ole kokeillut. Millään ei oo silloin mitään merkitystä, mutta pitkään käyttäneillä on se et kun alkaa laskut niin sitten on helvetillinen kiire saada seuraavat fiksit. Sitten ryöstetään joku Siwa, mummo tai vastaava jos ei saa velaksi. Muuta vaihtoehtoa ei nähdä.

Noi itsemurhat johtuvat nähdäkseni (muutama valitettava tapaus tiedossa) joko siitä ettei kamaa saada enää mistään ees rahalla ku ollaan niin paljon velkaa joka suuntaan. Toinen on se ettei sitä oravanpyörää enää jakseta ja vedetään tahallaan överit. Ton aineen kanssahan se on helppoa.

Itse en ole ikinä edes kokeillut, koska joskus vanhemmat äijät joilla oli omaa kokemusta ihan riittävästi osasivat kertoa ymmärrettävästi ettei ton kanssa leikitä vaan sitä joko vedetään tai ei vedetä. Päätin olla vetämättä vaikka mahdollisuuksia olisi just joskus ysärillä ollut useita.

Pirikoukku ei kuulemma ole mitään tähän verrattuna. Nykyään en enää tiedä ketään joka herskaa käyttäisi, mutta kyllähän toi subu maistuu näköjään yllättävän monelle.

Perustuvat kertomuksiin ja siihen mitä tuli joskus nähtyä. Nyt liikun vähän eri piireissä, mutta tuleehan noita aina välillä kylillä nähtyä.
Fall of Babylon

Haarahaukka
Javier Pena
Viestit: 1814
Liittynyt: Ma Elo 25, 2008 11:53 pm

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Haarahaukka »

Kuopiossa taisi 90-luvun alussa liikkua melkoisesti venäjältä tuotua heroiinia ja tuo Tuija Miettisen selvittämätön murha(ketju selvittämättömien henkirikosten osiossa) liittyy puheiden mukaan jollakin tapaa niihin ympyröihin. Heroiinia taisi Kuopiossa liikkua 80-luvun puolivälissä yhden vaikuttajan toimesta, mutta määrät olivat pieniä, mutta siitä huolimatta uhreja tuli. Pari entistä luokkakaveria meni jo silloin.
Buy the ticket, take the ride!

TollRoad
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Kesä 24, 2013 12:26 am

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja TollRoad »

Haarahaukka kirjoitti:Kuopiossa taisi 90-luvun alussa liikkua melkoisesti venäjältä tuotua heroiinia ja tuo Tuija Miettisen selvittämätön murha(ketju selvittämättömien henkirikosten osiossa) liittyy puheiden mukaan jollakin tapaa niihin ympyröihin. Heroiinia taisi Kuopiossa liikkua 80-luvun puolivälissä yhden vaikuttajan toimesta, mutta määrät olivat pieniä, mutta siitä huolimatta uhreja tuli. Pari entistä luokkakaveria meni jo silloin.
Eräs Kari ainakin taisi hepoa siellä diilata, nykyään uskovainen mies.

Avatar
Scruffy
Martin Riggs
Viestit: 648
Liittynyt: Pe Kesä 21, 2013 8:19 pm

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Scruffy »

TollRoad kirjoitti:
Haarahaukka kirjoitti:Kuopiossa taisi 90-luvun alussa liikkua melkoisesti venäjältä tuotua heroiinia ja tuo Tuija Miettisen selvittämätön murha(ketju selvittämättömien henkirikosten osiossa) liittyy puheiden mukaan jollakin tapaa niihin ympyröihin. Heroiinia taisi Kuopiossa liikkua 80-luvun puolivälissä yhden vaikuttajan toimesta, mutta määrät olivat pieniä, mutta siitä huolimatta uhreja tuli. Pari entistä luokkakaveria meni jo silloin.
Eräs Kari ainakin taisi hepoa siellä diilata, nykyään uskovainen mies.
Onko tämä sama kaveri josta Riku Rinne on tehnyt kirjan KK Kuolemankauppias?

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9515850851
Jail's not so bad. You can make sangria in the toilet. Course, it's shank or be shanked.

TollRoad
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Kesä 24, 2013 12:26 am

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja TollRoad »

Sama mies

kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Tiedä buumista, paljonhan sitä piriä liikkui tavallisen talliaisen ihmetellessä, vähemmän herrahoota, hinta-laatusuhde ei näemmä ollut paras mahdollinen, jos se nyt siinä pirissäkään sitä oli. Mä tiedä sen tarkemmin, joku myi toinen ei ja kolmas kovanokka kuoli. Ai niin monilla oli kyllä justiinsa tuollaset pöksyt ja bootsit ja vyöllä keikku nahkakotelossa ihka uus nmt. Kauheesti ajoivat autoilla ja varastelivat perämoottoreita.Hirveesti mentiin ja se siitä.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.

Isoviha
Remington Steele
Viestit: 215
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2011 4:46 am

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja Isoviha »

kiusausko kirjoitti:Tiedä buumista, paljonhan sitä piriä liikkui tavallisen talliaisen ihmetellessä, vähemmän herrahoota, hinta-laatusuhde ei näemmä ollut paras mahdollinen, jos se nyt siinä pirissäkään sitä oli. Mä tiedä sen tarkemmin, joku myi toinen ei ja kolmas kovanokka kuoli. Ai niin monilla oli kyllä justiinsa tuollaset pöksyt ja bootsit ja vyöllä keikku nahkakotelossa ihka uus nmt. Kauheesti ajoivat autoilla ja varastelivat perämoottoreita.Hirveesti mentiin ja se siitä.

Toki piri on ollut heroiinia yleisempää, mutta ajattelin nyt tehdä jotain eroa jarrujen ja piristeiden välille. 90-luvun heroiinibuumilla viittaan siihen, että heroiini on yleistynyt 90-luvulla, ja vähentynyt subutexin myötä 2000-luvulla. Ajattelin että suomalaista heroiinikauppaa ei ole juurikaan täällä käsitelty, joten rajasin ketjun heroiiniin.

90-luvun hepan hintaa ja laatua saa myös käsitellä, jos haluaa.

Ja mitä tulee perämoottorivarkauksiin, niin varmasti niissä on ollut suht hyvä tuotto riskiin verrattuna :P

BBQ bananas
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2012 6:11 am

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja BBQ bananas »

Piriähän oli 90-luvulla joka kioskissa aika reippaastikkin ja vielä ihan ulosheitto hintaan. Kun itäraja aukes 90-luvun alkupuolella niin maahan alko valua "venäjän konia" ja siinä laatu vaihteli käsittääkseni aika paljon. Muistelisin että juuri -90 keskivaiheilla jengi poltteli peltiä vähän aikaa melko aktiivisesti ja juuri sitä toverien tuomaa tavaraa.

otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: 90-luvun heroiinibuumi

Viesti Kirjoittaja otus »

Kunnon heroiini kilipäätä ei ole voittanutta, äiti ja sen jälkeen mummo ja loputkin myyntiin, että saadaan silmät nuppineuloiksi, Iggy pop rocks!, näitä olmeja on tarpeeksi nähty, ei onneksi enää...phtyii!!
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..

Vastaa Viestiin